Jump to content

Ambreiaj OEM (Dual Mass Flywheel) VS AM (Single Mass Flywheel)


gHapciu
 Share

Postare recomandată

Fiabilitatea duce la confort, mers frumos al motorului fara trepidatii, demaraje line la plecarea de pe loc,puterea eliberata de volant superioara datorita masei, durata mai mare la uzura fara a creea neplaceri la cutie datorita vibratiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii, nu tin neaparat sa ma contrazic dar..am citit de cateva ori postarea ta si nu prea o pot intelege ; ce legatura are fiabilitatea cu confortul??? Nu este tocmai pe dos? Adica..masinile noi au din ce in ce mai multe probleme imediat cum ies pe poarta fabricii ; asta nu se intampla din cauza ca suntem obsedati de confort? Ca vrem ca motoarele sa fie cat mai silentioase si vrem cat mai multi cai putere dintr-un motor de 1400 cmc? Ca vrem cat mai multe sisteme si gadgeuri care sa ne faca viata mai usoara? Ca nu vrem vibratii la ralanti si la plecarea de pe loc de la o volant cu masa simpla care teoretic nu are cum sa se strice si preferam sa platim in plus, pt confort, diferenta pt o volant cu masa dubla, ce contine niste arculete care preia aceste vibratii ? Daca ar fi cum ai zis tu, ca fiabilitatea duce la confort, inseamna ca un golf 2 TD sau un merceses cobra / bmw ursulet ar trebui sa fie cele mai confortabile masini din lume, caci alea intr-adevar sunt masini fiabile si motoare care au atins milionu de km chiar si cu motorina de galeata si care nu te lasau in drum..

Vorbind la subiect, si eu as pune DMF, doar pt ca asa a venit masina din fabrica si pt ca este o piesa destul de longeviva care nu o schimbi anual incat sa spui ca este o diferenta de pret enorma ; dar asta nu inseamna ca este o solutie mai fiabila..pt ca isi va da si asta duhul probabil peste ~ 100-150.000 km in timp ce una SMF te tinea toata viata masinii ; volantele cu masa dubla se pun de mult timp pe benzinare, in special pe cele mai puternice si mai scumpe, indiferent de anul de fabricatie ; spre exemplu mercedes c200 din 1996 are DMF ; partea buna este ca fiind un motor pe benzina care nu prea trepideaza ca un tractor nu necesita schimbare asa de des ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DMF este mai putin fiabila decat un SMF. Si da, la benzinare nu se duce volantul(DMF) asa usor ca la diesel. Un DMF este mai elastic, un SMF este mai rigid. Daca permite bugetul alege varianta originala adica DMF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, nu vreau sa fiu off-topic dar sensul de fiabilitate cred ca il intelegem diferit.Dupa mine fiabilitatea nu inseamna Cobra sau Golf 2 diesel care tine 1000000km si care se aude de la 1 km, eu vad altfel acest termen, motoare silentioase, cu zgomot f.mic si putere pe masura.Eu am PD , functioneaza ireprosabil pentru acest tip de motor dar nu este fiabil ca un CR de aceeasi clasa indiferent cat iubesc acest motor, este depasit de vremuri chiar daca este longeviv in utilizare.Daca ti se pare mai confortabil un ambreiaj SMF pe un diesel, monteaza unul pe motorul tau cand te lasa si sa-mi spui cum se manifesta fata de cel cu masa dubla.Aici inchei discutia pentru ca este topic dedicat acestor volante.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca este mai confortabil DMf dar nu si mai fiabil, asta a spus si colegul vasy mai sus si probabil cu totii o stim ; eu am 1.4 tdi si are smf ; se simt vibratiile si disconfortul, insa eu am vrut o masina clasica cu costuri reduse de intretinere si consum mic, pt ca pt mine acei ~ 1400 lei fac diferenta ; dar la mine asa a venit din fabrica ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum lasand la o parte argumentele pro si contra ....cum ramane cu intrebarea mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai face si Valeo kituri SMF pentru 1,9.

Si eu zic sa te mai gandesti cu SMF. Si eu am fost in postura asta, si pana la urma am ales tot DMF. Am adus masina din DE la 96k km reali. La 98k a picat volant (piesa originala). Am schimbat-o cu un Sachs AM si acum am 215k km si inca nicio problema. Cu SMF castigi poate la fiabilitate (fiabilitatea volantei in sine), dar vor avea de suferit alte componente, plus vibratii, trepidatii... etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti se spune de fiabilitatea volantei SMF ca nu se schimba niciodata, sunt deacord ca nu are ce sa se strice la ea fiind o masa compacta de metal dar cu ce va incalzeste daca restul componentelor adica discul, placa, rulmentul nu tin nici pe jumatate, pentru ca nu rezista la vibratiile unui diesel cat unele de la DMF plus disconfortul creat de acest tip de ambreiaj. Poate este o solutie de compromis dar nu cea mai buna, eu personal as monta exact ceea ce se gaseste pe motor la un service autorizat cu factura si garantie.Stiti e vorba aia ca suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine.Daca cititi parerea celor care au facut conversia asta, majoritatea au avut probleme cu SMF-ul sub 80k si tot la DMF au ajuns. Alegerea este a ta, asta daca mai ai in plan sa tii masina sau sa o vinzi in urmatoarea perioada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Calin.

Te contrazic, pe skoda octavia am pus SMF am purtat o 85 mii asa am vandut o asa e si acum(noul proprietar e din oras cu mine).

Pe leonul care il am tot SMF am pus are 45 mii si se comporta exemplar(un coleg de al nostru de pe forum a condus o si nu a crezut ca e pus SMF).

Sa ti dau un ex.pana in 2001 luna iunie sa pus pe unele SMF iar din iulie DMF, intrebarea fireasca e: ce sa modificat la masina intr o luna pt.ca sa trecut de la SMF la DMF ??

Masinile de taxi de afara sunt echipate SMF(am avut ocazia sa demontez/schimb 2).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fiabila ca piesa in sine,practic e o singura bucata de metal,pe cand DMF...dar nu stiu cat din fiabilitate se transmite la cutie. Uitindu-ma la vechea dacie,e ok.dar aia a fost proiectata din start cu single mass.in fond nu are rost un astfel de upgrade decat daca frecventezi circuitul si ai caluti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marius.

Tocmai asta am intrebat:ce sa modificat in constructia ansamblului cutie/motor intr o luna pt.ca sa trecut de la SMF la DMF(lucru mai des intalnit e pe benzinare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.Si a mea draga masina care are 320 k kilometrii a inceput sa se auda usurel volant.Cand va ceda nu stiu ce voi pune pe ea pt ca am inteles ca ajm cu 6 trepte e mai greu sa pui volant simpla.Dar din discutiile voastre de mai sus..toti ridicati in slavi volant dual..probabil cand au calculat si au fabricat-o au considerat-o benefica pt un diesel cu vibratii si pentru confort.Eu va intreb un lucru..cumparati un kit ambreiaj cu volant dubla pentru ca asa a fost echipata masina si iti ofera un alt confort dar v-ati gandit vreodata ca acea volant nu va tine mai mult de 50-80k kilometrii in timp ce volant originala tine mult mai mult?Din pacate piesele de schimb sunt facute dintr-o calitate inferioara iar noi suntem mult prea saraci ca sa cumparam un lucru de calitate.In acelasi timp ne lasam pacaliti de acest "sistem de confort numit volant dubla" dar care in realitate iti lasa un gust amar cand investesti bani buni pe ea si incepe sa bata dupa 40 k kilometrii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, vezi ca depinde si de noroc.. exemplu piesa originala picata la 98k km si acum aftermarket merge inca dupa 117k km...

 

Mai face si Valeo kituri SMF pentru 1,9.

Si eu zic sa te mai gandesti cu SMF. Si eu am fost in postura asta, si pana la urma am ales tot DMF. Am adus masina din DE la 96k km reali. La 98k a picat volant (piesa originala). Am schimbat-o cu un Sachs AM si acum am 215k km si inca nicio problema. Cu SMF castigi poate la fiabilitate (fiabilitatea volantei in sine), dar vor avea de suferit alte componente, plus vibratii, trepidatii... etc.

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai conteaza si calitatea montajului. am mai vazut pe unii care bat rulmentii cu ciocanul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off.topic.

@MariusAP.

Ma lasi cu AM purtata 140 mii?? Pai in 65% din cazuri cad in garantie cele OM iar cele care scapa de 100 de mii nu le apuca 120.

Ai fost un caz fericit in cazul asta, pt.cele AM viata nu e nici pe jumatate fata de cele OM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult si de modul de exploatare..cum am spus si mai sus, in Bucuresti nu prea te prinde 100k..pe cand cele din Germania rulate pe autobanda 300.000 km in 4 ani vin cu ele originale..si depinde si de cum o menajezi, sunt multi care atunci cand pleaca de pe loc da drumul la ambreiaj fara sa apece acceleratia, altii care stau cu piciorul pe ambreiaj la semafor, altii care le resofteaza si le calca pe coada, s.a.m.d..cel mai bine s-ar face un pol pe forum ca sa vedeti cati au schimbat volant + ambreiaj sub 100 k km, cati intre 100-150k, si cati peste 200 k :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat la masina din semnatura kit-ul DMF  Sachs la 52k din care max 7-10k facuti extraurban.Acum am pus Valeo SMF sa vedem cit o tine si asta. La servici am o zafira A 2004 cu 190k, maine o scoatem din service cedase complet ambreiajul OE si mai am un Pejo my 2002 cu 290k la care nu s-a schimbat nicioadata volant ci doar placa/disc/rulment pe la 160k.Este foarte adevarat ca are importanta pe unde sint rulate,zafira are cam 130k extraurban iar pejo cam 230k extraurban.Toate 3 au DMF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat sa pun SMF pe al meu passat 2.0 bkp 16v 4motion si nu a mers.

In primul rand  kitul Valeo 4p nu sa potrivit.Cu toate ca a fost cumparat pentru ca era compatibil cu masina conform cataloagelor de piese online, sa dovedit ca nu functiona corect.

NU vreau sa intru in polemica cu nimeni, oamenii de ,,La-service'' au fost foarte profi, chiar impreuna cu ei am decis sa pun SMF din considerente tehnice pentru viitor, fiind mai usor de intretinut masina cu SMF.

Doar ca masina functiona 90% bine iar restul o lua razna, cand se incalzea nu mai intra/iesiea din/in viteze, iar la viteze superioare aparea un hauit care se amplifica cu cat cresteai in viteza.

Probabil ca aceasta compatibilitate pe 2.0 16V 4motion nu este 100%.Masina se conducea excelent, urca repede in turatii si ziceai ca este un benzinar cu toba sport, vibratii erau in subturare sub 1800 turatii/min.Disconfortul in oras nu era prea mare, te obisnuiai, ambreiajul un pic mai tare si incercam sa conduc ceva mai turat.

Dar faptul ca nu debraia cum trebuie si huruia/urla la viteze mari peste 120 km/h am hotarat sa o dam jos si sa punem dubla masa.Cei din service au fost intelegatori si sau convins ca este o problema cu acel kit Valeo 4p.

Ce se intimpla de fapt nu se stie, acel kit avea o problema, si inclin sa cred ca pe acest passat 2.0 16v 4motion nu merg deloc, pe siteul valeo apar golf,seat si bora 2.0 8v 4motion, nimic despre passat 2.0 16v 4 motion.

Acum masina are DMF Sachs, iar din fabrica era pusa Luk, si merge excelent.Acum am 170 000 km, stiam ca patineaza cam de pe la 150 000 km, dar am tot zis ca o duc pana la 200 000....cea ce nu s-a intimplat.

Nu recomand dar nici nu hulesc aceste kituri Valeo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 bgd_b92. Conteaza foarte mult stilul de condus. Eu am facut 125kkm cu masina de cand am cumparat-o si avea atunci 240kkm. Am o singura vibratie la volant DMF cand schimb treptele la o turatie mica, gen cum am plecat dupa loc cu a I-a si ii dau a II-a am o trepidatie. In rest, nu imi patineaza discul, rulmentul nu face niciun zgomot, iar in viteza intra normal. Pe viitor ma gandesc tot la DMF impreuna cu tot kit-ul de ambreiaj. Am si alte masini cu SMF si nu se compara la confort cu DMF.
Seara faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off.topic.

@MariusAP.

Ma lasi cu AM purtata 140 mii?? Pai in 65% din cazuri cad in garantie cele OM iar cele care scapa de 100 de mii nu le apuca 120.

Ai fost un caz fericit in cazul asta, pt.cele AM viata nu e nici pe jumatate fata de cele OM.

 

Eu asta spun, masina a rulat in Germania 96k km si inca 2k km in Romania si s-a dus volant din fabrica la 98k (si km sunt reali, verificat la reprezentanta, etc.)

Cu asta AM Sachs am deja 215k km in bord (deci 117k facuti cu aceasta volant) si nicio problema (inca)... si nu, nu am magazin de piese, nu am legatura cu Sachs, etc... :)

Mai mult decat atat, masina are soft TCM de la 101 la 125 CP, din septembrie 2010, aveam atunci aproximativ 150k km, deci din cei 117k km, 65k au fost facuti si cu un soft modificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Baieti, a venit randul si la sharanul familiei sa primeasca volant noua. Cum parerile sunt impartite, am cantarit in felul urmator:

- Pe sharan 1.9 TDI -6 trepte nu stiu sa se fi pus SMF din fabrica . Doar DMF.

- DMF-ul original a tinut....~210 000 km. ( din care 10 000, volant a facut destul de urat). Masina a fost luata din DE, la 90 000 km.

- Vad ca multi prefera DMF, in special la cutiile cu 6 trepte.

- in conditii de exploatare normala, daca urmatorul kit DMF tine inca 200 000 km, ma declar multumit.

=> Concluzie: DMF. Dar...Sachs sau Luk?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off.topic.

Visuri cu...200 000 km, restul..e alegerea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: nu inteleg ce e aberant din punctul tau de vedere sa tina un DMF 200K km. Daca eu nu am schimbat-o de cand o am si daca nici in DE nu a fost schimbata ... asta ce inseamna?

Probabil ca s-o fi schimbat singura si nu stie nimeni. :)

Mai degraba mi se pare aiurea sa zici ca un DMF kit tine doar 90k km la o masina care a costat 4x000 euro la vremea ei. Inseamna ca Vw nu stie sa faca masini.

En fin. Totusi...ce marca e mai apropiata de OEM? Sachs sau Luk?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!