Jump to content

1.6 16 v Consum ridicat ulei


eXperience88
 Share

Postare recomandată

parerea mea modesta e ca ai avea surplus de aer, daca se subtureaza si cand apesi frana cred ca de acolo trebuie sa pornesti verificarea:

 

tubul de legatura intre admisie si servo crapa fiind de plastic mai ales in zona supapei unisens

 

iar daca supapa unisens e buna si servo e etansa vacumul se mentine si pedal e moala cel putin la o apasare dupa oprirea motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Johny25

    21

  • Muraru Dan

    20

  • SergiuD

    16

  • sdR+

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din cate stiu eu la o apasare dupa oprirea motorului pedala este moale dupa care se intareste, dar mai incerc.

La o scanare mi-a aparut sonda lambda cu 25% dar verificarea pe fiecare banc in parte  a dat rezultate okai si ca nu ar fi problema de la sonda, sa fie oare si de la EGR?Clapeta de acceleratie a fost curatata si adaptata, relantiul are variatii foarte mici (705 -714 rot/min) si masina merge bine doar ca ma enerveaza aceasta subturare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD, ma bucur ca i-ai dat de cap, insa vreau sa vin cu o precizare:

Motorul AZD in 16V nu are o asemenea valva, cel putin asa stiu eu, avand doar un cranckcase breather daca e sa folosesc termenul englezesc, nidicecum o valva dedicata.

Cel putin, eu nu am vazut nici o membrana, respectiv vreun arculet cand am dat epuratorul jos de pe masina.

 

Sigur la polo e acea valva dedicata, facand parte din epurator sau pe circuitul acestuia.

 

Daca gresesc, rog pe cineva sa ma corecteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aicea e membrana: post-75511-0-13611500-1386620137_thumb.j post-75511-0-07308600-1386620147_thumb.j

 

e nevoie de aceasta mebrana care reguleaza vacumul la modele care sunt conectate prin tubul ondulat de plastic direct la admisie langa servofrana post-75511-0-77449300-1386619921_thumb.j

 

la cele care au un furtun de cauciuc care intra in carcasa filtrului de aer nu e nevoie de membrana care reguleaza vacumul, acest lucru il face clapeta de acceleratie furtunul intrand deasupra, dar la modelul meu acel tub intra direct in galeria de admisie sub clapeta de acceleratie si nu poate intra la intamplare acolo sau ne-"reglat" de ceva fiindca produce dezechilibrul amestecului

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in acest caz e dus epuratorul?sa inteleg ca ar avea arculetul mai slab? sau ar fi blocat? dar ce poate dauna motorlui daca acesta nu functioneaza in parametrii acolo am vazut ca are si un conector nu ar trebui sa dea si pe diagnoza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu

 

membrana are in fata ei arcul si tubul prin care admisia face vacum (depresiune), in spatele membranei capacul ei are un orificiu prin care presiunea atmosferica exterioara o impinge sa inchida acel vacum (se vede in mijloc acel tubulet pe care il astupa membrana

 

ei acum intervine arculetul care este calibrat pentru un motor in parametri, adica el se opune vacumului favorizand deschiderea membranei pentru absortia gazelor de carter

 

ce cred eu ca se intampla dupa un timp, motorul incepe sa creeze tot mai multe gaze de carter astfel vacumul fiind redus de presiunea mai mare a gazelor din motor, aceasta reducere de vacum face ca membrana sa stea deschisa datorita arcului prea puternic, de aceea eu l-am eliminat, membrana fiind deschisa e clar ca admisia face vacum mare in motor la relanti cand clapeta de acceleratie e inchisa (acest fenomen mai e amplificat si de pierderea etanseitatii motorului pe la garniturile busonului sau oringul jojei etc.)

 

un alt aspect de verificare sunt modificarea valorilor la STFT (amestecul la relanti - in VCDS pe engine canal 32 camp 1) dupa incalzirea motorului si lasat cateva minute la relanti sa se stabilizeze valoarea cobora valoarea pana la -9, explicatia e urmatoarea:

din cauza cantitatii mai mari de gaze absorbite de admisie de la vacumul prea mare din motor senzorul MAP inregistra o cantitate mare de aer dar era pacalit cu gaze inerte si deci imbogatea amestecul, fiind vorba mai mult de gaze inerte (cele din motor continand putin oxigen) sonda lamba corecta cu "-" adica taia din benzina ca sa pastreze raportul stoichiometric al amestecului

post-75511-0-71669100-1386850473_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta si importanta descoperirea.

Teintreb pt ca asta ar elucida si alte nebuloase.

E posibil ca din cauza blocarii unei astfel de valve sa se acumuleze prea multa presiune in motor din cauza neeliberarii gazelor de carter, ceea ce implica improscarea cu ulei pe la joja?

Pt ca multi proprietari de 1,4 se plang de astfel de pbme iarna si dau vina pe infundarea furtunului de la epurator, cad de fapt poate fi de vina aceasta valva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e clar de la epurator cand arunca uleiul afara

 

modelul cu membrana e acela care are tub de legatura cu admisia, fiindca aceasta reguleaza flow-ul gazelor acestea netrcand prin clapeta ci intrand direct in motor, acest model cum am si eu e acel revizuit - are si incalzitor la membrana sa nu inghete acolo si sa blocheze trecerea gazelor

 

modelul vechi e cel cu furtun care nu are nevoie de aceasta membrana fiindca acel furtun conduce gazele in filtru de aer deci acestea sunt dozate de clapeta, dar tocmai din aceasta cauza vacumul e mic si absortia gazelor de carter e mai slaba, fapt care impreuna cu faptul ca nu are incalzitorul pentru dezghetarea/evaporarea apei si a mizeriei ce se strange acolo (practic e ghena de gunoi a uleiului) evacuarea gazelor din motor e restrictionata ducand la consum de ulei, pierderea pe la elementele de etansare si aruncarea lui din motor

 

parerea mea e ca lumea nu acorda importanta cuvenita acestui dispozitiv care e chiar un decantor al uleiului, in el se depun resturile arse din ulei, eu l-am demontat pe cel vechi de cateva ori si de fiecare data l-am spalat si tot mai iesea mizerie din el, iar acele granulatii ce se desprind din el m-au speriat ca-mi infunda sita pompei de ulei sau uzeaza lobii acesteia de aceea am purces la inlocuire cu nou

 

eu la o masina care are peste 5 ani l-as inlocui direct, pe cel nou am de gand sa-l spal anual la schimbul de ulei sau cel mult la 2 ani odata

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

O rugaminte mare la toata lumea! am o bora 1.6 16v AZD din 2001! imi papa ulei cam 1l la 2000 d km!nu stiu ce sa ii fac!...am facut un test de compresie si mecanicul mia spus ca am probleme la pistonul 1..........la una din bujii am gasit ceva ulei ........de ce sa ma apuc ???? sa schimb doar semeringurile la supape......sau sa segmentez motorul.......asta insemnand segmenti garnitua de chiulasa si semeringuri!poate cineva sa imi dea un sfat????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut norocul ca un prieten sa ia  asa ceva !  poate sa o vanda cu precizarea ca trebuie reparat pe la motor :)  adica mai lasa din pret 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati nu cumpara si nu stie ce ia,am destui colegi care habar nu stiu ce cumpara,dar cand ceri un pret mai mare,o cumpara pe ce-a mai ieftina si uite asa se umple forumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ma intereseaza ce ar trebui sa ii fac!??la reparat ma refer....... daca ma poate ajuta cineva......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand,ce ulei bagi si in al doilea de preferat sa faci tot motorul.ce compresie ai avut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

castrol magnatec 10w 40!....nu mai stiu....oricum mia spus ca am probleme cu compresia la pistonul 1!....akuma nu stiu...o fi de vina semeringul sa ......segmentul!...plus k la o bujie ( la cea d la pistonul 3)  am gasit ceva ulei in jurul ei!.....si din ce am citit eu......cu uleiul la bujie cik ar fi de vina semeringul la supapa!.....akuma nush c sa ii fac......cineva mi-a spus sa nu ma apuc sa desfac motorul....!si atunci ce sa ii fac!???....daca ar fi ma duc la reprezentanta....dau 13 15 mil ...l-am facut si gata!...problema e alta......imi este frica ....sa nu mil strice de tot.....nush c sa fac! :(


am intrebat pe forum....in sensul ca poate a mai patit cineva asa ceva....si daca a remediat problema....sa imi dea un sfat!

Modificat de cornelmaxim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel;pentru inceput schimba doar semeringurile de la supape ca asta e boala acestor motoare dupa care vezi cum stai cu consumul.Numai dupa aceea vezi daca este cazul de segmentare.Nu arunca cu banii de la inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles....faza e ca se pot inlocui semeringurile de la supape fara sa dau ghiuloasa jos??....k daca trebuie data chiulasa jos.....si schimb doar semeringurile....si apoi is de vina si segmentii c fac?! trebuie iar dat jos iar....si iar :) eu am inteles sfatul tau ! MS mult oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad treaba asa: la unele motoare se pot schimba simeringurile de supape fara a scoate chiulasa. Tine si de mecanic si de constructia motorului. In cazul tau, daca ai probleme de compresie si esti sigur de asta ( oricum, mai cere o parere altui mecanic) dai jos chiulasa, verfici supapele si scaunele de supape ( si de aici poti avea scapari de compresie) repari ce e defect, schimbi simerigurile de supape, si avand chiulasa demontata se poate vedea si uzura cilindrilor ( asta e un indicator relativ, se poate ca buza generata de uzura la partea superioara a cilindrului sa nu fie sau sa fie infima, dar asta nu inseamna ca segmentii nu ar putea fi uzati). Daca la cilindrul 1 se vad urme clare de uzura... e clar ce ai de facut: alezat/ honuit blocul, pistoane si /sau segmenti de reparatie, cu cote majorate ( cu 0.5 mm parca). La reprezentanta te vor jupui de bani pentru asa ceva, Poate ar fi,in cazul ala, mai simplu sa gassti un motor cu totul sau un bloc ambielat in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pbmele generale ale acestor motoare cand vine vba de cilindrii e cilindrul de ungere ce se colmateaza, Deci, nu veti vedea pic de uzura, nu uzura e factorul de verificare al starii segmentilor.

 

Eu unul as strange bani si aas face motorul cap coada.

cu 2000-2500 lei il faci ca nou si stii una si buna.

Asa, verifici supapele, refaci planeitatea, schimbi semeringurile lor insa daca trebuie si la cilindrii ce faci/ Iar demontat smdp? Iar timp pierdut si manopera-n plus?

Parerea mea.

Dar na, acum fiecare si dupa posibilitati.

 

Insa, nimeni nu poate spune decat doar sa-si de-a cu parerea asupra pbmelor dintr-un motor fara ca acesta sa fie desfacut.

Desfa-l intr-un service unde stii ca au scule calumea si f important unde au mecanici ce fac totul dupa carte nu dupa ureche, care sa nu strambe din nas cand ii ceri sa-ti stranga un surub la cuplu corect smdp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin. Am facut astazi compresia la motor: piston 1= 15,7, piston 2=15,5, piston 3= 14,5, piston 4= 17!!!...ce parere aveti?

Si inca o curiozitate? Daca ma poate sfatui cineva?! La schimbat segmentii de pe piston trebuie datata baia de ulei jos?

Mecanicul  mia spus ca nu ar fi problema ...segmentii!...voi ce spuneti

Multumesc anticipat!

Modificat de alteacupra
Scrie te rog corect! Nu gen mess. Ai PM.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia-baia de ulei-capacul de tacheti-chiulasa trebuie demontate sa schimbi secmentii.

Testele de compresie nu sunt relevante la un consum marit de ulei....de regula trebuie schimbati secmentii si semeringurile de la supapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si epuratorul de ulei mai trebuie schimbat din cand in cand (~100k) dupa un comunicat parca al VW daca nu ma insel, nu tine nici el o vesnicie fara sa se blocheze si el cam duce la consumul mare de ulei

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu , eu am acelasi motor ca al tau BBY , cu consum de ulei, dar cum pot sa stiu ca ar fi epuratorul de vina?

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si epuratorul de ulei mai trebuie schimbat din cand in cand (~100k) dupa un comunicat parca al VW daca nu ma insel, nu tine nici el o vesnicie fara sa se blocheze si el cam duce la consumul mare de ulei

 

Aici depinde de codul motorului, la mine 1.6 16v AUS, epuratorul este foarte simplu si nu are ce sa se blocheze la el, l-am desfacut sa-i schimb garnitura pt ca pierdeam ulei pe langa el si am ramas suprins de cat de simplu este, nu ai ce curata la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!