Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

salutare!

revin cu o intamplare ciudata. in jurul orei 11-11 jumatate, cand am coborat la masina 28 grade afara. am pornit masina, iar apoi am pornit clima pe 18 grade si am plecat pana la magazin. cand am ajuns la masina motorul avea mici intreruperi. am oprit clima si motorul mergea impecabil. pe parcursul zilei nu am mai avut problema asta, doar dimineata.

bogdanpiatra, nu stiu ce sa zic, vizavi de softurile astea 2. diferenta foarte mare nu am remarcat intre ele, atata tot, cu asta nou parca trage putin mai bine motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind ce spuneti voi imi mai veni in minte o chestie: benzinarele turbo in general au un lag. E normal pana la urma pentru ca turbo trebuie sa ajunga la o turatie ca sa poata debita maximul de presiune (si xhiar si alea de pe diesel cu geometrie variabila au ceva lag). Ori la 1500-1800 rpm de unde sa ia atata energie din gazele de evacuare care au o viteza mititica. Sigur, la aceasta teorie se adauga reversul medaliei: turbo e mititica, deci are inertii mici, deci se tureaza mult mai repede decat.... decat nu stiu ce exemplu sa va dau ca sa fie concludent... La masinile de raliu e problema asta.

La yeti ala am simtit dar nu suparator sau nu cat sa suspectez ceva (in filmuletul ala nu e relevant pentru ca schimbam in ture mari). Si, sa fim sinceri, singurele motoare care raspund instantaneu sunt cele aspirate.

No, la asta ma gandeam eu mai devreme.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul TSI are o turbina actionata de gazele de evacuare care e cuplata peste 3000rpm si mai are si un compresor (ei ii zic supercharger) care intra de la 1500 si pe la 3000 e deconectat (magnetic), actionat de axul cu came.

Asta e gaselnita lor pentru a elimina lag-ul turbo.

Uite arunca un ochi pe aici... http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf [359 - 1.4 TSI-Motor with twincharged]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spui tu se aplica doar la motoarele 1.4 TSI de 140, 160, 170 si 180 CP. La 1.2 TSI 85 si 105 CP, precum si la 1.4 TSI 122/125 CP nu exista compresor, exista doar turbina, care nu e cuplata peste 3000 RPM, ci e cuplata continuu, insa pe o anumita plaja de turatie ajuta motorul sa ofere cuplul maxim.

Blitz, chiar si motoarele aspirate au un anumit lag, nu raspund instantaneu la apasarea pedalei de acceleratie, mai ales in cazul turatiilor mici, mult sub limita minima de turatie pentru cuplu maxim. Aceasta problema apare mai ales la motoarele de capacitate cilindrica mica cu senzor la pedala de acceleratie (drive by wire). La motoarele de capacitate cilindrica mai mare si eventual si cu 6 cilindri in V, raspunsul pedalei de acceleratie e ceva mai rapid, avand in vedere ca au cuplu maxim incepand de la turatii mai mici.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz - e normal sa aiba un pic de lag. Dar nu cand schimb din 2 in 3 la 3000-4000 de ture cand se presupune ca turbina are viteza mare iar presiunea ar trebui acumulata aproape instant, nu eliberata prin wastegate.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am constatat ca lagul la 1.2 TSI se manifesta pana in 2200 RPM. Am incercat, de exemplu, in treapta a patra, la 60 km/h, motorul avea cam 2000 RPM. La apasarea brusca a acceleratiei motorul nu s-a turat aproape deloc cam 2-3 secunde, dupa care a inceput sa accelereze rapid. Eu fiind obisnuit cu cam acelasi comportament din partea motorului masinii mele, am ramas totusi surprins de acest comportament al motorului, mai ales ca inainte de Altea 1.2 TSI testasem Leon 1.4 TFSI 125 CP, care avea cu totul alt comportament, chiar si lagul isi facea simtita prezenta mai putin timp. Eu pun acest comportament pe seama softului neoptimizat al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristian: Nu stiu daca e ok sa facem comparatii intre Seat si Skoda, chiar daca e acelasi motor, decat daca au aceeasi versiune de soft ECU.

@Blitz: Ar fi interesant de stiut ce diferente exista intre soft-ul ECU la diferitele marci VAG tinand cont ca Skoda a scos deja 3-4 versiuni si VW doar 2 (cel putin asa am inteles de la cei cu Golf 1.2 TSI). Iar la Polo 1.2 TSI nu a fost emisa nici o versiune noua !

LE: O sa verific si eu daca exista acel lag de 2-3 secunde la 2.000 rpm (tr. IV).

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Altea din semnatura, daca am peste 1500 si apas acceleratia se duce prastie, probabil e o diferenta la soft ceva.

Este posibil ca SEAT-ul sa fie configurat mai "sportiv"?

Ca tot veni vorba stie cineva cu ce scula se poate citi/scrie ECU-ul asta SIMOS10?

In afara de aia de reprezentanta normal.

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drapar, nu e ok, insa cand mergi sa faci un test comparativ nu are absolut nici o relevanta pentru mine daca au acelasi soft. Pur si simplu motorizarea e doar o parte din masina, atata timp cat te poti misca decent cu masina cu acea motorizare, sunt si alte lucruri care conteaza. Ca si 1.6 TDI, 1.2 TSI a beneficiat de un soft imatur, iar update-urile care il fac din ce in ce mai aproape de ce ar trebui sa fie se fac din mers, pe spinarea posesorilor, ceea ce nu e normal, intr-adevar. Daca ar fi sa aleg astazi o masina si nu ar conta diferenta de pret intre 1.2 TSI si 1.4 TSI probabil as alege 1.4 TSI. 1.2 TSI mi-a depasit mult asteptarile, insa nu cred ca deocamdata e o alternativa de luat in calcul, din cauza softului prost facut. Probabil peste un an, cand iau in calcul schimbarea masinii, situatia va fi alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu merita noul update?

bogdanpiatra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu merita noul update?

bogdanpiatra?

Nu-l fac inca, mai astept feedback-uri de la colegi.Fixpixu poate mai experimenteaza si daca reuseste sa il compare cu softu initial(sau initial a fost 7245?? n mai stiu). Ma intereseaza in primul rand pornirea la rece daca e tot asa de lunga. sa vedem in continuare ce fac si ceilalti . astept mai multe pareri. Cei care l-ati facut incercati alimentari cu rompetrol efix 95.

daca si cu acest update Skoda o da in bara(al treilea in 12 luni-7425, 8620 si 9163-asta spune multe despre profesionalismul si seriozitatea cuiva), cred ca nu mai e nimic de facut. Cred ca aceste softuri se fac in laborator, se testeaza virtual, fara sa tina seama de specificul Romaniei( o benina ceva mai proasta, temperaturi si umiditati ciudate) ci doar se simuleaza situatii asemanatoare care difera cu realitatea. Teoria se invaa.Practica ne omoara.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: O sa verific si eu daca exista acel lag de 2-3 secunde la 2.000 rpm (tr. IV).

Azi dim. (18-19 grade) nu am sesizat vreun lag la apasarea acceleratiei in tr. IV (1.800 rpm; 55-60 km/h).

Intarzierea in reactii era mare la versiunea 7245, iar eu am 8620.

LE - @bogdanpiatra: Pana acum sunt 3 update-uri - 7245, 8620, 9163. Varianta initiala si "originala" (probabil 6xxx) o mai gasesti doar la Irinel (Iasi) ;)

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata pe racoare.... la 16.5 - 17.5 grade temperatura exterioara.

Aceleasi teste de accelerare "sportiva" la turatii diferite in treptele 2-3-4 (mai mult nu s-a putut ca eram in oras).

PARCA E ALT MOTOR ! - traga bine, constant, lagul e nesemnificativ - mai putin de 1 secunda (aprox).

De aici pot trage 2 concluzii:

1. intercooler ineficient - nu prea cred

2. Soft nou cu probleme la temperaturi mari - cel mai probabil.

Intrebarea mea e : cum ofer feedback la uzina skoda pentru a imbunatati softul ? Prin service RO ? Sau scrisoare direct la fabrica ?

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca ambele variante. Le spui si celor de la Compexit, si poti da mail si la Skoda. Eu am tot schimbat mailuri cu Vladimir Kutnar, am vazut ca e acelasi tip care a raspuns si la mailul trimis de @bogdanpiatra

(Ing. Vladimír Kutnar | PST - Péče o zákazníka, Customer Care, Kundenbetreuung

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

Vladimir.Kutnar@skoda-auto.cz | www.skoda-auto.cz | www.skoda-auto.com

Škoda - Simply clever.)

Cand iesise 8620 mi-au spus ca daca 7245 e tolerabil pentru moment, nu e musai sa trec la 8620, ci pot sa astept, ca se mai lucreaza la alte variante mai bune. care sa rezolve toate 'imperfectiunile'...poate iti zic si acum ca inca mai lucreaza, sa mai asteptam 2-3 luni...nu stiu cu ce soft ma va prinde iarna, da tare curios sunt cu va fi :D

PS: daca din cand in cand, le dam mai multi mailuri, se vor prinde ei ca nu e totul ok :)

Modificat de mariusss_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: O sa verific si eu daca exista acel lag de 2-3 secunde la 2.000 rpm (tr. IV).

Azi dim. (18-19 grade) nu am sesizat vreun lag la apasarea acceleratiei in tr. IV (1.800 rpm; 55-60 km/h).

Intarzierea in reactii era mare la versiunea 7245, iar eu am 8620.

LE - @bogdanpiatra: Pana acum sunt 3 update-uri - 7245, 8620, 9163. Varianta initiala si "originala" (probabil 6xxx) o mai gasesti doar la Irinel (Iasi) ;)

Da, Irinel baiat destept. la cata incredere spune ca are el in Skoda ar fi trebuit si el sa faca toate update-urile. sa-l penalizam!!!!! :lol:

Cum am putea oare pune din nou softul lui Irinel, in mod legal???. daca mai intri pe forum, IRINEL, intereseaza-te ce numar de soft ai, as face cerere scuisa la Skoda pentru softul vechi.Si promit sa nu mai cobor din masina sa curat zapada cu masina pornita ca sa nu se mai opreasca. :frigbaitata: Rad eu, dar plang fratilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca ambele variante. Le spui si celor de la Compexit, si poti da mail si la Skoda. Eu am tot schimbat mailuri cu Vladimir Kutnar, am vazut ca e acelasi tip care a raspuns si la mailul trimis de @bogdanpiatra

(Ing. Vladimír Kutnar | PST - Péče o zákazníka, Customer Care, Kundenbetreuung

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

Vladimir.Kutnar@skoda-auto.cz | www.skoda-auto.cz | www.skoda-auto.com

Škoda - Simply clever.)

Cand iesise 8620 mi-au spus ca daca 7245 e tolerabil pentru moment, nu e musai sa trec la 8620, ci pot sa astept, ca se mai lucreaza la alte variante mai bune. care sa rezolve toate 'imperfectiunile'...poate iti zic si acum ca inca mai lucreaza, sa mai asteptam 2-3 luni...nu stiu cu ce soft ma va prinde iarna, da tare curios sunt cu va fi :D

PS: daca din cand in cand, le dam mai multi mailuri, se vor prinde ei ca nu e totul ok :)

Nu vom putea face nimic de unul sigur. Indolenta mai mare si nepasare si nesimtire ca in service-uri Skoda si reprezentante si Porche Romania etc eu nu am vazut, tinanad cont de si de cele ce citesc pe forum vizavi si de alte orase. Cand am ridicat masina in 24.06.2010 , achitatat pe loc, mi s-a promis ca imi va sosi cartea de identitate in 7 zile, adica pe 02.07.2010. Pe 23.07.2010 aveam bilet in Bulgaria. cartea mi-a sosit pe 18.07.2010, am inmatriculat-o in aceeasi zi dar nu mi-a sosit certificatul de inmatriculare si a trebuit sa plec cu fordul fiesta-deci ingramadeala, etc, etc, si Skoda lasat-a in fata blocului din lipsa de certificat. Ulterior am fost sunat de Porche pentru completarea unui formular vizavi de satisfacerea clientului. am dat note mici peste tot, si le-am spus ca Skoda nu imi voi mai lua in veci, datorita acelei intarzieri, etc, etc. Nici macar nu si-au cerut scuze, nic macar nu ma mai suna. Am facut revizia de 15000 km, nu m-a sunat nimeni sa ma intrebe de probleme, de grad de multumire, etc.

cu fordul nu am avut nici un fel de probleme, dar cu loganurile si renaultul am mai avut ceva, permanent eram sunat, intrebat daca s-au rezolvat, daca sunt multumit de service, daca sunt multumit de reparatie, de o revopsire, imi prezentau oferte de service, de piese de schimb. Ma suna si acum , desi le-am transmis ca am schimbat brand-ul si cu scuzele de rigoare daca nu maderanjeaza incerca sa ma atraga in bransa lor.

la Skoda comunicarea cu clientul e varza, si INCLUSIV intre reprezentante si fabrica din Cehia. Le este lene sau nu au voie sa transmita problemele clientilor??? poate asa si-ar da seama si Skoda ca , calitatea masinilor a scazut foarte mult. daca tacem si noi, reprezentantele tac din nascare, Skoda= Simply Clever. ei, ia uite ca nu asa "simply".

cand am aratat unui reprezentant din service ca bagheta de deasupra tapiteriei la haion s-a distantat de locasul in care trebuie sa stea , ca e mai scurt, etc, mi-a spus ceva de LOW COST si " luati Mercedes". In alte conditii facea poza, trimis la Skoda, cerere inlocuire, cerere Schimbare furnizor sau etc.

Scuze de :offtopic: .

Daca vrem ceva de la Skoda trebuie sa ne unim toti, dar nu asa cum ne-am unit cand am transmis eu scrisoarea( 4 oameni). Impreuna cu cei de la VW -reclamatie Porche, apoi pe fiecare Brand in parte cat mai multi, scrisoare comuna, poze, etc, protectia consumatorului, amenintare cu judecata, etc. Simplu fapt ca deja sunt 4 softuri pe un motor scos la skoda de un an spune ca situatia nu e nici pe departe perfecta.

Am spus si o repet: ma trezesc cu Skoda pe forum, mka culc cu skoda pe forum , ce a a mai aparut nou, cum merge softul, etc. Chiar nu avem dreptul sa fim multumiti de o masina pentru care unii dintre noi poate chiar au facut eforturi financiare deosebite??? In vremuri de criza sa iei masina de 15000 E si sa stai pe forumuri, sa mergi des in service pentru nemultumiri, pentru update-uri nenumarate, pentru reglare de portiere ca vajaie masina E NORMAL?? Unde-i elena 33, raspunde???

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde-i elena 33, raspunde???

Chill out man ca iar se-ajunge la offtopic pe-aici!!! Nu uita: veforum>Skoda>Generalitati Skoda>Ce nu va place la Skoda. Aici discutam probleme tehnice!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, scuze, dar acolo e cam mort topicul . Oricum inca o data vom incerca sa ne calmam :blink:

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fost azi in service pentru re-reglare portiera contra vajaitului. :) ( o trasesera prea in interior si se inchidea greu-acum sa vedem daca mai vajaie). Ma asteptau pentru update, imediat au zis ca se conecteaza cu fabrica, Am spus ca ma grabesc, N-AM AVUT CURAJ sa-l fac. Sunt las!!! :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din ce ai povestit tu aici si din ce feedback am citit de la cei ce l-au facut se pare ca NU are cum sa fie mai rau ca acum. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Primii 25 de km(urban, trafic mediu) cu 9163(update de la 8620):

-motor mai elastic, senzatia e ca trage ceva mai bine la turatii joase fata de 8620( benzina OMV 100, 23-24 grade extern),dar mai e pana la comportamentul la cald cu prima versiune de ECU

- lagul de la versiunea 8620( dupa parerea mea IMENS si aleatoriu, foarte deranjant cand ai nevoie de accelerare mai in forta) nu l-am mai sesizat sau cel putin nu a mai fost asa de evident.

- am sesizat o usoara scadere la consum carburant, tinand cont ca am parcurs traseul zilnic spre serviciu(aici intervin mai multi factori, distanta a fost scurta, deci nu poate fi o concluzie)

- pornire la rece nu am testat, motorul era la aproximativ 60-70 de grade cand am luat masina

Momentan pare o imbunatatire fata de 8620, dar sincer nu e ce ma asteptam tinand cont de raspunsul primit in urma sesizarii lui @bogdanpiatra la Skoda Cehia, deci probabil "aventura" de cobai va continua.

Revin cu un feedback maine dimineata, dupa ce pornesc la rece.

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz: Am retinut doar 2 feedback-uri: fixpixu: 7245 -> 9163 si marius_lox: 8620 -> 9163.

Iar din ce spun cei 2, 9163 are in continuare unele hibe. Se pare ca tot n-avem o REZOLVARE completa, ci doar o alta incercare a celor de la Skoda ! Dar e mai bine... :))

LE: A aparut si un al 3-lea feedback (florian: 8620 -> 9163) care confirma ca suntem cobai in continuare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

tocmai ce am fost la o plimbare cu masina de vreo 20 km. temperatura exterioara 23-24 grade. deci, vreau sa spun ca este cu totul altul comportamentul masinii; masina trage mult mai bine; nu am simti lag absolut deloc. e clar, motorul este influentat puternic de temperatura exterioara.

p.s. nu imi venea sa ma mai intorc acasa, voiam sa ma plimb intruna cu masina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Alte impresii update 9163, 10 km trafic mediu, Bucuresti, reprize de acceleratie pana la 4500 rot/min:

-pornirea la rece(22 grade exterior, 22 interior, aer conditionat pornit) e ok , nu apar vibratii, mers neregulat

-la relanti pana cand motorul se incalzeste au ramas acele mici fluctuatii aproape insesizabile de la versiunea anterioara(parca motorul nu merge perfect rotund, parerea mea) cu si fara aer conditionat pornit( a nu se confunda cu vibratiile puternice de la pornire)

-masina "trage", lagul asa cum am scris in postul anterior e mai mic decat la versiune 8620 si mai putin deranjant( pe mine personal ma incomoda rau de exemplu in treapta 1 cand acceleram pleca greu apoi aleatoriu incepea sa prinda turbina si socul era destul de mare)

Din ce am constatat pana acum merita un upgrade de la 8620 la 9163, apar imbunatatiri.

Sa aveti o zi buna!

PS: Asa, ca o mica "rautate", ma gandeam ca sunt deja la al 3-lea update( mai ceva ca la Windows), testez diferite versiuni de ecu, e vizibil ca problema e strans legata si de temperatura exterioara/conditiile de clima, apare o intrebare: daca functioneaza bine cu update-ul actual si la iarna o luam de la capat cu problemele de pornire? In cazul asta mi-ar placea versiunea de ecu de cand am cumparat masina pentru vara si pentru iarna mai vedem... :Driver: ;)

Skoda - schimbam soft ca pe anvelope :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Asa, ca o mica "rautate", ma gandeam ca sunt deja la al 3-lea update( mai ceva ca la Windows), testez diferite versiuni de ecu, e vizibil ca problema e strans legata si de temperatura exterioara/conditiile de clima, apare o intrebare: daca functioneaza bine cu update-ul actual si la iarna o luam de la capat cu problemele de pornire? In cazul asta mi-ar placea versiunea de ecu de cand am cumparat masina pentru vara si pentru iarna mai vedem... :Driver: ;)

Skoda - schimbam soft ca pe anvelope :))

PPS: Primim pe CD sau pe memory stick soft-ul de vara si soft-ul de iarna ? :D

ON-TOPIC - @floryyan: Ce service a facut update-ul ?

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!