Jump to content

DPF Delete


Northman
 Share

Postare recomandată

Sculele speciale sunt cele de citit/scris fisierul din ECU si , nu in ultimul rand, softul care iti modifica fisierul ca sa realizeze DPF OFF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar pt a face DPF off trebuie sa scapi de filtru propriu zis... ca daca ii dai dpf off fara sa-l scoti o sa se infunde.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa eliminarea din soft, se scoate si fizic DPF-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o sa mearga la fel ( ca si atunci cand are filtrul neincarcat )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ideea ar fi sa ne spuna cei care fac modificarea cum e... de asta a intrebat omul. Nu sa experimentam noi si, daca ceea ce vedem ulterior nu e bine, sa punem DPF-ul la loc :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu noxele cum o sa fie ? tot la fel ? sau o sa fie un euro 3 ?

DPF nu are treaba cu noxele. De asta se ocupa sistemul EGR.

DPF e pus sa reduca și mai mult emisiile de particule de carbon, treaba de care se ocupa doar catalizatorul la motoarele mai vechi. Si face diferența intre un motor EURO 4 și unul EURO 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti scoti DPF de dragul de a-l scoate / Se face modificarea atunci cand nu iti mai permite regenerare .

Insa se poate opta pentru un filtru de particul nou (care poate banuiti cat costa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as vrea sa imi scot la un moment dat DPF-ul nu din necesitate (probleme cu regenerarea), ci pentru a elimina un factor restrictiv pentru cresterea puterii (turbo upgrade etc.). Deci ar fi o modificare absolut optionala, pe care as face-o numai dupa ce as avea toate informatiile necesare si daca acestea m-ar satisface.

Una din aceste informatii este tocmai influenta eliminarii DPF in nivelul de emisii masurate la ITP/RAR. Nu doresc sa fac experimente, asa ca as aprecia in avans sfaturi avizate de la cei care le pot da.

Mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Si postand la obiect

Motoarele diesel sunt agreate si preferate de majoritatea romanilor pentru pentru performantele dar si economicitatea lor. Ele raman cele mai poluante motoare prin noxele eliberate in atmosfera, dieselurile producand de 3-5 ori mai multi oxizi de azot (NOx) si de peste 100 de ori mai multe particule nearse de motorina (fumul negru) fata de motoarele pe benzina.

Ultimele tehnologii diesel (common rail) si folosirea in aproape orice diesel moder a sistemului EGR (EXHAUS GAS RECIRCULATOR - valva de recirculare a gazelor de evacuare) a permis reducerea acesto cantitati de NOx si motorul diesel a ajuns sa fie catalogat EURO5. In motorul diesel amestecul motorina-aer atinge temperaturi de circa 450 grade celsius , mult mai mica decat in majoritatea motoarelor pe benzina (la benzina frecvent avem 900grade). O temperatura mai mica in camera de ardere face ca particulele cele mai fine sa nu fie arse , acestea ajungand in evacuare sa fie percepute ca un fum negru "de diesel" . Fiind foarte mici ele daca sunt inhalate de oameni se depun in plamani si aici discutam deja de alt aspect. Pe scurt sunt nocive si este bine pentru omenire sa nu mai le avem in traficul urban.

Astfel a fost nevoie sa fie inventat DPFul. DPFul poate fi comparat intr-un fel cu filtrul tigarilor. Acest filtru de particule (numit DPF la masinile nemtesti, FAP la cele frantuzesti) este compus dintr-u miez ceramic avand canale microscopice perforamte. Gazele de esapament patrund prin aceasta retea de canale si particulele se depun in ea. Periodic aceste depuneri trebuiesc arse pentru a se evita colmatarea DPFului. Metoda cea mai uzuala de a detecta aceasta umplere a filtrului de particule este prin montarea a doi senzori unul inainte si unul dupa DPF ,iar acesti senzori citesc presiunea gazelor. ECU (calculatorul de motor) stie cat e in mod normal aceasta diferenta de presiune si in momentul cand avem filtrul umplut partial sau maxim el decide ce e de facut (citit mai departe explicatiile)

Curatarea filtrului DPF numita si regenerare se poate face in doua feluri. Regenerare activa si regenerare pasiva.

La regenerarea pasiva, pentru cresterea temperaturii de ardere se utilizeaza un aditiv special ce se introduce in combustibil sau intr-un rezervor dedicat (cum era la primele modele de 2.0TDI montate pe passat 3bG din 2003) acest aditiv fiind comandat de catre calculatorul motor(ECU)la momentul stabilit pentru regenerare. Acest tip de regenerare nu a murit deoarece deja in statiile de alimentare din vest au inceput sa vanda aditiv adblue la bidoane de 5-10-20litri si deja pe noul model de VW SHARAN (dupa MY2011) exista rezervor dedicat acestui aditiv si soferul este obligat sa alimenteze periodic si acolo (dau mai multe inrormatii si despre acesta daca doriti)

Regenerarea activa se foloseste dupa anul 2005 la majoritatea dieselurilor dotate cu DPF. Aceasta se face pe baza de postinjectie. Tot calculatorul motor gestioneaza aceasta regenerare . Acesta decide sa activeze regenerarea ori de cate ori senzorii de presiune anunta ca avem un DPF colmatat.

Filtrele DPF ce folosesc postinjectia au teoretic o viata mult mai lunga decat cele ce regenereaza pasiv dar calitatea slaba a unor carburanti si mersul subturat si preponderent pe drumuri urbane si nationale (pe romaneste lipsa autostrazilor) fac ca regenerarea activa sa nu poata fi declansata de ECU , acesta avand nevoie de urmatorul scenariu . Mers constant de ceva minute, soferul sa nu foloseasca pedala de frana , regenerarea este declansata, dureaza cateva minute si a curatat "dopul" . In romania cum un asfel de scenariu nu se intampla frecvent (frana, acceleratie, frana , acceeleratie, lipsa autostrazi) masina ajunge sa aiba DPFul incarcat, becul de check engine aprins , iar cand umplerea depaseste un prag critic deja puterea motorului se limiteaza

Pentru scoaterea DPFului multi fac intai pasul de a sparge miezul ceramic . O alegere proasta daca nu si-au luat masuri sa discute cu un atelier unde se poate face reprogramarea calculatorului motor pentru a dezactiva din softul de management motor informatiile despre DPF, regenerare, erori dpf, postinjectie, limitatoare putere etc.

Atentie ca orice proprietar ce-si scoate DPFul de pe masina sa se pregateasca sa vada fum in spate. Din dieselul modern fara gram de fum (si am clienti ce au facut la noi tuning de peste 2 ani si inca ne mai face vizite de courtoasie se lauda cu lipsa fumului de pe tobele cromate) dupa eliminare DPF masina scoate fumul tipic oricarui diesel de acum 7-8-10 ani.

De ce accepta clientii sa-l scoata ? Pentru ca inlocuirea costa 1000-1500 chiar si 2000euro pe cand eliminarea din soft+fizica de pe masina se face intre 350 si 600euro in orice atelier.

Unele firme de tuning precum REVO, mmchip DKR ofera aceasta anulare chiar la un pret modic pe langa operatia de chiptuning (din ce am citit si eu)

Sper ca am dat suficiente informatii utile si va invit sa discutam mai multe in acest topic fara sa facem reclama mascata sau pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca incep sa apara informatiile. Eu din pacate, nu am decat intrebari :):

1. Eliminand DPF-ul de pe un motor prevazut cu asa ceva, pot aparea probleme suplimentare cu fumul si noxele comparativ cu un motor gandit fara DPF? (ex: BMM fara DPF vs BKD) ITP-ul ma poate respinge oare pentru ca as depasi norma de emisii admise pentru BMM (presupunand ca ei chiar fac distinctia intre un motor cu DPF si unul fara)? Din cate stiu, ei masoara NOx si nu particule de funingine.

2. Cat poate "duce" un DPF, daca soft-ul este bine facut si masina este condusa corect? Personal nu doresc un soft agresiv la limita hardware-ului stock, ci un upgrade hardware si un soft echilibrat.

3. Inteleg ca DPF-off presupune o modificare soft + una hard. Eliminarea fizica a DPF-ului este completa (o teava inlocuitoare) sau nu (un bypass)?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la punctul unu, eu am fost vara asta la ITP si din cate mi-am dat eu seama, mi-au masurat doar emisiile de particule de carbon (nu noxele). Seful statiei chiar asa s-a exprimat: "e bun fumul"? :)

M-am uitat pe biletelul ala al lor si in drept la NOx nu era trecut nimic. Sper sa nu gresesc in privinta noxelor, dar sunt 100% sigur ca CO2 au masurat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum ne putem da seama daca masina este dotata cu filtru de particule ?

La un VW Polo de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca se scoate miezul ceramic din DPF, nu creste zgomotul evacuarii, nu rezoneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tdi nu prea se aude.. doar la benzine rezoneaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul motorului meu DPF-ul are si rol de catalizator, elementul filtrant avand suprafata "catalitica" ... Eliminarea DPF aici are implicatii mai mari asupra poluarii si zgomotului.

Cu toate astea, DPF-ul cauzeaza un stres suplimentar asupra turbinei opunand rezistenta pe evacuare, care cedeaza frecvent. Tocmai de asta urmeaza sa il scot, odata cu inlocuirea turbinei defecte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Marea Britanie se discuta destul de intens pe subiectul asta atat pe forumurile skoda cat si seat (pe-astea am citit eu probabil si pe celelalte forumului ale concernului se discuta despre asta)

Acolo marea majoritate folosesc downpipe fara DPF de la Milltek.

Sunt si cazuri unde au taiat carcasa de la DPF si au scos miezul propriu-zis dupa care au sudat carcasa la loc.

Puterea dupa eliminarea fizica a DPF-ului, eliminarea din soft si remapare variaza intre 220-240 CP si cuplul intre 450-500 NM.

Chiar si fara resoftare posesorii care au eliminat DPF-ul au observat o diminuare a consumului si un raspuns mult mai bun al motorului la acceleratie.

Unii dintre ei au avut si o problema. Le trepida motorul la viteze mari. Au eliminat problema asta punand un fel de garnitura de tabla pe EGR care limiteaza trecerea "mizeriei" pe-acolo.

Au fost destui care au scos DPF-ul si au mers cateva sute de mile pana sa-l elimine si din soft fara nici un fel de problema.

Daca trece ITP-ul nu stiu. Cei din Marea britanie zic ca fumul dupa eliminarea filtrului este la fel ca la un PD 140 CP fara DPF.

Am vorbit si eu cu cineva cu o O2 RS TDI care a scos fizic DPF-ul dar nu l-a anulat din soft si merge in fiecare zi cu masina in Bucuresti. Din ce zice el are ~220 de CP dupa resoftare. Senzorii a zis ca "i-a ridicat mai sus astfel incat sa nu atinga de nimic"

Masina inca face din cand in cand procesul de regenerare (urca turatia la 1000 RPM) dar nu i s-a aprins niciodata martorul de DPF in bord.

Si eu sunt interesat in mod deosebit de subiectul asta pentru ca nu o sa-mi fac remapare pana nu reusesc sa scap de DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a scrie fisierul DPF-off in ECU, trebuie resetat nivelul cenusei (procedura de instalare DPF nou). Ma poate indruma cineva cum se poate face cu VAG-COM 805?

Odata cu schimbarea turbinei, m-am decis sa fac si DPF-ul. Am scos filtrul ceramic din DPF, si am lasat senzorii conectati deocamdata pana fac si resoftarea. Nu am erori, si masina trage mult mai bine. Zgomotul pe evacuare s-a marit, dar probabil ca folosind un downpipe ar fi mai ok. Din pacate nimeni nu face inca downpipe-uri pentru masini quattro.

Fum iesit din comun nu am observat, dar in schimb mi-a crescut consumul cu 1,5% ... sper sa se rezolve dupa softare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista nici o problema daca faci regenerarea fara filtru?

Din cate stiu regenerarea se face prin cresterea temperaturii pe evacuare si chiar injectarea de motorina astfel incat temperatura in DPF ajunge pana la 1000 de grade si arde impuritatile ramase acolo.

Ti-am atasat procedura de regenerare.

VW Audi DPF filter cleaning....pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!