Jump to content

Ambreiaj OEM (Dual Mass Flywheel) VS AM (Single Mass Flywheel)


gHapciu
 Share

Postare recomandată

  • 1 month later...

@Acidutzul,

ai schimbat volant? Ai optat pentru Single mass? Daca da, cum e cu zgomotul si vibratiile, mi-ar placea sa vad un filmulet ceva mai calitativ audio in care sa fie prezentata volant single mass pe motor 2.0 in diferite stadii de exploatare.. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit aici se pare ca nu s-ar fi potrivit dar asteptam cu interes detaliile complete de la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care e treaba cu motoarele de 2.0tdi de pe Mk5, dar un prieten de-al meu tocmai ce si-a schimbat kitul de ambreiaj complet care il avea pe masina ca avea probleme cu DMF(masina in cauza este Golf 5 tdi de 1,9 si 105 cai parca BKC) si a optat pentru o varianta mai ieftina Valeo montand kit complet ambreiaj cu volant SMF. Diferenta din ce am inteles eu la ambreiajele cu SMF este ca arcurile pentru preluarea vibratiilor sunt montate pe discul de ambreiaj, iar la DMF sunt in interiorul volantei.

Ca si pret stiu ca l-a costat kitul complet cu volant SMF ,placa, disc, rulment undeva pana in 1500 lei, bine asta comandat de el ca lucreaza in domeniu la un magazin de piese auto.

Ca si comportament dupa schimbarea kitului personal si nici proprietarul masinutei nu am simtit nici o vibratie in plus, zgomot suspect, pedala este la fel de moale/tare cum era si cu ambreiaj cu DMF, tine la jumatate, pleaca f f bine de pe loc si in plus sta fara griaj ca o sa pice iar volant si are in plan schimbarea softului cu unul mai agresiv, momentan masina ruland cu soft RBN si ca si upgrade-uri are turbo de 2.0 tdi montat si atat.

Pe parcurs ce face mai multi km cu masina o sa va tin la curent despre comportamentul ambreiajului cu smf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu prietenul tău Auras ;) și

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut si eu de la volant cu masa dubla la masa simpla si is foarte multumit, eu nu simt nici o diferenta, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-ne si noua te rog ce marca ai pus, de unde l-ai luat, cat a costat... eventual si un filmulet ;)

Eu am schimbat volant si kit ambreiaj la 98000 km. Am pus tot DMF Sachs. Acum am 160000, deocamdata functioneaza fara nicio problema, dar eu inca mai am cosmaruri cu DMF care trebuie schimbat cand ti-e lumea mai draga si costa si o sapca de bani :), deci ma gandesc foarte serios ca urmatorul volant sa fie unul SMF, mai ales ca am facut in vara trecuta si o remapare la 125 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Acidutzul,

ai schimbat volant? Ai optat pentru Single mass? Daca da, cum e cu zgomotul si vibratiile, mi-ar placea sa vad un filmulet ceva mai calitativ audio in care sa fie prezentata volant single mass pe motor 2.0 in diferite stadii de exploatare.. Mersi

Sambata montez ambreiajul si o sa revin cu feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiasco total. Dupa montarea ambreiajului care a decurs normal, am dat prima cheie. Zgomotul la ralanti este identic cred cu cel de

... inacceptabil din punctul meu de vedere. volant are 8.7 kg. Nu inteleg de ce este o diferenta atat de mare fata de zgomotul produs de un ambreiaj similar pe Golf 4 TDI (o variabila ar putea fi cutia in 6 vs 5). Zgomotul dispare cand se decupleaza sau cand se trece de 1300 rpm.

In plus, masina nu poate fi condusa, deoarece decuplarea are loc la jumatate de cursa a pedalei, dupa care cupleaza la loc cand se apasa complet. Nu stiu care este cauza... o presupunere ar fi ca volant tine placa de presiune mai aproape de rulment.

Am incercat sa misc un pic masina. Pedala este sensibil mai tare (stage 3), dar nu cred ca depaseste feeling-ul unui 407 HDI stock de ex... ok din punctul asta de vedere. Un alt aspect pozitiv este ca nu am simtit vibratii suplimentare in caroserie sau la pornirea motorului. Ambreiajul tremura insa la plecare.

In concluzie, am o stare de prospetime deosebita. Masina a ramas la Bz, iar luni va avea loc a 3-a demontare a cutiei, pentru a ajunge din nou la punctul 0, deci cu ambreiajul vechi OEM montat.

O sa revin cu ceva poze si un filmulet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Si eu care eram gata-gata sa dau comanda, noroc ca am ramas intre timp fara bani. Astept noi vesti cu sufletul la gura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu zgomotul poate am avut eu ghinion cu un kit mai slab echilibrat, sau cu o cutie cu joc mai mare, nu stiu... ramane insa problema de incompatibilitate. Incercam sa masuram una-alta luni si sa vedem care-i cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca doua indicii care duc spre ideea ca... cutia in 6 trepte este cauza chatter-ului foarte mare.

1. Acel kit SMF produs de Valeo (montat de catre VW chiar OEM pe unele masini de curierat, etc) se produce din cate am vazut eu doar pentru cutiile cu 5 trepte (1 exemplu)

2. Nenea din acest link plange ca dupa ce a facut swap de cutie (de la 5 la 6) a inceput sa aiba un zgomot foarte puternic din cutie (

)

Pe langa asta, din ce am citit in general pe forumuri, cei multumiti de kit-uri cu SMF pe TDI (chatter nesemnificativ) sunt posesori de G4 1.9 5 trepte.

P.S. pt. ca vad ca s-a mai discutat mai sus despre kit-ul de la Valeo... acel kit este intr-adevar silentios si ok ca vibratii, dar SMF-ul Valeo nu merge decat cu disc si placa valeo, iar acestea din urma nu sunt facute pentru solicitari peste stock. Asadar, poate fi o optiune buna pentru un 1.9 105 5 vit, dar nu prea le recomanda nimeni pentru masini modificate.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spuneam mai sus, toate indiciile privind cauza acelui zgomot puternic duc catre cutia in 6 trepte.

Luni am montat din nou ambreiajul, iar acesta a functionat fara probleme (initial a fost o problema la montaj). Pedala este mai tare decat cea OEM, dar in limite foarte acceptabile (as spune 20-30% mai tare). Stage 2 probabil are feeling aproape identic cu OEM.

Personal nu am simtit vibratii suplimentare in caroserie la pornirea motorului sau la ralanti. De asemenea la plecare feeling-ul este foarte apropiat de OEM, atat la cuplare, cat si ca inertie a motorului/volantei.

Zgomotul/chatter-ul din cutie a ramas insa la fel de tare cum il auziti in filmulet. El se aude doar intre 800-1300 rpm. Se pare ca acest zgomot, desi cu volant de aceiasi greutate, este mai mare pe 2.0TDI 6 trepte decat pe 1.9 TDI 5 trepte deoarece cutia de 6 are alta constructie (3 arbori) si are tolerante intre piese ceva mai mari. Un alt element ar putea fi priza cutiei, care ar fi ceva mai scurta decat la 5 trepte si deci este mai sensibila la vibratii (asta trebuie verificat).

Solutii de reducere a zgomotului ar putea fi o fulie de echilibrare (mai grea sau elastica) si un ulei mai vascos in cutie. Probabil o volant si mai grea ar ajuta si ea, dar eu stiu doar volante mai usoare.

Poate daca aveam un circuit in RO si mergeam des, sau asta era masina in principal de trackday, sau daca aveam benzina, pastram ambreiajul. Dar asa, eu momentan ma voi indrepta tot catre DMF, pana gaseste altcineva o solutie tehnica mai silentioasa cu SMF.

Asadar, aici se incheie momentan aventura mea SMF :)

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si eu sunt in aceasi situatie cu ambreajul ..vreau sa urc la 170 cai ..si 390 ..400 nm ..si nu stiu ce ambreiaj sa folosesc ..sau ce kit .motorul meu avb 101 original .nu vreau sa renunt la dual mass .vreau doar un kit de ambreiaj sa tina 420.N ..mie mi-ar fi destul..era ideal kitul oem de 240 mm dar nu intra in cutia de 5 trepte din pacate....am vb cu cineva cu acelasi tip de motor ridicat la 180 cai 400 N kit oem de awx care e la fel in oarecare masura cu avb a rupt volant in 40000 km..am turbo vnt20 montat un soft mai puturos..softul nou asteapta doar ambreajj ..dar ce fel de ambreiaj ??

Modificat de Lucian189
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

A facut cineva un studiu legat de compatibilitatea ambreiajului de 2.0 TDI 170 CP pe 2.0 TDI 140 CP?

Sau e acelasi reper pe ambele motoare?

LE:

WE trecut am mers si eu cu 1.9 TDI dus la 140 CP, cu ambreiajul Valeo.

Am ramas impresionat de cat de bine se simte.

Cum am mai zis, ramane sa vedem testul timpului...

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Imi cer scuze ca reinvii un topic mort de cateva luni dar trebuie sa schimb volant + kit'ul de ambreiaj la masina mea ( golf 5 2.0 TDI BKD cu soft, momentan am 400Nm) si nu stiu ce sa cumpar. Ma puteti ajuta cu o sugestie sau mai multe? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de buget, Oem e cea mai buna alegere. Si nu volant Single-mass...Parerile sunt impartite legat de acest schimb de la masa dubla la masa simpla a volantei, dar concluzia pe care am reusit s-o trag e ca daca treci pe volant cu masa simpla, ai sa fii mai zguduit si la accelerare si la decelerare. La accelerare probabil ca o sa fie o zguduiala sinonima cu ceva cuplu in plus datorita faptului ca se va tura motorul mai usor, dar va fi insotit de unele trepidatii(posibil sa nu fie, posibil sa fie) si la frana de motor vei fi tras in fata astfel incat sa gusti din volan(exagerez, bineinteles!), si longevitatea motorului cica ar scadea datorita acestor aspecte. Stiu sigur ca planetarele si suportii de motor vor suferi datorita motivelor expuse mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam la DMF, dar as vrea ceva care sa tina cuplul care il am acum. Ce optiuni am? OEM e suficient? Precizez ca in curand masina va beneficia de un upgrade iar puterea va ajunge undeva la 200-220 hp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am auzit de curand ca pe motorul de 1.9 BKC ar merge volant SMF de G60 si ambreiaj de VR6 cu patru discuri.. Zgomotul la relanti ar merge eliminat prin schimbarea uleiului din cutie dar nu mai tin minte cu ce tip.. Poate confirma cineva acest lucru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,imi spun si eu parerea mea despre schimbarea de la DM la SM,eu am facut aceasta schimbare in urma cu aprox 10k de km,am pus kit-ul SM de la valeo,in general sunt multumit,e ok nu face probleme,la relanti se simte sensibil ceva vibratii in plus,dar nu ceva care sa deranjeze,singura chestie care pot spune ca ma cam deranjeaza este faptul ca masina consuma cam cu 1l\100km in plus si am pierdut din cuplu destul de mult pt ca se simte,in rest numai de bine despre el,masina se tureaza mult mai repede si ajunge cu mult mai multa usurinta la turatii mari de 4500 rpm fara sa simt ca motorul ar da semne sa se forteze,cum simteam inainte cu cel de DM ca de pe la 3700-3800 rpm deja mergea mai greu,acum masina a suferit si o resoftare care merge impreuna si cu un powerbox si are cam in jur de 180 cp si pot spune ca ambreajul merge super,nu patineaza deloc....asa ca pt cei care nu ii deranjeaza cele mentionate de mine mai sus ca puncte negative in privinta mea,poate pune linistit cel cu SM,avand in vedere ca costa mult mai putin decat volantul cu DM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti curajos cu SM la un motor de 180 cp,sa urmaresti cum prezinta transmisia si cutia dupa 50K ca aici se simt toate socurile si vibratiile,sa vedem cine le mai atenueaza la asa putere ca nu cred ca fac fata arcurile de la disc f.mult timp.Este calculat cuplul cu masa volantei de aceea ai pierdut din el,volant mai usor cuplu mai mic.Ceva se duce mai repede,ori discul ori cutia,ramane de vazut.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca este sa se duca sper sa se duca discul si il schimb,nu cutia ca nu pot sa imi dau seama cat ar costa alta,dar sigur mai mult decat un alt ambreiaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce producator recomandati la kiturile stock cu masa dubla , valeo , sachs sau luk ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a iesit din fabrica echipata cu Sachs...daca nu te intereseaza pretul...mergi tot pe sachs...

eu cand am schimbat(acu cateva luni) am obtat pentru LUK...e mai ieftin

drive safe;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!