Jump to content

A4 B7 vs Seat Exxeo vs Opel Insignia


Tilu
 Share

Postare recomandată

Ce preferati? Un model premium invechit sau o masina aproape noua?

Audi A4 B7(S-line)- an 2007, diesel de 140(170)CP, km pana in 130000.

Seat Exeo Style- an 2009, diesel de 143 CP, km 25000.

Opel Insignia- an (2009)2010, 1.8 benzina 140CP, km 20-30000.

Preturile acestor masini in Germania se situeaza intre 16500-17500 euro.

Avantajul ultimelor 2 masini consta in motorizarile euro V(deocamdata neplatitoare de taxa de poluare)si a km sensibili mai putini, plus aproximativ inca un an de garantie(daca service-ul s-a facut la timp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exeo :icon_thumright: -> Km putini, masina practic noua, motorizare identica cu B7 (si look).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grea alegere. As zice Audi, pt imaginea de marca si revanzarea mai usoara. S-line e chiar frumos, chiar si pe B7. Exeo in niciun caz. Imi daduse cineva mai demult o "reclama", si scria: EXEO - Left Overs :). Insignia mie imi place. Un pic butucanoasa, dar cu optiunile potrivte cred ca poate fi peste A4.

Modificat de Valix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exeo ptr km

Audi ptr look

Opel....

Mare atentie, chiar daca sunt Euro 5 tot vei plati taxa de inmatriculare ptr ca sunt masini sh. Asta daca nu o cumperi deja inmatriculata in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exeo. :icon_thumright: km putini, pret bun!

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insignia dar 1.6t nu 1.8. Pacat ca nu e VW, o sa ai surprize neplacute la costul anumitor piese de schimb si n-o sa ai nici pe departe suportul unei comunitati ca vwforum.

Deci Audi.. :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan2-din cate stiu eu,plus simularile de calcul a taxei de poluare, pentru euro 5 inca nu se plateste taxa(chiar daca e sh).

@Valix- ai dreptate, B7 avand echiparea S-line mi se pare inca o masina frumoasa.Chestiunea cu revanzarea e de luat in seama in cazul meu( 7 ani de carnet si 11 masini).

Referitor la Exeo nu vad de ce ar fi totusi o masina atat de proasta. In principiu ar trebui sa fie chiar mai bun fata de B7, model pe care practic il copiaza aproape 100%, avand in spate ani buni in care s-au putut remedia multe dintre problemele acestei platforme.

@Deceunink-in ceea ce priveste Opelul, masinile pe care le-am gasit nu au motorizarea 1,6 cu turbo, exista(la vanzare) doar 1.6 cu 116 CP.Dotarile sunt Edition(cuprind cam tot ce ai nevoie, mai putin xenon),iar la calitatea materialelor de interior mi se pare o evolutie clara fata de modelul anterior.

In privinta pretului pieselor nu cred(posibil sa gresesc) ca sunt diferente majore fata de VAG.

In privinta suportului forumistic ai dreptate!

La Opel ma nemultumeste motorizarea(benzina)si vizibilitatea spate care se spune ca este deficitara.

Atuul principal al ultimelor doua masini este anul de fabricatie si numarul de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am testat un Insignia. Este... cu totul altceva decat stiam noi pana acum despre Opel. Cred ca doar imaginea marcii il trage in jos.

Varianta testata de mine era 2.0 CDTI (160 CP) Common Rail, transmisie Manuala, 6 trept, interior piele, combinatia maro/crem.

Mi-a lasat impresia de masina super legata. Interiorul e mult mai mare decat la A4 (sau cel putin asta e senzatia). Materialele... de nivel Premium as zice. Doar motorizarea zic eu ca lasa mult de dorit. Cei 160 de CP par a fi ponei, sau... sunt eu prea obisnuit cu motoarele PD si cuplul imens.

Eu zic ca un plus ar fi numarul mic al acestor modele pe piata (inca).

Insa cred ca un mare minus va fi pretul la revanzare.

Pe Seat n-as merge. Mi-au trecut prin mana destule masini, insa Seat mi-a lasat impresia de ultimul si cel mai slab copil al concernului VAG.

Asadar "competitia" zic eu ca e A4 - Insignia. Acum... depinde si de gusturile fiecaruia.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Insignia am testat-o si eu, in varinata de motorizarea si cu dotarile descrise de C o s m i n:

- tinuta de drum mi s-a parut influentata negativ de directia fara feed-back si amortizoarele moi, practic nu am reusit sa "simt ce face" la virajele luate mai sportiv. Iar masina avea posibilitatea de a seta directia si trenul de rulare pe confort, tour si sport (nu mai retin exact denumirile), eu conducand-o pe sport;

- actionarea franei mi s-a parut setata ciudat: pe toata cursa actiona prea bland iar la capat, brusc, prea agresiv;

- desi motorul era un commonrail de ultima generatie, din interior era zgomotos poate si datorita insonorizarii insuficiente a habitaclului. Tot de motor: desi dotat cu 160 cp, probabil datorita geutatii masinii, performantele mi s-au parut modeste, nu stiu cat declara ca poate, insa mi-a parut peste 10s pana la suta de km/h;

- finisare buna si materiale de calitate pentru interior, masina insa era absolut full si costa ceva de genul 38.000 euro.

- senzatia de spatiu, pentru locurile din fata, superioara B7-ului, spatiu doar mediu pentru picioare in spate;

- design reusit, mai ales al variantei in 5 usi (hachback il denumesc ei insa este, defapt, in 2 volume si jumatate);

- optiuni mai mult sau mai putin utile: afisarea semelor de circulatie pe display, apesi pe "sport" si se inrosesc ceasurile, etc.

Concluzia personala:

- Seat Exeo: fiind un B7 recarosat, nu poate fi o alegere neinspirata, insa este o chestiune de design, personal ma lasa indiferent;

- Opel Insignia, poate fi o alegere doar daca vrei o limizina, in ciuda designu-ului agresiv fiind doar o masina confortabila si nicidecum una cu valente cat de cat sportive iar, la 140 cp, pana si Loganurile iti vor crea "probleme"; o vei lua second, deci argumentul deprecierii pretului la revanzare nu ar trebui sa aibe o mare pondere;

- B7-le, nu mi-e clar cu cati km il poti lua, daca il gasesti pana in 80.000 km (si nu 130.000 km) si impecabil intretinut, pare a fi potentialul castigator. Contraargumentul principal ramane faptul ca este o masina din generatia trecuta, prectic nu vei conduce "the lastest shit". Unii iti vor spune ca s-line este un moft, eu imi permit sa spun ca scaunele alea si volanul vin "manusa".

Inainte de a te decide, testeaza Exeo si Insignia, o poti face la orice dealer fara nicio obligatie din partea ta.

Pana atunci, :Driver: safe, eu unul sunt curios care va fi pana la urma decizia ta.

Modificat de OII
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru parerile pertinente.

Trebuie sa fac cateva precizari pe care le-am omis intentionat(pentru a nu va influenta opiniile):

1. din pacate(cred) acest versus ramane la stadiul de verificare a optiunilor(masinile scoase la vanzare se pare ca nu prea au cautare, asa ca la capitolul finante sunt deocamdata pe minus)

2. asteptarile mele de la o masina sunt in primul rand indreptate spre un comportament sportiv(cu toate ca am observat ca incep sa imbatranesc si poate ar trebui sa-mi reconsider pozitia)

3. spatiul interior nu are relevanta(adica cel din B7 este suficient pentru noi), iar dimensiunile exterioare ale masinii prefer sa fie cat mai reduse(locurile de parcare devin din ce in ce mai stramte si mai putine)

4. momentan am un B7 cu interior S-line. mi-ar placea un B7 s-line de 170 CP dar din pacate oferta este foarte redusa(chiar si la limita superioara a intervalului de pret specificat) sau km masinilor gasite depasesc bariera de 120000.

5. dieselul castiga in fata benzinei

6. din punctul meu de vedere designul "comun"(Exeo)secondat de motorul CR castiga versusul in fata a 120000 de km a unui B7(nu e si parerea consoartei)

Din pacate, din cate stiu eu, in orasul nostru nu exista dealer Seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu strict dintre cele trei as alege Exeo, si asta nu pentru ca am Seat. Argumentele mele ar fi urmatoarele:

- Exeo a primit un upgrade la articulatii, in sensul ca s-a mai adaugat un brat la suspensie, facand acum comportamentul mai bun ca si confort, fata de B7, precum si un upgrade la interior, castigand spatiu pentru pasagerii din spate, prin micsorarea grosimii scaunelor din fata si modificarii banchetei spate;

- Insignia poate fi mai avansata tehnologic, insa pe partea de design dezamageste rau. Cat despre motorizari, multi dintre voi comparati motoarele TDI PD cu common-rail. Poate ar fi o comparatie potrivita intre motorizarile noi ale grupului VAG, common-rail, care nu mai au aceeasi aceleratie oarecum violenta in zona de cuplu maxim al motorului;

- Exeo nu are in acest moment nici un motor care sa fi fost folosit pe B7, toate motorizarile sunt noi, cele diesel fiind toate common-rail (2.0 TDI CR 140 si 170 CP), iar cele pe benzina motoare noi (1.8 TFSI 120 CP si 160 CP si 2.0 TFSI 200 CP).

Probabil lupta s-ar da, cel putin din punctul meu de vedere, intre Insignia si Exeo, nu as alege niciodata o masina de 3-4 ani si peste 100.000 km - A4 B7 - in detrimentul uneia noi - Exeo sau Insignia. In plus, nu vad de ce A4 B7 e o masina premium, iar Exeo, care este, cel putin la interior, 99% aceeasi masina, nu e la fel. Sunt aceleasi materiale la interior, singurele lucruri schimbate fiind partea centrala a volanului si schimbatorul de viteze. Sa spui ca in general, masinile Seat sunt cele mai proaste din grupul VAG e un lucru cel putin hilar, atata timp cat Exeo chiar nu are nici o legatura cu nimic din ce a facut Seat pana acum, chiar daca e o copie mai ieftina a Audi A4 B7.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea de ales intre cele 3 masini pe primul loc ar fi Insignia pt ca arata cel mai bine dintre toate si la interior dar si la exterior pe al doilea loc ar fi Audi pt motor iar pe ultimul loc ar fi Exeo pt ca mi se pare o copie urata a unei masini vechi. Sa ne ti la curent cu decizia ta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 B7 pentru ca e un "clasic in viata"; fiabilitate, eleganta, gama premium.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian- am avut BMW E46 320 D(CR, 150CP)impresia este de lentoare(din cauza liniaritatii functionarii motoarelor common rail,insa cifrele sprintului 0-100 contrazic perceptiile senzoriale)

Nu-mi displace designul opelului, insa dat fiind comportamentul meu vis a vis de timpul de pastrare a unei masini, cred ca as pierde mult la revanzare in 1-2 ani.Si nu atat pierderea financiara cat potentialii cumparatori ar fi mai putini.Cu toate ca momentan se poate spune acelasi lucru indiferent de marca masinii.

Una peste alta cred ca s-a cristalizat o optiune: alegerea mea(daca s-ar materializa) ar fi urmatoarea:

1. A4 B7-daca ar avea dotarea S-line(int+ext), xenon si km sub 100 mii(greu de gasit asa ceva)

2. Seat Exeo(cu rezerva ca aproape nici o masina nu are incalzire in scaune in varianta Style)

3. Opel Insignia- sa zicem la o oferta de pret net mai mica fata de contracandidate

Se justifica infuzia de capital(6000-7000 euro)versus masina actuala(A4 B7-2005)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tilu nu e greu de gasit prima varianta dar daca vrei o masina buna (A4 B7) te costa minim 18 000 euro cu km pana in 80 000 reali.

Recomandare, cumpara din reprezentanta din Germania pentru ca ai garantie 12 luni la SH daca o iei de la ei. Eu conduc si am masina pe care o

vrei tu dar din pacate nu o vand :wub: . Daca vrei mai multe informatii PM sau ai adresa de mess in profil.

O zi buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-as uita la Audi peste 80k km, nu are rost sa iei asa ceva si sa te bagi in niste costuri neprevazute.

Optiunea cea mai buna si rationala ar fi Exeo, este un Audi cu Seat pe capota, isi va face treaba foarte bine, singura problema e daca o sa te impaci cu imaginea.

Altfel, ia Audi si renunta la S-line si alte dotari in favoarea km. Xenon sau S-line ii poti pune mai incolo daca chiar ai un fix..

Insignia nu am condus, asa ca nu stiu sa iti zic, insa intre Seat si Opel eu as alege Seat, chiar si numai din cauza prejudecatilor, sau cel putin a faptului ca ramai in grup, si gasesti ajutor din toate partile..

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as fi gandit rational in relatia cu masinile pe care le-am avut, probabil trebuia sa ma opresc la Passat sau A4 B6, sau de ce nu, la masinile actuale.

Din pacate mie un A4 fara S-line mi se pare destul de anost(la interior), fara sa vreau sa supar pe cineva, si pana la urma acolo ne petrecem timpul cand conducem, exteriorul admirandu-l doar colegii din trafic.In orice caz eu nu sunt adeptul tuningului si cred ca nici costurile unui upgrade la S-line look nu sunt de neglijat, plus timp pierdut, imobilizarea masinii etc.

Cred ca eram obisnuit si dispus sa vand repede masinile(e adevarat ca la preturi cel putin atractive) si am crezut ca si de data aceasta va fi la fel. Se pare ca m-am inselat(ajutat fiind si de criza), asa ca ma vad nevoit sa renunt la aceasta idee cel putin o perioada(in functie si de gaselnitele pe care le va avea guvernul actual).

Daca zvonul privind noile taxe de poluare(sau cum se vor numi ele) se va materializa vom ramane probabil mult timp cu masinile actuale, sau vom cumpara masini noi mai modeste.

Ca o concluzie, alegerea mea ar fi fost:Exeo, Audi, Insignia.

Va multumesc tuturor pentru parerile exprimate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titu, eu credeam ca ai in vedere un upgrade de la A3 (si nu de la B7) la B7 (mai mult sau mai putin): S-line-ul si plusul de putere ori farurile, stopurile si sigla diferite, apreciezi ca ar merita 6.000-7.000 euro? Hm... :unsure:

De aceea, daca nu ai probleme majore cu actualul B7, imi permit sa-ti sugerez sa-l pastrezi si sa incerci, in timp, sa mai pui ceva la bugetul tau, tintind catre un B8. Un astfel de upgrade, imi permit sa apreciez, este cel ti-ar aduce adevarata satisfactie pentru efortul financiar depus.

Desigur ca este un joc al cifrelor major la mijloc, la care se adauga si majorarea taxei de prima inmatriculare insa, totusi, actuala este o masina excelenta: so, enjoy it! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Dupa o lunga asteptare cautarile s-au materializat intr-un Audi A4 model 2009, ambiente, din pacate fara xenon.

Senzatia este de masina mare, suspensia(standard, cu cauciucuri 225/55/16) absoarbe foarte bine neregularitatile soselei, dar pe viraje este cam moale dupa gustul meu. Pe autostrada sta foarte bine pe drum la viteze mari, insa pe soselele romanesti imi pare oarecum nesigura pe viraje.

Motorul este marele plus al acestui model: adio vibratii, trage bine in orice viteza si pe toata plaja de turatii.

Consumul pe cei 1700km facuti cu o medie de 107km/h a fost de 6,1 litri de motorina(CB).

Materialele de la interior sunt de buna calitate si par sa se pastreze foarte bine in timp.

Nu-mi place sistemul comenzilor de la climatizare, iti distrage prea mult atentia de la drum pentru ajustarea parametrilor doriti.

Si la interior senzatia este ca te afli intr-o masina dintr-o clasa superioara, in spate fiind loc suficient.

Cam atat deocamdata, stiu ca pare ciudat dar inca nu sunt 100% convins daca-mi place sau nu comparativ cu modelul presedent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai zis multe despre motor, mai putin ce motor e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clasicul 2.0 TDI si 143 CP(CAGA) :icon_thumright:

Modificat de Tilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
claudiu1981

sa-l stapanesti sanatos. Recent am condus si eu un insignia cu motorul de 160 cp. Masina e ok, mai putin multitudinea de butoane de la interior care te cam dezorienteaza. Si apropo, oricat s-a chinuit prietenul meu, nu a reusit sa faca rost de navigatie pt ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Multumesc.

Stiu ca nu e topicul "Masina mea" dar poate mai sunt si altii interesati.

Din pacate n-am condus Insignia, insa parerile presei de specialitate sunt laudative referitor la acest model(mai putin oarecum zgomotosul diesel de 2 litri).Multitudinea de butoane cred ca e deranjanta doar pentru un utilizator de ocazie.

Referitor la B8 nici el nu duce lipsa de butoane, insa fiind pe tunelul central(nu la toate variantele de echipare) sunt putin mai comod de accesat.

Masina mea are navigatie monocroma(navigation basic plus), am gasit intradevar repede hartile dorite. :icon_thumright: Romania are hartile relativ ok, fara insa a avea totusi o harta la nivel de detaliu.Pentru navigatia cu DVD exista harti complete.

Nu-mi plac oglinzile retrovizoare care fiind(in opinia mea) cam mari iti reduc vizibilitatea inspre stanga.

Nu gasesc normal(similar la vechiul model A6) sa fie 2 sisteme de climatizare.Reglarea temperaturii, incalzirii in scaune necesita concentrarea atentiei timpi semnificativi asupra comenzilor.

Nu gasesc normal ca o masina cu acest pret sa nu aiba standard oglinzile incalzite.

Dupa mine aceasta dotare este mai utila(inclusiv din considerente de siguranta) fata de ddeschiderea electrica a portbagajului.

Directia prea "grea" la modelele fara servotronic.

Bordul seamana destul de mult cu cel al vechiului A6?!

Concluzia mea: am cumparat(din nou) o masina fara a face test-drive, am avut asteptari mari care nu mi-au fost pe deplin satisfacute.Nu spun ca nu este o masina buna, probabil cu dotari alese in functie de asteptarile tale va fi o masina excelenta.

Dar asta este o masina SH aleasa dupa varii criterii, din care face parte si kilometrajul ;) pretul.

Modificat de Tilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate in legatura cu oglinzile incalzite, dar din cate stiu se poate adapta totusi, pentru ca nu se poate merge cu o masina fara oglinzi incalzite, e sinucidere pe ploaie. E cam aberanta politica Audi, dar asta e.

Cum e cu cele 2 sisteme de climatizare? De ce e dificila reglarea?

Cu servotronicul, eu cred ca esti obisnuit cu directia destul de usoara a A3-ului. Poate se poate regla totusi taria si la A4, incat sa o usurezi daca te deranjeaza, desi pe mine ma deranja directia mult prea usoara a A3-ului.

Oricum eu cred ca se putea mai rau, lucrurile care te nemultumesc ori se pot rezolva, ori o sa te obisnuiesti tu in timp :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand nu mai este dublu climatronic(clima mea). "Greu" de reglat, adica mai multe atingeri a butoanelor. Comparatia usurintei actionarii volanului o fac cu cea de la B7 cu roti pe 17. Una peste alta obisnuinta este a 2-a natura a omului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!