Jump to content

Fabia 2 RS


ff_2004_06
 Share

Postare recomandată

M-am uitat prin topic-urile deschise si nu am gasit nimic despre noul RS (1.4 - 180 CP).

Exista proprietari de Fabia 2 hatchback / Combi RS? Cum e pe drumurile noastre?

Daca exista deja un astfel de topic, mutati va rog post-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FABIAn RuSu

    16

  • BLiTZ

    14

  • ff_2004_06

    9

  • bebeko

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lasa Adi ca stiu ca iti este ciuda ca noua Fabia RS este benzinara ... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut eu un drivetest cu ea. Este foarte usoara, motorul este foarte nervos, DSG7 raspunde foarte bine la comenzi (desi am folosit tot timpul padelele tiptronic de pe volan). Mult mai subviratoare decat vechiul vRS.

Ce nu mi-a placut insa: aceeasi pozitie inalta la volan ca si la fabia simpla. Chiar daca are scaunele alea sport. Nu m-am simtit bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma zgariu de-a dreptul pe ochi :D

Cu portofelul sunt convins ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult mai subviratoare decat vechiul vRS.

cum explici ?

ar trebui sa fie invers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

precizez ca nu cunosc modelul vRS

dar daca tractiunea e pe fata si se creste puterea motorului tendinta va fi de subvirare, cam dupa 200 CP nu mai tine cu artificii gen suspensii intarite cauciucuri mai late

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vechiul vRS era mai grea datorita motorului diesel, asta noua e usoara ca un fulg. Imediat pierde aderenta. Concret, accelerare pe iesire din viraj (unde se descarca puntea fata): asta noua invarte rotile ca proasta si tot inainte se duce, cea veche de bine de rau parca prindea putina aderenta.

In fine, e parerea mea. Evident ca dintr-un drivetest e imposibil sa vezi toate reactiile masinii in toate conditiile, mai ales cand ai de lucru si cu cutia dsg in loc de manuala. Probabil voi mai avea ocazia sa conduc desi pozitia aia inalta la volan ma face sa nu-mi doresc asa tare.

Apropos, am condus Golf6 si, cum sunt obisnuit, mi-am dat scaunul maxim in jos. Pfoaaaai ce incantat am fost de pozitia de condus!!! Nu va puteti imagina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva ce cod au DRL-urile montate in proiectoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe configurator o Fabia RS combi cu ceva dotari optionale (cam tot ce consider eu ca-i trebuie) ajunge la 23 000 de euro.

E mult, dar ai masina sport si portbagaj mare + poti sa scoti consum de 9 - 10 in oras (cred) daca mergi linistit.

Am o curiozitate, poate stie BLiTZ: vine cu bare stabilizatoare din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bare stabilizatoare? Sunt putin confuz asupra elementului in cauza.

Bara stabilizare clasica (antiruliu) este prezenta pe toate fabiile de cand nu se mai fabrica fabia junior.

Cumva intrebarea ta face referire la acea bara de rigidizare care se monteaza pe masinile de curse in compartimentul motor intre "oalele" amortizoarelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

strut brace :)

nu are strut brace din fabrica nici 1 si nici 2

Pe configurator o Fabia RS combi cu ceva dotari optionale (cam tot ce consider eu ca-i trebuie) ajunge la 23 000 de euro.

E mult, dar ai masina sport si portbagaj mare + poti sa scoti consum de 9 - 10 in oras (cred) daca mergi linistit.

mai proasta tinuta de drum ca la o fabia "sport" combi nu-mi imaginez....

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai testat-o sa vezi cum e? Sincer eu nu pentru ca nici n-am vazut vreodata asa ceva. No, hai s-o vedem intai (ca opinie personala nici nu cred c-o s-o aduca astia, la cat de scumpa e hatch-ul cred ca nu se uita nici dracu la combi).

In alta ordine de idei.... chiar nu-mi imaginez ce e de la o vreme in capul cehilor de-au scos masinile astea care costa o basca de bani. Chiar li s-o fi suit la cap si vor sa concureze VW, ba chiar Audi? Nu-i inteleg deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai testat-o sa vezi cum e? Sincer eu nu pentru ca nici n-am vazut vreodata asa ceva. No, hai s-o vedem intai (ca opinie personala nici nu cred c-o s-o aduca astia, la cat de scumpa e hatch-ul cred ca nu se uita nici dracu la combi).

In alta ordine de idei.... chiar nu-mi imaginez ce e de la o vreme in capul cehilor de-au scos masinile astea care costa o basca de bani. Chiar li s-o fi suit la cap si vor sa concureze VW, ba chiar Audi? Nu-i inteleg deloc.

nu, dar stiu cum "sta" un 6Y combi :D

stiu cehii ca englezoii sunt mari amatori de fabii RS - probabil acolo spera se dea lovitura

basca ca fabia 2 e singura din cele 4 (+ ibiza cupra, polo gti, A1 cum-i-o-spune variantei-sport) care a ramas tot pe vechea platforma

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Da, ma refeream la barele stabilizatoare (se pare ca se cheama si "strut brace"), vad ca mi-a raspuns FABIAn, mersi!

2. De ce ar avea Fabia RS combi o tinuta de drum proasta? E vorba de 25 de cm in plus la lungime, niste kg in plus pe spate (eu vad asta ca un avantaj, pe fata e motorul, chiar daca "usurel"), coeficientul aerodinamic e mai bun la combi... Deci?

3. E scumpa, dar da-mi 3 concurente directe cu performantele si portbagajul Fabiei combi (BLiTZ). Gandeste-te si la dotari si la consumuri. Ca sa nu mai zic de costurile de intretinere, aici cel putin Audi iese din discutie.

In concluzie, cu niste bare stabilizatoare aftermarket si niste anvelope mai late, pe mine chiar ma "tenteaza" masina asta. Problemele pe care cred ca le-as avea sunt legate de garda la sol (12.5 cm), anvelopele cu talonul mic si suspensiile dure (care sunt ok pe drumuri line, dar cum ai iesit pe un drum mai prost iti rup spatele).

Doua intrebari pentru BLiTZ, legate de drive test:

- crezi ca problemele enumerate mai sus de mine ar fi reale si mari?

- merita padelele pentru DSG in conditiile in care ai posibilitatea de a schimba manual din schimbator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, in concernul nostru pretul este foarte bun. Dar pentru un client, obisnuit sa zicem, de fabia, pretul poate fi exagerat de mare. Dar pana la urma Fabian are dreptate: probabil ca cehii au stiut foarte bine care este publicul tinta cand au construit acest model.

Ideea, din punctul meu de vedere, este asa: nu prea poti sa imbini veleitatile sportive cu confortul. Deci daca vrei sa-ti iei masina ca sa o alergi pe curbe cand ai chef, atunci iti iei fabia RS scurta. Iar daca vrei ca familia sa se simta bine in masina atunci mai bine iei o combi normala cu un motor ceva mai potent (un 1.2 TSI de 101cp sau un 1.6tdi-cr de 101) si eventual mai customizezi sa-i dai un look sportiv. Cam asa vad eu. (de exemplu pentru mine ar fi slabe sansele sa ma simt foarte bine in ea acolo unde imi place mie, adica pe viraje; sotiei i se face repede rau)

Acum, sincer, nu stiu cum se comporta masina pe un drum mai rau pentru ca nu am umblat decat pe sosele chiar bune cu ea la drivetest, cu siguranta va fi ceva mai neplacuta pe drumuri rele. Trebuie sa te gandesti tu pe ce drumuri ai sa umbli, in general cu masina.

Padelele DSG sunt bune si utile si e bine sa le pui ca sa nu te trezesti pe urma ca ti-ai dori dar te costa mult. Si-ar mai fi in general niste maruntisuri pe care merita sa dai banii cand configurezi masina pentru ca pe urma costa mai scump: de exemplu padela de comenzi radio, maneta tempomat, duze spritiera incalzite (fabia 2 nu are sub capota duzele si iarna pot ingheta din cauza curentilor de aer, caz concret la frate-meo care are fabia2) si eventual incalzire in scaune. Sunt maruntisuri dar care sporesc in opinia mea confortul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu raman la ideea ca motorul optim pt deplasamentul fabiei e 1.9 TDI 101/105 - performante/consum

1.6 CR e mai puturos si in anumite situatii consuma mai mult

padelele si ce mai spunea Blitz sunt absolut necesare

ride-ul cu talon de 45 pe teren denivelat e deja jale mai ales daca sunt montate bucse pline de brat - numeri pietrele de la rinichi si dintii din gura

cu talon de 40 cum are RS 2 e dezastru, iar vizitele la vulcanizare vor fi dese si pline de injuraturi ;)

daca mai pui si o bara stabilizatoare (inferioara) pe spate o sa te simti fix ca in cart, dupa 20 km de drum judetean o sa-ti doresti sa opresti sa-ti verifici coloana sau o sa mergi cu 30 km/ora viteza de croaziera

anvelope mai late nu ai nevoie - va creste degeaba consumul (oricum cele originale nu sunt sava sau debica ca sa te plimbe-n drum :D )

coeficientul aerodinamic nu te ajuta in curbe, un fund lunguiet in schimb te incurca

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ajuns la aceeasi concluzie ca si BLiTZ - 1.2 TSI de 105 CP pe combi (pentru viitoarea masina, sper la anul). Asta zice ratiunea si logica. Doar ca RS-ul e cu totul altceva...

Customizatul pentru un look sportiv nu e genul meu deloc. As vrea un RS care sa nu aiba nici o modificare la look, de banii pentru look sportiv mai bine fac modificari functionale si utile (bare stabilizatoare, cauciucuri mai late, etc.). Si aici vine o intrebare: se mai poate scoate ceva din 1.2 TSI la tuning?

Cat despre padelele pentru DSG, se pot pune doar pe RS, nu si pe 1.2 TSI. Gresesc?

Dotarile optionale pe care le vreau eu (3800 euro pe langa versiunea Star) cuprind tot ce a zis BLiTZ si multe altele pe langa, insa masina (repet 1.2 TSI 105 CP DSG) ajunge la 18 600 EUR DDP. Iarasi, foarte mult pentru o Fabia.

O mica paranteza (off topic): dupa cum se vede si in semnatura, am Fabia 2 si nu mi s-a intamplat niciodata sa inghete duzele (in 2 ierni din care una cu -27 grade Celsius), probabil am avut noroc.

De acord si cu FABIAn - motorul 1.9 TDI (desi nu cred ca se mai pune acum pe Fabia de cand cu 1.6 CR) merge bine pe Fabia, si acum regret ca nu l-am luat pe actuala masina. Dar un calcul simplu zice ca diferenta de pret la achizitie se amortizeaza in 80 - 90 000 km (eu ii fac in 4 - 5 ani, perioada dupa care oricum intentionez sa schimba masina), deci nu prea merita.

Intr-un fel de concluzie, RS combi e o masina faina pe care mi-as dori-o, dar nu foarte potrivita pentru drumurile noastre de... tara.

Totusi, eu nu am vazut nici o RS (1.4 TSI) inca pe strada (nici hatchback, nici combi). Sunt proprietari de asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite chestia cu padelele pe modelele nonRS nu o stiu. Dar, cum e disponibil DSG7 pe modelele 1.2TSi si 1.6TDi-CR si vreo 4 optiuni de volan multifunctional, nu vad de ce n-ar include si padelele (marti o sa ma interesez la dealer sa vedem cum sta treaba cu ele).

Partea cu customizatul nu o intelege gresit: NU ma refer la modificari ulterioare, ma refer la varianta de echipare STAR (vechea varianta Sport parca), adica pachet de piele prin interior, scaune cu un profil mai sportiv etc, un sasiu sport (este disponibil acest pachet mai nou, asa cum e si pe Octi2) si niste jante mai obraznice. Mi se pare ca oricum varianta facelift la fabia arata MUUUULT mai bine decat prima varianta, adica un look din fata putin mai "nervos" (gen noul Polo si Golf6). Si daca nu vrei sa iti iei jante originale, de banii aia chiar poti sa iti iei niste jante pe 15 sau 16 aftermarket (Un Speedline sau ceva OZ Racing ca sa-ti pice plombele). In fine, idei am, bani nu prea. Dar dac-ar fi sa am bani de F2RS clar n-as fi decis intre cele 2 variante: rs sau custom configuration.

Acum, discutand de motoare: sigur Fabian, 1.9 TDi a fost de vis pe fabia1 si chiar si pe 2. Dar uite ca in ziua de azi trendul e altul: vezi bine ca s-a scos 1.9 tdi de pe fabia. Plus ca au inceput sa devina din ce in ce mai mari taxele si impozitele pe cilindree. Ca sa nu mai vorbesc de rca si casco (de ex. eu platesc acum impozit la a mea 217ron/an pentru 1.9sdi/64cp!!!! dar in Brasov se discuta dublarea acestei taxe; ultimul rca l-am cumparat luna trecuta; cel mai ieftin e 612ron/an, prea mult, si se va mari si asta cu 50% iar CASCO nu-mi mai permit de 2 ani de zile).

Si-atunci, raman cele 2 variante: 1.2tsi/105cp sau 1.6tdi/105cp. Chiar nu cred ca-s "lesinate". Chiar am testat 1.2tsi/105cp cu inca 2 persoane in masina si mi s-a parut ca motorul se comporta bine. Chiar foarte bine! Evident ca altii pot avea alte pareri dar eu, sincer, nu m-as plange, in conditiile in care pot sa ma laud c-am invatat sa scot din sdi-ul meu cam tot ce poate.

No, hai totusi sa-nchei ca poate deveni plictisitoare lectura. O sa mai intervin, oricum, pentru ca topicul este interesant iar fabia este, pentru mine, in continuare un model pe care as cheltui banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia asta cu amortizarea la diesel vs. benzina sau motor mare vs. motor mic n-am inteles-o niciodata; e mult prea "deutsch" iar la noi de obicei ascunde limitele disponibilitatilor din buzunar

iei un motor mai puternic pentru ca iti place cum merge, nu doar ca sa fie amortizabil

cat despre taxe, totul e in functie de calitatea titularului, nu de cea a utilizatorului ;)

desigur ca 1.9 e scos la pensie - ma refeream la solutia optima excluzand capitolul taxe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mhm, am inteles cum e cu taxele :))

Revenind, sa stii ca nici eu nu prea am iteles cum e cu treaba aia cu amortizarea diesel vs. benzina. Chiar mi se pare ca e cam ca vorba aia "ce iei pe mere dai pe pere". Adica costurile de exploarare+intretinere intr-un interval de 90k cam tot acolo sunt (marog, 120k ca acum se recomanda schimbarea distributiei la PD la 120). Chiar am facut un calcul aproximativ cu colegii la munca si se cam pupa. N-am pus insa in calcul taxele, vinieta si asigurarile, strict ce tine de service doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 180CP de pe Fabia RS este extraordinar. Sa-l compari cu vechiul RS e o gluma proasta, foarte proasta.

Pacat ca platforma tehnica lasa de dorit,Fabia ca si suratele ei din grup subvireaza intr-o veselie. Pacat ca Renault are un hot hatch mult mai reusit din toate punctele de vedere si mult mai ieftin. Asta e unul din motivele pentru care nu se vinde Rs-ul.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te pomnesti ca se vinde clio rs pe la noi :vaidecapulmeu:

asta e o gluma buna :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a fi fan Renault iti pot spune ca poti vedea mult mai multe Clio RS decat Fabii RS. Fabia RS de altfel nici nu cred ca exista pe strada inmatriculata catre un client. Exista cateva modele de Fabia 1 RS, dar acela e RS doar cu numele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!