Jump to content

Motor turat la maxim (singur)


Mihai Marius
 Share

Postare recomandată

Eu nu mai rețin exact cu cât completam înainte să o ia pe ulei, oricum nu mai mult de 1 litru în 10000km, dar îmi și pierdea ceva ulei pe la bușon și un furtun de la turbo.

Limp-mode n-am luat niciodată până la acel moment.

Din câte mi-au confirmat mai multe persoane cu ceva experiență în domeniu, ALH ul nu prea consumă ulei cd. totul funcționează în parametrii.

inS forjatul motorului după o perioadă mai lungă de mers subturat și în regim urban poate duce la dezastru.eu așa am pățit-o.

eu am observat la mașina mea că atunci cd. mergeam mult pe oraș, subturat și drumuri scurte consumul de ulei este mai mare, iar cd. merg ,,la drum întins” consumă f puțin.

exemplu concret: astă vară am făcut vreo 3000-4000 de km, în mare parte drumuri lungi și abia dacă se vedea pe jojă că a scăzut nivelul.

de curând am făcut 4000 km, preponderent urban, drumuri scurte (1-3 km), porniri dese și stat în relanti, iar consumul a fost evident, în jur 300-350 ml.

rationamentul meu e urmatorul: mergi 3000-4000 km urban și ,,bagi 200-300 ml” de ulei în intercooler și apoi zici că ar fi momentul să o mai calci puțin să se mai curețe, te dai la ea și chiar ,,se curăță”.

acum cd. o mai calc nu-i dau mai mult de 3500 rpm (și asta pe treptele 3,4,5 dacă am unde), de regulă o duc cu a patra în turație și o țin așa.

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o intrebare de la ALH-ul meu:

 

Am turbina reconditionata de 15k km, sau cel putin pentru asta am platit la servis cand am facut reparatii la motor. Ideea e ca dupa ce se incalzeste motorul nu mai trage ca atunci cand e rece, nu mai are acelasi cuplu si nu intra in ture, ca si cum nu ar baga presiune turbina. Furtunaraia de vacuum e schimbata, debitmetrul si el.

 

In intercooler gasesc ~200ml ulei la mia de km. Am scos gazele de carter printr-un furtun afara, ca sa elimin un punct, dar tot gasesc cantiatea asta de ulei in intercooler. Turbina are joc axial vreo jumatate de mm, orbital nu am simtit (nu sunt expert sau mecanic).

 

Clar pleaca de la turbina uleiul dar nu imi dau seama de ce atat de mult cand jocul e atat de mic, si in intervale atat de mici. Intrucat am o experienta de luat pe ulei, curat intercooler-ul regulat. Daca are cineva vreo sugestie, ce Dumnezeu se poate intampla? Sa o "reconditionez" iar, minim o mie de lei, una noua peste 2 mii, m-am saturat sa arunc cu bani. Poate mai are cineva o idee... 

 

Multumesc

PS: Desi am fost incantat de "reparatia" de la service,s-a dovedit o alegere proasta. Arunca ulei pentru ca nu a largit si camasile ci a pus doar segmenti noi si cu siguranta au ramas ovalizate. Treaba de luat banul. Insa am scos cu un furtun afara tot ce iese din separator. Poate robert.r, ai timp sa iti dai o parere de ce patesc eu aici Din cate am observat ai desfacut vreo 2 cu problemele astea.

Modificat de imads
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mai lunga problema ta.

dar cred ca ma poti suna si mai stam de vorba, ca as avea mai multe intrebari pentru tine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna Robert,

 

Revin si eu cu o perspectiva din afara mecanicii traditionale:

 

1. De ce nu putem pune inainte de intercooler o plasa de sarma astfel incat bucatile din turbina sa nu ajunga in motor? (cred ca daca se alege bine plasa filtranta se pot elimina fragmentele periculoase si pastra performanta )

2. De ce nu putem da o gaura mica (1-1,5 mm) jos in intercooler astfel incat uleiul adunat acolo sa se scurga sau sa fie aruncat in urma presiunii afara?

3. De ce nu sunt alte solutii care sa opreasca uleiul sa ajunga in motor?

 

Scuze de insitente si de idei care poate nu au nimic cu mecanica, dar cum multi dintre noi mergem cu turbouri destul de vechi o solutie care sa minimizeze dezastrul ar fi binevenita...

Curatarea preventiva a IC e binevenita pentru un turbo care scapa putintel ulei, dar daca turboul incepe sa scape binisor poate nu mai apuci urmatoarea curatire a IC...

 

Stima,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , azi am patit si eu aceiasi problema cu un mercedes C220 din 2003 , ai arata ca tre sa complétez un litru de ulei  zis si facut apoi am incercat sa o turez, am turato de 3-4 ari apoi sa turat singura si un mare fum alb , am scos cheia din contact dar masina se acelera intruna timp de vreo 5 min apoi sa oprit, am lasat sa se raceasca cam o ora am repornit dar foarte greu , nu mai sta in relanti si merge in trei pistoane  ce ar trebui sa fac , va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine il dai frumusel jos, il speli, dupa care il montezi pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , azi am patit si eu aceiasi problema cu un mercedes C220 din 2003 , ai arata ca tre sa complétez un litru de ulei  zis si facut apoi am incercat sa o turez, am turato de 3-4 ari apoi sa turat singura si un mare fum alb , am scos cheia din contact dar masina se acelera intruna timp de vreo 5 min apoi sa oprit, am lasat sa se raceasca cam o ora am repornit dar foarte greu , nu mai sta in relanti si merge in trei pistoane  ce ar trebui sa fac , va multumesc anticipat

   Acum motorul probabil este stricat, nu mai ai ce sa-i faci decat sa-l desfaci si sa-l repari. Cand a inceput sa se tureze singur, nu ai putut omora motorul cu frana de mana trasa, eventual apasata si pedala de frana, bagata in viteza si dat drumul la ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robert, n-am mai ajuns sa te sun... poti sa ma intrebi si aici daca doresti:)

 

maine sper sa imi vina la magazin turbina noua. mi s-a parut putin ciudat ca au turbine la 2400 de lei, noi, cu turbina veche la schimb si altele fara turbina la schimb la pretul de 5000 de lei. Asa ca nu am achitat nici un avans pana nu o vad... Nu sunt eu obisnuit sau e posibil sa curete turbine vechi si sa le vanda ca noi? Ca doar suntem in RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!Am intampinat aceeasi problema la Bora mea de 116 cp,m-a lasat turbina,s-a dat pe ulei,s-a turat de am zis ca ies pistoanele prin capota!Am oprit-o in a 5-a si am dus-o trasa pana la service unde mi-au confirmat banuiala ca s-a rupt axul de la turbina.Am schimbat turbina sh cu 900 ron plus manopera,am pornit masina,totul ok.Dupa ce am plecat din service,mecanicul mi-a recomandat s-o ,,jeruiesc,, un pic sa se arda uleiul de pe galerie.Asta am si facut,numai ca la 3000 de turatii,masina mea pleca iar de nebuna la turatie maxima de nu se mai oprea,doar ca de data asta se oprea cand luam contactul.A facut asa de doua ori,dupa care si-a revenit oarecum,doar ca acum imi disparea uleiul din motor in intercooler.Am schimbat iar turbina ca era in garantie,am pus alta tot sh impecabila,dar nu an scapat de necaz.Acum porneste foarte greu dimineata si scoate fum de zici ca ia foc si merge in 3 pana se incalzeste si chiar daca se incalzeste cum trebuie,tot mai are trepidatii motorul si mai scoate fum alb.Am pus diagnoza si-mi da injectorul 4 blocat.Am schimbat injectorul si la fel,nici o schimbare in mersul ei,tot balbaiala,tot fum.La cald injectoarele lucreaza normal.Nu mai inteleg,nu mai stiu ce sa-i mai fac.Luminati-ma si pe mine voi daca ati mai intalnit cazuri ca al meu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Biele  indoite , segmenti sparti . Dupa ce se incalzeste merge normal?Trebuie desfacut motorul ! Imi  pare rau pentru tine ,Silesile!Eu sunt patit de doua ori din cauza  "mecanicilor" priceputi.Foarte important sa se curete intercoolerul dupa reparatie motor si turbina!

Modificat de Nic-bz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,dupa ce se incalzeste merge aproape normal,tot se mai balbaie si scoate un pic de fum.Asta nu ar fi chiar grav pentru mine,mai am un motor,cel al masinii pe care l-am schimbat acum 3 luni din cauza chiulasei care s-a fisurat si am preferat sa schimb motorul cu totul.In afara de chiulasa am tot.sper sa nu fie si chiulasa afectata.Maine desfac motorul si va spun ce am gasit acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu rezolvarea.Am desfacut motorul si...exact cum ati spus voi-biela stramba la pistonul 4.Atat,una singura.Am schimbat toate pistoanele cu tot cu biele,avandu-le pe cele vechi pentru ca,din ce mi-a spus mecanicul,nu au aceeasi greutate si e posibil sa bata motorul dupa aceea si in plus de asta,vechiul motor nu consuma gram de ulei,in schimb asta de pe masina lua cam un litru si ceva de la schimb la schimb,adica la 10 000km.Deci,in concluzie, ce era mai rau s-a intamplat iar dupa multe diagnoze,bani cheltuiti si nervi,masinuta mea merge ceas,porneste la sfert si la rece si la cald si fumul alb a disparut,merge exact ca inainte sa se intample nenorocirea.De vandut oricum o vand,nu mai imi trebuie vw pentru ca sunt pacatoase rau,cand se apuca sa cada,nu se mai opresc.

Multumesc voua pentru postari!

MULTUMESC Nic-bz!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai rezolvat; totusi, nu trebuie sa generalizezi...daca mecanicul tau ti-a pus turbina si ti-a zis sa pleci si sa ii dai forja nu e vina masinii ca s-a stricat ; si stii macar cati km reali are ? Vw-urile sunt cam cele mai ok masini in raport fiabilitate/ pret intretinere ; daca vorbim de mercedes sau bmw deja intram in alta liga ; insa probleme sunt la toate masinile..la majoritatea de natura electrica sau injectoare, etc care sunt destul de costisitoare..mai depinde si de noroc, si de cum au fost intretinute masinile, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat masina de doi ani de la Reghin,adusa din Germania de un escroc,altfel nu pot sa-l numesc,neinmatriculata cu numere de zoll.Avea in bord atunci 214 000 "reali" cu carte service.I-am facut imediat ce am ajuns acasa,toate schimburile incepand cu distributie,pompa de apa,intinzator,role,tacheti,ulei,filtre,totul ca la carte si numai pe ina,trw,mann.O perioada a mers ceas,dupa care,in urma cu vreun an,au inceput sa cada pe rand,ba un rulment,ba caseta de directie,ba un injector,ba altul,ba s-a spart radiatorul de apa,ba cel de caldura din habitaclu,ba nu stiu care senzor,ba egr-ul...si tot asa.Pana la urma s-a fisurat chiulasa,asa din senin si atunci an preferat sa schimb motorul cu totul,asta s-a intamplat in urma cu 4 luni,acum turbina.A,am uitat de axul cu came,l-am schimbat si pe ala.Oare ce a mai ramas sa schimb???Cat despre km reali,stiti cati are?Pe un tester ADEVARAT,nu pe ce au multi,,mecanici,,de-astia!-845 000KM REALI.Pe mine m-a luat capul cand am vazut!Intr-adevar,cat sa mearga frate si ele,pana la urma sunt fiare,nu?Eu unul nu cred ca o masina din 2000 sau2001 adusa din Germania are mai putin de 4-500 000 de km.Sunt masini din 2011 cu 200.000 de km,poate mai multi.Asa ca aveti grija ce cumparati sa nu patiti ca mine!

Apropo,masina ta adusa din Germania,cati km REALI are????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai de capul meu. Nu imi vine sa cred ce scrii mai sus.

Pai draga coleg forumist, masina aia a mers cat pentru a ajunge pe luna si inapoi, si iarasi pe luna. Si tu spui ca sunt proaste? S-o fi saturat si ea, iti dai seama.

In orice caz, jos cu palaria, ma aplec in fata unei astfel de realizari. :beer:

 

cat despre escroc, ce sa zic, decat sa-si cheltuiasca banii pe lumanari.

Ca fapt divers, pe a mea am verificat-o la reprezentanta acum vre-un an(de catre cu coleg de pe forum) si cu ~ un an in inaintea cumpararii avea mai puitin cu vreo 15.000, eu luand-o la 140k. Acuma ce sa zici, mai sunt si oameni sinceri.

Adevarat ramane in continuare, ca o masina SH e o loterie, dar mai nou si cele cumparate cu 0km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca ai reparat cam tot ce se putea, eu zic ca nu se mai merita sa o vinzi. Problemele probabil au fost caracteristice varstei si numarului mare de km ; grija mare, am mai spus in multe topic-uri, neamtu nu isi ia masina sa se plimbe cu ea pana la paine sau sa o scoata pe pitzi in oras..minim 40-50k km/ an. Imi pare rau de cele intamplate. Parererea mea : ori o vindeai de cand ai vazut ca incepe sa cada, ori o pastrezi acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei, nu trebuie sa generalizam...dupa cum spuneam, sunt cazuri si cazuri. Bine-nteles ca isi va lua si neamtul masina ca sa mearga in concedii sau la neamuri in alte judete, tari. Asta nu inseamna ca face 50 de mii pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare....

 

 

Dupa cum se vede sunt nou pe forum si nu pot deschide un totpic nou si de aceea am sa scriu problema mea aici.

 

 

Va rog sa-mi raspundeti  daca este sau nu normal ca la viteza de 120 km/ora sa am 3800-4000 de rotatii/min , in viteza a5-cea bine inteles , iar daca nu este normal cam de la ce ar putea fi.

 

 

Multumesc

Modificat de QuickRTS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA motorizarea ta, e normal. Vezi celalalt topic al meu, cu golful 4.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ! am si eu o problema cu un golf 4 TDI 1.9 ALH 1999.Toata iarna l-am tinut in garaj si din cand in cand i-am mai dat o cheie sa-l pornesc cate 10 minute.Acuma Duminica 23.02.14 ma gande-am sa il scot un pic dar mi-a intervenit o problema cu el care nu am mai stiut de asa ceva.Mergand in viteza a 3-a pe o mica panta posibil ca a urcat acul la 3000 nu stiu sigur mi sa accelerat singura dintr-o data eu ne stiind ce sa fac am calcat repede ambreajul si am oprit motoru de la contact.Din fericire am deschis capota sa vad care este problema,nu se vedea nimic decat un fum alb inecacios.Am verificat uleiul cu joja era ok.Am pornit motoru si a functionat fara nici o problema, am venit pe roate pana acasa cu el.Astazi 24.02 un prieten de al meu sa uitat la AGR era cu ulei si a desfacut furtunul care duce la intercoler si era c/am multisor ulei pe acel furtun.Am pornit motorul inainte de a da acel furtun jos si cand a ajuns tot la 3000 iar a facut la fel sa accelerat am oprit din nou de la cheie.Motorul fuctioneaza foarte bine la relanti.Ce as putea face mai mult de atat ca sa scap de problema cu acceleratia singura?   sa fie ulei in interculer  si sa-l curat ?


Buna ziua ! am si eu o problema cu un golf 4 TDI 1.9 ALH 1999.Toata iarna l-am tinut in garaj si din cand in cand i-am mai dat o cheie sa-l pornesc cate 10 minute.Acuma Duminica 23.02.14 ma gande-am sa il scot un pic dar mi-a intervenit o problema cu el care nu am mai stiut de asa ceva.Mergand in viteza a 3-a pe o mica panta posibil ca a urcat acul la 3000 nu stiu sigur mi sa accelerat singura dintr-o data eu ne stiind ce sa fac am calcat repede ambreajul si am oprit motoru de la contact.Din fericire am deschis capota sa vad care este problema,nu se vedea nimic decat un fum alb inecacios.Am verificat uleiul cu joja era ok.Am pornit motoru si a functionat fara nici o problema, am venit pe roate pana acasa cu el.Astazi 24.02 un prieten de al meu sa uitat la AGR era cu ulei si a desfacut furtunul care duce la intercoler si era c/am multisor ulei pe acel furtun.Am pornit motorul inainte de a da acel furtun jos si cand a ajuns tot la 3000 iar a facut la fel sa accelerat am oprit din nou de la cheie.Motorul fuctioneaza foarte bine la relanti.Ce as putea face mai mult de atat ca sa scap de problema cu acceleratia singura?   sa fie ulei in interculer  si sa-l curat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima faza ai putea sa ii faci o diagnoza, sa vezi ce erori ai stocate, curata egr si turbina, mai asteapta pareri de la colegi mai experimentati, mult noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica de urgenta turbina - preferabil NU mai porni motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!