Jump to content

Anvelope iarna/vara Superb 2


Gorillaz_Doktor
 Share

Postare recomandată

asa e si la mine.

Din cate stiu daca masa masini depaseste 1600 kg se trece de la 91 la 94.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca parametrul la care trebuie sa reflectam este masa maxima autorizata. (F1) in certificat si care pentru Superb 2 sedan este de 2074 kg.

Indice 91 = 615 kgf / anvelopa x 4 = 2460 kg / vehicul vs 94 = 670f kg / anvelopa = 2680 kg / vehicul apasare dinamica. Dinamic fortele pot creste si datorita modului de distribuire a greutatii in masina (pasageri & bagaje).

Pentru masa masinii de 1600 kg va necesita o anvelopa de numai 400 kgf apasare statica daca greutatea ar fi distribuita egal pe roti, dinamic lucrurile se schimba.

Astfel, diferenta pana la 615 sau 670 reprezinta apasarea dinamica la viteza maxima admisa, H sau 210 km/h pentru 91 si Y sau 300 km / h pentru 94. Depinde ce facem cu masina ca sa se  determine limitele impuse pentru fiecare dintre noi.

Nu vreau sa se inteleaga ca promovez principiul: "daca 91 a mers la mine merge la orisicare".

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, calculele detaliate le-au facut inginerii la proiectarea si testarea masinii. Astfel au rezultat si cifrele pentru indicele de incarcare al anvelopei, fiecare masina are trecuta valorea in CIV. Ca se poate pune si o anvelopa cu indice mai mic fara probleme aparente este o alta discutie. Probabil ca se poate folosi fara incidente. Acum fiecare isi alege: 91 sau 94. Eu m-am bazat pe datele din CIV si am cumparat varianta 94. Puse in balanta pe o parte pretul putin mai mic pentru 91 (diferenta de cateva zeci ron/buc) si pe alta parte riscul unei explozii (cu un grad mic de a se intampla, dar totusi existent), consider ca diferenta de pret merita achitata - o investitie minima pentru siguranta ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O spun a zecea oara : eu am cumparat masina (noua) cu anvelope 91 - jante pe 17 Trifid. Acuma nu cred ca aia de la Porsche au schimbat cauciucurile. Si a mea e kombi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, sa nu ne inflamam ! :)

 

Se pare ca o buna parte dintre noi au cumparat masina cu indice 91, altii cu 94. Interesante sunt cazurile in care ai luat masina cu 91 si in carte e dat 94. La fazele astea trebuia facut scandal si ceruta inlocuirea gumelor. Stiu 1 caz din asta, i-a schimbat dealerul instant gumele.

 

Eu - si la sedan si la break (ambele cu DSG, deci usor mai grele masinile) am primit masinile cu 94W rotile pe 17'' Laurel, iar in CIV si COC-ul masinii 16'' si 17'' sunt date tot cu 94.

Motiv pentru care am luat Dunlop Wintersport 4D, 94H. La o intrebare de control pusa asiguratorului, am aflat ca in cazuri de daune, pot sa refuze despagubirea din motiv de "anvelope neconforme", pentru ca se cauta orice motiv pentru a nu despagubi. Pentru 40Ron/anvelopa diferenta de la 91 la 94, chiar nu merita riscul.

 

Superbul de showroom din BV are 16'' cu indice 91, asta ca fapt divers :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta se adauga poate si uzura prematura.

Noul set de Dunlop Maxx RT 91H made Germanika prezinta o uzura a profilului de 3 mm din 8 mm dupa numai 21000 km. Cred ca va mai merge undeva pana la 12000 km sau o limita decenta de 3 mm care corespunde unei viteze de acvaplanare de 120 km/h.

Precedentul set cu care a venit din fabrica  Dunlop SP Fast Response 94Y a durat 40000 km, pana la 4,5 mm si 52000 la inlocuire cand avea intre 3,0 - 3,3 mm adancimea profilului masurat cu sublerul. 

Nu blamati presiunea, o verific cel putin lunar cu manometru digital, iar anvelopele le rotesc la fiecare 7500 km / vara si 5000 km / iarna asa pentru o uzura uniforma cu diferente mai mici de 0,5 intre punti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de 75NOR, aceeasi informatie am primit-o si eu de la un dealer din Bucuresti in urma cu 2 luni cand ma interesam de anvelope de iarna: eu pot monta si cu indice 91, dar in cazul unei daune societatea de asigurare verifica totul inainte de a plati, inclusiv conformitatea anvelopelor. Evident ca se pot lega de orice care nu este ca in acte, asa se procedeaza in orice domeniu, chiar daca respectivul parametru nu ar fi avut o influenta foarte mare.

Asta incercam sa explic si in postarile anterioare, daca in documente scrie ceva, apoi asa trebuie sa fie si pe masina :rules:  (chiar daca merge la fel de bine si cu altceva ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat in talon si nu am gasit trecute cotele cauciucurilor , cu care trebuie echipata masina in mod obligatoriu si corect .

Unde sa mai verific ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un prim feedback pentru anvelopele de iarna Continenta TS850, din pacate nu prea grozav.

dimineata la coborarea pe o bretea a Podului Grant am avut senzatia ca masina a alunecat in lateral. m-a luat prin surprindere acest comportament, dar ceea ce m-a frapat de-a dreptul a fost in seara asta cand la o frana cu pedala la fund (aveam un pic de viteza, recunosc) masina s-a dus ca pe zapada cu o distanta de franare neasteptat de mare.

in ambele situatii temperatura exterioara era in jur de 11-12 grade.

 

suprinzator acest comportament care ridica serioase semne de intrebare referitoare la calitatea anvelopelor. acum imi cam pare rau ca n-am mers pe GoodYear, prima mea optiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cipo: acum iti recomand ce am primit si eu de la 75NOR cand am postat ceva asemanator la scurt timp dupa achizitia masinii : ai rabdare sa se uzeze putin discurile si placutele impreuna, asta inseamna cateva sute de km. Dupa aceea vei vedea cu adevarat cum tin franele. Senzatia ca apesi si nu se mai opreste iti creeaza un sentiment nasol, dar asa se intampla cu piese noi, necesita putin rodaj :D

Atentie: acelasi lucru este valabil si pentru anvelope noi, dureaza pana se formeaza suprafata  de aderenta optima.

 

Referitor la prima observatie: cam asta este senzatia dupa ce treci de la o raza mai mare la o raza mai mica a anvelopei: intr-un viraj mai rapid mai intai "se culca" talonul cauciucului si apoi incepe sa se inscrie masina pe trasa. Acest fenomen l-ai perceput ca o "alunecare". Oricum ESP-ul nu ar permite asemenea derapaje.

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cipo @ ESP - ul nu a obiectat la acest comportament? Merg de 3 ierni pe TS 830 si de 1 iarna pe 850 la cea de-a doua masina si nu am intalnit asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are 1300km din care ultimii 7-800 cu roti de iarna, timp in care cred ca au avut timp sa se rodeze. inteleg ce spui radu, un talon inalt poate da efectul asta, dar am mers zeci de mii de km cu anvelope similare pe alte masini si parca nu s-au comportat asa decat in viraje foarte stranse abordate cu viteza mare.

 

daca dimineata poate a fost doar o senzatie, seara a fost extrem de neplacut.

 

o experienta oarecum similara am trait anul trecut cu Vectra: peste 35 grade afara, anvelopele cu uzura ~60%, neincalzite am intrat in mai multe randuri mai tare (neintentionat) in acelasi sens giratoriu si simteam cum imi aluneca spatele de fiecare data. ESP n-a zis nimic nici atunci, nici azi.

 

poate nu s-au asezat bine placutele pe discuri, ce pot sa spun? dar sa pleci la un drum de cateva mii de km cu stress-ul ca la o franare de urgenta in loc de 100m franezi in 150...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica ESP-ul pentru linistea ta ceea ce descrii nu este deloc normal pentru Superb. Am urcat pe Rarau anul trecut, drumul 70% acoperit cu gheata si desi avertizarea ESP a fost aprinsa permanent nu am simtit sa derapeze asa cum descrii. Drumul are o diferenta de nivel de 800 m in 16 km.

Nu am simtit ca franele au avut nevoie de rodaj, asta ca nici nu le actionez prea brutal, motiv pentru care  inca rulez pe placutele si discurile OEM dupa 85k km.

Nici cu ABS -ul nu am facut cunostinta de prea multe ori.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pKlXTqZCGaY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot am ts850 pe spate pe toyota gt86. (tranctiunea spate)

Ce pot sa spun imediat dupa ce le-am pus parca eram pe gheata.

Am mers cam 2 km si tot am pus cateva frane de la 100 la 0 si dupa aia parca si-au mai dat drumul.

Am senzatia ca tipul de cauciuc e mai dur la temperaturi mari si mai moale la temperaturi scazute. Vedem la iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un prim feedback pentru anvelopele de iarna Continenta TS850, din pacate nu prea grozav.

dimineata la coborarea pe o bretea a Podului Grant am avut senzatia ca masina a alunecat in lateral. m-a luat prin surprindere acest comportament, dar ceea ce m-a frapat de-a dreptul a fost in seara asta cand la o frana cu pedala la fund (aveam un pic de viteza, recunosc) masina s-a dus ca pe zapada cu o distanta de franare neasteptat de mare.

in ambele situatii temperatura exterioara era in jur de 11-12 grade.

 

suprinzator acest comportament care ridica serioase semne de intrebare referitoare la calitatea anvelopelor. acum imi cam pare rau ca n-am mers pe GoodYear, prima mea optiune.

Zona de 12-14 grade e foarte pacatoasa pentru gumele de iarna, mai ales cand sunt noi. Stratul superficial al anvelopei e destul de uleios, pana incepe sa se uzeze, de asta ti-a reactionat asa.

Am patit exact aceeasi chestie aseara, tocmai montasem rotile de iarna, nu aveam 5km rulati si intr-un sens giratoriu mi-a alunecat de fata in lateral 1 banda intreaga, la 40km/h. Era noaptea tarziu si fara trafic, asa ca am lasat-o sa se duca usor dupa voia gumelor.

 

Inca 2 note:

a. Mi-am lasat etichetele "energetice" si de marca pe calea de rulare, pentru un test. Dupa 50km rulati cu gumele de iarna, inca nu s-au sters de pe  cauciucuri, sunt exact acolo, doar scrisul de pe ele s-a sters. Concluzie: in 50km uzura gumelor este fix 0, deci daca avem pretentia sa avem 100% potential la rulare al gumei, trebuie sa avem rabdare 2-300km ca sa se uzeze stratul superficial.

Pe vremea cand ma dadeam cu motocicleta de vitzeza, i-am cunoscut pe unii care, atunci cand isi montau cauciucuri noi, le luau la frecat cu un smirghel fin pe calea de rulare ca sa poata sa le utilizeze la maxim din primul km. Nu e poanta, e pe bune faza...

 

b. Am trecut de la 225/45/17 la 205/55/16. WOW, cat de mare e diferenta ! Nu mai scutura, niveleaza micile valuriri ale asfaltului, dar pe viraje....simt cum parca se duce in voia fortei centrifuge, iar directia nu mai e atat de directa, parca as avea gumele desumflate.

Cu atat mai mult, daca treci de la 225/40/18 la 205/55/16, vei avea senzatia ca masina si-a stricat comportamentul rutier, te va surprinde neplacut. Neaparat 300km de atentie la reactiile masinii, pentru obisnuinta.

Referitor la prima observatie: cam asta este senzatia dupa ce treci de la o raza mai mare la o raza mai mica a anvelopei: intr-un viraj mai rapid mai intai "se culca" talonul cauciucului si apoi incepe sa se inscrie masina pe trasa. Acest fenomen l-ai perceput ca o "alunecare". Oricum ESP-ul nu ar permite asemenea derapaje.

Diametrul exterior al rotii e acelasi si la 16'' si la 17'' si la 18''. Pe masura ce cresti janta, scade dimensiunea gumei, dar overall roata nu se mareste si nu scade. Mai multa janta in diametru = mai putin cauciuc intre janta si asfalt

Nu am simtit ca franele au avut nevoie de rodaj, asta ca nici nu le actionez prea brutal, motiv pentru care  inca rulez pe placutele si discurile OEM dupa 85k km.

Nici cu ABS -ul nu am facut cunostinta de prea multe ori.

Am acelasi stil. Mi-am verificat cu atentie discurile, acum ca fac 15 000km si nu am deloc grad la discuri, adica nu am bordura de uzura pe marginea discului. Neabuzate, discurile ar trebui sa duca 150k km si placutele fata cam 75k km. Voi vedea.

 

Pun o poza cu Spectrum-urile montate pe masina si echipate cu Wintersport 4D

post-9928-0-81344100-1384286931_thumb.jp

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75 NOR @

 

Neabuzate, discurile ar trebui sa duca 150k km si placutele fata cam 75k km. Voi vedea.

Ai motor TDi, consum mai mic si greutate mai mare decat TSi-ul meu, accepta ca nu poti avea avantaje pe toate planurile, tre ' sa scot si eu banii de benzina de undeva... :beer:

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

Hai ca esti simpatic :) Ai dreptate.

De altfel, imi place sa ma dau in Sport in special in urcare pe Poiana, Predeal sau Rasnov si trisez, caci in urcare nu prea franez :)

In rest...anticiparea traficului e cheia distractiei si... dupa > 500 000km la activ, sunt destul de chill la volan, prefer sa ma relaxez.

PS. Din 15 000km, 7 000km i=am facut doar pe BV-CT si pe drumul asta nu prea e nevoie de frana :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR     Stiu ca diametrul exterior al rotii este acelasi :) Eu m-am referit la o raza mai mica a diametrului interior al anvelopei, deci o inaltime mai mare a talonului. De asta am spus ca "se culca" talonul.

 

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref la despagubiri asigurare tip Casco , santeti siguri ca asiguratorul nu despagubeste daca ai anvelope de iarna , dar nu cele trecute in CIV ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@75NOR     Stiu ca diametrul exterior al rotii este acelasi :) Eu m-am referit la o raza mai mica a diametrului interior al anvelopei, deci o inaltime mai mare a talonului. De asta am spus ca "se culca" talonul.

 

Fenomenul mentionat de tine se numeste "deriva" si este cu atat mai sesizabil cu cat e talonul mai mare, astfel incat scade comunicarea rotii, feedbackul de la sosea. Petre Cristea, marele nostru pilot povestea foarte frumos in cartea lui fenomenul asta.

Ref la despagubiri asigurare tip Casco , santeti siguri ca asiguratorul nu despagubeste daca ai anvelope de iarna , dar nu cele trecute in CIV ?

Allianz si Omniasig practica faza, sunt foarte atenti la roti. La restul, nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai nou, in configuratorul Skoda, au aparut ca optionale roti iarna cu indice 94:

 

 
Z Roti iarna extra, 4 buc.
Jante aliaj Spectrum 7.0J x 16", anvelope 205/55 R16 94H Barum Polaris 3
Inchidere   EUR 977,12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma scuzati de offtopic (oarecum). Ce jante de vara recomandati pentru Trifid-urile pe 17? Pirelli Cinturato P7 Blue le am in vedere doar. Este vreo varianta mai buna/asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Ce jante de vara recomandati pentru Trifid-urile pe 17  :rules:

Probabil era vorba de anvelope de vara, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Sa-mi fie cu pardon. Anvelope da. Mersi de corectie. ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!