Jump to content

1.6 16 v Consum ridicat ulei


eXperience88
 Share

Postare recomandată

Am revenit cu un diagnostic:D supapa egr e blocata,nu se deschide decat foarte putin. e posibil sa fie motivul pentru care nu mai trage asa tare si pierderea de ulei? ideea e ca nu am gasit nici ulei in bujii si nici cand o pornesc dimineata nu imi scoate fum alb. fum scoate dupa ce se incalzeste motorul cand o turez mai tare...explicatia? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Johny25

    21

  • Muraru Dan

    20

  • SergiuD

    16

  • eXperience88

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

EGR-ul nu cauzeaza consum de ulei. Ai verificat si traseul de recuperare gaze nearse? Acel furtun care pleaca din carcasa filtrului de aer si coboara prin spatele motorului. INtra intr-un decantor de ulei, care poate fi infundat si el. Se da jos si se spala. Unele masini mai au pe traseul furtunului si un incalzitor, care se poate infunda si el. Daca nici astea nu sunt infundate, doar la simeringurile de supapa te poti gandi, eventual chiar la ghidajele supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum alb nu o sa scoata din cauza uleiului, pentru ca ar trebui sa fie albastru/negru. E normal sa scoata fum dupa ce se incalzeste motorul, uleiul se incalzeste si devine mai fluid. Nu are nici o treaba cu egr-ul, trebuie vazut ce-i in interiorul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dany,tu zici de filtrul epurator? daca da,l-am curatat deja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci raman simeringurile la supape si ghidurile in primul rand, apoi te poti gandi la segmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

O întrebare am și eu:cam cât la suta din motoarele 1.6 16V 100 CP de pe Vectra B au probleme cu consumul de ulei?

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hamann, aici e forum despre modelele VW.

Sorry

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haman cam tot atatea cat si la vw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Cum vi se pare un consum de aproximativ 150-200 ml la 1000 de km? La 1.6 16v 170.000 km, ulei aral hightronic f 5w30. Zic 150-200 ml deoarece cand am verificat penultima oara era la 1/3 din inaltimea nivelului de pe joja, iar dupa 1000 km era exact pe minim,chiar un pic sub minim. Are ceva daca am mai mers 100 km cu uleiul la nivelul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are, numai sa nu-ti faci un obicei din asta :bom: .

In situatia ta daca papa mai mult tine nivelul aproape de maximum, astfel incat cand scade sa nu ajunga in zona de minim. Oricum este recomandat ca sa fie uleiul in treimea superioara.

Despre consum, pare un pic mai mare, dar tine-l sub observatie, poate fi numai o chestie de moment. Cred ca orice motor are momente cand consuma mai mult sau mai putin in functie de diferiti factori.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, al meu 1.6 16V AZD nu consuma gram de ulei de cand il am,30 mii km,masina e pe la 219.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca am mers pe caldurile alea de saptamana trecuta...vreo 700 de km. Am adaugat 100 ml azi si a ajuns putin peste jumatate, deci nu a consumat chiar asa de mult...sub 100 ml. La cativa kilometri dupa ce am completat, alta bucurie...Abgas Werkstatt! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica...., scuze dar nu stiu o boaba germana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat pe forum despre asta. Tradus inseamna "Gaze de evacuare. Atelier" si inseamna ca poate fi o problema la catalizator,injectoare sau multe altele. S-a aprins martorul in bord impreuna cu un sunet de avertizare si de atunci nu s-a mai stins. Sper doar ca nu am pus eu prea mult ulei. Urmeaza o diagnosticare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu depaseste maximum pe joja nu este prea mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abgas Werkstatt! Inseamna probleme la sistemul de evacuare incepand cu injectoarele(de exemplu), sonda Lambda, catalizator etc etc si terminand cu calitatea carburantului.Werkststt=Service! O diagnoza te va ajuta cat de cat. Mie mi s-a aprins acest martor dupa ce am alimentat masina din greseala cu Super E10(cu 10% Bioetanol, Superul normal contine doar 5% Bioetanol) in Ungaria, in concediu, carburant ce nu il accepta motorul meu; la diagnoza mi-a dat ca rezultat: "senzor de carburant defect!", dupa cateva zile am facut plinul din nou iar dupa cativa km. martorul s-a stins, deci nu trebuie sa fie ceva neaparat stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am plecat de acasa cu martorul aprins in bord si am zis sa o turez in ideea ca am mers subturat pana acum(schimbat la 2000 de ture). Am mers constant cu 3000 si chiar cu 4000 in a 3-a, apoi am oprit motorul jumatate de ora. Cand am plecat iar, martorul nu mai era aprins! :) Mentionez ca am alimentat de la rompetrol cu benzina de 95 desi auzisem ca nu ar fi asa de buna. Voi face o diagnoza cu prima ocazie, dar mai intai imi trebuie jante de tabla si pneuri de iarna. Sper sa nu se mai aprinda!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza aia s-a aprins becul, daca schimbi in 2000 inseamna ca de obicei mergi pe la 1700, subturat rau pentru un benzinar

Pai si eu la diesel schimb in jur de 3000 de ture dupa ce se incalzeste si aleg treapta de viteza astfel incat sa merg pe la 2000-2200 rpm iar cand am drum in afara localitatii ii dau un pic de forja. Nu stiu cum este cu benzina la rompetrol (atentie nu patener rompetrol ca aia este altceva), dar bestiei mele ii place cel mai mult Alto 55 de la Rompetrol. Frate-meu are megane 1 pe benzina si tot de la Rompetrol ii place mai mult, mai ales aia scumpa. O fi si in functie de zona.

Revenind la subiect, mergi mai turat, da-i cate o forja cand ai ocazia (sa fie motorul incalzit), mai atinge-i din cand in cand benzina din aia scumpa si nu cred sa se mai aprinda becul ala, cel putin nu din cauza asta.

Uite ca nu stiu daca mersul subturat influenteaza consumul de ulei, ar fi interesant de stiut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un mers subturat, au loc depuneri mai mari atat in interiorul motorului cat si in catalizator.

Insa, la un mers mai in forta, datorita gazelor ceva mai fierbinti dar mai ales a presiunii mult mai mari a gazelor de evacuare, aceste depuneri mai ales din catalizator se ard si astfel motorul va merge mai bine.

Subtturat inseamna acea turatie la care motorul da semne ca nu merge rotund si nu raspunde cum trebuie la acceleratie.

Pot spune ca si o turatie de 2000 rpm sau chiar sub nu e considerata subturata, insa doar in anumite cazuri.

Insa, la schimbul de viteza, schimbul la 2000 la un motor aspirat se poate considera subturat, deoarece, la trecerea in treapta superioara vei avea cu cel putin 600 de rpm mai putin, ceea ce inseamna f putin pt un astfel de motor mai ales daca este in sarcina.

Benzina de 95 atata timp cat nu e indoita cu apa si e buna calitativ nu are ce sa dauneze motorului nostru.

Perfect adevarat ca cea cu cifra octanica mare, fosta 98 actuala 99/100, e benefica oricarui motor in 16v si nu numai, pt ca asigura o ardere mai buna si implicit si raspunsul motorului e altul.

Legat de consumul de ulei, acesta e direct proportional de starea motorului, a garniturilor de la supape, a segmentilor. Asta daca nu ai scurgeri.

In teorie, la o turatie ridicata ar trebui sa consume mai mult ulei decat la o turatie mai mica, mai ales din cauza faptului ca presiunea uleiului creste odata cu turatia.

Asta inseamna ca nici nu e bine sa abuzezi in turatii, personal consider o plaja de turatie cuprinsa intre 3000-4500 ture absolut suficienta si recomandata pt acest motor.

Sub, in functie de sarcina se poate considera subturat, iar peste deja e o turatie care sincer nu se preteaza decat mersului cu foarte mare viteza sau depasirilor in forta.

Oricum, din feeling-ul dat de al meu motor, peste 3000 de ture raspunde mult mai bine decat la sub 3000 de ture, cel mai bine vazandu-se acest lucru in depasire sau acceleratii mai puternice.

Dar, daca simti motorul si stii sa-i dozezi pedala, se poate merge fara pbme si in plaja 2000-3000, insa trebuie avut grija la "cat de greu" ai piciorul si desigur sa abordezi un stil normal de condus, pentru ca, pt cei carora le plac depasirile scurte si sa traga de motor, personal turatii sub 3000 nu le recomand.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca dupa 3000 trage mult mai bine, insa am considerat ca e mai sanatos pentru motor si pentru consumul de ulei sa nu trec de 3500...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, nu e litera de lege sa o tii peste 3000, insa, la drum lung sau cand ai nevoie de reprize, e masina incarcata si vrei sa ai cat de cat o reactie mai prompta la apasarea acceleratiei, o turatie de min 3000 e necesara. Cat de mult mergi peste 3000 asta e in fctie de cat de tare vrei sa mergi sau de cat de bine vrei sa-ti traga masina.

Daca te plimbi linistit, nu vrei un raspuns "agresiv" al masinii si mergi mai ales in oras, poti merge fara pbme si in intervalul 2000-3000.

Eu merg sub 2000 doar in cazuri de forta majora ( ambuteiaje) si atunci dozez foarte fin acceleratia pt a rapunde lin masina.

Daca apas brusc pe pedala si am sub 2000 masina se simte cum se chinuie si nici nu pot spune ca obtin un demaraj cine stie ce. Dar asta e ceva specific motoarelor aspirate si de aceea trebuie sa adopti un stil de mers specific acestui tip de motor.

La turbo e alta poveste, practic de aceea e turbina acolo, sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am luat masina,la 174.000km(nu stiu daca or fi fost sau nu reali) am schimbat distributia,si uleiul.am mers pe Motul 5w40,pe care l-am dat afara la 14200 km.am tot verificat nivelul si a fost ok,in acest interval,doar ca,de pe la vreo 13000 am avut ceva drumuri mai lungi de facut,si m-am cam dat la viteza,in sensul ca am mai facut si depasiri ce au necesitat turatii spre 4500.cand am facut schimbul,nivelul pe joja era undeva spre minim,nu chiar minim,dar oricum sub jumate intre minim si maxim.

la mers in oras,unde fac cei mai multi km,schimb treptele pana in 2300rot/min,iar afara,intre 3000-4000 rot/min.

mentionez ca nu am completat ulei absolut deloc in cei 14000 km de la schimb.si daca am vazut ca aproape de schimb mi-a consumat,o sa incerc ca atunci cand se apropie schimbul de ulei,in ultimii 2000 km,sa nu o mai birjaresc,uleiul pierzandu-si din proprietati.

eu cred ca e totusi normal,ca la aproape 200000 km,sa consume 200-300 de grame la 15000 km.

voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca e normal sa consume putin ulei, mai ales ca in carte spune ca poate sa consume pana la 1 litru/1000 km. Daca citesti acum cateva postari o sa vezi ca si mie imi consuma, mai ales cand trec de 4000 rot/min. Eu am completat deoarece nivelul imi scazuse sub minim pe joja. Masina are deocamdata Aral Hightronic F 5w-30, ulei ce nu e neaparat recomandat pentru Volkswagen ci pentru Ford,Chrysler...Ma gandesc sa schimb pe Aral Supertronic Longlife 3 5w-30 pentru ca e recomandat pentru Volkswagen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin ulei,e normal sa consume,e clar,dar 1l/1000km deja mi se pare prea mult.adica la 10000 km practic ii mai faci aproape 3 schimburi.pai o sa aiba tot timpul ulei proaspat in motor :icon_thumleft:

imi aduce aminte de vechea mea dacie,care halea 2 litri de ulei in 500 km.

nu cred ca as tine o masina in care sa umblu cu bidoanele de ulei tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce tin masina doar la 4-5000 rot/min cred ca ajunge sa consume destul ulei. Eu mi-am invatat lectia si la fiecare 4 l de ulei cumparati o sa mai cumpar un bidon de 1l pentru completari, chiar daca e vorba de cantitati <100 ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!