Jump to content

A4 3.0 tdi quattro 204 cp


giorgio_tlro
 Share

Postare recomandată

Salutare

Ideea topicului este aceea ca as vrea sa aflu cat mai multe date pro si contra acestei masini, respectiv A4 3.0 tdi quattro, cutie manuala, 204cp.

Ma intereseaza mai mult ce probleme apar frecvent la acest motor, ce costuri implica, etc si nu neaparat cat consuma sau cum fuge.Este vorba de o achizitie imediata a unei masini pentru tatal meu, avantajul mare al masinii il consider sistemul quattro alaturi de motorul de 3 litri diesel insa ma face sa imi pun si unele intrebari de genul daca nu cumva rupe ambreiajul si/sau volant prea repede tinand cont ca este cu cutie manuala.Ca si reper, masina are 137k km, luata din tara, prea multe date despre ea nu stiu legat de intretinerea de pana acum.

Ar fi util sa stiu la ce sa fiu atent, ce poate sa fie afectat mai ales la versiunea aceasta dar si la masina in general, ca si particularitati ale modelului.De asemenea sunt curios cum se comporta trenul de rulare tinand cont ca masina este sensibil mai grea decat celelalte versiuni.

Orice sfat constructiv este binevenit, repet, nu ma intereseaza performantele ci mai mult comportamentul pe parcursul utilizarii si eventual anumite costuri pentru eventualele probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor foarte reusit daca nu te deranjeaza impozitul de 3000cmc.

Ai grija cu clapetele de admisie (ies la diagnoza daca au probleme).

Din cate stiu motorul de 204cp este comparabil la componente cu 3.0TDI 225cp => cu ciptuning la o firma buna il ridici la peste 260CP (daca fugi dupa cai)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai din cauza acelor clapete de admisie am si deschis topicul, stiam ceva asemanator de la un amic cu un a8 la care a schimbat de 2 ori respectivele clapete in 130k km, o data pe garantie si o data pe banii lui.Iar din ce am aflat, nu sunt tocmai ieftine, undeva pe la 1500-1800 ron una bucata.

Despre posibilitatile de tuning nu cred ca va fi cazul, cel putin pentru faza initiala. Astept insa in continuare si alte pareri, eventual de la posesorii de a6 cu acelasi motor dat fiind ca pe a4 cred ca este destul de rar intalnit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu sunt posesor de un A4 3.0 TDI quattro de 204 cai,din 2005. Asa ca o sa iti fac un mic rezumat cu tot ceea ce trebuie sa stii:

1.Trenul de rulare standard (suspensie standard) este ok, sta pe curbe exceptional, insa daca o bruschezi prea tare, se simte ca totusi este o masina grea (~1.6T), insa daca are suspensie sport, te-ai scos.

2.Ambreiajul nu are cum sa cedeze, in ciuda cuplului standard de 450Nm. Poate ceda doar daca tatal tau face plecari de la semafor dand drumul la ambreiaj la 4000RPM (ceea ce nu cred)

3.Datorita faptului ca motorul este turbo si are si filtru de particule, trebuie mers cu ea destul de turat, adica la vreo 2000RPM in oras, altfel risti sa cedeze DPF sau turbina, care te costa cam 4000E sa le inlocuiesti. Este de asemenea indicat pentru buna functionare a turbinei si a DPF-ului, sa faca drumuri in afara orasului.

4.Ultima mea revizie la 81k km m-a costat 1100 RON cu tot cu piese si manopera si am schimbat ulei motor, filtru polen, filtru aer, filtru motorina, ulei 8+1L (recomandat Castrol sau original Audi 5W30 SLX magnetic), discuri fata/spate si ulei de frana DOT4.

5.Consumul in oras (Buc) este in jur de 12L/100km, in afara am scos minim 6.1L/100km dar peste 8 nu sare. La 180-200km/h ia in jur de 10-12L/100km.

6.Masina este foarte manevrabila, usor de condus si usor de parcat (versiunea 3.0 dispune de Servotronic standard).

7.Am auzit ca la modelul B7 este o problema generala cu clipirea farului de Bi-Xenon, eu nu am patit pana acuma, dar se rezolva usor.

8.Potentialul de tuning este foarte mare, aproape orice firma de tuning scoate din motorul asta peste 260HP si 500NM (o sa imi fac si eu cat de curand, si o sa postez un feedback).

9.Legat de clapetele de admisie nu stiu ce sa zic, nu am patit niciodata si nici nu am auzit pe cineva sa aibe probelma asta.

In rest nu stiu ce sa mai zic, daca e ceva intreaba-ma tu ;)

Si inca ceva, masina dispune de tractiune integrala cu diferential Torsen, adica e permanenta, nu e tractiune fata si cupleaza si spate cand e nevoie (A3/S3/TT).

Acest diferential distribuie puterea 50/50 fata/spate, asta inseamna ca tatal tau nu o sa aibe surpriza sa se invarta cu ea niciodata :D

In sesoanele mai vechi de la Top Gear, cand a luat Stig Audi S4 b6 (care are acelasi sistem quattro ca pe 3.0 TDI) pe circuit, nu a putut sa o faca sa derapeze deloc, chiar si cu ESP cuplat :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sesoanele mai vechi de la Top Gear, cand a luat Stig Audi S4 b6 (care are acelasi sistem quattro ca pe 3.0 TDI) pe circuit, nu a putut sa o faca sa derapeze deloc, chiar si cu ESP cuplat :lol:

adevarat, nu derapeaza nici sa o bati...eu am si suspensii sport, ce-i drept si putere mai mica, 170cp...am chinuit-o pe ud sa vad daca pot sa fac vreun drift si abia se da cu esp-ul scos, in intersectii plecand cu 1-a la podea si dand drumul la ambreiaj fortat impreuna cu virat rotile putin...asa se da putin dar imediat prinde aderenta si n-ai ce-i mai face..acum astept sa ninga sa-i rup fashu` prin zapada :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe zapada e geniala, iarna trecuta am stat o noapte intreaga in parcare la Bricostore in Mall Baneasa sa ma invart :Driver: Am plecat de acasa pe plin si m-am intors pe rezerva :10[1]:

Dar in felul asta, chiar ajungi sa cunosti masina foarte bine, e o tehnica buna..ar fi si mai buna daca nu ar fi politia cu ochii pe tine :D :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de tractiune stiu cum se comporta, ce poate sa faca si ce nu dat fiind ca masina din semnatura are sistem de tractiune integrala ce are la baza diferentialul Torsen C. Iarna trecuta a fost o incantare pentru mine, singura problema fiind ca nu prea intelegeam de ce toti ceilalti merg atat de incet iar eu nu.

Cat despre a4-ul in discutie urmeaza ca zilele urmatoare sa mearga sa il vada, singura problema ar fi ca necesita o verificare destul de riguroasa deoarece masina nu prea are trecute in istoricul de service reviziile necesare.Are chiar o lipsa de inregistrare de la 70k km pana undeva la 120k cand apar doar discuri schimbate.Stiu ca distributia este pe lant deci nu se umbla la ea insa la accesorii stiu ca trebuie schimbate curele/role, in cazul acestei masini neaparand nimic legat de acest lucru.Totodata trebuie sa fac cumva ca inainte de a lua decizia finala sa aflu daca km afisati sunt si cei reali, avand unele dubii provenite din faptul ca cartea de service este cam "sumar" completata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles (nu sunt sigur) se poate vedea in codurile de VAG com de la kilometraj daca s-a umblat sau nu,asta trebuie verificat,poate cineva care se pricepe la aceste coduri sa posteze :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!