Jump to content

Scadere considerabila de putere la cuplarea AC-ului


ktalin
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Inca de la inceput rog moderatorii sa uneasca topicul cu unul existent in care este descrisa aceeasi problema. Mentionez ca am cautat pe forum o problema asemenatoare, dar poate nu am fost destul de atent.

Problema mea e simpla si acum ca a venit iarna nu ma mai afecteaza asa mult ca in timpul verii, dar abia acum am gasit ceva timp sa postez pe forum.

Cand pornesc AC-ul si setez temperatura in asa fel incat sa raceasca ( trebuie pornit compresorul AC ), imi scade considerabil puterea masinii, este muuuuult mai lenesa ca la inceput ( decat atunci cand era noua si mergea cu AC-ul pornit pe timp de vara non-stop ). Daca sunt in mers cu masina si pornesc AC-ul simt la propriu ca "ceva" o incetineste, chiar daca sunt cu piciorul pe acceleratie. De asta foloseam AC-ul doar in caz de "urgenta majora". Eu banui ca ar fi de la ambreiajul AC-ului (cupla magnetica) ori de la ceva sisteme care ar trebui unse.

Ultima data mi s-a intamplat zilele trecute cand era prin oras cu masina si AC-ul era setat pe 22 grade. Cand am plecat de la bloc imi afisa temperatura exterioara 19 grade, si tot mergand prin oras, motorul se incalzise si incepuse sa bage caldura. Totul bine si frumos, numai ca atunci era o zi frumoasa, cu soare, de toamna. Binenteles ca in ~30-40 min crescuse si temparatura exterioara la ~23-24 grade, si la un moment dat simt ca nu mai trage masina, decuplez ambreiajul, dau o pedala ( poate e ceva cu acceleratia ), cuplez ambreiajul, incerc sa continui drumul, nimic schimbat, tragea greu ... Ce are? Eram oripilat de gandul ca tre sa trec pe la service ( nu aveam timp de asa ceva ).

La un moment dat vad in bord temperatura exterioara 23-24 grade, ma uit la AC: setat la 22 grade. Hoopaaaa, oare tu sa fii? opresc AC-ul ( OFF ), si cand colo comportamentul masinii revenise la normal. Daca pornesc AC-ul si-l las pe modul ECON e ok, totul o ia razna cand intra compresorul.

Stiu ca pana la urma tot in service ajung dar macar o sa ma duc cu problema asta la primavara.

Mai e cineva cu aceleasi simptome ?

Masina este cea din semnatura.

Drum intins si fara gropi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina cu un motor nu foarte puternic, se simte cuplarea aerului conditionat. Fa un test cu o masina similara, daca ai posibilitatea.

In alta ordine de idei, poate nu ai freon in instalatie si compresorul lucreaza la capacitate maxima incercand sa te "satisfaca".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal sa faca asa. si eu patesc la fel...creste un pic turatia pentru a schimba treptele si gata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si incearca o benzina cu cifra octanica mai ridicata. Stiu, o sa spuneti ca nu e diferenta sesizabila la o masina cu motor atat de mic, insa la mine se simte, cu aerul conditionat cuplat folosind benzina de la Mol de 100 motorul e mai vioi la plecarea de pe loc si schimbarea treptelor inferioare, cu Mol 95 simteam ca in momentul in care ridicam piciorul de pe acceleratie si apasam ambreiajul masina este in frana de motor. Se intampla asta la schimbarea intre prima si a doua treapta de viteza si intre a doua si a treia treapta de viteza, la urmatoarele trepte nu se mai simte asa de rau.

In concluzie, similar cu luci-ct, si eu sunt de parere ca e normal sa faca asa, sau ca asa fac toate.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promptitudine.

Intr-adevar, @cristian, intre primele 3 trepte este foarte pronuntat comportamentul, dar cand schimbi 1 cu 2 si mai ai un pic si musti de volan/bord ( sofer sau pasager ) nu e deloc confortabil, si nu, nu dau drumul brusc la ambreiaj. In schimb daca as da drumul foarte usor la ambreiaj de fiecare data cand fac asta as uza prematur ambreiajul.

Sper sa nu ma intelegeti gresit, dar am facut cu masina asta ~47k km, si credeti-ma ca ii cunosc toate "fitele", iar treaba cu AC-ul nu e o fita, e ceva care e din ce in ce mai pronuntat. Stiu toata povestea cu motor mare vs motor mic, dar aici nu cred ca e cazul de asa ceva. Are ceva, "imi zice" ca are ceva, dar nu stiu eu sa interpretez :).

Sa merg cu a 3-a (2500-3000 ture) si sa simt ca abia trage motorul nu e deloc placut.

Senzatia dispare daca:

1. merg cu >3500 ture dar parca nu ma lasa buzunarul sa o forjez zilnic

2. folosesc AC + ECON sau sa nu-l folosesc deloc.

Cel mai probabil o sa fac o vizita la service sa arunc o privire pe dedesupt pe la curele, si totodata sa arunc o privire si la bucse ( ca la revizie erau un pic crapate )

LE: de cand am masina folosesc doar benzina Carrera 95 de la OMV. Foarte rar am alimentat de la alte benzinarii si am vazut schimbari, nu in bine, in comportamentul motorului, asa ca am trecut inapoi la OMV.

Modificat de ktalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... Si eu zic ca e ceva absolut normal. Si la mine se simte foarte rau cuplarea AC-ului. Chiar ma amuzam cu un prieten de-al meu mai....corpolent...prin Iulie pe tema asta. Eram prin Corbeanca si de fiecare data cand semnalizam sa depasesc amicul meu imi oprea AC-ul :)

Anyway, e posibil ca tu sa te fi obisnuit cu puterea motorului. Tin minte cand am trecut de la Logan 1.4MPI la Ibiza 1.4TDI 70, nu-mi venea sa cred ce lejer parea sa traga motorul. Apoi dupa un an nu-l mai suportam, mi se parea ca stau pe loc tot timpul. In consecinta i-am pus prima varianta de soft. Anul asta iar ma saturasem si am trecut la a doua varianta de soft.

O verificare in service nu cred ca ar strica, dar cred ca sunt sanse mici sa gasesti ceva anormal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi o problema, aceasta ar fi la nivelul rolelor de la cureaua de accesorii sau la compresorul de clima, insa e putin probabil sa fie vreo problema, avand in vedere ca la toti face la fel. Eu m-am obisnuit, parca de cand am schimbat distributia si cureaua de accesorii cu tot cu role nu mai e atat de prezenta senzatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa-i dau dreptate lui drakool21 :), cred ca am devenit un pic nemultumit de masina mea.

Culmea e ca nu conduc si o alta masina, mai puternica, ca sa am reper de comparatie...

Ca sa fiu eu cu sufletul impacat o sa intreb daca se poate face o ungere a rolelor de la cureaua de transmisie, eventual sa ma uit pe la compresor ...

Modificat de ktalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

altii se plang ca instalatia de ac nu mai raceste. la noi...raceste bine, dar ne plangem ca nu mai trage motorul :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se cunoaste bine si la motor de 1.6 75kW cind dai drumul la AC...

Asa ca nu mai bociti ca nu mai trage masina :eek:

Parca ati fi nevasta-mea care a schimbat vreo 6 aspiratoare in ultimii 12ani...la fiecare dupa 6-10luni "nu mai trage"...si a avut si unul profi de 2800W...

La ultimul am pus-o sa aleaga cel mai "zbenga" aspirator cu conditia sa nu-l schimbe decit cind se strica... rezista eroic de 4 ani :D

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg mereu cu clima pornita, am uitat cum se simte motorul cu ea oprita. Comfortul e pe primul loc. Si la mine se simte cand e pornit dar nu atat de tare incat sa-mi fac griji. Schimb un pic peste 3000 rpm si se misca normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC + Econ , inseamna practic ca primesti doar aer de afara. In acel moment compresorul nu functioneaza. De aceea nu ai manifestarile de pierdere de putere. Altfel este un fenomen perfect normal pentru un motor cu cilindree si putere reduse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oarecum offtopic, si la voi se activeaza compresorul cind dai pe dezaburire parbriz sau recirculare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la fel face, la dezaburire se activeaza intotdeauna, iar la recirculare doar cand e diferenta mare intre temperatura interioara si cea exterioara, in sensul ca daca apas pe econ dupa ce apas pe recirculare, in cazul in care diferenta de temperatura e mica, se poate pastra recircularea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... Si eu zic ca e ceva absolut normal. Si la mine se simte foarte rau cuplarea AC-ului. Chiar ma amuzam cu un prieten de-al meu mai....corpolent...prin Iulie pe tema asta. Eram prin Corbeanca si de fiecare data cand semnalizam sa depasesc amicul meu imi oprea AC-ul

Un pic OFF: Hehe ... asa faceam si eu in Germania pe autostrada, ma jucam cu clima: mergeam cu 220km/h porneam clima, scadea viteza la 200km/h, o decuplam .... urca viteza inapoi la 220km/h :rolleyes:

ON: si la 131 CP cat are masina mea, se simte pierderea de putere la cuplarea climei. Deci este ceva foarte foarte normal acest fenomen, mai ales ca este o sarcina in plus pentru motor, si implicit creste si consumul de combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu patesc lafel , la Ibiza cu motor de 1.2 se simte foarte mult cand cuplez aerul . Cam la toate masinile sub 100cp se simte foarte bine cand functioneaza aerul conditionat, cu cat puterea motorului e mai mare , cu atat diferenta e mai mica.

Inainte de ibiza am mai condus un cielo executive , si cand mergeam la mare , inainte de depasire scoteam aerul si il cuplam dupa ce terminam :rolleyes:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se simte si la 1.4 TDI cand cuplez AC-ul. Si are cuplu mai mare ca benzina. Trebuie sa jonglez atent cu pedalele la pornirea de pe loc cand am AC pornit. Trebuie turat mai mult. La drum intins insa nu se mai simte. Trage in depasiri bine, dar si mai bine cu AC pornit.

Dupa ce merg mai multi km cu AC pornit ma obisnuiesc si nu mai mi se pare asa evident.

Ce e drept, cand pornesc AC la relanti se simte un pic cum motorul isi schimba sunetul.

Nu m-am gandit niciodata ca ar putea avea legatura cu rola de la compresor sau cea de la accesorii. Cel putin cu AC-ul...nu m-am atins de nimic ce tine de AC de cand am masina (aproape 3 ani are numai la mine). Cat despre rola de accesorii, cea de la alternator, cand am schimbat distributia nu am schimbat-o, desi mecanicul mi-a aratat ca are joc. Am zis ca mai merg cu ea asa o vreme si o schimb apoi, dar au trecut 2 ani jumate si nu am schimbat-o inca. Oricum, e pe lista inca dar nu sunt bani pt ea.

Deci as concluziona ca e normal sa nu mai traga la fel cu AC pornit, insa daca vi se pare ca trage mult prea greu...atunci merita cercetat, pentru ca lipsa de putere o compensam prin apasarea acceleratiei si deci ne arde la consum si la portofel.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Fuel type: Gasoline, unleaded 98: http://www.carsplusplus.com/specs2005/seat_cordoba_14_stella.php

deci se recomanda de 98, se simte intr-adevar mai putin, cat despre jonglat in depasiri puteti apasa econ mai rapid.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot a fost readus topicul sus...@manoka...oare compresorul de clima nu "injura" nitel cand il cuplezi si l decuplezi la turatii atat de ridicate?

eu unu evit sa ma joc cu butonul de auto/econ la turatii peste 2000....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Poti sa mi dai si mie mai multe detalii legate de varianta 2 de soft. Banuiesc ca este de la TCM Turbo. Eu am facut o prima resoftare la 15.000 de km si pot spune ca a fost foarte ok din pdv al puterii. Dar dupa cum spuneai si parca m-am plictisit si as vrea ceva mai mult. In principiu spune-mi tu cum se comporta si daca ai avut ceva probleme la motor gen consum ulei, fum in exces etc. Multumesc.

PS Am incercat PM dar am vazut ca nu poti sa primesti. Stiu ca sunt off topic dar sper sa nu supar pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@romulus: eu am benzinar.

Daca te-ai adresat altcuiva specifica cui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@

doctorul

NU de aia are ambreiaj ?

Si la generatii;le mai noi de masini acesta se invarte tot timpul la turatia motorului, asa ca nu e nici o problema.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!