Jump to content

Discuri de frana mai mari - imbunatatesc franarea?


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

Salutare !

Fratilor, ... problema !

Am innoit discurile pe fata cu discuri de Audi A4. Ce-am zis eu, sa-mi imbunatatesc franele, ce naiba !

Da, pt. ca eu am un Passat Variant din '98, care are discuri mici si placute mici pe fata, iar frana era in consecinta doar "acceptabila" nu FB cum mi-ar fi placut.

Zis si facut.

Am pus discuri de A4 si am schimbat si etrierele, placutele in consecinta. Placute mai mari, ca lumea (TEXTAR). Ma asteptam la o frana "mama-mama" !

Aiurea. Frana mai slaba, slaba de tot ! Dar nu asa, ca dupa orice schimbat de placute, pana se rodeaza, ci slaba de apesi pedala pana la fund !

Si a aparaut si un alt fenomen cudat:

Daca apesi frana si insisti, dupa vreo 7-8 secunde ajungi cu pedala chiar la fund de tot !

Am aerisit franele de 3 ori, nu e problema de aerisit !

Ooops ! ... am zis: nashpa ! Inseamna ca am garniturile "duse", de la pompa centrala. Am luat kit-ul de reparatie si am schimbat garniturile. Degeaba !

Ce credeti ca poate fi ?

O fi pompa de vacuum ?

Trebuie aerisit si Modulatorul de ABS ?

O fi pompa centrala care a ramas subdimensionata ?

Trebuie sa pun si pompa centrala de Audi A4 ?! Pana la urma ajung sa pun 50% de A4 pe Passatu' asta ?!

Oare se vede ceva pe VAG-COM ? Am VAG-COM dar n-am mai avut timp sa investighez sambata si am amanat-o pana vad si parerile Dvs.

Multam fain pt. support,

Alexandru.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Borisake

    33

  • ninu

    15

  • C o s m i n

    11

  • msanyix

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Partea cu ajunsul pedalei la capat daca insisti sa apesi mi s-a spus ca e normala.

Discurile si placutele s-au rodat? Dureaza niste zeci de km prin oras pana se rodeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La el e mai curios... Se duce la fund la prima actionare. Apoi din ce in ce mai ferm ca si cum nu ar avea presiune suficienta in sistem..

Alex, tu ai urmat o chestie care s-a mai facut si in alte parti sau cum te-ai apucat sa faci "transplantul"? Ca ma indoiesc ca dupa ureche. Intreb asta pentru ca la unele marci/modele se fac anumite transplanturi reusite, de ex "fender liner de la Audi TT la VW new Beetle TDI" care are decupaj pentru intercooler stock. Si daca au mai facut altii transplant de etriere de A4 pe VW Passat si a mers deja punem altfel problema.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut din proprie initiativa. Ca sa-mi imbunatatesc franele.

Nu am mai auzit la altii ...

Am gresit oare sau sunt "pionier" ?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de transplant ar fi interesant de verificat diametrele pistonaselor din etriere, nu ar trebui, dar e posibil sa fie diferente, stiam ca sunt aceeasi platforma si ar fi trebuit sa nu ie chiar asa mari diferente.

Privitor la pedala asa am patit eu la o Dacia la care pana nu am schimbat cilindri receptori din spate complet, dimineata aveam frana sera nu mai aveam si am schimbat mai multe randuri de garnituri atat la cilindri cat si la pompa centrala de frana.

Bafta. :)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am avut timp sa mai studiez problema. Poate in WE am timp.

N-am inteles exact care "cilindri receptori din spate" ar trebui sa schimb ?

Adica pistonasele ? Se pot schimba oare cu cele vechi ?

Din cate imi amintesc (memorie vizuala), pistonasele sunt la fel. Insa n-ar trebui sa aiba importanta.

Mi-a teama ca e mai degraba alta poveste:

Pompa centrala de frana produce o presiune P in circuitul lichidului.

De la fizica de clasa a IX (parca), presiunea P din circuitul de frana (a lichidului) ajunge in partea cealalta sa fie egala cu N/S, unde:

- N = forta de apasare ("Normala" pe placuta - sau pe disc, e tot aia)

- S = suprafata placutei

E firesc sa fie asa, indiferent de dimensiunea pistonaselor, care sunt doar niste amarate de traductoare (mari sau mici) ... Ele transfera aceeasi presiune in partea cealalta !

Eh, placuta noua, cea de A4 e mai mare decat cea veche. suprafata S e mai mare iar N ar trebui sa fie si ea mai mare, proportional, nu ?

Ar trebui sa fie mai mare, dar uite ca nu e.

Adica daca as pune placute si mai mari mi-ar trebui o pompa de camion ?!

Adica:

"Placute mici, probleme mici - Placute mari, probleme mari" (??)

Adica placutele mari sa fie avantajoase doar pt. ca se uzeaza mai greu ?

Parca nu-mi vine sa cred. Imi scapa ceva ...

Spuneti care e parerea domniilor voastre, poate o dreg cumva.

Multam,

Alexandru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am avut timp sa mai studiez problema. Poate in WE am timp.

N-am inteles exact care "cilindri receptori din spate" ar trebui sa schimb ?

Adica pistonasele ? Se pot schimba oare cu cele vechi ? 

<{POST_SNAPBACK}>

Eu am spus ce problema am avut la Dacie problema rezultand de la puntea spate unde Dacia are farana pe tambure iar cilindre receptori pot fi asemanati cu etrierul.

Bafta, sper sa rezolvi problema. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Interesant daca ai rezolvat ceva ?

EU am schimbat discurile spate , am aerisit la roata , nu am rulat foarte mult cu masina dar aceiasi problema :

Pedala frina am senzatia daca o tin apasata ca se duce la fund dupa citeva secunde si frana este slabuta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut un pistonas blocat pe dreapta sapate si dupa de blocare am aairisit dar pedala tot se prindea jos(inainte de inteventie prindea bine) am facut un drum de piatra si parca sa mai intarit putiun, dar cand am ajuns la bucuresti am zis sa mai fac o airisire si dupa ce am facuto am cursa max la pedala 3 cm, in concluzie cum o ating ma arunca in parbriz, e f sensibila deci sfatul meau e sa faceti ceva km sa se urice aerul in punctul superior maxim si dupa aia airisiti si in momentul aiarisirii supravegheati nivelul lichidului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant daca ai rezolvat ceva ?

Alex mi-a zis ca s-a rezolvat de la sine el banuind ca era vorba de rodaj + unsoare ramasa pe disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Guest Romeo23

Sal. Am si eu o curiozitate. Vreau sa schimb acum discurile si placutele de frana la masina mea, un Passat Variant 2.5TDI 4Motion. Din ce vad eu in configuratia masinii (am scos lista de optionale a masinii de la dealer-ul meu dupa seria de sasiu), vad ca masina a plecat din fabrica cu 1LT pe fata (care are disc de 312 mm), si pe spate are 1KE (disc de 256mm, ventilat, de 22mm grosime). Si acum intrebarea. Ar mege sa ii pun niste discuri cu un diametru mai mare ??? Adica ma gandeam la un 334 mm pe fata si un 269mm spate. Am gasit discurile astea pe configuratorul celor de la ATE si ei zic ca ar cam merge pe masina.. (repet, conform configuratorului lor... eu unul cam am dubii ca ar incapea..dar ... poate nu ma pricep eu ...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge numai daca schimbi si etrierele. Discurile fata de 312 mm daca ai roti de 16" din fabrica si 334 mm daca ai roti de 17". Mai exact daca ai codurile PR LT si KE ai discurile pt roti de 16" (asta ai tu) si daca ai codurile LC si KW ai discurile pt roti de 17".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Romeo23

Mmmmmda.. dupa multe ore si 1000 de configuratoare ... la aceeasi concluzie am ajuns si eu ... trebuie sa schimb si etrierii daca vreau discuri mai mari... mersi oricum de raspuns... e bine de stiut ca mai sunt oameni care stiu despre ce vorbesc :icon_thumright: Cred ca acele sisteme de franare sunt folosite de W8-ul care a fost pus pe Passat (nu de alta dar in configuratoare dadeau marimea discurilor, si PR-ul sistemului de franare, dar nu si masina pe care a fost pus ... ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma poate ajuta cineva cu marimea maxima a discurilor care se pot pune pe passat?

Eu pe fata am 288 dar as vrea sa trec la 312, pe spate sunt de 245 se poate trece la 286? Am gasit discurile 312/286 de la un golf 5gti, se potrivesc la mine? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se vor potrivi numai daca schimbi si etrierii, si neaparat roti mai mari de 15 inch, dimensiunile de care zici sunt pe Allroad si pe passat de 2.5 V6 4motion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Dragos, ma gandeam ca merge fara sa schimb etrieri... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man etrierul de GTI si cel de Passat pe care il avem noi este identic. Nu etrierul trebuie sa-l schimbi ci port-etrierul, piesa pe care se monteaza etrierul si la randul lui este montat pe fuzeta cu doua suruburi groase parca de 12 si aici vorbim doar de 228mm la 312mm, mai sus este alta mancare de peste, se schimba si etrierul pt ca bucla la un disc mai mare de 312 va fi mai deschisa decat la un 228 sau 312. Sper sa intelegeti ce vreau sa zic.

Asta urmeaza sa fac si eu, sa trec de la 288mm la 312mm.

Deci ai 288mm pe masina, trebuie sa schimbi port-etrier, disc si evident sa treci pe jante mai mari de 15' pt ca nu or sa iti mai incapa din cauza etrierului.

LE: Daca va uitati cu atentie cand demontati roata pe fata, spariul dintre port-etrier si disc este undeva la 3mm sau chiar mai mic, deci in cazul asta de pomana schimbam etrierul fara port-etrier ca nu o sa ne incapa discul cu port-etrierul vechi. :icon_thumright: diferenta dintre discul de 228mm si 312mm este de 24mm, unde ii inghesuiti in 3mm pe 24mm? :vaidecapulmeu:

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am dat seama despre ce vorbesti Borisake, mersi de lamuriri, ai cumva cod pentru port etrier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, din pacate nu am codul lor dar se portivesc, sper de la B6 2.0 L TDI are 312mm. Cauta pe la dezmembrari sau de la B5.5 ala de 2.5 TDI, sau A6 cu motoare mai mari.

PS: Uite am gasit la noi, mai exact la masina mea, 288mm 3B0 615 125 caliper carrier with pad retaining pin, asta am gasit in Etka

si pt 312mm 4B0 615 125 A caliper carrier with pad retaining pin, traiasca ETKA. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, chiar atunci am gasit si eu tot in etka, pentru 312mm sunt 380ron(setul), la volksman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur, am auzit ca ar costa mai mult gen 700 ron setul. Si ce producator sunt? Sunt OEM sau AM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul pentru discurile mai mari adica cele de 312 sunt pe la vreo 500 lei sau mai mult. Aveti grija ca nu cred ca incap pe jantele de 15 inch. Doar pe cele de 16 inch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, noi vb de preturile de la port-etrieri. :icon_cool: Si da nu intra decat de la 16' in sus, dar ne repetam. Am mai vb despre asta in ceva posturi mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezamagire mare.

Facusem rost de tot sistemul de franare de 312mm, adica: etrier + furtunul de frana, port-etrier, discul de frana 312mm si tavitele din spatele discului contra pietricelelor de la un Passat B6.

M-am apucat de munca sa vad daca se potrivesc. Si surpriza, de fapt trebuia sa fie evidenta, dar na, nu m-am prins decat dupa.

Noi avem suspensia Multilink si B6-le o are pe cea de la Golf, McPherson.

Am constatat ceea ce stiam defapt ca placutele se portivesc si cu etrierul, ideea era sa schimb decat port-etrierul pt 312mm si discul tot de 312mm.

Dar este putin diferit si o sa va arat si ceva poze, la noi pe B5, fuzeta are gaurile cu filet si diametrul de fi12, pe cand la B6, filetul se gaseste pe port-etrier si este de fi14 plus de asta gaurile de pe fuzete si port-etrieri nu cad in acelasi loc; sunt distantate la cele de B6 fata de cele de B5.

Deci concluzia este ca sa trecem pe 312mm trebuie musai port-etrier de la un B5 cu motorizare mare ca sa fie la fel, sau de la A6 ce imparte aceeasi platforma cu noi.

Poze:

Diferentele de prindere intre port-etrierul de B6 si fuzeta de B5. dsc00006tq.jpg dsc00007fu.jpg

Port-etrierul de B5 fara filet si cu gauri in diametru de fi12. dsc00009jj.jpg

Si port-etrierul de B6 cu gaurile filetate si diametru de fi14. dsc00010ef.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au disparut posturile?

Oricum vroiam sa ii raspun amicului care ma jignise ca astazi am vazut, mai exact am studiat un sistem de franare de Passat B5.5 V6 TDI cu frane de 312mm si alea se pupa la fix cu ce avem noi nevoie.

Deci ca sa treci de la 288mm la 312mm iti trebuie port-etrierii si discurile de frana de la un V6. :P PE FATA. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!