Jump to content

Golf 6 - 1.4 TSI 160CP limitare ciudata la 3000rpm in mers la temperatura joasa


ubik
 Share

Postare recomandată

Salutari,

Am aproximativ 4000 de km cu un Golf VI cu motorizarea de 1.4TSI 160CP si am avut o experienta destul de ciudata pe 1 Decembrie (prima pornire la temperaturi joase).

Era aproximativ -1 grad cand am plecat cu masina - lasata bine la incalzit pentru ca mi-a luat cam 5-6 minute sa o curat de gheata.

Am plecat dinspre tineretului spre ghencea si pe toata drumului nu am putut dejasi 3000rpm - adica: in mers, a1a, a2a, a3a, etc., acceleratie blana, motorul incalzit, nu urca de 3000rpm.

La 3000 rpm intra aceeasi limitare care n-am vazut-o in mod normal decat cand motorul ajungea in zona de 6500-7000rpm si acceleratia blana motorul ramanea lipit la 3000rpm.

Treaba asta a durat tot drumul; am ajuns in ghencea, am avut niste treaba dupa care am plecat - limitarea nu mai era prezenta (acum era 1grad).

Mi s-a mai intamplat odata vineri (2 zile mai tarziu) dar de data asta nu prima plecare la rece, ci candva pe seara cand ma intorceam de la servici - iar un drum intreg n-am putut depasi 3000rpm.

A mai patit cineva asa ceva? E motiv de mers la service? O vreo limitare pentru protectia motorului pentru mersul la rece (daca da, cu siguranta e implementata destul de ciudat...).

Nu mai zic ce se intampla daca doamne fereste ma apucam sa depasesc ceva si-mi taia gazul la 3000rpm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ai cumva un buton cu un W pe el (winter mode)? Daca nu prin meniul bord computerului ai activat pe undeva winter mode ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Cutia de viteze este manuala, winter mode nu am, singurele butoane pe consola sunt ESP OFF si SET de la presiunea pneuri.

Winter tyres este off in computerul de bord (alta optiune de winter nu am vazut) - by the way, eu se pare ca am versiunea noua de soft, de exemplu pe computerul de bord imi apar indicatii de shift optim (baga in a4a pentru economie maxima) lucru care la prieteni cu Golf VI cumparat mai demult nu am vazut.

In mers cand am avut problema, am crezut initial ca este de la ESP, care-va-sa-zica el vazand ca e temperatura joasa afara sa nu-mi dea cuplu ca sa nu pierd aderenta, dar chiar daca am dezactivat in mers ESP-ul, limitarea la 3000rpm a persistat.

Practic singurul mod de a face off pe limitarea asta a fost oprit si repornit motor ceea ce s-a intamplat in pauza dintre drumuri.

Acum ma gandesc ca nu am incercat in timpul trip-ului cu probleme sa fac asta (oprit si pornit rapid), am tot crezut ca este vorba de o limitare legata de temperatura interna a motorului si ca in momentul in care va ajunge la temperatura optima isi va da drumul, lucru care nu s-a intamplat.

Modificat de ubik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu credeam ca am versiunea noua de soft(si aveam shift indicator) pana sa merg la revizie unde mi s-a facut update(campania 24s4)..

Optiunea de winter tires mai face altceva in afara de a limita viteza maxima la ~100km/h ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve!

Da, e posibil sa mai fie update-uri peste versiunea asta - mi se parea ca in momentul in care au bagat si shift indicator au facut o revizie mai serioasa la soft - ceva de gen versiune majora versus versiune minora.

La winter tyres on nu cred ca imi limiteaza la 100km/h, parca era ceva legat de modul in care calculeaza el viteza de rulare cand ai echipate anvelope de iarna astfel incat eroare pe bord sa nu fie asa de mare, dar nu sunt 100% sigur.

Modificat de ubik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudata intamplare... Ceva erori ai la o scanare?

Din cate am inteles nu poti sa reproduci problema cand vrei. Daca nu gasesti nici o solutie, cand ti se mai intampla o data sa nu treci de 3000 RPM du-te la reprezentanta dar ai grija sa nu inchizi motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Nu am facut o scanare pana acum - problema a aparut de curand (1 decembrie, prima zi cu adevarat rece).

Speram sa gasesc pe cineva cu o problema similara, daca nu singura solutie ramane mersul in service pentru un checkup; am sa vad pe saptamana care vine, insa nu o sa pot merge cu ea "in problema" pentru ca masina este in leasing si trebuie sa o predau cuiva sa o duca la Porsche. Sa vad ce o sa zica si ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Asta este primul meu post; incep cu un off-topic. Contul era facut pt tatal meu, care are masina de la profil si nicio legatura cu PC-ul.

On topic acum: eu am un Scirocco 1.4 TSI 160 luat in toamna (6500km), care mi-a facut ieri si azi o problema similara.

1. Plecat la rece (-10 grade), mers ~500m, oprit, mers imediat inca ~2km, oprit, dupa cca 30 min repornit si supriza: intre 2000-3000 ture (unde functioneaza compresorul) nu tragea deloc intr-a 2a. Treaba a durat cat m-am invartit prin vreo 4-5 sensuri giratorii la mall Baneasa. In continuare am mai mers vreo 30km fara probleme.

2. Azi, plecat la rece OK, repornit dupa 2h, aceeasi problema, dar avand drum liber in fata, am putut sa trec intr-a 3a cumva si am scapat...

Ce-as adauga eu e ca inainte de masina asta am avut (taica-miu si apoi eu) timp de 14 ani o Skoda Felicia cu carburator, care la apusurile ei avea exact aceeasi problema pe frig d-asta crancen. Problema e ca mecanic ele sunt diferite, iar Felicia incepuse abia la batranete sa oboseasca...Asa incat nu pot sa ma pronunt, dar as da vina pe vreo apa in benzina/condens.

Tie ti s-a mai intamplat zilele astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A verificat cineva dintre cei cu problema limitarii la 3000 ture regulatorul de presiune benzina ? In manual spune ca asta ar fi cauza unui regulator defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta vroiam sa sugerez si eu: verificati N276, e o valva la pompa de inalta presiune. Proabil nu este asa de serios, dar merita investigat oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am patit si eu acelasi lucru, o data sau de 2 ori. Dar la mine a durat maxim 5 minute la inceput, si asta inainte sa mi se faca update'ul acela de soft.

OT: Setarea aceea de winter tyres doar te avertizeaza ca ai depasit viteza si atata timp cat esti peste viteza setata de tine, la care sa se activeze, apare un mesaj de atentionare in BC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Revin cu un update. Acum vreo luna si jumatate am inceput sa patesc din nou acest lucru, dar cu o frecventa mult mai mare. Problema era din cauza unei electrovalve de la admisie (modul J808), care a facut scurt circuit si nu se mai deschidea. Reparatia m-a ajuns undeva la 1400 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate lamuri si pe mine cineva . Am masina de o luna si am senzatia ca motorul are un tacanit la relanti cand deschizi capota tacane cam ciudat, ori sunt eu suspicios ori ceva nu e in regula cu motorul. Asa trebuie sa se auda motoarele TSI? Eventual poate ma pote ajuta cineva cu o filmare. Nu as vrea sa ma duc la service sa-mi zica aia ca am inebunit! Multumesc! Sper ca am postat unde trebuia

Modificat de Marian_Barbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate lamuri si pe mine cineva . Am masina de o luna si am senzatia ca motorul are un tacanit la relanti cand deschizi capota tacane cam ciudat, ori sunt eu suspicios ori ceva nu e in regula cu motorul. Asa trebuie sa se auda motoarele TSI? Eventual poate ma pote ajuta cineva cu o filmare. Nu as vrea sa ma duc la service sa-mi zica aia ca am inebunit! Multumesc! Sper ca am postat unde trebuia

Nu ai postat chiar unde trebuie, deoarece topicul e legat de 1.4 TSI 160 CP iar tu ai 1.2 TSI 85 CP ;)

Referitor la intrebarea ta, 1.2 TSI se aude ca in link-ul atasat: http://www.buhnici.r...teptat-de-buna/

La tine cum se aude ?

PS: Topicul de Golf 6 1.2 TSI este http://vwforum.vwfor...686750__st__600

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da intadevar asa toarce si motorul meu. Multumesc ptr raspuns acum m-am linistit eu am avut un polo tot 1,2 din 2008 si nu tacanea asa motorul si cand am auzit cum tacane asta am intrat un pic in panica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 years later...

Va salut, nu am gasit alt topic legat de asta asa ca am sa postez aici erorile pe care le am avut, dupa ce am repornit motorul totul a revenit la normal, a mai patit cineva ? De ce s a intamplat asa si ce ar trebuii sa verific sau sa fac? Multumesc 

golf 6 1.4 tsi cax an2010

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 000 - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 178269 km

Time Indication: 0

Date: 2063.14.31

Time: 06:31:52

Freeze Frame

RPM: 2836 /min

Load: 14.5 %

Speed: 83.0 km/h

Temperature: 87.0°C

Temperature: 24.0°C

Absolute Pres.: 1010.0 mbar

Voltage: 14.224 V

 

004874 - Cylinder Disabling

P130A - 000 - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 178269 km

Time Indication: 0

Date: 2063.14.31

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!