Jump to content

Probleme motoare 2.0 TDI (Tiguan 5N & 5N2)


m0nique
 Share

Postare recomandată

Am schimbat clapeta de admisie in garantie si la cateva zile am observat un alt zgomot la oprirea motorului. Bineinteles ca am ajuns din nou cu ea la service, mai ales ca luna aceasta iese din garantie. Raspunsul a fost unul destul de simplu "toate motoarele 2.0 TDI Common Rail fac asa", raspuns care pe mine m-a convins (si asta partial...) decat in momentul in care am mai auzit doua motoare care scot acelasi zgomot, respectiv o masina care iesise atunci din service si una noua din showroom.

Lamuriti-ma va rog daca toate motoarele 2.0 TDI Common Rail fac zgomotul asta la oprire. http://dl.transfer.ro/transfer_ro-09sep-9c8d6f0fac1a.zip

Problema este ca pe parcursul a 2 ani nu am sesizat zgomotul si atunci cum este normal sa faca asa? :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 2.0 tdi pd si tot asa face,se aude bazaitul ala cateva secunde de la oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar 2 confirmari ... si nici-un Tiguan ??? Sau poate nu ati sesizat nici voi zgomotul ? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monica, probabil ca sunt eu mai fudul de urechi, dar motorul de la Tiguanul meu nu face asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monica, probabil ca sunt eu mai fudul de urechi, dar motorul de la Tiguanul meu nu face asa...

Mda... nici eu nu am observat nimic pana acum... Greu nu este sa il auzi cu geamul deschis (in interior nu se aude), si mai ales daca opresti motorul in garaj sau intr-un loc unde este liniste.

Si daca mecanicul "minune" imi spune ca toate fac asa eu ar trebui sa il cred??? :lol: Evident ca nu! Din cauza asta am deschis topicul, vreau sa ma conving singura daca masina are o problema sau sunt eu paranoica :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa faci o scanare inainte sa iasa masina din garantie(poate descoperi ceva si poti remedia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am Tiguan, dar am tot o masina cu un motor diesel, care are o clapeta de admisie. In general toate motoarele diesel de generatie noua au aceasta clapeta.

Pe langa reducerea vibratiilor motorului la oprirea lui si oprirea de urgenta a motorului cand "o ia pe ulei", aceasta clapeta ajuta si la restrictionarea debitului de aer in timpul regenerarii DPF.

La fel se aude si la mine, iar in cartea tehnica scrie asa:

The intake throttle incorporates a DC motor and position sensor.

A buzzing noise will be heard from the throttle motor when keying off the engine.

This is due to throttle flap resetting to open position.

Deci, ca sa fiu in ton: Don't worry, be happy!

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am Tiguan, dar am tot o masina cu un motor diesel, care are o clapeta de admisie. In general toate motoarele diesel de generatie noua au aceasta clapeta.

Pe langa reducerea vibratiilor motorului la oprirea lui si oprirea de urgenta a motorului cand "o ia pe ulei", aceasta clapeta ajuta si la restrictionarea debitului de aer in timpul regenerarii DPF.

La fel se aude si la mine, iar in cartea tehnica scrie asa:

The intake throttle incorporates a DC motor and position sensor.

A buzzing noise will be heard from the throttle motor when keying off the engine.

This is due to throttle flap resetting to open position.

Deci, ca sa fiu in ton: Don't worry, be happy!

Ok am inteles partea cu "buzzing noise" dar cele 4 chitzaieli :icon_thumright: sunt la pachet? Si la tine se aud?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yep!

Acelea sunt exact miscarile clapetei sau mai bine spus motorasul care misca clapeta.

La mine se aud chiar si niste pocnituri - capetele de cursa ale clapetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Va salut,

De curand am intampinat o problema la masina si nu stiu exact care ar fi cauza, de aceea doresc sa apelez la cunostintele voastre.

Situatia in fapt: dupa pornire si accelerare, pana in ~2500 ture nu are putere masina. Dupa aprox 2500 rpm (cand intra turbo cred) are sprint si putere. Mai este o problema, in timp ce mergi la o viteza aproximativ constanta de 110km/h intra in limp mode (adica nu mai are aproape deloc acceleratie sau turbo).

Care ar putea fi cauza?

Indic mai jos si erorile aparute dupa o scanare cu vcds:

Cu stima, Adi.

eroare-1-0.jpg

eroare-1-1.jpg

eroare-2-0.jpg

eroare-2-1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

se pare ca s-a defectat actuatorul turbinei.

verifica daca ai vacuum pe furtunasul acestuia si daca ai capsula sparta - daca nu ai pompa de facut vacuum, baga un furtunas in actuator si vezi daca tine vacuum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut furtunasul de la turbina si am incercat sa trag aer, insa fara nici un efect. nu face vaccum.

eroare-3-0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

altul, din pacate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg. merci de confirmare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 a închis acest topic
  • 2 years later...

Tiguan 2014 motor 2.0 TDI 177cp Porneste perfect dar am o problema cu intreruperea la rece in sarcina , pare sa mearga in 3 la demaraj, iar dupa 5 minute cand se incalzeste putin  totul perfect. Problema apare doar in sarcina si se mentine cam 5 minute cand motorul este foarte rece dupa care dispare. Am facut  o pauza de 3 ore masina se racise destul dar problema nu s-a manifestat, dar in urmatoarea zi aceleasi probleme. Pe tester nu apare nici un fel de eroare, injectoarele au valori perfecte. Are cineva ideee ce ar genera astfel de simptome?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa log la injectoare ,la rece

Daca injectoarele au coduri terminatie J probabil ca o sa necesite inlocuire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele sunt perfecte la valori , am făcut log si la rece si la cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 a deschis acest topic
  • 6 months later...

Salutare, 

 

1. Am curatat si eu clapeta de acceleratie la motorul meu 2.0 TDI CFFB de unde am scos cam 2 pumni de mizerie depusa, iar clapeta nu se inchidea complet inainte. Acum ca e curata ar trebui sa ii fac o adaptare sau calibrare ceva? sau isi face singura?

 

2. Am observat ca am un furtun de combustibil un pic topit, vedeti pozele atasate, imi puteti da o idee de unde as putea sa cumpar? Dupa codul de pe ele, 7N0 130 307 C, nu le gasesc nicaieri.

 

Multumesc anticipat!

Vlad

furtun_1.jpg

furtun_2.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare forum,

 

Am achizitionat recent un Tiguan din 2012 4x4 2.0 TDI cod motor CFFB. Masina merge super misto, am verificat-o inainte cu cei de la Masina Potrivita si avand tot istoricul in reprezentanta mi-a fost usor sa ma decid, mai ales ca cei de la MP i-au dat un scor mare, in fine.

Idea este ca mai multi prieteni posesori de 2.0 TDI mi-au sugerat sa merg intr-un service specializat pe pompe si sa schimb anticipat pompa de ulei si pompa de inalte sa n-ajung sa bage span in injectoare, sa schimb acel imbus neaparat etc. Am cautat pe net diverse aspecte legat de acest motor si intr-adevar au fost niste probleme dar pe motoarele mai vechi.

Am sunat la o firma de reconditionari Pompe din Targu Mures/Deva si mi-au zis ca la modelul asta de motor dupa 2010 s-au remediat problemele si ca sa stau fara griji, sa schimb doar distributia(masina are 135k km) si sa las pompa in pace daca nu face figuri, eventual mai vb dupa 200k km.

 

Voi ati intampinat vreo problema pana acum? Aveti acest tip de motor, ati schimbat pompa, cum ati procedat?

 

Multumesc anticipat!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toxicity808 Nu era nevoie sa deschizi topic nou pentru asta , foloseste functia search inainte de a deschide topic nou.  Postarea a fost mutata aici. 

 

1) Revenind la subiectul tau  ->  nu ai de ce sa umbli la pompa de inalte  daca masina o intretii corect , sansele sa faca span CFFB-ul  in conditii de motorina de calitate si proceduri respectate la schimbarea consumabilelor .  Pentru verificare preventiva poti deshde regulatorul de presiune periodic pentru verificare dar neaparat amorsat vcds dupa  

Uite la mine exemplu : 

Motorina de calitate + filtru de motorina la fiecare 10.000k + proceduri corespunzatoare de amorsare si curatare carcasa filtru motorina  scad sansele de span considerabil. 

 

 

2) Legat de imbusul de la pompa de ulei , CFFB are modelul revizuit instalat deja de 10 , nu cel de 6 de pe generatiile vechi de motoare care este predispus la probleme .    Ulei de calitate +revizii periodice (10k)   si nu iti vei face probleme.......poate la kilometrii foarte multi 300->400k  ....cand uzura devine normala .

 

Ce as recomanda eu la kilometrii mentionati de tine este sa verific si sa schimb distributia preventiv , chiar daca producatorul o da la schimbat la 210k , nu cunosc cazuri ale caror pompa de apa sa fi rezistat atat de mult fara sa curga.  

 

De asemeneea continua cu un schimb total de lichide de la ieftin la scump care pot sa afecteze masina pe termen lung daca nu au fost facute corespunzator si la timp  : 

- Antigel 

- Lichid de frana

- Ulei cutie de viteze 

- Diferential fata ( daca este 4x4) 

- Diferential Spate ( daca este 4x4) 

- Ulei Haldex +Filtru ( daca este 4x4)  gen 4 sau fara filtru daca este pe Gen 5. 

 

Astfel ai cu fresh start si stii ca te poti baza pe masina multi km de acum incolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy

Salut,

 

Multumesc tare mult pentru sfaturi, o sa tin cont. Distributia o fac acum, vreau sa ma programez la baietii de la Coasta de Est, ii urmaresc de ceva vreme si imi place de ei.

 

Spor si multi km fara probleme! 

 

PS: daca ai sugestii referitoare la tuning pe acest model, dau o bere! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca Doomy , din Bucuresti face drumuri la Bacau, poate ar fi bine sa urmezi exemplu.

Nu i suficient sa fii mecanic, poate e suficient sa iubesti mecanicia/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi fac vloguri sa dea bine, dar putini sunt mecanici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

va rog sa ma ajutati cu o problema gravă de tot. 
m-am rămas cu masina in Chisinau și nu vrea sa mai pornească. Vw Tiguan 2.0 dsg 150 cp

am dus-o la service și nu-i da nimeni de cap

injectoare verificate și ok

dsg ok

pompa de combustibil primește comanda și trimite combustibil

ei zis ca posibil radiator egr dar nu sunt siguri

pote ati mai pățit careva. Va rog ajutor. 
multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!