Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

am ajuns la 190.000 cu BJB-ul meu si am reusit sa schimb ambii rulmenti pe fata.

cred ca se "apropie si bucsele" de la bratele fata (cele mari spre spate).

intre timp a nascut sotia si sunt mai mult timp in masina singur si am revenit la stilul de condus dinainte...schimbat dupa 3.000 si rosu uneori pentru curatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

MihaiO2: Ce marca de turbina ai ?

Cine a avut probleme de acest gen ?

Si ce tipuri de turbine ar fi pe motoarele din titlu ? ( ca si geometrie, nr paleti...etc )

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 1.9 BKC - am schimbat fulia de la alternator si urmeaza volant. In rest consumabile si atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intervin si eu cu o mica nelamurire: Am o Octavia 2 din 2008 1.9 TDI 105 CP si a avut in ea pana la 40.000km ulei sintetic 0 W 40, iar apoi a fost trecuta pe mineral 10 W 40 (Castrol Magnatec).Acum am 70.000 km si as vrea sa trec pe un Castrol 5 W 40 (pompe duze) deoarece 10 W 40 mi se pare un ulei gros pt o masina aprox noua.Intrebarea mea este urmatoarea:Este vreo problema daca trec acum la un ulei mai subtire, poate afecta cumva functionarea motorului (sa consume mai mult ulei)?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce nu ai folosit de la inceput 5w40 ulei sintetic ? Cred ca stii ca uleiul mineral este inferior uleiului sintetic. Si ar mai trebui sa stii ca la PD nu prea e de joaca cu uleiul ca iti buleti axa cu came ... Trebuia sa iei un ulei care repecta standardele VAG pentru 1.9 TDI de la inceput.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

obligatoriu - numai ulei pentru pompe dusse - 505.01 sau 507.00 - long life

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in 30.000 km si cu ulei non PD... deja cred ca exista destula uzura....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

200.000 km si inca un rulment picat pe fata...pentru ca am cumparat starline acum 15.000 de km. in rest nimic, dar vor urma discuri si placute frana fata + spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

5W30 Esp Formula 507.00 sau 0w40 Esp Formula 504.00 care este bun pentru 1.9 TDI si 1.4 TDI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece topicul nu specifica Octavia 2 sau Octavia 1 , ce parere aveti de motoarele de pe O1 ? Sunt sigur ca inca sunt multi care le au :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca este postat in aria Octavia 2, se cam refera doar la octavia 2

.... la baza motoarele sunt aceleasi, deci ..."idem"... cu specificatia ca cele non-PD nu au probleme legate de uzura camelor, tachetilor sau injectoarelor

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 168 000 km la bord, motor BJB, inca nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca este postat in aria Octavia 2, se cam refera doar la octavia 2

.... la baza motoarele sunt aceleasi, deci ..."idem"... cu specificatia ca cele non-PD nu au probleme legate de uzura camelor, tachetilor sau injectoarelor

Sa stii ca nu zici tu rau Andrei ..nu am vazut ca e la O2 :) .. o sa caut la O1 un topic asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gresit, Mobil1 0w40 Esp Formula respecta norma 502/505.00 acestea sunt totusi ok pentru motoarele PD ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru 1.9 tdi si 1.4 tdi minim norma 505.01 (alternativ 506.01 sau 507.00)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am O Skoda Octavia 2.0 TDi 140 CP din 2005, cod motor BKD. O am de 2 luni si sunt foarte multumit de tinuta de drum,

de consum, si de toti cei 140 de cai. Masina are 133 000 km, si as dori sa stiu daca a avut cineva sau a-ti auzit de probleme

legate de acest tip de motor pentru am citit pe internet toate legendele cu probleme la chiulasa, la turbina, la injectoare,etc .

Masina merge si se comporta extrem de bine chiar in ciuda ceasurilor elvetiene . Orice informatie este binevenita.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am o Skoda Octavia 2 Facelift din 2009, motor 1,9 TDI de 105 CP. Masina are acum 58.000 de km si am observat ca de aproape o luna se aude un suierat (senzatia ca ai tot timpul in spate o masina de salvare). Am fost la reprezentanta, am pus masina pe tester si totul este ok. Turbina merge in parametrii si nu da nicio eroare. Nu au putut sa-mi dea o explicatie de la ce se aude, doar sa-mi recomande schimbarea turbinei. Voi v-ati lovit de o asemenea problema??? :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine te-am gasit laurentiu !

ti-am mai spus ca e din ciclul "asa face toate" - ai vazut si la masina mea acelasi simptom, dar mai slab (si km sunt mai putini ca la tine )

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o Skoda Octavia 2, motor 1.9 TDI BKC. Si la mine se aude un suierat usor cat timp motorul este rece, in mers, in jurul turatiei de 2000 rpm. Dupa ce ajunge apa la 90 de grade, nu se mai aude suieratul respectiv. In rest nu am nici un simptom de la turbina.

Sa inteleg ca suieratul respectiv indica o uzura a turbinei ? Cu timpul se va intensifica suieratul, pana se va strica de tot turbina? Precizez ca dupa spusele unui mecanic, se pare ca am turbina KKK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai KKK alea mai toate suiera unele la rece, altele in ture, altele la cald, etc. rare sunt cazurile de KKK K03 care sa nu scoata sunete dubioase deloc.

Daca tie iti face asa numai la rece, incearca sa-i bagi alt ulei. O cunostinta de-a mea cu acelasi gen de motor si acelasi gen de turbina si simptom (suierat la rece in jur de 2000rpm) a trecut de la Castrol SLX 5W30 la Castrol Magnatec Diesel 5W40 (cu norma 505.01 evident) si a scapat de suieratul ala la rece.

Daca masina trage ok, nu are caderi de putere aiurea in mers, daca nu scoate fum excesiv si nu mananca uleiul pe paine, las-o in pace. Poate sa suiere zeci de mii de km de acum incolo si sa nu aiba nimic. Cand cade cade; o reconditionezi sau iei alta noua si gata. Dar n-are rost sa te apuci sa o schimbi acum doar pt ca suiera un pic.

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cowboy, merci de raspuns. Deci zici ca deocamdata nu e cazul sa ma ingrijorez referitor la turbina?

Mecanicul a zis ca turbinele KKK de obicei nu duc mai mult de 150.000 km si nici nu se pot curata sau reconditiona, pt ca cica ar fi incapsulate. Eu momentan am aproape 78.000 km la bord, verificati si re-verificati de multe ori .

Masina a venit din Germania cu ulei Vapsoil 5W-30 cu norma 507 00. Eu cand am schimbat uleiul si filtrele in Romania anul acesta, am pus Aral High Tronic New Formulation 5W-40 cu norma 505 01. Cu ambele uleiuri face la fel. La urmatorul schimb de ulei vreau sa incerc si Motul Special 505 01. Sunt curios daca va elimina problema aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina merge ok, n-ai de ce sa te ingrijorezi. Asa..daca e sa luam mereu in seama toate zgomotele pe care le fac TDI-urile in diverse conditii..ajungem la spitalul de "bucurosi" :D.

E o vorba veche: "If ain't broke, don't fix it!"

Macar sa tina ea 150.000km. Si dupa ce pica pui in locul ei un Garrett VNT15.

Acum cu uleiul iti dai seama ca n-am cum sa garantez ca fix uleiul ala rezolva problema. La amicul ala al meu asa s-a intamplat. Aral High Tronic ar trebui sa fie un ulei la fel de bun. De Magnatec de la Castrol stiu doar ca e un ulei mai special facut ca sa protejeze in primul rand foarte bine la rece.

P.S.: Motul Specific e alta discutie...multi il lauda. Eu iti spun ca nu-ti va aduce nici o schimbare. Din cate uleiuri am incercat pe motorul meu, Motul Speicific e unul dintre cele care nu m-au convins. La mine merge foarte bine Castrol Edge Professional 5w30 505.01 (fost SLX Professional), mai ales iarna. In rest mi-au mai placut Liqui Moly Top Tech 5w40 505.01 si Castrol Magnatec Diesel 5w40 505.01. Asta e impresia mea pur personala in urma experimentelor facute pe masina mea.

Inca ceva: daca nu ai DPF nu-i mai pune 507.00 ca dai bani in plus degeaba. Oricum nu mergi cu el 30.000km

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar sa presupunem ca proprietarul de motor 1.4 si 1.9 si 2.0 PD vrea efectiv cel mai bun comportament , si are acasa stocuri de 5W30 Esp Formula 507.00 , Poate sa bage de voie ?

Nu are DPF, dar are totusi un covertor catalitic, si daca se poate, de ce sa nu foloseasca ulei care il protejeaza la maximum si pe acesta ?

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca poate sa bage, n-a zis nimeni ca nu e bun, ca doar 507.00 intruneste "n" norme. Dar cand nu ai "stocuri pe acasa" ce rost are sa platesti in plus pt un ulei care tie pe norma ta nu iti este strict recomandat? Pana si la reprezentante, la TDI PD baga 505.01, desi au si 507.00 si ar putea bine merci sa ti-l vare pe gat pe ala...E o intreaga discutie legata de norma 507.00 pe un alt topic dedicat unde sunt pareri si pareri.. Dar in fine, hai sa continuam discutia despre 507.00 vs. alte norme, pe topicul ala dedicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!