Jump to content

Tuning motor 1.4 16V


badmania98
 Share

Postare recomandată

alex_mecanicu2007

Masina are cip...asa o venit.

Am zis dupa ce inlocuiesc clapeta poate ajung la 100.plus evacuarea schimbata.

Am gasit clapeta la 450... mai caut ca sigur gasesc mai ieftina,iar cu acea calibrare,eu am vorbit cu autorul celor 2 clipuri se vad mai jos comentariile,si mi-a zis ca se potriveste perfect si este poportionala miscarea,trebuie doar adaptat cu ajutoru bornei de pe baterie sau vag com.

Si sunt sigur ca daca ecu ul o sa simta nevoia de mai mult combustibil,dotorita debitului marit de aer o sa poata sa livreze acel surplus de combustibil.

Pentru discutiile private exista PM.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alex_mecanicu2007

    7

  • zebrocksky

    6

  • badmania98

    5

  • SORAN

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Sper ca nu am suparat pe nimeni sau a considerat cineva ca i'am taiat elanul. "

Tragic e ca nu ai citit tot,ci doar ce te'a interesat iar rezultatul muncii tale se va vedea indiferent de ce spun altii .Ai citit ce a zis Akebono mai in urma?Dar rvacaru?Sau si ei fac parte din categoria "negativistilor"?Tu cat de realist esti cand spui ca chip+egr+evacuare=100hp?Stii ce inseamna o crestere de 25 de cai la un motor aspirat.Adica o crestere de peste 30% din puterea initiala?Nu stiu de ce am impresia ca esti genul care cumpara filtru "sport" si pe urma trage de masina de sar segmentii ca are inca 10 cai in plus. In fine,ma retrag din aceasta discutie,pt ca se pare ca trezitul la realitate pt unii e imposibil si suparator,chiar.Spor in continuare la mesterit! :icon_thumleft:

PS:Calibrarea e UNA,deschisul clapetei e ALTA.Motorasul are polii inversati.Una se deschide spre botul masinii,cealalta invers. :soothe[1]:

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_mecanicu2007

Nu nu sunt genul de care ei mentionat! oricum la anul cel mai rpobabil imi aduc un gti din anglia ca am posibilitatea sa ies moka pe transport.Ce fac acuma e asa de curiozitate!

Daca omul din clip o obtinut 100 hp prin ce am zis mai sus eu dc sa nu pot?

Daca te-ai fi obosit sa citesti comentariile de la video ai fi inteles ce si cum e cu acea clapeta... merge fara nici o problema! Pur si simplu o schimbi.

results are:

100,2 PS @ 5494 U/min

137 NM @ 4385U/min

watch?v=ZzN-aJwomJA

about 500 € + many hours handwork

Motorul asta se poate urca destul; de simplu la 100 vad ca... norocul e si cu internele ca sunt ceva mai usoare,doar ca si mai fragile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul 1.4 de 100cp ce clapeta este? Cred ca la acest motor ar trebui sa cautam diferentele ca sa vedem ce se poate imbunatati exact la cel de 75cp. Pana la urma daca e vorba doar de clapeta, injectoare si chip nu e o suma prea mare si poate chiar merita. Scria cineva tot aici pe forum ca exista o versiune de 1.4 16v chiar de 115cp pe fabia rs cred...

P.S. Oarecum ontopic: daca golescu catalizatorul de la 1.4 75 cp motor tip euro 2, mai ies noxele tot euro 2, a incercat cineva? Banuiesc ca se mai castiga si de aici ceva putere (in detrimentul zgomotului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_mecanicu2007

Logic ca este mai mare! Iar resoftarea nu este necesara neaparat! Baiatul din clip o ajuns la 100 hp cu softul original.

Nu iti scoate catalizatorul ca numa probleme o sa ai la ITP,mai bine renunta la toba mediana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai discutii contradictorii si nimic concret. In cazul meu clapeta nu mergea direct, necesita construita o flansa de adaptare. Eu nu sunt convins ca noua clapeta va face ceva folositor pentru ca exista multe de discutat in acest sens, dar merita studiat ca activitate de cercetare. Vad foarte multe sfaturi si discutii tehnice cam citite dupa net si scrise aici, sfaturi despre planarea "chiuloasei" cand defapt ea este chiulasa si asa mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_mecanicu2007

Clapeta are efect dupa 3500 4000 de ture cand este nevoie de debitul ala mai mare de aer... am studiat mult treaba asta... iar cu adaptarea eu la motor am prins direct pe galeria de plastic clapeta..am renuntat la acea placa de metal... nu ai nevoie de ea... lasa... o sa fac rost de o clapeta si o sa rezolv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corectam daca se cere.Si cu ocazia asta mai invatam si semnificatia notiunilor "citite" de pe net :) .

Alezare=prelucrarea interiorului unui cilindru(care?ramane voi sa va dati seama).

Planare="INDREPTAREA" suprafetei de contact dintre chiulasa si blocul motor.Multumesc pt corectie.Se mai grabeste lumea uneori.Bine ca stiti notiunile din DEX.Cand o sa inveti diferenta dintre raportul de compresie si raportul de comprimare,atunci ai sa intelegi de ce e nevoie de ce am zis mai sus.

alex_mecanicu2007,ti'a reusit montajul? :icon_bounce: Poze,filmulet...hai nu ne lasa cu inima la gura!

PS:".... tehnice cam citite dupa net..." DE PE net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fortezi motorul asta sa prinda si el 100cp e nevoie de ceva modificari.Trebuie schimbata galeria de admisie si clapeta.Trebuie schimbata toata tubulatura de esapament.Un filtru de aer sport.La motorizarile care au bobine pe fiecare bujie..se poate pune un cip si se poate ajunge la 90 cai din start.Consider ca e un efort foarte mare si nu merita.Basca peste asta motorul o sa fie fortat si nu va avea viata multa.Se poate monta galeria si clapeta de pe 1.6 16 valve injectoarele..din cate stiu rampa comuna e identica si permite schimbarea injectoarelor.Am vrut sa imi pun si eu cip ,am pe cineva care a montat la un seat 1.4 16 valve si la dus in 90 cp,dar am stat si am gandit ca dau 200euro pt 10cp in plus..si basca peste asta nu aveam cum sa-l montez pe ca am sistemul de aprindere clasina fise-bujie.E chestie veche problema de 4 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex_mecanicu2007, daca iti reuseste ceea ce ti-ai propus, sa ne spui si noua cum ai facut. Eu unul sunt curios. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_mecanicu2007

Cum fac rost de clapeta revin cu informatii...

In alta ordine de ideii...am de dat jos galeria de admisie.... am gasit suruburile inbus in fata si 2 pe lateral doar astea sunt? nu vreau sa trag prea tare dupa de ea si sa rup ceva senzori si ce mai sunt pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zebrocksky ai inteles perfect ce vreau sa spun! Nu imi cauta mie defecte acuma ca sa te razbuni ca e penibil. Ideea era sa scriem in acest topic cei care incercam sa facem o astfel de modificare sau cei care ne pricepem si venim cu date concrete despre functionarea clapetei, alocarea pinilor si asa mai departe. In rest la politica si la fotbal toti ne pricepem. Nu am nevoie sa mi se spuna ce nu o sa mearga, am nevoie sa incerc si sa constat singur. In acest moment ideea e sa facem motorul sa mearga cu alta clapeta nimic mai mult.

@alex-mecanicu galeria are niste garnituri spre chiulasa, in timp materialul difuzeaza si pare lipita acolo. Desprinde usor si pana la urma iese daca ai desfacut toate suruburile. Scoate de asemenea toate agregatele din zona care te pot incurca la extragere. Masina cu borna scoasa ca altfel dupa ce desfaci rampa de injectoare se apuca pompa sa faca presiune si o sa ai o surpriza.

Revenind la subiect, chiar daca in mare motoarele par la fel nu sunt...ma refer vw, seat si diferentele dintre anii de fabricatie. Nu merge acel "chip" la toata lumea, mai ales la UCE-ul Magneti Marelli. Cine umbla la soft acolo ori risca la greu ori va pacaleste ca defapt nu face nimic. Sunt probleme specifice acestei variante de echipare. Referitor la flansa metalica care nu trebuie, iar nu este corect. La mine este necesara pentru ca cele doua clapete au suruburile un pic decalate si sistemul de centrare complet in alta parte, deci pentru a face o treaba corecta si a nu avea parte de aer fals este nevoie de o flansa corecta dpdv dimensional.

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si cu flansa, de unde stie ECU sa compenseze cu benzina in plus cantitatea mai mare de aer introdusa in motor de noua clapeta de aer? Daca nu face asta ma gandesc ca va rezulta un amestec prea sarac in benzina, care nu face deloc bine motorului si va genera erori. Chiar daca sa presupunem ca cineva modifica debitul de benzina din injectoare, de unde stie cu cat trebuie marita cantitatea? Ma indoiesc ca se pot folosi injectoarele de la 1.6, avand in vedere ca e alta capacitate cilindrica, deci alt volum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda va face asta automat. Cand simte amestecul sarac, automat da informatia la ECU ca este amestec sarac si ECU baga mai multa benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele astea nu au MAF? Intreb si eu pentru ca nu stiu :)

Clapeta probabil are motor pas cu pas. Si atunci pot fi diferente (de exemplu numarul de pasi al motorului, modul de comanda) si e naiv sa consideri doar "polaritatea" (plus ca si daca era vorba de polaritate, poate fi cablat in interior invers, deci semnalul sa se aplice la fel).

Din pacate concret nu stiu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au un "fel" de MAF.La astea se cheama MAP,senzor de depresiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Urmaresc acest topic cu interes sa vad ce puteti voi face concret, ca poate se aplica si la 1.6 8v (voi vreti sa ajungeti la putere 1.6, iar o parte din noi cei cu 1.6 vrem, la randul nostru, mai multa putere).

O sa incep cu discutia de mai sus: deca vorbim de motoare pe benzina aspirate (la volkswagen) pana in 2.0L (peste nu stiu si nu ma bag) -> si 8v atunci avem MAF (mass air flow) care masoara g/cm3(centimetru cub) aer si se afla exact dupa filtrul de aer; daca vorbim de 16v atunci avem MAP (manifold absolute pressure) care masoara presiunea aerului adica kpa si se afla pe motor undeva in apropiere de locul unde intra aerul in el.

Acum sa-mi dau si eu cu parerea strict la subiect: printre lucrurile cele mai usoare de facut se mai numara si "luatul" din chiulasa (scade durata de viata a motorul si risti daca iei prea mult sa nu mai mearga "rotund" si sa strici motorul -> poate face "poc"), dar este si asta o idee. Sau inca o idee: montatul unui compresor.

Sa vorbesc si din experienta mea: masina mea a fost cumparata prin telefon, in vremea cand masinile erau scumpe si nu am avut mai multi bani, deci asta mi-am permis. De atunci am tot incercat sa-i fac tot felul (in limitele finantelor) ca sa mai scot niste caluti si pana la ora actuala am reusit 118 hp (nici povesti whp -> adica "cai la roata"). Din pacate si eu am cam renuntat sa cred ca pot sa scot "din ponei, cal de curse". Decat chituri turbo, pe aceste motoare, mai bine engine swap (dupa noroc s-ar putea sa iesi chiar mai ieftin) -> aici am sa detaliez un pic: nimeni nu vorbeste de ecu!, ce folos ca poti sa rezolvi partea mecanica, daca, cel putin in RO, sunt putin care pot sa lucreze klumea un soft -> eu am ecu siemens si stiu ce vorbesc; norocosi sunt cei cu ecu bosch si clapeta drive by wire -> exista chit cu compresor + soft.

Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, asta este parerea mea si am scris-o cu toata sinceritatea (nu suntem la "iarta-ma" sau "din dragoste", dar putini oameni sunt sinceri pe forumuri!!!).

Dupa atata polologhie, va doresc o zi frumoasa si va multumesc pt rabdarea acordata citirii randurilor de mai sus.

P.S. ca idee (din ce m-am documentat eu), diferenta intre 1.6 si 2.0 8v este de cilindree si ecu (in mare -> aprinderea este bosch la 2.0 8v cu ecu bosch in + de ex.). Pompa secundara de aer este aceeasi (da, pe 1.6 si 2.0 8v este pompa secundara de aer!). Aici avem deja o alta posibilitate de modificare -> poate se poate adapta pe cele cu 16v.

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

am ajuns in sfarsit la concluzia ca am probleme cu catalizatorul ; la cateva zile dupa revizie s-a aprins senzorul de motor care indica o eroare la sonda2, mecanicul a sugerat ca decat sa schimbe sonda ar fi mai potrivita o curatare a catalizatorului, iar acesta a fost curatat de tot in sensul ca nu mai e eficient si ca cica ar trebui perforat sau schimbat.Cum pana la ITP mai am un an de zile m-am gandit sa experimentez o solutie temporara: fie sa maresc puterea motorului fie sa incerc sa micsorez consumul de combustibil , dar in asa fel incat peste 1 an sa pot monta un alt catalizator ,dar nu unul universal.Se poate face asa ceva? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Din ce stiu eu un catalizator se infunda foarte rar. In principiu se sparge in el ceramica, "zornaie" si nu-si mai face treaba -> adica nu mai ies gazele. Problemele legate de sonda lambda s-au mai discutat! Pana la urma concluzia a fost una simpla -> schimba sonda lambda 2. Odata stricata, poti sa-i faci ce vrei ca nu o mai poti repara! Daca poti fa rost de eroarea(rile) pe care ti le-a gasit pe tester.

In concluzie -> pt ca tu nu ai filtru de particule <- mi se pare un sarlatan cel care ti-a sugerat sa schimbi catalizatorul (acesta nou si original, este mai sump ca o sonda lambda) sau sa-i dai gauri -> poate ti l-a stricat el cand ti l-a curatat (sunt curios cum l-a curatat).

Da ca sa nu acuzam fara dovezi, se poate face test la catalizator din vag-com (vcds sau vas) si la sondele lambda. Treburile acestea s-au mai discutat pe forum -> "pune mana si citeste".

Si raspunsul la faza legata de consum: daca nu merg sondele lambda (am vazut ca ar exista un emulator de sonda lambda, dar nu stiu sigur ce poate sa faca), nu-ti va scadea consumul, deoarece masina nu mai stie cum sa faca amestecul si de obicei il face bogat in combustibil, cand ai probleme cu sondele lambda.

Problemele tale nu au legatura cu acest topic -> numai daca dai jos catalizatorul si sa ne zici cum merge masina fara, facand un fel de tuning.

O zi frumoasa.

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Imi poate confirma cineva daca schimbarea injectoarelor,galeriei de admisie,downpipe-ului(plus toata evacuarea cu catalizator sport) si filtru vor avea efecte majore asupra puterii motorului?

Regulament, Art. 2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris (majoritatea valabile în orice limba), dupa cum urmeaza:

- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii; aceasta va fi sanctionata cu avertisment verbal iar in cazul repetarii cu warning;

- se lasa spatiu dupa si nu înaintea semnelor de punctuatie; semne de punctuatie sunt considerate inclusiv semnele de exclamare si întrebare;

- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;

- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis, un numar mai mare ducând la enervarea cititorului; desigur, uneori se impun si exceptii, important e ca exceptia sa nu devina regula;

- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);

- numarul punctelor de suspensie este trei, nu doua si nici mai mult de trei;

- scrierea cu diacritice este optionala;

- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa. Aceasta va fi sanctionata cu avertisment verbal iar in cazul repetarii cu warning.

În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.

Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_mecanicu2007

Am prezentat mai sus niste clipuri ca da se ajunge la 100.2 cai cu schimbarea clapetei si a injectoarelor...asta cu softul stok!

Cu un soft optimizat se poate castiga si mai mult.

Eu am vrut sa incerc dar trec direct la 1.8t deci nu ma mai agit.

100,2 PS @ 5494 U/min

137 NM @ 4385U/min

Daca pui si o admisie sport plus eliminarea egr ului mai bagi ceva.

Ca sa vedeti si o comparatie cu un chip tuning facut cum trebuie se ajunge relativ la timpul scos de un 1.6 gen 10 11 secunde de la 13 14 sec cat scoate un 1.4

urmariti clipul.

http://youtu.be/4JnKrcn_8fY http://youtu.be/4JnKrcn_8fY

Modificat de alex_mecanicu2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!