Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

poate a 3 a varianta de lant va rezolva definitiv prblemele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

enrico sa nu fie ca maseaua la doctor ca si eu am pandit sunetul secret (Europa FM parca avea chestia asta) si cand am fost cu ea la service nu a facut. A trebuit sa pandesc cu "aifonu" in mana si sa filmez pornirile. Intr-un final stand la reprezentanta, aratandu-le filmarile si facand toate fisele de reclamatie problema a facut si lantul sunetul minune. Pana acum am 5000km de cand l-am schimbat si a mai carait el de 2 ori asa dar am observat ca numai intr-o anumita pozitie a masinii, in rest a fost cuminte.

Tare curios sunt sa vad si aceasta varianta 3 a lantului cum arata "doi ochi pe fata unul pe dos" ca la crosetat ?!?!?! Ce au mai schimbat la el ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am pornit-o dupa mai bine de 24 ore acelasi zgomot de lant :wacko:

La rece porneste in 1100 ture si se aude acest zgomot de lant timp de ~ 30sec pana cand scade turatia la 650 .

Mai incerc si maine si daca face la fel am fugit cu ea la reprezentanta

Si azi si maine sunt toata ziua la servici deci nu am cum sa ajung la reprezentanta :(

Sunt curios ce vor spune cei de la reprezentanta despre acest zgomot.

Mi se pare cam repede la numai 7000 KM sa apara acest zgomot !!!!!! (La tot ce am citit aici zgomotul a aparut mult mai tarziu !!!! :( )

Imediat cum am cumparat-o au fact actiunea 24V9 (saiba +soft)

Modificat de enrico
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce au facut astia frate! si in 2012 a ramas zgomotul de lant???

Pai ce model de lant o fi montat pe acesta jetta?? S-au or fi montat din stocuri poate nu se prinde clientul???

Rusine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@enrico - Cred ca era o masina ramasa pe stoc.

Ce an de fabricatie are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar masina am luat-o de pe stoc este 2012 dar fabricata 08.2011

Am fost la service pentru constatare iar verdictul programare saptamina viitoare pentru inlocuire lant (au spus ca schimba toata distributia si capacul de la distributie)

Sper sa nu mai am probleme dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este obligatoriu schimbul de ulei dupa manevra cu lantul ? Mie mi l-au turnat inapoi. Era nou oricum, dar nu as vrea sa fiu fentat, adica sa fi oprit ei 4 litri de ulei nou, in loc sa m-il toarne mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, era platit de fabrica uleiul si filtrul de ulei

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este obligatoriu schimbul de ulei dupa manevra cu lantul ? Mie mi l-au turnat inapoi. Era nou oricum, dar nu as vrea sa fiu fentat, adica sa fi oprit ei 4 litri de ulei nou, in loc sa m-il toarne mie.

initial nu schimbau si uleiul!

Ulterior au hotarat si schimbul de ulei si filtru! Asa , ca bonus!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Vw s-a schimbat de la inceput si uleiul. Ulterior au facut la fel si la Skoda....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine sun la porsche romania si intreb, si am de gand se beneficiez de schimb de ulei, chiar si cu intarziere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e suficient sa te duci la dealer sa ii iei mai tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine pe 03.10.2012 sunt programat la Autec Craiova pentru schimb lant distributie, rola intinzatoare , mastic, suruburi, ulei si filtru de ulei. Am vorbit cu reprezentantii (D-l Remus) care a fost ok, si nu a trebuit sa ma milogesc sa se faca acesta operatiune, ba mai mult dansii au insistat sa ne apucam de treaba avand in vedere ca la sfasit de octombrie gata cu garantia. Voi face o poza lalantul nou ce mi-l vor pune , sa putem face o comparatie cu ce ati mai schimbat voi. Initial cand am mers pentru constatare am avut si un filmulet inregistrat cu o camera lucru ce i-a multumit si pe cei de la Autec. Oricum cat timp a stat in service (aproximativ 45 minute) au auzit-o si ei la pornire de doua ori, si au confirmat ca sunt mai multe masini in aceasta situatie, dar vom vedea mai departe daca s-a rezolvat.

Este bine de stiut, ca dupa terminarea perioadei de garantie Kulanza nu se aplica in procent de 100% daca nu s-au facut reviziile ulterioare la un service autorizat Skoda, sau cel putin asa mi s-a spus.

Voi reveni cu alte detalii dupa ce iau masina din service!

Bafta multa tuturor posesorilor de motoare "minune" 1,2 TSI si sa speram ca toate softurile, seibile si noile lanturi vor rezolva problemele noastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut stimati colegi si posesori de 1.2 TSI

Din pacate am descoperit doar recent thread-ul de pe VW legat de problemele pe care mai multi dintre noi (inclusiv subsemnatul) le-au avut cu acest motoras :/

Pot sa va spun ca am masina din octombrie 2010 si am in jur de 25000km cu ea, insa din pacate nu sunt foarte atent de fel la anumite probleme, acustice mai ales.

Ca atare nu retin foarte exact cand au inceput sa se manifeste prb cu zgomot la lant (kilometraj) insa va pot relata cam ce am facut eu pana acum la masina. Ca o nota garantia se termina in aproximativ 3 saptamani.

Deci:

1. am remarcat zgomotul la pornire cam spre inceputul verii lui 2011, cred ca aveam in jur de 8-9000 de km - am cautat un pic pe net nu m-am edificat foarte tare si ca atare am lasat-o balta mai ales ca nu mi se intampla tot timpul; mai tarziu mi-am dat seama ca "bugul" se putea reproduce foarte usor daca peste noapte erau sub 15 grade iar de dimineata temperatura nu trecea de 20 (e doar o observatie personala, nu bag mana in foc ca e o regula generala); prima revizie a decurs fara prb si mi s-a spus ca masina e brici da inca nu si-a dat drumul motorul si peste 20000 km o sa mearga ceas :P

2. dupa revizie m-au chemat la o actiune avand in vedere ca m-am plans ca masina porneste turata dimineata si uneori mai face zgomot metalic si am primit un update de soft (nu stiu ce versiune) care bineinteles nu a rezolvat problema pornirii la turatie ridicata (1100 - 1300) insa a rezolvat fluctuatia acului si mersul dezordonat al motorului in primele 10-20 de secunde;

3. pana aici toate bune insa prin 2012 au inceput sa se indeseasca zgomotele la pornire si am inceput sa-mi fac griji, mai ales ca aveam planificata o vacanta in afara tarii...si ce sa vezi, intr-o dimineata, un pieton neglijent, o frana extrem de violenta care aproape ca m-a dus cu nasul in volan iar apoi, la nici 5 minute de mers normal, pac, safe-mode, a murit turbina...booon....oprit, repornit motorul si totul functiona normal, martorul de pe bord stins; bineinteles ca m-am speriat si m-am dus la dealer a doua zi la o constatare; urmarea? am primit saiba pe turbina si o incurajare ca am fost norocos ca nu mi-a crapat turbina :D...mi-au spus ca nu a avut nicio legatura buba cu frana desi eu nu cred mai ales ca vorbim de geometrie variabila.

4. vreo 2 saptamani, surprinzator disparuse si zgomotul de la pornire si masina mergea foarte rotund; spre sfarsitul verii si dupa o calatorie de 3000 de km dus-intors cu masina zgomotul care revenise intre timp m-a pus pe ganduri si ca atare m-am decis sa merg la dealer cu o luna inainte de incetarea garantiei pentru a vedea ce pot face sa remediez problema; urmarea - kit distributir, ulei si filtru schimbate pe garantie dupa ce in prealabil am lasat masina la ei peste noapte ca sa o inregistreze :/

Acum dupa "micul" istoric de mai sus, vreau sa va spun ca masina tot mai porneste turat dimineata :) insa fara zgomot, pare mai nervoasa in primele 3 trepte, si merge mult mai rotund cand o las la relanti (inainte cam dadea in nas daca ridicam brusc piciorul de pe acceleratie in treptele inferioare pentru a incetini) in primele 3 trepte. De asemenea a scazut nivelul zgomotului in cockpit in a 6-a pe la 140 km/h.

Concluzia micului meu jurnal de bord: sunt circumspect ca acest motor va functiona vreodata cum trebuie si ca atare m-am decis sa fac niste modificari in soft/hardware eu insumi (bineinteles cu ajutorul unei firme specializate). Vreau sa o duc pe undeva pe la 140 de cai cu modificarile de care vbeam mai devreme.

Ceea ce as dori eu sa intreb, in caz ca stie cineva, este daca pierd acea Kulanta sau cum se cheama, chiar si in conditiile in care fac tuning la un partener autorizat de VW cum ar fi ABT (altul oficial nu mai stiu).

Multam!

Modificat de koroziv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum N posturi va spuneam de prietenasul cu leon cu cutia stricata. Alta cutie sh, a rezolvat-o, apa paie si bataie.

Update: eh, acum partea mai putin distractiva a venit zilele astea cand s-a facut pom de craciun in bord, mers puturos si nerotund.

A pus testerul pe masina, lipsa compresie piston 3.

Am asistat azi la desfacerea chiulasei de pe masina si constatarile sunt: din cauza lantului neschimbat la timp atunci cand a inceput sa faca urat acesta s-a intins pana la maximul cursei intinzatorului hidraulic. Acesta fiind intins maxim, sincronizarea motorului nu a mai fost perfecta si drept urmare supapele de la pistonul 3 ori le-a lovit ori au fost calate si au ramas puuutin deschise. Cert este ca distributia a fost de vina.

O sa verifice maine mai bine supapele sa vada daca au fost lovite sau alta a fost cauza blocarii lor.

Masina are 60.000 km si lantul ii facea zgomot de la 10.000.

Intre timp am verificat turbina lui. Perfecta, nu are pic de joc. Aveam si eu o pasarica cu turbina avand in vedere ca 50% din puterea acestei motorizari e data de turbinuta.

Am tras doar o poza la chiulasa asa de decor :))))post-21020-13492962818495_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

quote name='koroziv' ...mi-au spus ca nu a avut nicio legatura buba cu frana desi eu nu cred mai ales ca vorbim de geometrie variabila.

Acum dupa "micul" istoric de mai sus, vreau sa va spun ca masina tot mai porneste turat dimineata

Orice masina normala porneste mai turat dimineata. Asa este din mosi stramosi. La masinile vechi trageai socul ca sa traga mai putin aer si mai multa benzina. Nu? La rece benzina se condenseaza pe peretii cilindrilor, nu arde bine si de aceea se injecteaza mai multa ca sa nu se opreasca motorul, deci implicit este mai turata.

Eroarea de turbina dupa frana brusca ar putea avea legatura daca frana s-a pus in disperare si nu s-a apasat ambreiajul. Motorul a murit, ungerea cu ulei a turbinei a incetat dar ea se mai invartea inca cu turatie mare din inertie. (dar fara ungere=s-a gripat temporar). Dupa cate stiu 99%, geometria nu este variabila la acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci asta inseamna ca multi ar trebui sa ne asteptam la asa ceva!(vizavi de problema leonului)

Eu am sesizat zgomotul prima data la 10500 km( lucru care l-am reclamat si scris pe la 11000 cand am facut unul din update-uri de soft, iar in final distributia s-a efectuat la cca 20500 km.

Majoritatea dintre noi, cei cu masini din 2010 am mers cu zgomotul la pornire cca 10000 de km pana s-a scremut skoda sa repare distributiile.

Dupa efectuarea distributiei motorul merge normal, ceva trepidatii la relanti exista,zic eu ca de la soft, am acum 36000, dar zornaie si cel de-al doilea lant la pornirile dese, motor cald!

Oare sa ne asteptam la ce-i mai rau?

Ionut, cat il costa pe prietenul tau reparatia???

KULANTA NU SE APLICA LA EL??? Sau seat nu au asa ceva??

si inca o intrebare: CAT A MERS PRIETENUL TAU CU LANTUL NESCHIMBAT???

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, inca nu stiu pretul total caci aseara pe la 6:30 au terminat de desfacut cele N suruburi si accesorii pana sa ajunga la chiulasa. A ramas sa faca o constatare la supapele de la cilindrul 3 sa vada daca au fost lovite s-au au ramas puuuutin deschise din alte cauze.

KULANTA - el a pierdut garantia de la prima revizie ce a facut-o pe la vreo 17000 km (vina lui) restul de revizii facandu-le la " nea' Dorel in cartier ". Si avand in vedere ca si cutia de viteze a schimbat-o tot la nea Dorel nici mama SEATului nu iti mai da nici macar sare in ochi :D

Zgomot lant aparut tot cam ca la noi ~ 10.000 km si a mers asa cu ea pana acum la 60.000 km. La el se auzea non-stop lantul, relanti, in mers ....ziceai ca e sarpe cu clopotei :))

Iarasi vina lui ca nu a schimbat lantul macar pe bani daca a fost "inteligent" si a pierdut garantia.

Si acum vine si el si spune in stanga si in dreapta "ba proasta masina. am bagat la bani in ea".

Intr-adevar 1.2 TSI are problema asta cu distributia, o stiu si ei prin reprezentante dar tac malc sa nu se auda prea tare zvonul ca nu care cumva sa nu mai cumpere omul masina lor.

Dar nu se gandeste ca putea sa previna toate lucrurile astea cu simpla lui prezenta la revizia de 15.000 km. Nu avea nici o bataie de cap nici cu cutia nici cu lantul si ulterior cu motorul. Am sa revin cu preturile si piesele schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ebi, eu am mai avut 3 masini, toate pe benzina inainte de Octavia asta, si niciuna nu pornea turat dimineata la temperaturi de peste 15 grade. Tocmai asta e partea care ma enerveaza si pentru care am facut reclamatie la primul update de soft: ca pornea turat si mergea dezordonat motorul in primele 10-20 de secunde de la pornire. Mai mult, iarna (temperaturi de cel mult -5 grade deci nimic extrem) pornea subturat pe la 650 - 700 de ture si aproape ca murea la relanti daca nu mai dadeam si eu un sprit din acceleratie. Ar fi normal ca acel autosoc sa apara la temperaturi scazute, nicidecum ridicate,

Legat de frana aceea, a fost intr-adevar pusa violent insa nu s-a oprit motorul pentru ca a existat sincronizare cu ambreiajul. Mda, am presupus in mod eronat ca exista geometrie variabila la tsi (am cautat cu goagle si se pare ca doar pe tdi exista geometria variabila la skoda), asa ca probabil intr-adevar frana nu avea nicio legatura cu buba cum spuneau si cei de la service :-s

Ma intreb atunci daca nu exista geometrie variabila de ce doamne iarta-ma a fost nevoie de saiba aia? :tuktuk:

Later Edit: astia daca vindeau asemenea produs in state cred ca pana acum aveau sute de procese pierdute, in conditiile in care acolo cineva a dat in judecata Honda si a castigat pentru ca masina nu consuma ca in carte :)) http://autos.aol.com...lawsuit-ruling/

Modificat de koroziv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea porneste turat si la 26 grade si la - 15 grade si se balbaie ~30 secunde in ambele cazuri ; asa a facut de noua si nu m-a deranjat absolut deloc.

Si da, daca incerc sa plec in alea 30 secunde "da in nas".

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum vine si el si spune in stanga si in dreapta "ba proasta masina. am bagat la bani in ea".

Intr-adevar 1.2 TSI are problema asta cu distributia, o stiu si ei prin reprezentante dar tac malc sa nu se auda prea tare zvonul ca nu care cumva sa nu mai cumpere omul masina lor.

Dar nu se gandeste ca putea sa previna toate lucrurile astea cu simpla lui prezenta la revizia de 15.000 km. Nu avea nici o bataie de cap nici cu cutia nici cu lantul si ulterior cu motorul. Am sa revin cu preturile si piesele schimbate.

Pai are si dreptate cand spune! De ce? Pai in primul rand ca un motor pe lant nu trebuie sa aiba probleme cu distributia nici la 120000 darmite la 60000 km. In al doilea rand avand in vedere gravitatea urmarilor problemelor distributiei (se ajunge pana la motor distrus, lucru ce se poate isca si in mers deci siguranta circulatiei) concernul VAG trebuia sa faca un RECALL oficial!

Parerea mea ca in aceste cazuri nici macar nu ar trebui sa existe kulanza. atata timp cat nu s-a facut recall oficial( mai grav ordinul tacit este de "tacere" daca nu reclama clientul -stiu din reprezentanta motoare venite la revizii la care zbarnaia lantul la pornire fenomenal de tare, auzit de mecanic si consilier service, tacere daca clientul nu reclama) motorul ar trebui reparat gratis indiferent unde imi fac reviziile sau unde imi desfac motorul.

garantia este pentru piese cazute accidental, nu pentru zeci de mii de lanturi proiectate gresit. Cand VW se lauda cu 100.000 de motoare 1.2 tsi produse inca nu aparusera lanturile problematice! deci va dati seama in realitate cate motoare sunt?// cati proprietari habar nu au ce inseamna acel zbarnait???am auzit expresii de genul: nu-i nimic s-a mai lasat motorul e normal doar nu mai este noua masina la 20000 km! Cati vor inlocui supape pe banii lor fara a le spune nimeni ca e DOAR VINA PROIECTANTULUI MOTORULUI si ca asta nu are legatura cu uleiul pus la reprezentanta sau la nea Dorel???

el nu putea preintampina nimic la revizia de 15000 de km decat daca urechea lui muzicala l-ar fi ajutat si daca pana in momentul respectiv reprezentanta ar fi avut informatia1

M-am luptat cu reprezentanta 10 luni pana la schimbarea lantului: Decembrie 2010 duc masina, las peste noapte-nu se confirma-de inteles oarecum, ca facea foarte rar.

martie 2011 revizie, reclam zgomotul, se aude la pornire dupa schimb ulei, concluzie consilier si mecanic: "zgomot normal"-de unde stiu ei ca nu a facut de noua asa, Am ami fost in August 2011 si Septembrie 2011, ultima data cu inregistrari video. Las masina la ei si prind si ei zgomotul si reusesc schimbare in octombrie( bineinteles ca a trebuit sa astept echiparea service-ului cu sdv-urile necesare).

Si in cazul asta ce putea face un taximetrist??? sa doarma in service?? Painea cum o mai castiga??

Multi dintre voi ati avut informatiile de pe forum! Cine nu sta pe net ce face!?

Parerea mea e ca vina apatine doar VW si cu un avocat bun si o constatatre intfr-un service autorizat ar castiga. dar cine mai are timp si bani de un proces!? Pe asta se si bazeaza Vw!

Si vizavi de pornit turat, da si la mine, porneste turat cand este cald afara si neturat cand temperatura e scazuta! explicatia; motoarele astea prefera aer proaspat, sunt green, si cand afara e frig poluantii nu mai sunt asa desi, deci turatie mica! :vwrullz:

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul lucru ce putea sa il preintampine era sa faca reviziile la zi si la service vw. Nu iti iei masina noua, faci ce te taie capul si apoi bani din buzunar. Macar de garantia aia de 2 ani sa beneficiem si noi ca doar de aia avem pretentii de masina noua. Eu ptr garantie mi-am luat-o noua nu asa doar sa am eu 0 km pe ea. Intr-adevar au dat-o in bara rau de tot cu distributia asta. Cum mama naibii la 1.2 htp nu am avut nici o problema cu lantul atatia km (89000) si la asta a zgarnait asa repede, deci clar se poata sa faca si lucruri bune. Posibil ca si HTP sa fi avut bolile copilariei. Tacit?! Mai usor asa decat sa faca rechemari .... Nu ii doare capul cu nimic. Mergem pe trai bun si nesimtire. Daca se prinde clientul bine daca nu ...

Prietenul cu leonul a gresit prin neatentia lui cu masina. Cine a tot spala motorul .....deci pe undeva s-a infiltrat apa in cutie. Asta este .....mai rau e ca nici mult laudatul motor 1.3 multijet nu mai e bun. Distributie rupta in mers la 90000 km in conditiile in care la carte zice la 140.000 km. Deci trangand o linie mare ....ce cumparam, masini de spalat ?!???!?!!!!??? Le schimbam la 2 ani? Avem si situatii financiare bune sa ne permitem astfel de fite :))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca se intampla la 3 zile de la iesirea din garantie?? ce mai preinatmpina!!

iar cu spalatul motorului in afara faptului ca e nociv-contacte ekectrice, etc- hai s-o lasam cu intratul apei in cutie! Asa, macar ca injineri ce suntem!!

pai jeep-urile ale de merg cateva sute de metri prin apa?? Intra apa in motor si cutie??? Vezi pe youtube si te crucesti! Cutia e etansa, in caz contrar ramai fara oloi. daca veti studia netul, veti vedea ca periodic mai cade cate o cutie la VAG! Cred ca la cutie a fost ghinionul lui!

Iar la multijetul ala ce-l invinuiesti, ai idee cam la cati ani s-a rupt!? 90000 de km dar in cati ani? era luat de nou?

Eu nu mi=am luat masina noua pentru garantie! Ci pentru ca stiu ca masinile noi facute cu cap nu fac nazuri in primii 4-5 ani! dar depinde ce inseamna CAP!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!