Jump to content

Discuri de frana mai mari - imbunatatesc franarea?


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

Pavy exact asta incercam eu sa explic, e important unde aplici forta(bratul fortei).

Vali punand discuri mai mari si pozitionand etrierul( cel de serie nu mai mare) mai in exterior obtii o forta mai mare de frinare, e testata treaba.Si asta de ex la prima franare cand franele sunt reci, e evidenta schimbarea.

Energia cinetica a masini se transforma in mai multe componente, o parte in energie termica ce o preia discul, o parte (de care tu nu tii cont) in energie termica disipata prin frecarea dintre cauciuc si sosea, o parte in energie mecanica de rupere a cauciucului prin frecare cu asfaltul, si mai sunt si alte componente mai mici probabil. Prin modificare discului , redistribuim energiile, va creste cantitatea de energie care se pierde in contactul cauciuc sosea, in detrimentul celei care se pierde in disc.

Vreau sa inchei subiectul, ca pina la urma nu e asa important, (si poate se plictiseste lumea) dar e bine sa lasam lucrurile clare.

Salut Ovidiu. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Borisake

    33

  • ninu

    15

  • C o s m i n

    11

  • Megatron

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bine, bine da' cu discurile mele cum ramane? :icon_thumright:

Eu nu vreau acum unele mai mari ci vreau sa-mi dati un sfat in ceea ce priveste combinatia discuri - placute pe care sa o folosesc. Ma ajutati si pe mine?!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAAAAAAAa! Yupiiiiiii.

Am facut 1000 km in 18 ore gen Buc, Pitesti, Valcea - Valcea, Sibiu, Alba, CJ si retur cu pauzele aferente de negociere, masa si buda.

Am fost sa cumpar o masina si evident am blanit-o la extrem, o minunatie, dar avem o infrastructura de tot rahatul cred ca mi-a belit o janta cand m-am intors asta noapte, in fine ce vroiam sa ii sugerez colegului doly ,ca am experienta asta cu masina mea, care nu este tocmai una usoara si mica...ca am avut nevoie sa dau in frane pt a evita unele gropi aparute in calea mea de nu stiu unde si si-au facut cu brio treaba.

Deci sfatul meu:

- discuri de frana "Brembo Max"

- placute de frana "Ferodo DS Performance" asta este o sa iti scartie, dar o sa ai frane

...in plus ca sa faci o treaba buna trebuie sa mai continui cu:

- furtunase metalice de frana, eu am de la "BF Goodrich" 6 buc cam 125 euro setul

- lichid de frana de la "Motul RBF 600 Factory Line"

Si nu in ultimul rand cauciucuri FFFFFFFFoarte Bune, ca de pomana ai frana daca nu ai aderenta si ca sa va conving, nu mai stiu ce este ala ABS, adica sa il simt la fiecare frana fusa un pic mai apasat, masina iti da impresia ca se ancoreaza in pamant.

Pe fiece zi ma incanta tot mai mult frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam Borisake! O sa iau in considerare sfatul.

Momentan am amanat nitel schimbul-pana se duc placutele-pentru ca baieti au zis ca nu sunt fisuri asa cum ma speriasem eu.

Astept alte pareri. Vreau sa pot alege!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V6 TDI 4Motion

Uite ce am gasit la americani : http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat.../ECS_Stage_2v2/

Si nici nu e foarte scump kit-ul, pacat ca nu aduce nimeni asa ceva la noi. Cu un set-up ca acela rezolvi problema franelor pentru totdeauna :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nici ieftin nu e.apropape 1800 de dolari...is ceva bani :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facut cum zice Borisake. La franele de fabrica diferenta o sa fie doar pe "hartie" nu si in pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1800$.... :) la banii aia vand passatul, mai pun 1800$ si imi iau un VW Passat W8 si ala vine cu tot cu discuri mai mari :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V6 TDI 4Motion

La Passat W8 in primul rand numai impozitul e vreo 30 de milioane pe an, plus ca unul in stare buna e vreo 10-12000E si e foarte rar.

Cea mai buna solutie intr-adevar e sa vinzi masina pe care o ai si sa iti cumperi una care vine din fabrica cu 400CP, frane adevarate, tractiune integrala (RS4). Topicul a deviat un pic de la subiect, dar solutiile sunt putine si clare, depinde cati bani vrei sa arunci pe frane (si nu numai).

Modificat de C o s m i n
Nu jigni colegii !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca poti sa pui si frane bune si la preturi mai decente, nu este musai sa ne jignesti ca nu avem bani de intretinut agregate, facem si noi ce putem cu banii de care dispunem. Ideea topicului este ca sa ne impartasim din experiente nu sa ne luam peste picior. Nu este vina noastra ca nu avem banii lui Videanu sau ai lui Patriciu, asa ca visam si noi sau si asta costa? No offence.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sfatul meu:

- discuri de frana "Brembo Max"

- placute de frana "Ferodo DS Performance" asta este o sa iti scartie, dar o sa ai frane

...in plus ca sa faci o treaba buna trebuie sa mai continui cu:

- furtunase metalice de frana, eu am de la "BF Goodrich" 6 buc cam 125 euro setul

- lichid de frana de la "Motul RBF 600 Factory Line"

Pentru un upgrade mai soft, de strada (nu liniute) ce discuri recomanzi pe fata si pe spate (pline, ventilate) ?

Placutele la fel, se schimba fata spate ?

Ce inseamna ca scartaie, e permanent in oras imediat cum atingi frana tiuie !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu ce am eu pe masina montat, adica cele descrise de mine am facut si iarna si au fost OK. Cand se incalzesc scartie, nu fiert. Sunt recomandate si de strada. Discuri cu liniute nu pline si eu nu recomand gaurite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am discuri Brembo si placute Ferodo si la franari usoare scartaie foarte nasol,da' la cele ferme se opreste instant masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lamuriti`ma si pe mine cum sta treaba cu franele.

Conform codurilor din cartea de service si a stiker`ului din porbagaj masina mea are asa : 1ZF si 1 KD ceea ce inseamna conform unor informatii gasite pe forum ca am discuri de 280 si 255 mm .

Dorinta mea este sa trec la 312 mm pe fata... se potriveste port-etrierul de pe un G 5 GT sau GTI ( pe astea 2 stiu ca discurile sunt de 312mm ) sau trebuie sa schimb si etrierul, tot tacamul ?

Colegul KIRKUS a facut trecerea la 312 mm dar el avea initial 288 nu 280 mm ca mine si al el s`a potrivit perfect :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca toate aceste modificari sunt doar niste mofturi. In conditiile in care marea majoritate de masini straine la o franare violenta reusesc sa intepeneasca rotile pe un asfalt de mare aderenta pentru ce este nevoie de alte discuri sau placute sau etriere cu nuscate pistonase sau nusce furtune cu insertie metalica...etc

Sisteme de franare serioase cu discuri ceramice si perforate impreuna cu placute de performanta se folosesc doar la masinile cu 500+ CP si cu cauciucuri de jumatate de metru latime pe care producatorii au optat sa le opreasca de la 250 km/h in 100-200 de metri dar daca pui la passat asa ceva la prima frana brusca se rup toate bratele odata. Totul este bine calculat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sunt mofturi pentru cineva care merge mii de km pe saptamana, eventual pe serpentine. Nu trebuie sa te duci la placute ceramice si alte OZN-uri, daca pui niste discuri mai mari si niste placute mai bune ti se va imbunatati fadingul de ex ceea ce conteaza la drum lung. Daca mergi din Berceni la birou in Unirii si inapoi, sigur ca nu ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lamuriti`ma si pe mine cum sta treaba cu franele.

Conform codurilor din cartea de service si a stiker`ului din porbagaj masina mea are asa : 1ZF si 1 KD ceea ce inseamna conform unor informatii gasite pe forum ca am discuri de 280 si 255 mm .

Dorinta mea este sa trec la 312 mm pe fata... se potriveste port-etrierul de pe un G 5 GT sau GTI ( pe astea 2 stiu ca discurile sunt de 312mm ) sau trebuie sa schimb si etrierul, tot tacamul ?

Colegul KIRKUS a facut trecerea la 312 mm dar el avea initial 288 nu 280 mm ca mine si al el s`a potrivit perfect :|

Nu se potrivesc port-etrierii, daca urmareai topicul, la postul #24 scris de mine, se vad si diferentele de prinderi. Port-etrierii de la colegul KIRKUS au trecut mai intai prin mainile mele, adica cele din poze.

pavy@ este doar parerea ta sau ai mai discutat si tu cu cineva inainte problema asta?

Un disc mai mare cu franari prelungi si temeperaturi ridicate iti mentine frana optima, nu este vorba ca nu are sistemul forta sa iti blocheze roata, dar iti zic din experienta ca daca nu ai ceva bun acolo la roata si ai stresat sistemul cu franari apasate, nu blocare si pe urma vrei sa te opresti brusc, atunci o sa vezi ca nu se mai opreste, apare efectul de fading.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun Borisake atunci ce este de facut sa am si eu frane de 312 :vwrullz: ma poti ajuta momentan cu " proiectul " teoretic, iar cand o sa fac modificarea si practic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polemica de 2 pagini. Borisake a zis cel putin de 2 ori cum a facut el si ca este multumit de rezultat. De ce mai despicati firul in doua?

Sa tragem concluziile:

OEM 288 inlocuit cu OEM 312 - nu prea merita investitia

OEM 288 inlocuit cu discuri 312 de PERFORMANTA, placute, furtunase, lichid adecvat - costa putin cam mult dar diferenta la franare este evidenta

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa treci de la 288mm OEM pe 312mm, dar numai cu port-etrier de la un Passat B5.5 cu motoare mari, gen 2.5, 4.2 sau de la Audi A4 sau A6, evident tot cu motoare mari pt ca ele vin din fabrica cu 312.

Deci mergi/mergeti la dezmembrari si cereti alora port-etrieri pt discuri de frana de 312mm si musai Passat B5.5 sau Audi A4, A6, dupa care va cumparati discuri de frana noi de la: EBC, ATE, Brembo, Zimmerman etc. si placute de frana pe masura: Ferodo DS Performance, DS 2500, de la EBC Green Stuff, Red Stuff, Yellow Stuff etc. voi decideti asta in functie de buget va rezolvati problema.

De la suspensia McPherson nu se potriveste port-etrierul, pt ca noi avem suspensie Multi-link si au altfel de prinderi (vezi postul #24 cu poze), dar daca cumparati de la un Multi-link sigur o sa se potriveasca.

Bafta la modificare.

PS: B32FDY@, stai bre ca acum am vazut. Mataluta ai Golf 5, deci suspensie McPherson, poti sa gasesti incepand cu Golf 5 GTI, Jetta, Passat B6, Skoda RS, toate ce au 312mm, pt jante minim de 16', dar poti sa iti pui si de 345mm Leon Cupra, jante minim de 17'...vaide buzunarul tau.

Confuzia a fost creata de tine pt ca aici este aria Passat B5 si noi avem altfel de suspensie.

Pai ti-am explicat ce sa faci; mergi la dezmembrari si iti cauti port-etrier de 312mm pt suspensie McPherson, simplu. :icon_thumright:

dsc00006zf.th.jpg

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut intr-un material tehnic, B6 are discuri de 312 pe fata si 286 pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

msanyix daca te referi la mine, ti`as sugera sa mai arunci o privire la ce ma eu pe masina si ce vreau sa fac si ai sa intelegi de ce am insistat !

Borisake sti ca este arie de Passat dar mi`a placut topicul si de asta ma postat si eu :)

Am inteles ca trebuie sa caut port-etrier de la una din " surorile " mai mari, dar nelamurirea mea este daca merge pentru ca eu am discuri de 280 mm nu de 288mm ! Asta era marea mea dilema.

Eventual o sa mai vorbim pe privat ca sa nu mai umplem topicul.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicio problema, dar am vazut tarziu ca tu ai Golf 5 si este cu totul altceva. ;) Vorbim maine la intalnire daca apari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Borisake, stiu ca nu recomanzi discuri perforate, dar stii cumva daca Zimmerman sunt perforate ulterior turnarii sau la turnare ? Stiu ca e o diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!