Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

PS: Oricum foarte urat ce se intampla la 1.2 TSI. Mie asta imi dovedeste ca testele la motoarele astea au fost facute doar pe calculator dupa care vi le-a dat voua sa le testati si in practica ...

Si nu numai, daca a citit careva ce scrie in AUTOBUILD.DE mai toate versiunile de TSI au probleme, la 1.2 TSI si 1.4 TSI sunt similare, iar la restul ( 1.8 si 2.0 ) diferite, dar ele exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

VW, mare firma, mare caracter!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este defapt de la lanturile de distributie de c#$cat facute de celebra firma Borgwarner (cei care-au avut VAG cu 1.9 TDi in anii 2004-2007 isi aduc bine aminte de aceasta firma, prin celebrele turbine cu axul rupt). Neoficial aud ca VAG vrea sa renunte cat mai curand la acest lant, sa treaca din nou pe curele.

Ce-i extrem de ciudat ca la tsi-urile mari care au antrenare pe lant dintat NU s-au intamplat situatii de-astea, cel putin statistica arata ca incidenta unor defecte similare este extrem extrem de mica. Straniu...

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca acolo puterile fiind considerabil mai mari nu au indraznit sa umble la calitate sau procedeul de productie, in timp ce la acestea mai mici(motorizari) au mai redus unde se putea din costuri. Rezultatele sunt cele stiute....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Ce-i extrem de ciudat ca la tsi-urile mari care au antrenare pe lant dintat NU s-au intamplat situatii de-astea, cel putin statistica arata ca incidenta unor defecte similare este extrem extrem de mica. Straniu...

Nu-i straniu! Lantul e facut din aceeasi compozitie( nu modifica ei acum diagrama Fe-C pentru 1,2 tsi). In schimb 1,2 tsi, motor mic, caroserie mare, munceste cam din greu lantul! Si probabil ca de asta cedeaza mai repede!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gandit putin inainte sa scrii? Nu te supara ca te iau la rost, dar vorbim despre un lant de antrenare al unei AXE cu came, nu un lant de transmisie al puterii motorului catre roata.

Lantul ala nu pune in miscare decat o axa cu came si pompa de benzina de inalta presiune (care este antrenata de axa cu came). Asadar ce ai scris acolo e egal cu 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi la un motor de 2 litri turbo care din fabrica are 211 CP dar vezi cazul colegului de pe Skoda forum foarte multi imediat duc la 260 CP sau si mai mult puterile, trag de ele in ultimul hal si totusi nici o problema la lanturi...eu nu cred ca in cazul motoarelor de 1.2TSI apar probleme de lant numai din simplul fapt ca sunt motoare mici pe masini mari...vezi ca apar si pe Polo care sunt mult mai mici, nu trebuie sa lucreze asa de tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai oameni buni, terminati cu legatura asta intre lant si cat de mare e caroseria.

Lantul ala este dimensionat pentru a transmite un cuplu necesar rotirii axelor cu came si nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

o data ce se pun si curele de distributie clar nu e forta acolo la antrenarea axului cu came, se pune lanta ca teoretic e mai sigur(nu cazul de fata( si are durata mai mare de viata fata de curea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, forta este mica, tocmai ce am facut un test cu motorul ECOBOOST de 1 L si 125 CP de la alt producator si are curea umeda in baie de ulei, deci se putea si altfel, dar acuma depinde si cum alege si contruieste fiecare producator motoarele.

TSI-ul la modul teoretic este excelent, dar practic VW a sfeclit-o intr-un mare fel :)) Norocul VW ca multi nu citesc pe net, si inca exista inertia expresiei : masina nemteasca ....

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt diferite solutii constructive care se aleg functie de mai multe considerente. De exemplu acest lant dintat s-a ales pentru a reduce costul de intretinere prin schimbul curelei si pentru reducerea zgomotului in functionare. Ca constructia/materialul au fost proaste asta este altceva (a se vedea comparatia cu celebrele 1.8 tdci de la ford care au lant dintat la antrenarea pompei de injectie).

Iarasi, diferentele de dimensionare a transmisiei catre axa cu came se pot vedea foarte bine comparand clasicele TDI cu pompa de injectie (ALH de ex) cu motoarele PD unde cuplul necesar antrenarii axei cu came (care la randul ei antreneaza si pompele injector) este mult mai mare, diferenta intre curele este semnificativa, stiti bine cred; aia de PD este foarte solida comparata cu cealalta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Ai gandit putin inainte sa scrii? Nu te supara ca te iau la rost, dar vorbim despre un lant de antrenare al unei AXE cu came, nu un lant de transmisie al puterii motorului catre roata.

Lantul ala nu pune in miscare decat o axa cu came si pompa de benzina de inalta presiune (care este antrenata de axa cu came). Asadar ce ai scris acolo e egal cu 0.

Sincer, la asta nu m-am gandit! :lol:

Dar atunci, de ce e straniu??? care e oare explicatia ca pica la aceste motoare??? Crezi ca firma producatoare trateaza diferit materialul??? or fi alte compozitii??? Nu cred!

daca statistic cad la motoarele mai mici, trebuie sa fie ceva si in legatura cu acest lucru!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca fiecare piesa este tratata in mod diferit: VAG nu face lanturi. VAG se duce la producatorul X de lanturi si zice: vreau lant dinasta cu dimensiunile astea, sa reziste la fortele astea si sa coste atat; vreau lant dinastalalt cu dimensiunile astea si sa reziste la atat si sa coste atat. Poti sa mi le faci, da sau nu?

Mai departe iese ce-a iesit. Tu crezi ca plateste VAG ceva din toata tarasenia asta? Nu, plateste producatorul de lanturi. Sau poate ca proiectantii de la VAG au gresit cand au cerut producatorului de lanturi dimensiunile X si sa reziste la fortele Y.

Lafel se intampla peste tot. Atat doar ca VAG are o mare pierdere de imagine, asta e. Probabil ca si VAG are o parte de vina... dealtfel toti producatorii de masini au astazi niste vine si anume ca renunta la calitate in vederea scaderii costurilor, trecand peste faptul ca poate unii cumparatori vor masini solide si sunt dispusi sa plateasca mai mult. Altfel nu se explica faptul ca in in 2005-2006 o octavie 2 costa cu cel putin 3-4000E mai mult decat costa una astazi, cu acelasi nivel de echipare.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este defapt de la lanturile de distributie de c#$cat facute de celebra firma Borgwarner (cei care-au avut VAG cu 1.9 TDi in anii 2004-2007 isi aduc bine aminte de aceasta firma, prin celebrele turbine cu axul rupt). Neoficial aud ca VAG vrea sa renunte cat mai curand la acest lant, sa treaca din nou pe curele.

Eu am turbina de la Borgwarner pe masina si din cate stiu sunt foarte putine masina care vin cu acest tip de turbina. Turbinele care au avut probleme cu axul rup sunt de la KKK. Oricum am numai cuvinte de lauda pentru turbina de la ei, am mers cu masina in toate stilurile de la subturat pana la forja grava timp de 2 ore (puteai sa prajesti oua pe motor) si turbina rezista perfect. Sunt sigur ca va rezista mult si bine, oricum dupa cum am zis mai demult masina va ramane in familie asa ca, cum va aparea o problema cu ea veti fi primii care afla, pana acum aproape 8 ani fara nici o problema ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI-le (1.4TSI ) de exemplu au IHI, deocamdata multumit de turbina si desi la inceput exact din cauza turbinei ma faceam pe mine, acum turbina este ultimul lucru de care imi este frica...bineinteles am in continuare grija de folosirea corecta al unui motor echipat cu aceasta piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbinele care au avut probleme cu axul rup sunt de la KKK.

peste 70% din turbinele cu axul rupt sunt produse de Borgwarner in Ungaria si au pe ele KK3. KKK sunt produse in Germania si-au cazut muuuult mai putine decat KK3 ;)

Dar... mai bine le lasam in pace pe ele ... turbinele :P

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, asa o fi ...

PS: Si din cate stiu majoritatea turbinelor de pe motoarele Audi sunt facute de BorgWarner.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curba de cuplu a masinii este CLAR alta, am facut aseara niste demaraje cu un prieten si nu prea am fost multumit, la inceput cand bagam piciorul ma lipea de scaun, acum, slabut, aproape insesizabila tractiunea.

Accelerezi, motorul huruie, astept sa ma ia de spate, dar ..... surprizaaa :D nimic, sau hai sa zicem ca e ceva acolo dar nu asa cum era.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sus ziceati ca lantul s-a pus pentru a reduce zgomotul. Incorect. Lantul a fost generalizat pe toate masinile in trecut si s-a trecut la curea pentru a reduce zgomotul si a simplifica constructia motorului.

Clar, lantul desi pare solid este/ a fost f. prost. Pai au fost lanturi fara moarte si la Daciile vechi, si la IMS/ARO si nu au fost probleme niciodata. Nu cred ca in istorie este vreun caz de lant rupt sau sarit la o Dacie veche de exemplu. (si daca ar fi, paguba = pretul lantului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu am auzit de vreun lant cu probleme.... de rasul curcilor. Daca nu se descurca cei de la VW, sa apele la fostii ingineri de la Dacia. :lol:

Si la dacii de ce nu se auzeau lanturile???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratele meu trecuse OLTCIT-UL pe lant , pe vremuri ...era mai zgomotos dar nu se rupea/intindea :))

Adaptare facuta intr-un atelier mecanic de santier...

Al naibii astia nu-s in stare sa faca intr-o fabrica auto ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Aceia din santier erau mecanici! Acestia sunt schimbatori de piese si cititori de scheme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, de ce lanturile astea tacane? La functionarea normala ma refer. La toate tsi-urile am inteles ca asa fac.

Sunt mai sofisticate???!! :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am fost astazi la dealerul din Cluj pentru cateva chestii printre care si lantul de distributie (cateodata caraie si la mine scurt la pornire). Va copiez de pe forumul Skoda relatarea mea:

Cum am postat acum o saptamana, astazi am fost programat la Compexit Cluj pentru analiza sunetului, caraitul la porniri al acestui motor, plus problema exfolierii partii cromate de pe maciulia schimbatoruli si tacanitul tevilor de combustibil.

Probleme rezolvate 1:2 din trei. Acea placa cromata a fost comandata fara comentarii si o sa fiu sunat saptamana viitoare pentru schimb.

La problema tevilor, ei au spus ca intradevar in compartimentul motor am avut tevile si furtunasele care trec pe langa vasul de expansiune deplasate un pic de la locul lor si mi-au aratat ca acolo este un canal din plastic care vine dinspre partea de jos al masinii in care zdrangane conductele in asemenea cazuri. S-a vazut ca au repozinionat acolo un pic tevile/furtunasele. Insa cand sa pornesc motorul...sunetul tot era prezent. L-am chemat pe inginer sa vada si sa auda...am stat o jumatate de ora pe langa masina, am tot ascultat, dar degeaba, el o tinea a pe a lui: ca este un sunet normal, ca nu este nimic, nu poate fi de sub masina ca n-are cum sa sune de acolo, ca de asemenea nu are cum sa fie de la filtrul de banzina colmatat (cum mi-a povestit Geocos - e adevarat am ascultat si eu, si de la filtru nu vine nici un sunet) Si pana la urma dupa mai mult de 30 minute investigatii si discutii fara de sfarsit nu am ajuns la nimica...Deci inca una din: "asa face toate"

Legat de lantul de distributie. Le-am dus acea filmare pe care i-am facut acum o saptamana si pe care si voi l-ati auzit.

Concluzia: si ei au auzit ceva, dar mi-au aratat un fel de TPI de al lor in care scria ca daca acel carait la pornire nu este repetitiva( adica se reproduce numai dupa o stationare mai lunga de 3 zile), suna mai putin decat 3-5secunde atunci este un sunet normal si dupa ei nu are nimica. Intr-adevar mi-au confirmat ca la masinile la care face rar si numai dupa stationari mai lungi se dezamorseaza un pic acea parte hidraulica al intinzatorului, dar daca zgomotul dispare de la pornire sub 5 secunde inseamna ca lantul este in ordine si se produce numai pana se reface presiunea in sistemul hidraulic, oricum in ochii lor este ceva absolut normal.

Chiar mi-au zis ca daca este sa bage ceva la garantie, o baga cu placere ca ei oricum sunt platiti si ei numai de castigat au din aceste tipuri de reparatii, insa au zis ca este pacat de desfacerea unui motor asamblat in fabrica...va spun sincer am ramas masca, adica asta inseamna intr-un fel ca ei nu ar mai reasambla-o la fel de bine si profesionist?

Deci cum am zis: daca nu aveam problema exfolierii la schimbator era pacat de benzina consumata pana la ei...cum am mai zis, bani pusi deoparte si speranta in tot ce poate fi mai bun in viitor ne ramane noua TSI-lor.

Un weekend placut va doresc.

Deci despre asta este vorba....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

sunt un coleg de suferinta,am o skoda octavia 1,2 TSI din 08-2010 desigur cu probleme. am schimbat turbina in 09-2011 17514 km,s-a efectuat actiunea 24w6-crt.02 in 03-2012 22859 km si inlocuit distributie in 03-2012 23001 km dupa acea actiune a lor, cand au reusit si ei sa auda zgomotul datorita caruia am facut multe drumuri la reprezentanta.mai rau e ca acum cateva zile intr-o dimineata a aparut iarasi zgomotul ptr. cateva secunde,dar de atunci nu a mai facut;

am uitat am 27700 km acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!