Jump to content

Aburire faruri Passat


Valix
 Share

Postare recomandată

Motto: Ce face omul cu mana lui cand il mananca, se cheama lucru manual prost facut.

Problema mea se refera la farurile de Passat CC, dar cum farul e asemanator cu cel de B6, scriu aici, poate gasim mai multe pareri.

Carevasazica, pe scurt: la 2 ani de la achizitia masinii, si inca marcat de tampenia pe care am facut-o atunci cand am comandat-o (aceea de a nu pune xenon), am decis sa-mi iau faruri OEM si sa adaptez instalatia masinii astfel incat sa am xenon cat de cat OEM pe masina. Las la o parte detaliile tehnice si va povestesc doar de faruri.

Farurile le-am luat de la un nene de la dezmembrari. Aveau cate o ureche rupta, dar relipita/sudata in plastic. Spun acest lucru, deoarece, din descrierea evenimentelor e posibil sa tragem concluzia ca ele pot avea mici fisuri, datorate impactului in care s-au rupt urechile...

Buuun. Montez farurile, pun un kit de D2S, spal masina imediat, se umplu farurile de aburi. Ma umplu si eu de nervi, dar, din incercare in incercare, imi dau seama la 2-3 zile ca mufele care intrau in far erau prost izolate, si pe acolo intra aer. Bag silicon la greu, si problema se rezolva. 3 saptamani nu am probleme. Dupa astea 3 saptamani, din cauza ca becurile D2S montate in far prevazut pt D1S nu dau chiar lumina scontata, dau jos kitul D2S si pun D1S. Ei, de aici reincepe beleaua. Desi am umblat doar la capacul de la faza scurta, farurile reincep sa se abureasca. Suspectez izolatia cablu balast/capac, si dau jos capacul, il curat si reizolez de minim 3 ori. Nimic. Schimb mufele farurilor cu mufe OEM. Nimic. Ce se intampla, mai exact, ca sa va faceti o idee:

- ambele faruri se aburesc aproape identic/simetric: in coltul ascutit care se pupa cu grila si bara, si usor pe conturul de jos

- NU se aburesc cand spal masina, ci la 15 minute dupa ce plec din spalatorie, si merg cu xenoanele aprinse

- NU se aburesc daca nu aprind xenoanele

- NU se aburesc dimineata, cand afara e frig, si, desi merg cu becurile aprinse, farurile nu se incalzesc

- se aburesc seara, cand merg mai mult (o ora, sa zicem), si apuca farurile sa se incalzeasca. Se aburesc si mai rau dupa ce opresc masina. Practic, la 30 min dupa oprirea masinii, farurile sunt aburite mai rau decat atunci cand am oprit luminile. Se dezaburesc singure, cam intr-o ora...

- aerisirile nu sunt infundate/obturate, capacele sunt bine puse. Totul pare etans

- becurile xenon sunt OEM. Balastul e chinezesc, dar e pus in afara farului, deci nu vad cu ce ar influenta, decat daca izolatia inca nu e etansa

Eu am 2 ipoteze: ori farurile, din cauza impactului, au mici fisuri, pe care eu nu le vad (si atunci de ce nu se aburesc permanent?), ori e o explicatie extrem de simpla, pe care eu nu o gasec.

Va rog mult sa ma ajutati cu orice sfat, poate imi dau seama ce dreak se intampla. Va multumesc anticipat.

PS: fara caternici, ca avem pe urma timp de ele :D.

Modificat de Valix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu am pus kit xenon AM si nu am taiat capacul, ci am introdus firele sub capac, fiind din cauciuc si crede-ma nu se aburesc. Firele intra sub capacul farului fara izolatie, unde poate sa intre si aer. Undeva nu ai aerisire buna.

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se abureau farurile la O1 cum incepea sezonul rece(vara niciodata) ,fenomenul aparea exact ca la tine

problema era la capacele din spate care nu etansau bine,mai exact clema de metal nu apasa suficient de tare capacul in spatele farului.Am confectionat o clema si acum nu se mai aburesc.

Farurile nu sunt perfect etanse,ele au o aerisire ,tocmai pt a nu se aburi

E posibil sa ai putina apa in far stransa intr-un loc care nu se vede,iar cand pornesti becul ,acesta genereaza caldura,apa incepe sa se evapore pe suprafata de sticla...exact asta am patit cand am spalat motorul.Am rezolvat usor:am desfacut capacele ,am scos siguranta de la becuri in ideea de a expune cat mai mult interiorul farului.Am pornit motorul,am pornit clima ,am inchis capota si am asteptat 10 min.Caldura motorului si curentul de aer generat de ventilatoare a uscat interiorul farului foarte eficient.

Modificat de JPLS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@naige: pai si balastul unde l-ai pus? in far?

@JPLS: am facut manevrele astea. farurile par a se curata, dar a doua zi iar se aburesc. deci se intampla ceva sistematic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai problema prima oara a aparut de la izolatia farurilor , tu ai remediat-o , dar umezeala persista in continuare in far , asa ca cel mai bine bagi un feon acolo si scapi de abureala.Asta daca ai eliminat toate posibilitatile prin care pot aparea infiltratii in faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost cald afara, am stat cu capacele deschise; eu zic ca daca era umezeala, am eliminat-o. Dar se tot reface, deci nu am eliminat cauza...

Cata umezeala sa fie de nu se elimina? Si de ce ziua e curat, si seara se abureste? Sau cand e ceata afara? De ce nu se aburesc non stop, ci, preponderent cand masina sta in umezeala (spalatorie, vremea umeda)?

Modificat de Valix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa pateam si eu la Passat la vreo luna dupa ce l-am cumparat , se facea condens la farul dreapta dupa fiecare spalare , undeva in margine.Pe garantie s-a schimbat capacul de la far , din spate , avea un piciorus spart. Dupa ce s-a inlocuit fenomenul a persistat , pana nu am bagat feonu nu s-a rezolvat.Zic sa incerci si varianta asta

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai bagat foen-ul pe cald sau pe rece?

Nu e pericolul sa se topeasca ceva pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cald, daca este de uz casnic nu este nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema,dar alta tampenie omeneasca,schimb un bec de pozitie...uit sa pun inapoi capacul de la far,a doua zi spal motorul intra apa in el... il las ca se usce vreo 3 zile pun capacul la loc,dupa 20 de min cu farul aprins aburit complet,scot iarasi capacul il las sa se usce mult si bine,pun capacul iarasi se abureste.Ce sa mai fac cu el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la tine e evident ca trebuie uscat cu feon-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu bagati feonul acolo, deoarece trebuie sa stati 1 zi intreaga si tot degeaba, daca nu sunteti intr-o incapere unde e o temperatura mult mai ridicata fata de cea de afara.

ca sa nu vi se mai abureasca farurrile, va recomand pasii pe crae i-am urmat in acest caz, din propria mea experienta acumulata de-a lungul a 3 saptamani de disperari si nervii intinsi la maxim si pun pariu cu cine vrea ca v-a da roade " ca oricum e foame afara si oricine are nevoie de bani "

- dai capacul la o parte de recomandat cel de la semnalizare

- o lasi peste noapte asa iar farul se va dezaburii complet

ATENTIE: apa tot va ramane, condensul mai exact

- dimineata puneti capacul inapoi de la semnalizare " acel cauciuc " si apoi, mergeti " de preferat ar fi sa aveti un drum lung de vreo 200 km asa " si de preferat noaptea ca sa mergeti cu faza lunga " si in acest fel, geamul de la far se incalzeste, condensul se evapora si dispare complet aceaa abureala a farului.

eu spre norocul meu, am bagat un drum de germania cu treaba si pana acolo, NICI STROP.

cu feonul stai 1 zi intreaga si trebuie sa bagi acolo la caldura de ti se ia, pana ce apa se evapora. si va recomand din interior catre exterior si anume de la gaura unde se baga becul. eu am pus din afara, din exterior si mai ca era saa rd si geamul, sa il topesc " ca de, romanul e mecanic priceput in toate "

si daca faceti varianta cu feonul, bagati masina intr-n garaj, sau intr-o incapere unde e temperatura constanta " sa nu se combine cu cea de afara " si dupa ce observati ca nu mai sunt aburi, condens, apa puneti capacul inapoi si mai mergei cu farurile aprinse c-am max. 1h max. 2h si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e doar un singur capac,trebuie sa inrec si varianta asta...ms pt sfat

va anunt daca a dat sau nu roade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa dea roade 100%, dar sa urmezi sfaturile mele; ai la alegere din cele 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca si eu am tinut masina in garaj(incalzit) cand am facut operatiunea cu feonul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va anunt ca metoda descrisa de antonio.ferra da roade,la mine a disparut complet,un drum de 2 ore cu farul aprins.Mersi inca o data antonio.ferra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt b97dmt dupa cum vezi, da roade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metodele descrise mai sus sunt perfect functionale in cazul in care farul a luat umezeala in mod accidental, si ea trebuie eliminata.

Problema e ca la mine mi se pare ca ia umezeala in mod constant, din motive pe care nu le cunosc, si oricat as elimina aburul intr-o prima faza, el se reface la prima ploaie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt Valix i-ati un silicon transparent si dai cu el, pe langa imbinaturile intre geamul de la far si carcasa farului " acel plastic negru "; este posibil ca sa nu fie etans inchis!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAI EXISTA O SOLUTIE PENTRU CONDENSUL DIN FAR, PE LANGA REETANSAREA BUNA A FARULUI, INCALZIREA CU AER CALD PT. USCARE (CARE TREBUIE FACUTA DUPA CE AI APRINS FARUL SI AI LASAT SA MEARGA MASINA CU EL CEL PUTIN 1 ORA), ANUME GRANULE DE SILICA-GEL, CARE IN CONTACT CU CONDENSUL SE TRANSFORMA IN GEL. SE PUN IN PARTEA DIN SPATE A OGLINZII FARULUI, ADICA IN ZONA CAPACULUI DE CAUCIUC, ALEA TRAG TOT CONDENSUL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, dar il trag dupa ce s-a facut. Adica practic nu elimin cauza, ci doar, eventual, ajut la uscarea mai rapida a condensului. Corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt Valix iti recomand ca prima data sa faci exact cum ti-am explicat si sa pui silicon transparent pe la legatura, imbinatura intre far si geam si apoi, faci exact cum am relatat mai sus.

si iti garantez ca o sa mearga.

sau mai exista posibilitatea ca farul " carcasa " sa fie crapata, fisurata in partea de jos si atunci nu ai ce sa-i faci, dcat sa schimbi farul cu totul sau sa dau farul jos si sa vezi pt unde ar fi aceas fisura, crapatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai ciudat mi se pare ca se aburesc numai cand e f. umed afara (ceata, ploaie). In rest, daca e relativ uscat, indiferent de temperatura, nu se aburesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt Valix lasa o noapte capacul luat de la far si apoi, a doua zi, treci la unul din cei doi pasi expusi mai sus, in special ti-as recomanda cel de mers vreo 2 - 3 ore cu farurile aprinse, de preferat faza lunga ar fi, ca s-ar evapaora mai repede apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat de multe ori varianta asta. In special cand afara erau 20 grade. Se tot reface, deci cauza e mai profunda... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!