Jump to content

Tuning motor 1.4 16V


badmania98
 Share

Postare recomandată

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alex_mecanicu2007

    7

  • zebrocksky

    6

  • badmania98

    5

  • SORAN

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

am un amic cu un golf V 1.4 fsi .. el vrea sa puna turbina pe acest motor .. vrea mai multi cai .. eu i-am zis sa il schimbe cu totu sa sa isi ia alta masina ..

il intereseaza daca se poate pune turbina si restu si la cat l-ar duce investitia si daca se poate face undeva in tara ..

merci

si cu 3-4000 euro, fara frane, suspensie ajunge la o putere de 140-150de cai. oare merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pe un alt forum romanesc, o firma de tuning spune ca poate duce motorul la 165 cp, cu urmatoarele modificari :

Pentru GOLF 4 1.4 16 valve avem un kit turbo 165cp:
Garrett T25 turbocharger
Cast exhaust manifold
Down-pipe
Metal head gasket for lower compression ratio
Intercooler
Stainless steel oil feed and return lines
All necessary tubing and silicon hoses
Parallel ECU
One extra injector
Tuning on dyno

Pret: intre 3500-4500 euro (cu garantie) !

Sincer, nu mi se pare asa de mult, dar pe langa motor, mai trebuie si alte modificari, frane in primul rand, suspensii etc, deci in final ar trebuie 5000-6000 de euro ca sa-ti faci masina calumea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la urma, daca faci un calcul ca acesta: Golf 1.4 =6500-7000E + 5000-6000E modificari, vei vedea ca ajungi la un pret cu care iti permiti un 1.8 T, cu 150 cp de la mama lui. de fapt, in pretul asta cred ca poti sa-l si resoftezi si iti mai ajung bani si de benzina 1 an.

Dar, daca pasiunea e ceea ce conteaza ....go for it!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si garantie cat ai dupa montaj turbo? garantie pt piesele montate sau pt motor..ca e f important !

decat sa chinui un 1.4 asa, mai bine pun direct un 1.8T si am rezolvat treaba. sau de 6000, iau alta masina cu puterea aproape dubla din fabrica. mai pun un soft de 250-300 euro si am ajuns la 180-200 de cai, fara batai de cap, si mult mai safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o fabie 1.2htp cu 12valve. Ma intereseaza daca e ok samidific admisia de aer astfel incat sa traga aer pe la priza de aer de la marginea capotei? Ce efecte negative cauza asta? Astept eventual idei bune pt a realiza asa ceva. Eu m-am fandit sa-i pun un cot direct pe cutia de plastic existenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu strica cutia. Cauta un filtru sport, sau un kit de admisie directa, daca vrei sa faci "tuning'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu castigi multi cai. mai mult zgomot si poate praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai baieti nu m-ati inteles! se pune un cot intre intrarea aerului de la cutia de plastic si priza de aer existenta la caroserie. necesita doar un furtun pe masura si ceva variante de prindere. practic nu se strica cu nimik cutia existenta. Am inteles ca asa se castiga ceva "zvac" cuplu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au mai facut teste referitor la castigul de putere cu un filtru sport, testele au inclus si teste cu filtru standard, cu filtru sport si fara filtru. Concluzia a fost acceasi: castigul nu e semnificativ, nu cred ca se pot simti cativa cai in plus (1~2 cai). Si eu am avut, si intr-adevar urca parca putin mai usor in ture, dar pe langa zgomot mai mare si praf mai mult, nimic. L-am tinut vreo doua luni si cand l-am dat jos sa-l curat m-am speriat de cat praf era pe clapeta de acceleratie si am decis sa nu-l mai pun.

Parerea mea este ca poti incerca sa vezi cum e, si tu alegi daca continui cu el sau nu, dupa ce analizezi avantajele si dezavantajele.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pentru ca detin un golf 4 1,4 16v, am tot cautat si eu posibilitati de tuning si am gasit asta:

Firma franceză Power System cercetează de mulţi ani boxtuninguri pentru majoritatea autoturismelor pe benzină: cu unu sau două sonde lambda, precum şi pentru motoare turbo. Produsele Power System posed certificat european EEC 98/336, prin folosirea lor maşinile devin mai dinamice şi mai performante.

Power System boxtuning pentru motoare cu 1 şi 2 sonde lambda pentru toate motoare cu 1 sau 2 sonde lambda (fără turbo) , creşterea performanţelor cu 10-15%!

ei zic ca de la 75 de cai o duc la 90 la pret de aproximativ 300 euro

stie cineva ce e cu tuning-ul asta? si-a pus cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Mai sunt si alte topic-uri pe tema 1.4 16V. Motorul de pe fosta mea masina avea acelasi motor.

Poti sa imbunatatesti unele caracteristici ajustand admisia si evacuarea (filtru sport si umbli sau elimini la/din tobe). Ciptuning nu prea visa, ca nu e de unde. Motorul e destul de stors de putere (vorbim de motoare cu tehnologie destul de veche, adica de 7-8 ani). Powerbox e o solutie controversata asa ca eu nu as pune.

Concluzia (mea): nu merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna Seara.la un Golf 4 cu motor de 2.0 benzina se poate face ceva?daca da, cum si cat ar costa?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu prea merge tuning la 1.4 16v...mi s-au dat maxim 8 caluti...dar creste prea mult consumul...pe motor aspirat n-ai ce sa-i faci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
nu prea merge tuning la 1.4 16v...mi s-au dat maxim 8 caluti...dar creste prea mult consumul...pe motor aspirat n-ai ce sa-i faci

:) ce consum?? scz ca ma bag ca musca..adik ce consum aveai inainte ..si ce consum ai acum.. cu 8 cai frumoshi in plus

drive safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

O clapeta mai mare de la motoarele cu capacitate mai mare din gama a incercat cineva sa adapteze? Sunt unele motoare de 1.4 cu diametre de clapete minuscule gen 43mm. Intrebarea e daca facem rost de un corp clapeta mai mare cum pacalim electronica sa o controleze. Comparam doua astfel de corpuri clapeta si prima diferenta care am observat-o (inafara de marime) a fost sensul invers de deschidere a clapetei lucru care implica in primul rand o alta polaritate la motorasul de actionare. Cu aceasta modificare electronica masinii totusi nu vroia sa vada noua clapeta la adaptare cu vag com. Mentionez ca aceste clapete au aceeasi mufa si constructie 95% identica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Intrebare pentru cunoscatorii VAG-COM-ului: Cand se monteaza o clapeta noua, inafara de ADAPT se mai programeaza ceva, vreo valoare specifica fiecarei clapete?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
alex_mecanicu2007

Un clip interesant...urmeaza sa imi schimb si eu clapeta cu cea de 1.6...cum am si cip si admisie ram cred ca o sa ajung la 100 hp ca si modelu din clipuri.

Primul clip este pe stand,puterea rezultata 100 hp aproximativ.

100,2 PS @ 5494 U/min

137 NM @ 4385U/min

Eu am si cip si egr ul scos...deci cred ca ajung la 100 si fara sa schimb injectoarele,mai scot si toba mediana si una alta.

Modificat de alex_mecanicu2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica "cip"ul ala ti'a dat un 10-15%din puterea initiala,deci ai MAXIM 85 de cai si cu anularea EGRului ai castigat inca 15?

Adica investind 200€(cam cat costa "cipul") si o cheie de 13,ai un "avant" de inca 25 de cai????????? :screwy:

Schimbi clapeta=>ai mai mult aer.Caii se scot din "combustibil" nu din aer.Mai ai nevoie de bibilit apoi la soft ca sa se coreleze surplusul de aer cu nevoia de combustibil,timpii de evacuare sunt curios cum ii miscorezi,ca sa fii sigur ca e reglat totul pana in cel mai mic detaliu,etc,etc...Aici e electronica(senzori) si implicit soft,nu mai e ca la Dacie,unde puneai "carbelitor" cu dublu corp,insurubai si desurubai pana iti convenea cum se aude(nu multi le reglau pe stand).Oricum,tare sunt curios cum faci clapeta sa se deschida invers dar si CORECT(proportional cu pedala). :banghead: Multa bataie de cap ai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zebrocksky: eu cred ca nu prea ai deloc dreptate in ce ai spus! Intotdeauna la motoare, cand se face tuning, se cauta cresterea admisiei de aer. Acolo e limitarea. Combustibil extra e (mai) usor sa introduci (soft, injectoare marite, pompa de benzina / FPR schimbate), aerul e problema. Altfel de ce s-ar monta turbine (alea pompeaza aer, nu combustibil), de ce s-ar monta axuri cu came agresive (alea controleaza cat timp stau deschise supapele de aer), admisii mai putin restrictive s.a.m.d.?

De ce sa micsoreze timpii de evacuare? Nu cred ca inteleg la ce ar folosi asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate...DAR,realistic vorbind,presupunand ca se va reusi montarea clapetei de pe 1.6 la fel si fctionarea corecta a acesteia,cat va fi castigul?

Cand am spus de timpii de evacuare,am mancat din greseala cateva cuvinte.Ceea ce voiam sa spun,era legat de timpii de admisie-evacuare,care se modifica prin folosirea unor alte axe cu came,cum ai spus tu(alea controleaza cat de mult stau deschise,respectiv inchise,ambele tipuri de supape,nu doar de aer=admisie).Pe langa vibratii,relanti marit si oscilant,cat se mai castiga?Un ax cu came agresiv combinat cu o alimentare modificata si o comprimare a motorului (alezarea chiuloasei)aduce cam 25 % in plus.(totul raportat la 1.4).Probabil vreo "50" de cai,la cum s'a calculat pana acum(soft+egr=25) :).

Pana nu se trece la un kit expres TURBO,care presupune si modificarea internelor motorului(pistoane scobite,forjate,decomprimare,stropitori,etc,etc)care va aduce un castig semnificativ de putere,poti sa pui clapeta,sa modifici iar softul,sa schimbi injectoarele,pompa de benzina sau macar regulatorul de presiune si ai sa obtii 2 cai din injectoare,2 din pompa,inca 4-5 din soft,ca din clapeta nu scoti nimic(stiu ca sunt incapatanat si bat apa in piua cu clapeta).Buuun...o "gramada".Pe urma o sa inceapa problemele:presiune marita=>oricand poate plesni ceva.Turatii marite=>se va incinge mai tare=>uzura prematura.ETC,ETC.

EXEMPLU: din 1.6+kit turbo s'au scos ~158

ce presupune un castig adevarat de putere : http://www.youtube.com/user/tonybig78

Preturile pt asa ceva pleaca de la 2000€ in sus,fara doar si poate.Spun asta pt ca si eu am visat sa fac GTI din 1.6 dupa ce l'am luat.

In curand am deschis ochii :) si am lasat'o balta.Din "cercetarile" mele am vazut ca 90% au renuntat iar 10% au schimbat motorul(swamp) cu unul pretabil,daca nu chiar cu turbina deja.

Sper ca nu am suparat pe nimeni sau a considerat cineva ca i'am taiat elanul.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e corect :)

La fel visam si eu cu dacia supernova sa o fac super-zmeu. Da' acum mi-am luat 1.8T si e alta viata (desi nu e chiar cum as vrea eu).

Nu stiu concret daca in cazul acelui motor ajuta o clapeta mai mare sau nu, dar sunt anumite motoare unde pe partea de admisie se pot face imbunatatiri vizibile. Sunt sigur ca e valabil si reversul - sunt motoare unde nu poti face mai nimic.

Oricum, toate modificarile astea dupa care "mi se pare ca merge mai bine" (cum ar fi chip la benzinar aspirat) ar trebui validate pe dinamometru. Altfel e mare suspiciunea de efect placebo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce e drept,dyno,nu minte.Dar acei 7-8 cai(hai sa fim indulegenti si sa zicem 10),unde ii simti?La 600rpm+.Eu unul,nici sa imi dea altul bani,nu mi'as face "chip" la masina.Daca as avea ca baza o masina "potenta"(macar un alh),atunci DA,as face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!