Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

deocamdata nici eu nu s impresionat de ASR, sa vad cu EDL ul cand am o roata care patineaza si pe cealalta sa fie aderenta sa fac un test , cu ESP am tras stanga-dreapta de volan brusc si intradevar nu fugea spatele masinii prea mult, se tinea destul de bine la ce zapada era...zic eu, fata de alte masini fara esp pe care le am mai conddus, oricum si eu cred ca niste cauciucuri de iarna noi ajuta f mult, poate mai mult ca sistemele astea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frate, n-am ramas eu blocat in zapezi cu loganul de 1.4( ca ala diesel de 85 cp si 200 NM aram cu el)si sa ramai cu skoda de 105 cp si 175 NM???? Meritul ASR este variatia cuplului motor de pe o roata pe alta, dar doar in conditii diferite de aderenta, de la o roata la alta.

Loganul este mai inalt, mai scurt si mai usor. Greutatea se distribuie altfel.

Cat despre ASR, si eu il dezactivez cand problema ia amploare! Simti altfel masina cand e pe modul clasic, cum unii dintre noi au invatat sa conduca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS-ul si ESP-ul sunt siteme destul de bune si folositoare, dar pe langa ele au apraut si altele de umplutura cum ar fi ASR. S-au gandit inginerii ca daca tot pot monitoriza turatia fiecarei roti de ce sa nu mai scrie cateva linii de cod in plus in ECU si apoi sa mai apra 16 prescurtari de 3 litere pe care majoritatea oamenilor nu le inteleg dar le iau ochii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius:Cred ca e vorba de EDS. Sper sa nu gresesc ,dar EDS+ASR= ESP,asa stiu eu, am citit pe undeva, daca gresesc,scuze.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris clar mai sus ca se numeste EDL

Nu inteleg de ce trebuie sa pui postul asta aiurea in loc sa cauti macar pe google intainte de a posta: http://en.wikipedia....ng_differential

LE: Si esti in eroare rau de tot, ESP-ul include mai multe sisteme nu decat astea doua. Cel mai important ii poarta si numele si franeaza independent una din roti pentru a nu sub sau supravira masina. Pe langa asta mai sunt incluse si altele in pachet-ul ESP care vin ca un fel de bonus EDL, astistenta la franare de urgenta ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu exact dar e sistemul care din diferential cand o roata patineaza transfera cuplul la cealalta , dar daca ambele roti sunt pe gheata e cam degeaba, dar vreau sa vad cu una pe gheata si celalta pe uscat asa ca test..... :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EDS=EDL=Electronic Differential Lock (EDL/EDS)

Electronic differential lock, or EDS (german acronym for same), is not a differential lock as per usual. It uses the ABS sensors at driven wheels (i.e. left/right front on FWD, left/right front and left/right rear on quattro), to determine if one of the two wheels is spinning faster than the other. At some speed differential (approximately 25 mph / 40 km/h), the highly sophisticated fifth-generation ABS/EBV actually pulsates the brake momentarily at the spinning wheel, effectively transferring the torque through the open differential to the wheel with more traction. This system is effective, but due to the stress that it would create on the braking system, it is only used up to speeds of about 25 mph / 40km/h.

De obicei cine are in echipare ABS si ASR are si EDL...

Intradevar ASR-ul face treaba destul de bine daca masina e in miscare...dar la plecarea de pe loc e naspa...merita dezactivat...sau calci mai tare acceleratia si pare ca nu se mai "baga in seama" ASR-ul...

ESP-ul e cu totul alta poveste...

ESP = Electronic Stability Program

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci trebuie sa imi cer scuze ca am sarit la gatul omului,avea si el dreptate. Nu stiu cum e acum, dar cand am luat eu masina in 2004 ABS + ASR erau standard de la Ambiente in sus. EDL si alte acronime de 3 litere veneau la pachet cu ESP. Ar fi frumos ca Skoda sa fie inclus si EDL in dotarea de baza desi m-as mira tare pentru ca ei incearca sa scoata cat mai multe lucrui de pe masina, sa reduca pretul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar ASR-ul face treaba destul de bine daca masina e in miscare... corect, in miscare da, de pe loc nu m a impresionat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EDL vine la pachet cu ASR-ul...in variantele mai slabe fara ESP...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur de asta ?

Pe Skoda.ro in doatrea de baza spune ca este inclus ABS + EBD + MBR + ASR + MBA. Dintre toate astea numai MBA nu stiu ce e dar dupa litere nu pare a avea vreo legatura cu EDL, celelalte sigur nu au nici o legarua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda Octavia 2, ABS vine cu EBV, MSR, ASR, MBA iar ESP vine cu ABS, ASR, EDS, EBV, HBA, DSR

EDS inseamna de fapt Electronic Diff Lock.

Eu am numai ABS (fara ESP) si se vede clar cum actioneaza ASR (de fapt MSR din el - care taie benzina) dar nu am vazut EDS-ul.

Dupa mine, daca o roata se invarte in aer si una sta, e clar ca nu am EDS. Am experimentat asta chiar ieri cand am ramas cu masina blocata cu burta pe zapada si numai o roata se invartea orice as fi facut, cu sau fara ASR. Cu ASR diferenta era ca mi se taia benzina si nu puteam sa accelerez, dar in nici un caz nu se frana ca sa treaca cuplul pe roata cealalta.

Modificat de DanRe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EDS inseamna de fapt Electronic Diff Lock.

Cum adica inseamna cand nu inseamna ... Vezi ca spus colegul mai sus ca e acronimul german de la EDL care e Electronic Differential Lock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda, EDS = Elektronische Differenzialsperre (adica blocarea electronică a diferenţialului)

La VW se pare ca se numeste EDL (sursa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian001:La cum sari in sus,"fara comanda", arata cat de bine esti crescut, eu mi-am cerut scuze anticipat daca gresesc la ce-am scris acolo. Dar nu-i nimic,cand vei mai creste vei pricepe.STIMA

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atatea discutii............. Eu am cetit din carte bre.......... Am ESP cu toate prostiile alea. Si cand o roata pierde aderenta cealalta trage ca nebuna, arunca de zici ca sunt freza de curatat zapada(care i-a lipsit lui Boc) Sistemul este super si la plecat de pe loc, conditia este ca macar o roata sa aiba aderenta.

Eu am PDG, sunt aproape tot atat de inalt ca loganul, ca tot zicea cineva mai sus. Foarte util zilele astea pe ulitile necuratate din comuna Piatra Neamt(care a primit pinalti la lupta cu zapada).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelele noi habar nu am ce combinatii au mai facut astia :)

Uite ce zice la mine de ex.:

Braking systems: (1AJ) Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)

ESP-ul are treaba cu stabilitatea blablabla nu cu partea de frinare ...decit partial folosind sistemul de frinare pt stabilizarea masinii....

Parca am mai zis odata prescurtarile la acelasi lucru : EDL e din engleza si EDS e din germana...e vorba de limba nu de marca :)

Dar deja o batem la rece pe tema asta...parca erau vreo 2 topic-uri apropo de ESP/ASR si alte din astea...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS

Sistemul de antiblocare al rotilor – Cu ajutorul senzorilor inductivi, calculatorul ABS, înregistrează viteza de rotaţie al roţilor, dacă o roată tinde să se blocheze forta de frânare va fi scazuta până când alunecarea este anihilată.

ASR

Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.

EBV

Distribuţia electronică a forţei de frânare. La autovehiculele cu tractiune faţă, partea din faţa este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acţionării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre faţă. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forţei de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat.

EDS

Blocarea electronică a diferenţialului. Dacă o roată motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definită, roata fara aderenta este frânată, astfel forta de tractiune asupra roţii se deviază catre roata cu aderenţă mai bună, permitand deplasarea .

ESP

Program electronic de asigurare a stabilităţii. Cu ajutorul ESP-ului se poate creşte capacitatea de control asupra autovehiculului în situaţiile limită ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcţia ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiţii ale carosabilului. Prin intervenţia punctuală asupra managementului motorului şi asupra frânelor, ESP-ul împiedică o posibilă derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze şi se cuplează automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat şi decuplat în caz de necesitate, prin apăsarea tastei ESP. Dacă ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsă în permanenţă. Acest lucru este însă recomandat numai în cazul rularii cu lanţuri de zăpadă şi în cazul suprafeţelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zăpadă , nisip, pietris.

MSR

Reglarea momentului de rotatie al motorului. Acesta funcţie este integrata în sistemul Traction Control (TCS). Dacă pe o suprafaţă carosabilă cu polei sau gheaţă se decelereaza brusc sau se trece într-o treapta de viteză inferioară, are loc o alunecare a roţilor motoare. MSR-ul înregistrează acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare şi stabilizeaza, printr-o ridicare dirijată a turatiei motorului, starea autovehiculului.

sursa : http://www.skoda.ro/

Din cate stiu toate masinile dotate cu ESP,au toate functiile astea,am gresit acolo ASR +EDS=ESP,tasta Shift e de vina :) .STIMA

Siguranta inainte de toate (ABS,ASR,MSR.ESP,EBV,MBA) PAGINA 28 sant niste filmulete acolo

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are rost sa spun dupa 5-6 ore ca s-a transformat discutia intr-un concurs cine are ouale mai mari?

Referitor la comentariile unora privind afirmatia mea legata de asr gen "picior de lemn" si "cu loganu' trec maidanu' " : am ceva experienta in spatele volanului si am crescut pe masini fara nici un fel de sistem de control al tractiunii sau al franarii si cu riscul de a ma repeta: "depinde de situatie bineinteles dar la final : palaria jos" - bineinteles ca sunt situatii cand il decuplez, cand esti nevoit sa faci un balans pentru a capata un moment de inertie care sa te arunce, etc.

Bogdan eu am 8620 si am acele smuncituri, nu stiu care a fost experienta ta cu soft-ul asta dar eu nu mananc castraveti aici pe forum.\

O seara placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate tu ai si EDL care chiar ajuta cu ceva. Daca ai doar ASR ii acori prea mult credit pentru ca e un sistem care poate fi foarte bine inlocuit de sofer si asta fara prea mari batai de cap. Eu ti-am spus ca pentru mine sistemul asta ASR a fost inutil in cei 7 ani de cand am masina si crede-ma ca am prins cateva ierni bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian001-eu am esp cu toate prostiile de mai sus.

umeras- eu am spus ca , cu softul 8620 nu am pris temperaturi asa scazute. Avand in vedere ca astia de la skoda nu prea sunt in stare de atata timp sa scoata un soft cat mai apropiat de optim(care la fizica nu prea exista) ce sa mai spunem! Cred ca in crearea softului la skoda temperatura exterioara este o variabila care conteaza prea putin in ecuatia lor. Ori tocmai asta ne creaza noua probleme, fie la cald sau la rece!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan eu am 8620 si am acele smuncituri, nu stiu care a fost experienta ta cu soft-ul asta dar eu nu mananc castraveti aici pe forum.\

Si eu am tot 8620 ;)

Si e prima iarna pe care o prinde :))

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramasul inzapezit nu e o problema specifica 1.2 TSI, asa ca sa revenim la subiect. Daca a zbarnait vreun lant pe perioada imobilizarii vehiculului in zapada, da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin de pe pajistile pline cu flori si frumos colorate ale topicului 1.2 tsi GOLF 6 unde totul este roz , aici ("a doua casa :)" ) , unde problemele chiar sunt discutate.

Am fost astazi la PBN pentru un trilion de probleme si de unde am plecat cu tot cu atati draci.

Aparent exista o resoftare noua , din 07.2011 pentru VW , dar ale caror detalii nu pot fi dezvaluite , pentru ca pot duce la legaturi directe cu asasinatul lui Kenedy si atat FBI-ul ,CIA-ul si PBN-ul nu pot date detalii publicitatii sau idiotilor care au cumparat o masina de la ei crezand ca fac o investitie in fiabilitate si calitate.

Dupa cateva refuzuri succesive de a se inlocuii anumite repere in garantie sub rezerva " utilizarii necorespunzatoare " am trecut si la lucruri ceva mai importante :CB2

Simptome: CB2 se reseteaza undeva la 19H de functionare

Conform dansilor , nu exista nici o problema cu CB2-ul ( mana care iese din ecran si te pocneste peste fata - "vezi reclama skittles" este menita doar sa te pedepseasca pentru ca ai facut greseala sa iti cumperi un VW) prin faptul ca se reseteaza aleatoriu."Chiar am sa va corectez" CB2-ul se reseteaza la 19.2H sau 1950km mi-a atras atentia receptionerul , EXISTA O INFORMARE.

Bunnnnnn!!!In cartea masinii mele este mentionat faptul ca CB2 se reseteaza la 99H sau 9999KM - " eu masina aia am cumparat-o".

Atunci a inceput distractia , receptionerul "FATAL ERROR ,FATAL ERROR ,FATAL ERROR ,FATAL ERROR ,".Omul o tinea "langa" cu informarea lui si ca in aceasta nu se mentioneaza ca trebuie efectuata inlocuirea cluster-ului sau resoftare sau whatever .L-am intrebat :"de ce cac_t nu mi-a spus de informare cineva in momentul in care mi-a vandut o masina al carei CB se reseteaza la 99H.Asta inseamna ca am fost mintit , dezinformat sau pacalit ?Omul era extraordinar de consternat de necesitatea mea absurda de a avea un CB care se reseteaza la 99H.FRATILOR ESTE VORBA DE GEST!!!!!Eu nu sunt "Toma Corectul" , dar am trecut prin prea multe mizerii cu masina asta ca sa mai las de la mine (va aduc aminte ca in vara am plecat cu turbina nefixata pe galerie dupa aprox de 3 luni de stat fara masina).Oricum , am incercat sa ii explic omului in toate felurile ,i-am dat 10000 de exemple , "ca la un nivel exagerat :eu am cumparat o masina verde si ea a venit alba" , el nimic , exista informare.Am discutat cu seful lui , maine astept un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine-ma si pe mine la curent cu asta. Dupa ce am reclamat si eu resetarea CB2 la diferite valori( chiar la 500 de km), dupa cca 3-4 reclamatii in service(s-a verificat legatura la masa a tututor componentelor- la sugestia mea, stiind ca ceva asemanator se intampla la logan, la anumite modele, dupa verificare pe calculator, etc ) au capitulat.Nu stiu care este treaba. Dar dupa informarea facuta aici pe forum de catre elena33(apropo, ce dor imi e de ea!!!) ca , CB2 se reseteaza la 19, 59 H sau 1999 km, care valoare se atinge prima, am facut fel de fel de sugestii celor de la service, si la a treia interventie de acest fel s-au uitat in noile carti de utilizare a masinii si au vazut si ei minunea! In cartea mea scria 99.59 ore sau 9999km. Au dat din umeri, vinovata era consiliera de service dar care nu mai lucra acolo. Si am fost invins!

IN ANUL 2006 Dacia a scos din dotarea CB consumul instantaneu. Pentru ca nu au facut o informare de acest fel in lista cu dotari a masinii(in care se preciza acea functie ca fiind existenta) au despagubit toti cumparatorii care au reclamat acest lucru cu accesorii in valoare de 300-400 E. Deci, bravo Dacia. In plus la Dacia acea functie se putea ulterior reinstala fara nici un fel de problema, Dacia o scosese fara a modifica CB pentru ca romanasii se temeau cand vedeau consum instantaneu de 30 l la suta.

Skoda(sau Vw) nu cred ca ar despagubi acest lucru. Cartea de utilizare nu s-a predat sub semnatura, cine stie ca nu ai inlocuit-o. Cred ca e o lupta cu morile de vant, ar trebui skoda sa fie cu obrazul fin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!