Jump to content

1.6 16 v Consum ridicat ulei


eXperience88
 Share

Postare recomandată

La voi la Capitala e jale cu preturile.Eu am renuntat sa merg la service,ce nu pot face eu mi-am gasit un mec.calm si ieftin-ma documentez si merg cu tema facuta+piesele si il rog sa faca ce am nevoie.  


burgcrist-cu 4000 ron gasesti sa cumperi 2 motoare sh si montezi 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Johny25

    21

  • Muraru Dan

    20

  • SergiuD

    16

  • eXperience88

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, dar daca piesele sunt de buna calitate iar manopera va fi executata corect, ai practic un motor nou nout.

Eu te sfatuiesc sa nu faci rabat la piese, ia firme de top, nu te zgarci la cateva sute de ron fata de pretul total.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut baieti! am motor 1.6 16v azd de 105 cai si am observat ca la partea de jos e murdar de ulei!

 

ce credeti ca ar putea sa cauzeze acest lucru?

 

si mai important> credeti ca faptul ca ar pierde putin ulei prin zona aia ar provoca si o scadere a puterii?

 

Vreau sa spun ca e primul motor de genul asta (de la vw) pe care il conduc si am observat ca la sprint e cam puturos fata de un motor de 1.6 16v de 101 cai de pe un opel,  insa la drum lung merge bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e murdar in spatele motorului probabil e de la epurator, pune si tu o poza sau descrie mai exact in ce zona e murdar. Nu are treaba pierderea uleiului cu puterea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune poza. Daca ai ulei in zona unde se imbina cutia cu motorul, o spun babeste ca mai toate nemtoaicele fac asa.

Insa nicidecum scurgerile de ulei nu cauzeaza pierderi de putere.

Daca e puturos poate avea mai multe cauze, insa se remediaza daca pui la punct aprinderea (bobine si bujii bune), clapeta, egr, senzor map curatate si benzina buna. Conteaza si starea filtrelor, inclusiv cel de benzina.

Daca ambleiajul nu patineaza si ce am scris sunt in stare perfecta, crede-ma ca are ceva zvac motorul in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm, am sa revin cu niste poze, momentan nu am! egr, clapeta am curatat, si bujii am schimbat (bobinele le am verificat si am schimbat una), filtru de benzina am schimbat, filtrul de aer e OK iar benzina pun de 100 de lei 95 si de 50 pun 98, le combin ca nu mi permit, dar am pus intr un timp doar 98 si nu era mare diferenta..... tare as vrea sa fac o proba cu o masina care are acelasi motor sa vad diferenta, poate sunt doar eu pretentios, si totusi opelul se baga mai fain in asfalt :D

 


aaaa... si prieteni vreau sa adaug faptul ca la diagnoza nu imi arata nici o eroare la motor...senzori sau altceva

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e absolut inutil sa tot amesteci benzinele alea si mai inutil e sa pui benzina de 100 in motorul tau care nu are nimic dosebit, nu obtii niciun cal putere in plus, benzina de 100 e pentru motoare de performanta care au rapoarte de comprimare mari,supraalimentate sau cu injectie directa.

o benzina de 100 arde mai lent ca una de 95.

motorul vw de 1,6  slab si gurmand(benzina&ulei) pus pe o caroserie grea,nu ai ce sa ii faci.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prietene drag, poate m-am exprimat eu gresit si trebuia sa fiu mai explicit> am vrut sa zic ca alimentez de 100 RON benzina de 95 si mai pun si de vreo 50-60 RON benzina de 98 :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles bine ce ai zis,dar tu ai inteles ce ziceam ? :)  nu are rost sa faci treaba asta.

bottom line, daca iti place in mod deosebit modelul ala de masina, nu te mai gandi ca nu se infige,altii au broaste de 5o de ani la care demarajul se masoara cu calendarul si tot le iubesc,nu le-ar da pe nimic,

daca iti doresti senzatii,cauta alta masina. dar de la motorul ala nu prea ai ce sa ii ceri.

also,cred ca e motorul cel mai dat pe gpl de pilda. 90% probabil din ele :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te inteleg bosule...dar te intelegeam mai bine daca aveai si tu acelasi motor (din cate vad in semnatura tu ai 1.8 de 150 :-d) ..eu sunt mai preocupat de situatia motorului, ca poate e o problema ce nu o poate depista un tester, iar in cazul asta ar fi ceva mecanic ce trebuie rezolvat, vreau ca broasca mea sa mearga in parametri asa cum e ea.... iti accept parerea si chestia cu benzina :D mersi pentru pareri ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mixul ala de benzine nu are nici un sens.

Fie ii pui doar benzina de 98+, pe ca oricum azd-ul are compresia destul de marisoara (mai mare ca al unui 8v), insa mare diferenta nu este, fie lasi 95-ul.

98 eu recomand doar daca vreti consum mai mic si daca se merge cu masina incarcata, eu unul aici am vazut diferente notabile.

Cu masina goala diferentele sunt mai mici si mai greu de perceput.

E un motor decent, care sa fim seriosi nu are cum sa faca senzatii insa per total comportamentul unei masini cu un rulaj si varsta nu tocmai mici tine de f multi factori.

De la pneurile utilizate si presiunea in ele, pana la uleiul folosit, fiecare lucru conteaza si isi aduce aportul. Apoi, nu sunt 2 motoare care sa fie la fel, la un asemenea rulaj, modul de condus si regimul de exploatare si-a pus demult amprenta, astfle incat o masina poate merge f frumos, iar alta poate sa fie complet lesinata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am vazut topic'ul acesta si a zis sa va cer si eu o parere.

am un seat leon din 2002 .1,6 16 v si ameu consuma ulei destul de mult

i.am schimbat simeringurile de la supape si vad ca nu sa modificat nimic tot asa consuma ulei 

ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba marca de ulei si dupa daca nu se vede nici o schimbare treci la alt tip.10w40 de exemplu

Ce ulei folosesti acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba schimbi vascozitatea daca consumul e mare.

 

Daca era de gennul 1-2 L intre schimburi, atunci da, conta f mult marca, adica calitatea uleiului, insa nicidecum la o vascozitate peste 5w40.

 

S-a mai discutat, 10w40 nu e decat putin mai gros decat 5w40, aici conteaza vascozitatea la cald, degeaba e mai gros la rece, daca la cald, e la fel.

Mai gros ar fi 5w50 sau 10w60 insa deja sarim din norma vw recomandata motorului.

 

Ca idee, motorul asta ar trebui sa mearga fara pbme cu 5w30, maxim 5w40.

 

Cel mai probabil vinovati sunt segmentii raclori de pe cilindru.

E o problema specifica vag-ului, se blocheaza pe cilindru din cauza depunerilor si nu mai asigura o pelicula optima de ulei, astfel incat acesta va fi consumat.

Din pacate nu se pot vedea decat daca demontezi motorul, efectuarea masurarii compresiei nu ajuta deoarece segmentii de foc de pe cilindru pot fi buni.

 

De aceea e recomandat schimbul cu ulei de calitate si tinut in fctie de conditiile de exploatare 7500 Km daca se merge preponderent urban si pana in 10.000 Km daca se merge preponderent extraurban.

 

Ganditi-va ca motorul asta are capacitatea baii f mica, de 3.5 L, astfel incat daca uleiul nu e bun, se uzeaza f repede si implicit apar depuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai uita-te la epuratorul de ulei, imbatranesc cele 2 garnituri si nu mai etaseaza, uleiul curge in spatele motorului pe baie, se gasesc la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Deci de curand mi am achizitionat un golf 4 1.6 16 v hatchback cod motor azd si se pare ca de ce mi a fost frica nu am scapat...consumul de ulei e mare(adica in vreo 2000 de km am bagat 1,5 kg)cand a fost adusa din Germania mi a parut mie ca uleiul era cam scazut dar nu am bagat de seama si a doua zi l am schimbat...Nu conduc sportiv sa zici ca o turez, fara plecari cu scartaieli sau alte prostii...Totusi nu scoate fum nici dimineata la pornire chiar daca e mai rece dimineata si trage de rupe(am schimbat toate consumabilele+curatat si adaptat clapeta si egr ca erau ticsite).Doar la turatii mari de peste 5000 scoate un fum parca e tractor(baietii de la servis i au dat putin span dupa ce au adaptat clapeta si nu,ne mai vedeam)...Ei mi au spus ca e posibil sa fie de la egr ca dadea o eroare cu excesive flow...(nu mai stiu exact ce)dar dupa adaptare a fost ok(nu stiau ca masina se indoapa cu ulei).Nu inteleg totusi de ce nu scoate fum la pornire sau pana in 3000 maxim 4000 de ture si trage de rupe..Momentan nu stiu ce sa fac?Ulei am pus 10w40 castrol magnatec.Si apa imi sta in permanenta la 90 de grade chiar daca merg la drum intins(motorul nu pare sa fie incins asa tare)totusi un amic are golf 3 si la drum intins mai coboara macar la 70/80 de grade(pentru scurt timp dar coboara)la mine e batut in cuie.

Astept ceva pareri, sfaturi.                           

                                                                                                                                                                                   Multumesc anticipat!

Cred ca am gresit sectiunea(trebuia la golf 4 postat abia acum am vazut)

Am mai observat ceva depuneri negre urate in motor pe la busonul de umplere cu ulei...inainte de a schimba uleiul(sa incerc cu alt tip de ulei momentan) sa fac un flush engine?Am citit pe net ca ar fi bun intre schimburi de uleiuri diferite?

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa trebuie sa stea apa corect la 90 indiferent de temperatura, cat despre consum intai schimba marca si tipul. Nu mai pune prostie de 10w40 Castrol ca este slab, pune 5w40 poate un ulei mai bun original, Valvoline, LM, Repsol, Mobil1, sau altceva ca asta este praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calin nu Castrol e problema aici poti sa pui ulei cosmic in azd cand incepe sa pape ulei scapi doar cu un rand de segmenti

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe, de la ghiduri, semeringuri supape , segmenti, epurator de gaze.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare la toata lumea!

 

O sa va spun si eu CONCRET rezolvarea la problema mancatului de ulei in cazul autoturismului meu.

Mai precis am un Toledo fabricat 2004, pus in circulatie ianuarie 2005, 1.6 16v BCB, in prezent 96.500 km reali ( este de noua in familie ) si vreau sa va zic ca am tinut-o pana la ultimul schimb efectuat odata cu revizia mare de 94.000 km numai  pe Castrol 5w40 Magnatec si ulterior Magnatec C3, al carui consum era la 5000 km undeva pe la 1.5 litri, la 10-12.000 km    ( aprox. 1.5 - 2 ani ) ma duceam putin peste 3 litri completati cu un regim de mers amestecat oras 70% si restul afara pe la 120km/h inclusiv cu varfuri de 200 km/h, schimbat deseori la 5000 rpm, etc. La Seat Craiova si la Serpico VW - Audi mi-au zis ca este consum tehnologic, ca sta mult in oras masina cu multe drumuri reci, etc. si nu trebuie sa-mi fac griji, asta... pana am citit despre Magnatec-ul minune care, se pare este cel mai falsificat ulei si pe langa asta exista in SUA si un proces contra "falselor molecule magnetice" ( drept dovada nici eu nu aveam tipla de staniol in gura bidonului, ci doar un dop penal ).

Dupa toate astea am trecut la sfatul mai multor prieteni pe Mobil 1 Super 3000 X1 5w40 made in Italy luat de pe net, nu mad in UE sau Bangladesh :RO flag: , am deja 2500 km facuti si SUB CUVANT de ONOARE! ca nu am strop de ulei mancat, iar culoarea este impecabila de zici ca este nou, fata de Magnatec care la 1000 km era pacura, deci fara efecte placebo, consumuri tehnologice sau alte balarii, este pur si simplu ULEI de CALITATE!

 

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa speram ca e un caz fericit,am mai notat un ulei pe lista de viitoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum trebuie sa fac schimbul ca vine iarna si am sa incerc sincer tot ce mi sta in putinta...Cred ca momentan am sa merg pe Mobil 1 si apoi mai vedem....(oricum inainte de asta vreau sa fac un 2+2 pentru a spala motorul putin la interior(3 l si 400 de grame intra in baie si vad eu cum impart)...2 kg de aral+2 de motorina=15 minute in relanti apoi jos, ca mai apoi sa pun Mobil 1  5w 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune mobil 1 esp 5w30 daca vrei musai mobil si ai un ulei cu calitati antidepureri si curatire piston net superioare 5w40-ului.

 

Lasati combinatiile astea babesti cu motorina si alte cele ca pot duce la pbme mai mari.

Ce faceti cu suprafetele ce nu se vor curata uniform?

Ce faceti cu depuerile grosiere ce vor ramane in suspensie si se vor plimba de nebune prin motor? De acord ca marea parte isi vor gasi locasul in filtrul de ulei, insa per total engine flush-urile astea trebuie facute cu cap si nu oricum si oricand.

 

La un motor mai vechi, depunerile din unele locuri pot chiar contribui la buna fctionare a sa, iar indepartarea lor necontrolata poate duce la pbme mai grave.

 

Parerea mea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu Ticau

Pune mobil 1 esp 5w30 daca vrei musai mobil si ai un ulei cu calitati antidepureri si curatire piston net superioare 5w40-ului.

 

Lasati combinatiile astea babesti cu motorina si alte cele ca pot duce la pbme mai mari.

Ce faceti cu suprafetele ce nu se vor curata uniform?

Ce faceti cu depuerile grosiere ce vor ramane in suspensie si se vor plimba de nebune prin motor? De acord ca marea parte isi vor gasi locasul in filtrul de ulei, insa per total engine flush-urile astea trebuie facute cu cap si nu oricum si oricand.

 

La un motor mai vechi, depunerile din unele locuri pot chiar contribui la buna fctionare a sa, iar indepartarea lor necontrolata poate duce la pbme mai grave.

 

Parerea mea.

Danut, ai un pm de la mn. Daca poti, arunca un ok te rog.

Modificat de Silviu Ticau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai totusi la 165 de mii e un motor asa vechi?(nu sunt asa cunoscator...)Si partea aia cu 2+2 mi a spus o un mecanic bun poate se mai curata din negreala din motor...plus ca, cand mi a fost adusa din Germania avea un ulei cam scazut si am facut schimbul cu, Castrol 10w 40(nu stiam ce ulei are si cat e de vechi) fara sa fac un engine flush(cica asa ar fi indicat daca pui uleiuri diferite intre schimburi)...Acuma nu stiu cat de reali sunt aia 165 de mii...de papa ulei ca un flamand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!