Jump to content

Discuri de frana mai mari - imbunatatesc franarea?


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

Limba asta romana ma omoara... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Borisake

    33

  • ninu

    15

  • C o s m i n

    11

  • msanyix

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pareri noi despre upgrade. Nu stiu cum folosec altii masinile... dar mi-am dat seama ca de fapt n-are rost... :dry: Am cheltuit bani sa fac schimbul discurilor normale cu discuri performante si nu foloseste la nimic. Cu 130cp care ii are Passat-ul meu nu pot zice ca rupe pamantul, mai degraba, ca e valabil doar pentru ceea ce a fost destinat... sa-si duca proprietarul din punctul A in punctul B. Pentru asta nu are nevoie de super frane... alea care ii le-au pus din fabrica sunt suficiente. Ca suntem noi pasionati... e alta treaba. Sunt convins ca toti care au facut upgrade-ul de la 288mm la 312mm l-au facut din pasiune, nu din necesitate.

Ce ma nemultumeste este ca franele prind prea bine! Serios!!! Insa numai fata... spatele nu franeaza la fel. Stiu ca asa trebuie... :huh: , dar cand franez, fata se lasa tare in jos, iar inainte sa fac schimbarea nu era cazul. Discurile si placutele pe spate au cu 5000km mai mult ca cele de pe fata. Amortizoarele au doar 30.000km fata si 10.000km spate. Am observat alte masini cum franeaza si parca nu se lasa asa tare de bot ca a mea. A mea parca se pune in genunchi... si e enervant. Diferenta asta se vede tot timpul, indiferent de intensitatea franarii.

Inca o treaba... Am pus masina in vanzare (pentru Franta, nu considerati anunt!) si probabil ca viitorul posesor nici nu o sa fie interesat de franele de 312mm, sau mai rau se se sperie sa creada ca sunt vreun pilot frustrat care vrea sa-si vanda masina toata rablagita.

coti32coti32 daca vrei sa faci upgrade-ul puneti discuri OEM ca sunt suficiente. In plus site-ul pe care l-ai postat mai sus mi se pare cam mare la preturi.

Sfatul meu este sa nu iti faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi n-am modificat franele ca si tine (mi s-a parut o investitie inutila), am avut aceeasi parere ca si tine acum, dar nimeni nu m-a crezut. Si am mai spus un lucru. Dar care l-am simtit pe pielea mea: suspensia e mult mai importanta. Inteleg ca nu esti in tara. Te invitam sa simti franarea cu o suspensie ultra-rigida. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin... merci de invitatie. Am inteles idea. :lol:

Are fratele un 120d sport si stiu ce inseamna. Probabil ca de acolo vine "problema", il mai conduc si eu din cand in cand... :Driver:

Apoi urc in barca mea... :scratch:

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu trecerea de la 288 mm la 312 mm dar eu am facut-o la termen in sensul ca pe fata nu mai aveam placute si discuri deloc, oricum trebuiau inlocuite asa ca m-am interesat ce trebuie sa fac sa trec la discuri mai mari. Oricum iarna merg pe "16 iar vara pe "17 asa ca nu ma afecta la capitolul jante. La mine s-a lasat foarte greu masina :). Initial am inlocuit portetrierii, discurile si placutele de frana. Dupa o vreme, pocneau franele ca trenul in gara, la cea mai mica atingere a pedalei. M-am luat de ganduri pana am aflat ca si etrierii sunt altii la 312 mm fata de 288 mm. Stiu teoria conform careia nu trebuie inlocuiti si etrierii pentru ca ei lucreaza pe culisele alea dar la mine pur si simplu a disparut pocnitul franelor dupa inlocuirea etrierilor. Clar era de acolo. Arata absolut la fel dar daca ii masurati cu o ruleta, o sa vedeti ca e diferenta de cativa mm. Pistonasul si garniturile din etrier sunt la fel dar etrierul nu este acelasi. Discurile si placutele le-am cumparat OEM.

Am si tablitele protectoare acasa, difera si ele fata de sistemul cu 288 mm. Cand am luat etrierii, am luat si tablitele protectoare. Stiu ca discul de 312 mm poate lucra si cu vechile tablite dar la 312 mm sunt altfel acele tablite protectoare. M-am uitat si la un vecin cu un A6 C5 2.5 TDI tractiune fata si sunt ca cele pe care le am acasa, nu ca cele de 288 mm.

Pentru cei care vor sa faca trecerea, difera: portetrierii, etrierii, tablitele protectoare si discurile si aveti grija sa nu puneti ceva de slaba calitate ca degeaba ati facut trecerea.

Cosmin, stiu ce spui si ai dreptate cu suspensia dar sincer nu mi se pare o investitie inutila. Diferenta o resimt din plin. Bine, la mine poate are legatura cu faptul ca am pus discuri si placute de calitate si amortizoarele inca le am in stare buna.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coti32 daca vrei sa ai o frana buna eu zic sa mergi pe discuri EBC Turbo Groove de 312mm si portetrieri de pe vw passat 2.5tdi sau audi 2.5 si placute EBC RedStuff . asta este parerea mea acuma fiecare alege ce vrea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionutctn cu ce difera tablitele de protectie de la 288mm la 312mm si invers? Eu am scris mai sus ca nu difera...

Cand am facut eu schimbul, am pus port-etrieri de Allroad, aveam si tablitele tot de la Allroad si nu le-am montat pe masina mea pentru ca sunt identice, perfect identice si aici ma refer la forma, la marime, la materialul din care sunt facute si la sistemul de prindere.

Cum spuneai mai sus diferenta se simte din plin, tocmai asta ziceam si eu, la mine prind prea bine pentru suspensia standard care o are masina. Consecinta... se lasa tare de bot cand franez.

Am gresit mai sus cans am scris ca amortizoarele fata (BOGE) au 30000km, de fapt au 10000km- aproape noi, cele de pe spate (Monroe) au 30000km. Ca sa merite schimbul de la 288 la 312mm cu adevarat, parerea mea si a mai multor membri care si-au spus-o in topicul acesta, este ca trebuie suspensii foarte bune sau Sport, altfel masina nu se va comporta normal. La mine sunt noi si tot nu sunt multumit.

Prima poza, roata stanga de la Passat dupa transfer. Se vede in stanga discului tablita de protectie cum depaseste 7-10mm, din unghiul in care a fost facut poza.

img1779nc.jpg

Roata de la A6 2.5tdi 179cp, (ignorati janta va rog, masina este condusa zilnic de o femeie), se vede in stanga discului tablita de protectie care depaseste cu 1-2mm datorita unghiului din care a fost facuta poza, unghiul fiind mai inchis. Deci mie mi se par la fel, am postat din intentia de a clarifica situatia.

img1776rk.jpg

________

O poza inainte de upgrade. Aici se vede cum aceeasi tablita de protectie din prima poza depaseste destul de mult discul acesta fiind de 288mm...

img1484q.jpg

adyi ti-ai facut si tu upgrade-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin... merci de invitatie. Am inteles idea. :lol:

Are fratele un 120d sport si stiu ce inseamna.

Eu faceam referire la suspensia Passatului meu, care e mult mai solida decat a BMW-ului.

Si... da, dupa ce vei monta si o suspensie sport, se va lasa de bot insesizabil. Curios cum daca modifici un parametru al masinii, trebuie sa modifici mai multe, nu? :D

PS: amortizoarele "noi" vandute pe banda in magazin ma lasa rece. Pui ceva adevarat (Bilstein Pro, Eibach, etc..) si atunci poti spune ca ai suspensie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te invitam sa simti franarea cu o suspensie ultra-rigida. :)

Eu am inteles ca daca as veni la vreo intalnire, cineva m-ar da o tura cu vreo masina care are suspensia super rigida. Nu ma refeream la 520d-ul tau, ci doar am dat exemplu 120d-ul sport al fratelui meu. Nu stiam ca ai suspensia ultra-rigida pe passat, despre care stiam ca are modificari serioase. :icon_thumleft:

Referitor la modificarile facute passat-ului meu, acestea au fost facute toate de mine de fiecare data cand am vizitat plaiurile mioritice. Aici nu am curte si nu pot face modificari ca stau in oras. Daca deschid capota sa bag lichid de parbriz in strada in fata blocului, se uita lumea la mine ca la extraterestru. Modificari nu cred ca o sa-i mai fac pentru ca vreau sa ma scap de ea...

Referitor la amortizoare... daca m-ar fi dus capul, as fi pus o combinatie de arcuri si amortizoare sport atunci cand am schimbat amortizoarele, acuma e prea tarziu...

edit: Pe Sprinter am suspensie rigida.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

victorash eu nu o sa trec pe 312 . doar schimb discurile tot cu unele de 288

/ am si eu o nedumerire . discurile de 312mm nu sunt mai late decat cele de 288mm ? ca ma gandeam ca sunt mai late si placutele cu etrierii stock nu acopera toata suprafata discului la franare

Modificat de adyi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua tipurile au 25 mm latime si suprafata acoperita de placute este identica, de altfel placutele sunt aceleasi pentru amandoua sistemele de franare.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ma tin pe loc jantele si gumele pe 15' de iarna ca treceam si eu pe 312 dar nu gasesc sa le dau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau si eu sa stiu care este diferenta intre discuri normale si cele sport? eu cand am cumparat masina (passat 1.9 tdi 131 de cai) baiatul a zis ca are discuri de frana sport (au niste santuri pe ele), mananca placutele mai repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin03

Nu stiu in ce masura santurile ce le ai pe discuri vor afecta placutele, dar evident ca se vor uza un pic mai repede.

Passat-ul are pe puntea fata discuri normale ventilate, asa a iesit masina din uzina. Discurile sport sunt acelea care au santuri sapate, cele care au gauri si cele care au si gauri si santuri. Discurile sport sunt dintr-un aliaj mai special decat cele normale si rezista la temperaturi mult mai mari fara sa se ovalizeze in cazul unor franari intensive: pe circuit, in coborare pe serpentine...

Gaurile si santurile folosesesc si acestea la ceva... In timpul unor franari bruste repetate sau la vreo franare foarte puternica orice sofer trebuie sa fi simtit macar odata efectul de 'fading', adica senzatia de oboseala a franelor, sa apesi frana la maxim si sa simti ca nu prinde, eficienta franarii fiind foarte mica pana la racirea sistemului de franare (discuri, placute, etrieri, lichid). Oboseala franelor apare din motivul ca placutele contin o rasina care emite un gas la incalzira placutelor, acest gaz facand efect de "perna" intre disc si placute. Gaurile si santurile de pe discurile sport elimina acest gas la rotirea discului, favorizand o frecare cat mai buna intre disc si placute.

Gaurile si santurile indica si uzura discului.

Poza cu un disc normal si unul sport cu striatii sau santuri, apoi cu unul gaurit.

img1762gn.jpg

37490071.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna,

Va prezint situatia mea.

 

Discurile fata sunt bune , dar placutele sunt ajunse la senzor, deci s'a aprins in bord.

Discurile pe spate sunt, varza, dar placutele bune, bune.

Asa am luat masina de mult. Vreau sa schimb placutele pe fata dar si discurile.

 

As vrea sa aduc contorul la Zero, sa fie toate 4 egale  DAR, avand in vedere ca trag si o remorca cu axa dubla si fara sistem propriu de franare, as vrea un upgrade.

Deci vreau sa pun discuri fata de 310 mm si placutze adecvate. Deci vreau sa stiu in ce consista modificarea. Daca trebuie sa schimb si etrierele, pistonase sau ce se mai schimba? Sau doar ii plug and play.

 

Pe spate se poate pune ceva mai "mare" mai "bun"

Nu mai gasesc unde s-a discutat despre asta pe forum.   As dori coduri si explicati, eventual si un prêt in 2013.

 

Multumesc

Modificat de C o s m i n
mutat in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ce am cititi tot topicul si gasind putine informatii despre ce am eu, deja a aparut o mica nelamurire...

 

un coleg cu audi a4 din 96 a facut trecerea de la 280 mm la 288 mm...piese luate pt transplant fiind de la un passat tdi.

-portetrieri, planetare, etrieri, si braturile pe care vin portetrierii...

 

1.Intrebarea mea, eu avand tot frane cu diametrul de 280, aceleasi piese imi trebuie, care i-au trebui si lui?

2.daca ulterior va pica un cap planetara, voi inlocui cu unul care vine de la modelul cu 288mm de unde s-a macut trecerea, nu?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ninu

Daca citesti cu atentie pagina precedenta ai sa vezi ce parere mi-am facut eu despre frane. Daca citesti tot topicul ai toate informatiile necesare inafara de preturi. Suportii de etrieri eu i-am luat din dezmembrare cu 1.000.000 lei cand i-am luat. De noi nu merita ca sunt prea scumpi...

Pentru frane mai mari pe spate ai doar alea de W8 din cate stiu eu. Nu merita sa-ti bati capul cu ele ca nu o sa afli niciodata ce-ti trebuie ca sa faci upgrade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, Scuze aseara am postat unde nu trebuia si am fost redirectionat aici, candva am citit si nu mai gaseam unde era topicul. Am sa citesc tot mai diseara. 

 

Multumesc moderatorului  :beer:

 

La mine ma enrveaza  situatia mea, fostul proprietar a pus nou pe vechi si asta ma dispera cel mai tare. Victorash_cvv sa intaleg ca nu prea ai fost satisfacut.  Nu prea merita investitia de ~ 350€ ? Tu aveai discuri "frumoase".  Pe spate o sa le las asa, si eventual pun discuri frana ceramica sa nu fie debuneri etc. Dar pe fata m-as baga ... Etrier de V6 ptr disc de 310mm parca am fost vazuta pe oscaro la 42,90 € bucata. Nu mi se pare enorm. Sau nu asta ii pretul?

 

P.S Nu vreau discuri sport, cu "gauri sau lini" am fost pusa de proba acus 4 ani pe golfu 4 si dupa o luna le-am vandut ca nu aveam frana, ba o obosit si pompa de frana la golf. Eu vreau discuri mai mari dar clasice, nu sport. CA nu am circuit si nici masina sa le inrosesc :))

 

Have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a trece de la frane fata de 288 mm la 312 mm (de la Passat 1.9 TDI la Passat 2.5 TDI) iti trebuie: discurile + etrierii + portetrierii (suportii de etrieri) de la un Passat 3BG 2.5 TDI sau de la un A6 C5 fabricatie pana in 1999 inclusiv. Cumpara de la dezmembrari si ar fi foarte bine sa inlocuiesti garniturile la etrier inainte sa montezi etrierii pe masina. Placutele sunt la fel pentru 1.9 sau 2.5 TDI chiar daca au coduri reper diferite (4B0698151J - pentru 1.9 TDI si 8E0698151J - pentru 2.5 TDI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, etrierii nu trebuie schimbati, raman aceeasi.

 

Pentru un upgrade de la 288 la 312mm ai nevoie de:

-discuri de 312mm;

-placute noi (sunt aceleasi si pentru 312 si pentru 288mm)

-suporti de etrier de pe o masina care are 312mm din fabrica, gen A4, A6, Passat toate 2.5TDI. Sunt si unele de 1.8T care au, dar nu stiu care.

 

 

Uite ce scrie domnul Mad Cow aici, doar doua pagini mai in urma.

 

suport etrier frana / disc 312 mm
Passat 4B0 615 215 A
A4 4B0 615 215 C
Golf 1J0 615 125 A
TT 1J0 615 125
Driver.gif

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei ceva mai bun, cauta la dezmembrari un Passat W8 si ii iei toata frana fata cu fuzeta cu tot. Discul este de 334 mm si etrier cu doua pistonase.

Asa arata.

eay7.jpg
7xrh.jpg
v23a.jpg
wqth.jpg
 
Un singur amendament am, sa va luati adio de la jantele sub 17'

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Da, Borisake, dar nu am masina adica motor si cai ptr 2 pistonase pe etrier, ptr ce sa pun. Pe i, amarat de 1.9 TDI de 130 cp din 2002 nu are rost.  Am facut gresala sa pun discuri sport si placute sport pe fostul golf4 ... Si dupa le-am vandut ca nu aveam frana ca nu se incalzeau prin oras. Adica de acasa pana la locul de munca.

 

Eu vreau ceva "OEM" in sensul discuri mai mari de serie si eventual ceva placute cu ceramica, sa nu se prafuiasa si sa aiba suprafata de frecare mai "mare" si buna. Si eu vreau sa pastrez jantele de 16 OEM.

 

Nu stiu, o sa caut la dezmembrari discuri de V6 TDI si suporti de etriere. Daca sunt in stare buna poate le tin asa un sezon si pun placute noi, daca nu, poate pun noi dar nu OEM .  Nu stiu peturile cum as iesi mai bine, pe durata mai lunga... si cum ziceam nu-mi place nou pe vechi..

 

 

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut, nu stiu daca postez unde trebuie insa, am o curiozitate..

am fost astazi la itp si pe fisa de aprobare pt sistemul de franare scrie asa:

-frana de serviciu - maxim 30% ???

e bn sau e rau..?

-frana de stationare maxim 100%

 

offtopic: nu mi-au dat itp-ul pt ca...luminile de pozitie sunt albe si nu galbene....ROMANIA, tara mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

No salutare,

Am pus si eu discuri noi ATE de 312 mm cu placute ceramica tot ATE.  Pana aici o fost ok, infara de faptul ca in cutia cu placutele au pus cele standart in loc de cele ceramica.  Dupa care am intalnit probleme cu port etriere. Suporti de pe A6 2.5 TDI 180 cp nu sunt buni ! Deci am cautat ca disperatul in dezmebrari prin bn si am gasit dar nu stiu exact de pe ce sunt, oricum au dat la gauri si a intrat discul mare. Era de pe ceva passat cred sau touran. Nu stia nici tipul. Infine am pus totul la loc. Am avut ceva stres si cu aparatoarea de la disc. Am vrut sa le tau jos cu flexul. Am facut 2000 km cu stresul sa nu imi frece etc.

 

Primi 50 km nu am simtit nici o imbunatatire... dupa care am simti dintr-o data. "Musca mai bine din disc parca"  Prima apasara pe pedala ii fenomenala, "problema" ii ca daca daca tin mult piciorul pe frana se intareste mai repede. AM popa servo aproape noua, pompa vacum buna nu pierd vacum etc.  Singura problema ar fi ca cand a inpins etrierul, a curs pe sus din vas lichid de frâna... Sa desfac capacul sa vad? Sa las asa?

 

Oricum investita de 190€ (discurii ate + placute ceramica ate) + primu set de support etriere care nu's bune (50Ron) + al doilea suport etriere care au fost bune la 100Ron. Manopera gratis.

 

Deci dupa ce am tras linia merita!  Placutele ceramica sunt bestiale.  Déjà stiu ce o sa pun pe puntea spate. Cineva mi-a povestit unele lucruri despre PowerDisc de la ATE ... :wub:

 

Am uitat sa va zic de aspect ... pfai cum da pe janta de 16... o sa postez curand poze in area" masina mea" ....

 

P.S Pe spate nu se poate pune discrui mai mari?

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!