Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

Poate merge linistit si subturat ca nu se intampla nimic, doar ii scade consumul ... Cat timp nu accelerzi tare subturat nu o sa ai nici o problema. Eu merg de 140 000 km cu BJB-ul in plaja 1600-2400 rpm (cateodata ma trezesc ca sunt in a III-a la 1200 rpm) dar accelerand lin sub 2000 de rpm masina merge foarte bine. E adevarat ca pentru depasiri niciodata nu o las sub 2000 rpm si din cand in cand o mai truez pe la 4500 rpm ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare !

1.9 BJB,TDI de 157.000km

am schmbat volant pe la 65.000km cu una normala iar pe la 130.000,TURBINA KKK cu un garrett de 2.0.imi place ca e mai zgomotoasa.place si la nevasta cand sunt in a-2-a cu 3500 ture!

in rest,numai de bine.zilele trecute,la un drum bucuresti-maneciu si retur,am avut consumul vietii mele:3,7%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

@ Cosmin_cc ai acelasi motor / masina ca si mine 1.9 tdi BKC PD cu DSG.

Poti sa-mi spui si mie unde ai schimbat volant si cat te-a costat?

ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am dat p.m. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,9 BXE din 2008 dupa cum se vede...si o gramada de probleme:

-la 80k ambreiaj+volant

-consuma ulei cam 1 l la 15k

-defect senzor ulei, trebuie verificat manual

-si acum o gramada de probleme, am 165k si a cedat motorul...dupa mai multe verificari pe la diferse ateliere, inclusiv o reprezentanta vw, se pare ca am o defectiune in functionarea arborelui cu came, ceva de genul asta...trebuie desfacut; simptome: consum mai mare, nu are putere si in momentul cand ii dai talpa scoate fum si nu trage bine, parca trepideaza

Daca e cineva care ma poate ajuta cu o constatare, sau daca a patit la fel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti dau eu o alta idee. sapt trecuta un prieten a schimbat la un BMW 2 injectoare, dupa ce a acuzat aprox aceleasi simptome. Initial a fost diagnosticat cu cutie de transfer defecta de catre BMW Cluj, dar a decis sa mai ceara o opinie si a mers la BMW Sibiu, unde i-a zis ca cutia de transfer nu are absolut nici o problema, dar in schimb are 2 injectoare care nu mai functioneaza in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BXE are EGR comandat vacuumatic, din câte ştiu io. Eu îţi sugerez înainte de toate să probezi o anulare a lui (anulare fizică, cu şurub în capul furtunului de vacuum).

Ştiu că vorbim de motoare diferite, al tău e cu PD, dar am avut la SDI-ul meu exact, dar EXACT aceleaşi simptome - pierdere putere & fum mult, senzaţia de trepidare, consum mărit. Şi tot aşa, şi-au dat cu părerea mai mulţi specialişti şi ideea majoritară era că e ceva la axul cu came sau la vreun injector. Nu era.

Fum negru înseamnă amestec sărac în oxigen, şi asta se întamplă când turaţiile cresc peste pragul când ECU comandă închiderea EGR, iar acesta nu se închide şi gazele arse intră din nou în admisie, cu rezultatele de rigoare . Avand supapele de vacuum separat (mai exact am una singură :icon_cool:), mie mi-a fost mai uşor să desfac electrosupapa aia (care nu dădea nici o eroare, problema era de mizerie în ea) şi să o curăţ, la tine e mai greu că sunt toate într-un singur bloc. Şi nici scoaterea mufei de la aceeaşi supapă nu a schimbat nimic, pentru că mizeria din ea o ţinea permanent deschisă, nu era o chestie electrică, contact sau bobina arsă. Indiferent ce comenzi primea de la ECU (i-am pus inclusiv LED, cum am vazut la Cosmin, moderatorul de pe aria Passat), ea ara deschisă. Şi după ce am demontat cam toate din accesoriile motorului, abia într-un târziu am gasit hiba. Nu era nici un injector sau ax cu came.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In final tot nu am dat de capat, am lasat-o moale dar acum am fost iar la un service mai ceva ca toate, si mi-a zis ca poate fi senzorul de nivel/temperatura ulei care imi e defect, imi zice si calculatorul masinii, si atunci motorul lucreaza in avarie si nu functioneaza la parametrii...am verificat si injectoarele...perfecte(intre 0-+1 sau -1)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba de asa ceva, e o porcarie ce zic aia de la service legat de senzorul de nivel si nefunctionarea motorului in parmaetrii. Daca erau asa siguri ca este senzorul de nivel il puteau dezactiva, multe Skoda nefiind doate cu senzorul asta. Verifica totusi daca distributia e la punct ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut stimati colegi.

Am si eu o nelamurire(dupa ce am citit tot topicul).trebuie sa fac schimbul de ulei..si nu stiu cati L de ulei intra.3,8 sau 4,3?

Am o skoda octavia 2 1.9 TDI 105cp 77kw cod motor:BJB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia oricum mai mult ca o sa ai nevoie de el pana la urmatoarea revizie :icon_thumleft: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa mai cumpar 0.5L sa-l am pt completat.

Am cumparat masina de 2 luni...si am facut cateva drumuri Iasi-Bucuresti si nivelul la ulei era acelasi.Am mers cu 120-160 km/h.

Modificat de just...ice
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am motor 1.9TDI BXE, masina cumparata in septembrie 2007, resoftat de Voinea pe la 30.000km dupa un an (stage 1), acum am 125.000km si nu am schimbat decat distributia la 115.000km si alte consumabile. Toate reviziile facute la timp la reprezentanta, ulei consuma aprox. 0.2-0.5 L intre revizii (depinde de stilul de mers). Fara probleme cu ambreiaj, turbina sau alte angrenaje de la motor. (PS: am schimbat discurile fata la 120.000km, dreapta fata era ovalizat si trepida la franare viteze mari).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

215k am facut pana acum si inafara de valvaN75 sau cum ii mai zice ,nam reparat nimic la motor BKD ,e meserie

Modificat de sandu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La fel ca si colegul @rempha numai ca am mai multi km..

155K si in afara de consumabile, 2 bielete antiruliu spate si protectie telescoape spate, totul este super ok;

Cand zic consumabile ma refer la filtre, placute, discuri, bucse, kit lamele stergatoare...

Revizii la timp, ulei bun, motorina si...muulti km;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . Vw Touran 1.9 TDi 105 cp BKC 282 k km luata la 262 si nu am schimbat nimic si nici vechiul propietar ca ma paraseste volant in rest nimic , nu consuma ulei in jur de 0.5 - 0.6 l la schimb de 10 k in rest multumit de ea . in oras 7-8 consum si in afara la 100km/h 4.2 cu pilotu automat. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate merge linistit si subturat ca nu se intampla nimic, doar ii scade consumul ... Cat timp nu accelerzi tare subturat nu o sa ai nici o problema. Eu merg de 140 000 km cu BJB-ul in plaja 1600-2400 rpm (cateodata ma trezesc ca sunt in a III-a la 1200 rpm) dar accelerand lin sub 2000 de rpm masina merge foarte bine. E adevarat ca pentru depasiri niciodata nu o las sub 2000 rpm si din cand in cand o mai truez pe la 4500 rpm ...

daca mergi subturat vei uza turbina prematur. in principiu ar trebui ca la urcarea in treapta superioara sa nu scazi sub 2000rmp.

Ontopic:

1.9 tdi BJB 250.000 km schimbat doar consumabile, ulei etc, distributie, turbina originala. si trage la fel ca altele mai noi. deci foarte fiabil motorul. consum mediu 6-6,5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles niciodata treaba asta cu turatia. La DSG6 de exemplu, cat motorul e rece schimba pe la 1700-1800rpm, iar odata ce e incalzit, pe la 2000 rpm. Coreland datele cu faptul ca la 100 km/h in a 5-a motorul are 1800 rpm, eu concluzionez ca daca e sa conduc mai turat fie nu folosesc a 5-a, fie incalc regulile de circulatie. ..... :mellow: ... cred ca adevarul e undeva la mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MihaiO2 Tu esti primul care o sa il anunt cand o sa cada turbina (sper sa mai fii pe forum) care inca e cea orignala. Momentan am putin peste 170k km si motorul merge impecabil (marsina are 7 ani si am schimbat decat consumabile la ea), asta vara am testat si performantele motorului si am obtinut 0-100 km/h in 11,4 sec. Mai tot timpul cand nu depasesc si merg lejer schimb trepetele pe la 2200-2400 rpm. In depasiri ii mai dau cate o talpa pana la 4400-4500 rpm si aia e, s-a curatat o mare parte din funiginile care s-au depus datorita mersului subturat. Cum zice si nicaro adevarul e pe undeva pe la mijloc ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Chiar si in manualul de utilizare scrie sa se schimbe intre 2000-2500.

post-42726-0-42920700-1329753396_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..dar nu sub 2000 :) o sa caut si in manualul meu, ca parca zice altceva...

Modificat de MihaiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cine a zis ca schimba treptele sub 2000 (in afara de DSG). Tu in postul tau scrii altceva, scrii sa nu cazi sub 2000 dupa ce ai schimbat treapta, ceea ce e desigur exagerat. Sigur si la tine in manual scrie acelasi lucru si e normal pentru ca, consumul e cu atat mai mic cu cat esti intr-o treapta cat mai mare la o turatie cat mai mica. Vezi ca am facut eu o analiza matematica pe tema asta si asa e in teorie si asa ar trebui sa fie si in practica, de aia DSG-ul e setat sa stea in treapta cea mai mare posibila la turatia cea mai mica pentru a minimiza consumul de carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!