Jump to content

Pompa ulei passat B6


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

Luni schimb uleiul, ocazie cu care o sa desfac si pompa de ulei! Daca mecanicul o sa gaseasca urme de uzura am luam in calcul confectionarea unei bucse cu filet exterior si orificiu corespunzator pentru imbusul de 6, care o sa vina infiletata in balansier, exacutandu-se astfel un filet interior in acesta. Cu acesta ocazie o sa schimb si imbusul cu unul de 100mm.

Pareri pro/constra? Daca bucsa va fi confectionata dintr-un material corespunzator, nu cred ca exista sansa sa se desfileteze (cu atat mai mult cu cat in timpul functionarii bucsa va avea tendinta sa se stranga din ce in ce mai mult (asta daca nu cumva imbusul se invarte spre stanga) sau sa afecteze amsamblul insa daca are cineva pareri contra, tehnice si concrete, il rog sa le expuna!

 

Prefer solutia asta si din ratiuni de cost. bucsa si prelucrarea balansierului nu ma costa nimic, imbusul 22 ron iar manopera mecanicului 150 ron, cu tot cu schimbul de ulei si filtru.

 

Multumesc.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa faci poze cat mai concrete. Cand ma intorc din concediu va trebui sa verific si eu imbusul, si vreau sa stiu exact toate optiunile pe care le am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa spusele mecanicului, la mine bucsa are filet cu autoblocare pentru a fi mai sigur, cu toate ca exista un singur sens de rotatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

muresansergiu

si eu am schimbat doar imbusul la reprezentanta in suceava.  Nu stau nici acum prea linistit....cu toate ca am fost asigurat de catre consilierul de service ca nu o sa am probleme de acum inainte ( "din experienta lui poate sa ma asigure ca dupa schimbarea axului nu mai sunt probleme"). Avea o oarecare uzura nu f mare insa pe atunci nu stiam ca se poate uza si locasul din interior ,astfel incat nu l-am intrebat daca acolo totul e ok sau nu . Decat sa stau cu stress ma gandesc ca poate schimb pompa cu una noua....aveti ideea cam cat ar costa? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am schimbat doar imbusul la reprezentanta in suceava.  Nu stau nici acum prea linistit....cu toate ca am fost asigurat de catre consilierul de service ca nu o sa am probleme de acum inainte ( "din experienta lui poate sa ma asigure ca dupa schimbarea axului nu mai sunt probleme"). Avea o oarecare uzura nu f mare insa pe atunci nu stiam ca se poate uza si locasul din interior ,astfel incat nu l-am intrebat daca acolo totul e ok sau nu . Decat sa stau cu stress ma gandesc ca poate schimb pompa cu una noua....aveti ideea cam cat ar costa? va multumesc

Din experienta mea ,dupa ce schimbi axul vechi cu unul nou, hexagonl din interiorul arborelui de echilibrare se rotunjeste mai repede.In ultima saptamana am avut 2 cazuri.Unul s-a rotunjit dupa 1 saptamana si unul dupa 6 luni.Un ansamblu de arbori de echilibrare te costa peste 1 mie euro.Un ansamblu la dezmebrari costa 300-400 euro.Un update   te costa 200 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

muresansergiu

second nu as lua ca nu stiu cat si cum mai tine. Noua ....mi se pare enorm 1000 euro. Ce inseamna update? te referi la trecerea ppe una de pe 1.9?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa treci la pompa de 1.9 inseamna sa renunti la arbori de echilibrare.Update vezi aici:http://vwforum.ro/topic/100035-repar-pompa-ulei-arbori-echilibrare-balancer-shaft-module-orice-motor-20tdi-vw-audi-seat-skoda/


Vezi aici ce inseamna sa ai lant cu pinioane si patina in motor : http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/oil-pump-failure-passat-tdi.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aviz general:

Recomand sa nu faceti improvizatii inventate de "meseriasi". Un expeiment esuat va poate costa schimbarea motorului.Incercati sa faceti reparatiile la cei cu experienta care nu se intalnesc prima data cu situatia respectiva.

E o vorba:Un pret mic nu inseamna o afacere buna.Lucrul bun e scump! Lucrul prost te costa dublu, poate triplu, poate...viata !!!

Cautati service-uri autorizate RAR si ateliere care au implementat sitemul ISO.

 Succes tuturor!

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE, sustii ideea ca renuntarea la arborii de echilibrare este un lucru rau, vreau sa stiu urmatoarele : 1) De ce renuntarea la arborii de echilibrare si folosirea pompei de 1.9 pune in pericol motorul si mai ales de ce viata ? Daca tot facem afirmatii de genul aceasta , starnind panica... atunci explica concret din ce motiv ar avea rolul asta atat de distructiv ??? pe ce te bazezi cand faci afirmatiile astea ? eu nu vad decat chestii copy-paste pe care le pui de pe net, ofera o explicatie CONCRETA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-as dori sa fim mai destepti decat inginerii de la VW (http://www.shw.de/) care au pus aceste module de echilibrare si care se gasesc in fabricatie actuala pe vw,audi,bmw...etc.

Chiar crezi ca nemtii de nebuni au pus aceasta piesa care costa peste 1 mie euro??? 

 

Balancer shaft ajuta la:

-reducerea emisiilor de CO2

-reduce consumul de combustibil

-reduce zgomotul si vibratiile  motorului, crescând astfel confortul vehicolului

 

Ai o explicatie aici: http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/oil-pump-failure-passat-tdi.htm

Mergi la reprezentanta la un mecanic care lucreaza de 5-10 ani si vezi ce iti spune de motoarele 2.0 care au lant .

Daca vedem doar avantajul  financiar,atunci putem renunta la EGR,filtru particule,catalizator .....si alte piese care se pare ca ne incurca ,si fara de care motorul poate merge,in unele cazuri chiar mai ''bine''.

 

Era doar o parere.Fiecare e liber sa faca ce vrea cu bunurile lui.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De4 ce pe bkd nu au pus arbori de echilibrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE, din nou prezinti un link :) poate nu stiu engleza si vreau sa ma lamuresti tu mai exact , sau pur si simplu nu vreau sa ma duc la un mecanic care lucreaza de 10 ani fie si de 100 ani, pentru ca sincer sunt satul de mecanici tepari care vin cu tot felul de idei ca sa isi umple buzunarele, din moment ce iti prezinti concret sustinerea pentru a nu folosii o pompa de 1.9 atunci te rog sa aduci propriile argumente in discutie nu link-uri externe. Cand faci o afirmatie, ti-o asumi. Sunt sigur ca pompa de 2.0 are rolul ei bine definit ca ansamblu, dar de ce inlocuirea ei ar insemna motor facut praf si viata pusa in pericol, aici te-am rugat sa vi cu argumente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa simplificam:

I urmatorul link :http://vwforum.ro/topic/71401-pompa-ulei-passat-b6/page-24

am pus 3 imagini reale cu 2 pompe .Una data jos de pe motor cu lant si una de pe motor cu pinioane.Iti pot pune imagini reale cu aprox . 10 pompe de ulei din care se poate vedea cum spanul de la lant,pinioane si patina distruge motorul.

Decizia e  exclusiv a ta.


De4 ce pe bkd nu au pus arbori de echilibrare?

Pe BKD ce an? Ma uit sa vad daca am ceva de bkd si iti scriu

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 poze...foarte interresant! ok in regula, dar vine si intrebarea : de cand erau puse acele pompe ? ce vechime aveau ? propietarul respectivului motor a folosit ulei de calitate ? a facut reviziile la timp ? Nu este vorba de lipsa de respect,dar eu am impresia ca tu iti faci reclama gratuita pe forumul asta venind cu niste idei si afirmatii sa le spunem cel putin "neinspirate" sa ataci un lucru atunci cand vei avea suficiente dovezi contra lui, din ce vad eu, colegii de pe forum au explicat mult mai bine decat tine de ce o pompa de 1.9 este o solutie buna! tu te incapatanezi sa ne demonstrezi contrariul! :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus clar: E doar o parere.

Poti sa pui si lant de bicicleta.

Decizia e exclusiva a ta.

Ce rost ar mai avea acest forum daca nu am imparti idei si pareri ???

 

3 poze...foarte interresant! ok in regula, dar vine si intrebarea : de cand erau puse acele pompe ? ce vechime aveau ? propietarul respectivului motor a folosit ulei de calitate ? a facut reviziile la timp ? Nu este vorba de lipsa de respect,dar eu am impresia ca tu iti faci reclama gratuita pe forumul asta venind cu niste idei si afirmatii sa le spunem cel putin "neinspirate" sa ataci un lucru atunci cand vei avea suficiente dovezi contra lui, din ce vad eu, colegii de pe forum au explicat mult mai bine decat tine de ce o pompa de 1.9 este o solutie buna! tu te incapatanezi sa ne demonstrezi contrariul! :ceuameni:

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De4 ce pe bkd nu au pus arbori de echilibrare?

BKD-urile sunt produse de VW in mexic si se vand acolo unde primeaza pretul,nu  fiabilitatea si normele de poluare.

Cred ca nu au nici DPF desi sunt fabricate si in 2010 Corect???

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce inteleg eu, EEXCALADE tu afirmi ca pompa de ulei  cu lant nu e o solutie adecvata nici pentru motorul de 1.9? pentru ca lantul pinioanele si patina creaza span!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce inteleg eu, EEXCALADE tu afirmi ca pompa de ulei  cu lant nu e o solutie adecvata nici pentru motorul de 1.9? pentru ca lantul pinioanele si patina creaza span!?

Da. Neschimbarea la timp a Kit-ului (lant,patina,pinioane...etc) dauneaza grav sanatatii motorului.

La 1.9 daca ai istoricul de service(daca cumperi masina SH),si stii km reali,si schimbi kit-ul,ulei,filtru...etc la timp NU AI ABSOLUT NICI O PROBLEMA.

Am avut 1.9 si am mers de la 80 mii km la 240 mii km fara nici o problema,dar cu toate reviziile la timp, la reprezentanta.

90% din masinile care intra in tara au in jur de 170-200 mii km(in bord 120 mii km),si necesita o revizie capitala (kit distributie,kit lant,ulei cutie....).Omul o cumpara si tot merge cu ea pana se berbereste pinionul de la lant sau se gripeaza pompa de la span.

Problema lantului este si la BMW (problema chiar mai grava). La  modele noi ( 2006,2008) ,cu km pana in 150 mii,chiar si la seria X

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzie: la 1.9 nu este problema pentru ca se fac reziviile la timp, la 2.0 devine o problema pentru ca "nu" sunt efectuate reziviile, la timp :dry: :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzie: la 1.9 nu este problema pentru ca se fac reziviile la timp, la 2.0 devine o problema pentru ca "nu" sunt efectuate reziviile, la timp :dry: :blink:

Cati propietari de 1.9 sau 2.0 stii care si-au schimbat kit-ul de lant macar odata la 150 mii km???

Concluzia era ca transmisia pe roti dintate e mai fiabila si nu face problemele pe care le face lantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag ca musca in lapte, dar interesat totodata.

vad ca exista o adevarata polemica in urma problemei si deja facem comparatii reale intre 2 tipuri de motoare cu ceva diferente de functionare, (gluma: ma astept sa avem comentareii si cu v6 sau tfsi-uri, etc).

 

raspuns la o intrebare care o vad eu retorica, cine schimba kit-ul de lant?

 

unde este trecut in caietul service? la ce numar de km? si pentru ce tip de motor zice producatorul ca este un consumabil care trebuie schimbat?

 

sau noi romanii reinventam roata respectiv inventam actiuni de schimbare a unor piese/subansambluri doar de dragul de a schimba piese?

 

un pic de offtopic pot da un exemplu ca poate exista problema de fabricatie sau un lot cu probleme la anumite piese, la locul meu de munca exista o flota de masini in speta din grupul vag si exista unele motoare 1,2 tsi de vechime un an si un pic si nici una mai mult de 50.000 km si 80% din masinile cu caracteristica prezentata au avut intrare in service pentru a schimba lantul de distributie pentru ca batea. mult prea devreme, zic eu si cei din service.

 

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai de asta se rupe lantul sau se gripeaza pompa ca nu se schimba preventiv.Daca te lasi pe baza caietului de service...

Nu schimbi lantul de dragul cuiva ci de a preveni distrugerea motorului.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum, cum???? sa schimb preventiv piese? mi se pare o mare aberatie? mai bine schimb preventiv masina. imi iau tramvai.

 

ok, ai subliniat ideea cu masinile sh de afara cu multi km si romanu nu stie.

 

dar tsi-urile care au aproape 2 ani si nu mai mult de 50.000 km? ce ar trebui? la doua schimburi de ulei sa schimbe si lantul?

 

cutia de viteze are si ea multe sincroane, piese in miscare si o baie de ulei si toate astea au si ele uzura, sa schimbam cutia de viteza preventiv?

nu prea e veridic ceea ce imi spui, eu unu nu zic ca nu te cred din experienta dar nu prea sta in picioare teoria cu schimbare preventiv. e doar o parere si trebuie tratat ca atare.


Daca te lasi pe baza caietului de service...

 

pai daca nici producatorul care produce masini de atatia ani nu stie ce zice si cum se uzeaza masina, si stie mai bine un "mecanic" scolit (stim cu totii cum) pe bancile din romania, stie mai bine si are o teorie mai dezvoltata, atunci de ce nu e invers, ca romanii sa produca masini si sa exporte mai multe masini decat vw sau altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic lantul nu se schimba dar practic se mai rupe ???  Atunci sa nu-l schimbam pana se rupe???

La cat costa merita sa-l schimbi preventiv


E clar ca e doar o parere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!