Jump to content

1.6 16 v Consum ridicat ulei


eXperience88
 Share

Postare recomandată

Sergiu , eu am acelasi motor ca al tau BBY , cu consum de ulei, dar cum pot sa stiu ca ar fi epuratorul de vina?

 

nu se poate determina ca la modelul anterior unde gazele intrau in filtru de aer si-l murdareau

 

cel mai bine demonteaza-l si curata-l cu benzina, iti vei da seama de starea lui dupa cum arata orificiile de comunicare si ce mizerie iasa din el

 

mai poti verifica compresia motorului sa vezi starea de etansare a segmentilor sau sa schimbi semeringurile la supape

 

un anumit consum e normal la orice motor mai ales daca are si o varsta, cat e consumul la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Johny25

    21

  • Muraru Dan

    20

  • SergiuD

    16

  • sdR+

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut,

  compresia am verificat-o , era 16.5-17.0-16.5-17.0 acuma nu mai stiu excat ca nu am factura in fata, dar stiu ca nu era diferenta mai mare de 0.5 bar intre ele ...

   consumul de ulei este de aprox. 200 ml la mie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai esti norocos, e un consum chiar in regula la un motor mai vechi... Incearca un 10w-60 si nu cred ca o sa-ti mai consume deloc, mie mi-a scazut foarte mult consumul cu mobil 10w-60 fata de 10w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Va reamintesc ca in cartea masinii zice ca daca consumul de ulei depaseste 1L/1000 Km, consultati un agent service.

   Si nu mai scrieti secmenti! Se scrie segmenti, cu G.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cornelmaxim....in legatura cu masina ta...pierderea de ulei la bujie e din cauza neetansitatiii la capacul axelor se poate remedia prin demontarea curelei de distributie si demontarea capacului sa elimini pierderea de ulei...inainte de a demonta incerca sa schimbi cu un ulei bun in afara de castrol mobil ..baga un motul 10w40 si daca ai posibilitatea sa pui un metabonf si sa parcurgi un nr de kilometrii macar  400km si vezi pe urma sa faci un test de compresie si daca iti mai papa ulei treci la desfacut motorul si ii schimbi set segmenti distributie noua si garnitura chiulasa si sa verifici si cuzinetii la biele....eu am avut aceeasi problema consum ridicat de ulei si fum albastru in turatii de peste 2000 rot ...am schimbat cuzineti biele segmenti  garnitura chiulasa si distributie noua am parcurs 9000km uleiul l maxim am avut 10w40 mobil 1... am facut schimbul si am trecut pe motul 10w40 merge mai bine a disparut si un tacanit la rece pentru cateva secunde probabil se dezamorsa un tachet acum merge fbine motorul....bafta si ai grija ce mecanic  va lucra la masina ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuzineti la biele dau presiune scazuta de ulei nu consum, binenteles ca e bine sa se verifice tot motorul daca e desfacut

 

motul e un ulei foarte bun, nu mai baga aditivi, recomandat e sa mergi pe 5w40 sau chiar 5w30, cu cel din urma am redus tot ca la tine zgomotul de tacheti la pornirea la rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zis ca otusi daca are un nr de kilometrii inainte de desfacerea motorului e bine sa bage acest ulei 10w40 sa vada se va schimba ceva in bine si pe urma sa treaca la desfacut motorul...bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea are codul motor motor 1.6 aus si mi papa ulei.. cam mult 1l/1000km am avut ceva pierderi pe la epurator, am schimbat 2 garnituri, si l-am curatat, dupa  consuma mai putin ulei, cam 700mg/1000km am masurat compresia 11,12,12,11 asta pe fiecare cil, mentionez ca nu scoate fum deloc, masina este pe gpl. suspectez a fi epuratorul de ulei... ma puteti  ajuta cu un sfat?.. ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si epuratorul daca e cam infundat mai poate face ca uleiul sa urce spre admisie, dar semeringurile de la supape trebuie schimbate daca nu s-a facut asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci oricum compresia e foarte scazuta...compresia asta care o ai tu de 11 e buna la motor de 8 valve pe cand tu ai 16v si ar trebui sa ai un minim de 14bar pe cilindru da jos si schimba segmentii lucru acesta l-am facut si eu cu segmenti Goetze semeringuri corteco si cuzineti kobelschmit am rodat 8000 km motorul cu ulei 10w40 mobil 1 nu a consumat deloc in acesti kilometrii la maxim am pus nivelul si la maxim l-am scos din motor in prezent am trecut pe motul 10w40 bafta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In specificatii scrie  compresia max este 14 si minima  7. M-am consultat cu un mecanic si mi a zis ca este de la semeringurile de supape.

Posibil sa fie si acest lucru, legatua fiind ca uleiul se cam inegreste, o posibila cauza ar fi uleiul ce intra in camera de ardere, pe la semeringurile de supape sau pe la segmenti. Deci astept sa se incalzeasca pentru o reconditionare a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, nu am acum la indemana, insa am citit mai demult intr-un manual de reparatii ca la motoarele 16V cum e si AUS-ul, valoarea compresiei e mult mai ridicata fata de suratele cu 8V.

De noi, motoarele 1.6 16V au 21 bari maxim si valorile recomandate trebuie sa fie intre 21 si 14 bari.

Cu mentiunea sa nu existe mai mult de 3 bari diferenta intre valorile a 2 cilindri.

 

In timp cele in 8V, de noi au 15 bari si implicit valoarea minima mult mai scazuta fata de 16v.

 

Chiar daca si la cele in 16V un minim de 7 bari e dat ca limita minima de functionare, asta nu inseamna ca la 11 bari nu iti poate consuma ulei.

 

Insa doar compresia nu e un factor edificator pt depistarea pbmelor la cilindrii, implicit segmenti.

 

Pt ca, pe langa alte lucruri precum semeringuri de supapa, paturi de la supapa, un consum marit de ulei il poti avea daca ai pbme la segmentii de ungere.

 

In astfel de cazuri, avute si expuse pe forum de alti colegi, compresia poate fi in valori bune insa tot vei avea consum ridicat de ulei tocmai datorita acestor segmenti.

 

Adevaratul vinovat il poti vedea doar la desfacerea motorului pt ca, din pacate altfel nu ai cum sa depistezi jocul in paturile supapelor, nu ai cum sa depistezi starea semeringurilor si implicit nu ai cum sa stii in ce stare se afla segmentii de ungere..

Insa, ceva dintre aceste pbme sigur ai.

 

Acesti segmenti de ungere, sunt diferiti fata de cei obisnuiti gasiti pe alte tipuri de motoare, implicit producatori, pt ca, sunt formati din 3 parti distincte, individuale si colmatarea lor duce la blocarea efectiva a segmentilor de ungere, de unde si imposibilitatea de razuire a peliculei de ulei de pe suprafata cilindrilor.

 

Eu de aceea recomand schimburile de ulei motor la 10.000, nu ca nu ar duce vreun ulei 15.000, ci pt a preveni la maxim depunerile si implicit pbmele cu segmentii..

E un defect specific si trebuie tratat ca atare.

 

Oricum, cu parere de rau iti spun, din punctul meu de vedere, cand se ajunge la un asemenea consum de ulei, fara a desface motorul nu scapi.

Tine cont de faptul ca un consum marit de ulei chiar daca nu e semnalat prin fum, iti poate infunda in timp catalizatorul.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Motoarele au nevoie de 1 supapa de admisie si una de evacuare. La 4 cilindrii rezulta 8 supape sau valve. Pentru o mai buna umplere si golire a cilindrilor se pot pune supape suplimentare cum ar fi 2 de admisie si 2 de evacuare. Dar compresia nu va fi mai mare. Diferenta de compresie pe care o tii minte nu este intre 8 valve si 16 valve, ci intre motoare pe benzina si diesel. La diesel sunt compresii mari care nu pot exista la benzina pentru ca ar detona combustibilul inainte de a da scanteia bujia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se infunda catalizatorul daca se merge mult timp asa insa nu trebuie sa te sperii, eu l-am golit pe al meu si merg cu el asa de cativa ani fara vreo problema. La masinile care au martor check engine probabil se aprinde in bord, a mea nu are decat martor EPC si nu mi s-a aprins nimic in bord din cauza catalizatorui. La mine check engine nu apare nici cand pun contactul la pornire, deci ori nu mai functioneaza ori pur si simplu masina a venit din fabrica fara martor check si fara martor nivel ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus.

Ebi, nu e chiar asa. O fi ele valori apropiate de minumul diesel-ulrilor insa de regula acestea au valori mult mai mari.

 

Si eu am avut pbme cu masina, imi consuma ulei multisor, completam cam 1 L la 3000 km.

 

Eu avand cu motorul caldut 8 11.5 12 8.5, motorul fiind in 8 valve, mecanicul meu tinea sus si tare ca trebuie segmentat motorul.

 

Uite asa am pus burtica pe carte si uite ce am gasit pe net:

 

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(1.4_l_and_1.6_l_engine)/engine_cylinder_head_valve_gear/cylinder_head/checking_compression/procedure/

 

Ideal, citirea compresiei e bine sa se faca cu motorul la 30 grade, la temperaturi mai mari fiind riscul de a defecta filetul din chiulasa la demontarea bujiei.

 

Eu recomand efectuarea la rece si cu motorul caldut.

 

Daca diferenta intre aceste 2 citiri e mare, anume scazuta la rece, buna la cald, suspecte sunt supapele.

 

E normal ca la rece sa fie o compresie putin mai mica decat la cald, mai ales daca masina a stat peste noapte deoarece uleiul s-a scurs de pe cilindrii.

Se poate verifica la rece introducand putin ulei (2 ml) in capul cilindrului, pt ca a acesta ajuta la etansarea segmentilor insa nu si a supapelor.

Si sa se actioneze demarorul de macar 5 ori inainte de masurarea efectiva tocmai pt a lubrifia cilindrii.

 

Daca valorile atat la rece cat si la cald sunt scazute, e clar, suspecti sunt si segmentii.

In acest caz, doar la desfacerea motorului se va vedea daca si supapele inchid cum trebuie.

 

Eu am avut 2 supape de pe evacuare ce nu inchideau bine, au fost schimbate impreuna cu paturile de supapa, semeringurile de la toate supapele, refacuta planeitatea chiulasei si consumul de ulei s-a redus drastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am luat dupa specificatii 11,12,11,12 sunt valori ok. pentru compresie.14-21bari este pentru un motor nou. wear limit e 7.

Nimeni nu m-a lamurit, urmeaza sa schimb semeringurile de supape.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in grafic insa nu este chiar ideala.

Mi se pare foarte corect ce a spus Gcostea si anume efectuarea testului si la cald, nu doar la rece.

Astfel se poate intui mai bine daca avem de-a face cu supape problematice sau cu un segment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu la motorul meu am avut 13,5 14 bar pe toate pistoanele ...am pus simerinfuri noi Corteco ..am pus la loc si surpriza scotea fum si papa uleiul...am desfacut motorul si am schimbat segmenti si cuzineti ...si tot asa m-am luat dupa un mecanic nau nimic segmentii la 13-14 bar ...asa ca nu va mai dati cu presupusu ...eu cu mana mea mi-am facut motorul cap coada ..si stiu ce vb de ce dupa 9000km rulati in conditii normale si mai putin sport fiind in rodaj nu a papat 1 gram de ulei??? am pus la maxim la maxim am dat uleiul jos din baie...nu aveti decat inlocui simeringurile si o sa dati jos din nou motorul...bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut din nou!

S-a facut o reconditionare a motorului am gasit calamina multa in capul pistoanelor si pe supape... in special cele de evacuare avand o joc mare doar pe cele de evacuare. S-a schimbat ghidurile de supape (8 pe evacuare) s-a rectificat scaunele supapelor si supapele(la contactul cu chiulasa) s-a schimbat semeringurile de supape, s-au schimbat segmentii, cuzinetii biela,  6 tacheti erau moi s-au schimbat.. pompa de apa , distributia.. uleiul(5w40), filtru de ulei antigelul.

Intrebare: La cat timp tre sa schimb uleiul? Acum nu depasesc turatia de 2500rpm, mi s-a recomandat la 500Km.

Modificat de Ionut78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu neaparat eu l-am schimbat la 8000km ..si nu am trecut de 3500rot /min bafta si cati mai multi km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa-l schimbe la cat i sa recomandat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate 5000 km, 500 mi se par f putini.

Si cand e masina noua rodajul tine macar 1000 Km. Eu unul as menaja la maxim in primii 1000-1500 km masina, adica as incerca sa nu trec de 3000 rotatii. Insa, in cartea masinii daca tin minte se recomanda ca in primii 1500 de km sa nu se depaseasca 2 treimi din turatia maxinma, iar dupa acesti km se poate urca incet incet in ture. Insa nu se face nici o referire la un schimb de ulei.

Dar, eu unul as schimba la max 5000 km pt ca pana la urma un filtru de ulei nu are cum sa se infunde in atatia km.

Si as pune din start 5w30.

Pe unii i-am mai auzit sa pui filtru si ulei prost ca si asa il dai jos repede, condier ca mai degraba pui bun din start si-l schimbi chiar si la 10.000 decat sa pui ulei prost si sa-l schimbi la 1000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt deacord cu cu ulei si filtre de calitate si in rodaj, chiar buna recomandarea uleiul pe care si poate ramane dar primul schimb l-as face pana intr-o 1000 km (atunci se spala mizeria din motor si apare cel mai mult span), eventual al 2lea pe la 5000 km.

 

Atentie! In rodaj nu se merge constant (cica in literatura mai veche asa se aseaza mai bine motorul - se ridica turatia treptat si se face asta in cicluri repetitive pe trepte tot mai superioare pe un drum necirculat)) si apoi cand se circula normal sa nu se exagereze cu accelerarile si nu se accelereaza brusc sau puternic, eu nu as trece de 3000-3500 rpm

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare! Cati km duce un motor reconditionat in conditii de functionare normale? La conditii de functionare normale ma refer la schimbat toate cele la  timp si mers normla nu sport! Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut

Sunt mai nou pe forum insa am aceeasi problema la un bora din 2002, motor bcb cu 242 km reali de 3 ani si cu gpl

aproximativ cam 60 k km consum acum fff mult ulei cam 2 l la 1000 km cred . in concluzie m am hotarit sa i schimb semeringurile de supape si cred ca sa ii fac si segmentarea deocamdata nu am desfacut nimic la ea. Insa dupa ce am vb cu niste mecanici si am luat niste oferte de preturi la piese si manopera sunt f departe adica mai scump decat preturile vehiculate pe aici.

 

astfel am cam asa

set segmenti 280 garnitura chiulasa 180 set semeringuri de supape 62 set garnitura evacuare 25

ghiduri evacuare 128 (16*8) silicon etansare motor 25 supapa admisie 220 (8 buc) supapa evacuare 420 (8 buc)

kit distributie+pompa de apa 500 antigel 50 filtru ulei 20 ulei 120

 

posibile piese pompa de ulei 250 set garnituri de chiulasa 400 set cuzineti palieri 940 (8 buc)

cuzineti biela inferior+ superiori 330 (8 in total )

 

si ciresele de pe tort la manopera care mi s au parut extrem de mari 1.800 ron manopera montat si demontat chiulasa si inlocuit segmenti si manopera kitului de distributie la care se mai adauga 75 planat chiulasa 390 reparat chiulasa

si depresat presat alezat ghiduri supape 100 ron deci avem total manopera 2.365 ron

 

total lucrare cu piese aproximativ 4000 ron

 

imi puteti spune niste service de incredere si cam pe unde mai pot umbla pentru a mai scadea pretul la manopera

si piese mai ieftine. acum nu stiu exact daca toate piesele sunt necesare dar in mare parte cam astea sunt

 

am mai cerut o oferta in alt service in care manopera era de 1000 ron pentru montat/ demontat chiulasa si segmentii

si inca probabil 100 ron alezatul chiuloasei dar nu am mai fost niciodata la ei oricum pare curat si de bun simt.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!