Jump to content

Pompa ulei passat B6


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

multumesc.

cred ca pretul ajunge la 1200ron cu tot cu transport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-am repetat și va repet. Pt cei care nu au receptat. Nu e obligatoriu sa puneți piese noi. Cu jumătate de preț, puneți piese second-hand și este la fel de ok. Asta pentru cei care doresc sa facă și economii. Nu uitați ca eu am inițiat acest subiect, în detaliu, tocmai pentru a va ajuta sa scăpați de japcarii de mecanici și dealeri auto. Va mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai ieftin cu piese noi in unele cazuri...

Eu am contactat pana acum doua firme de dezmembrari si am primit o cotatie cu 300 Euro/kit si una cu 570 Euro/kit la care se adauga si cheltuielile de transport. Piesele noi ma costa cam 700-800 RON cu tot cu transport si bineinteles ca le-am si comandat in conditiile astea. Chiar daca nu sunt originale sunt totusi noi si cu garantie asa ca nu ma intereseaza ce scrie pe ele. Orientativ pompa de ulei este intre 250-750RON (eu am luat una cu 400 RON), sorbul e vreo 70, kit-ul de lant cu intinzator e aprox. 100RON si tabla antival cam 150RON, pinionul intre 75 si 120RON. Suplimentar fata de lista prezentata in postul de mai sus eu am comandat si semeringul din fata pinionului in caz ca se strica atunci cand este demontat- nu e mare lucru e vreo 80RON si codul sau este 038103085E. O sa va spun preturile exacte maine cand ridic piesele.

Intentionez sa fac lucrarea vineri si o sa revin cu detalii dupa. Sa auzim numai de bine!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Revin cu rezolvarea problemei la  pompa de ulei.Primul lucru care trebuie mentionat este PRETUL  550 ron.Al doilea ar fi acela ca nu trebuie alte piese de la alte masini,deci nu se modifica nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar atat de simplu cum pare sa stiti!

Eu tocmai ce m-am apucat sa fac modificarea si au aparut o gramada de probleme: ba nu s-a potrivit tabla antival, ba lantul a fost prea scurt, pe urma au trebuit suruburi, pinionul cu care a venit pompa era defect din fabricatie- am testat cu unul nou si nu se potriveste ca pas al danturii! Stiu ca pare incredibil da' asa e!

Printr-un noroc am gasit toate piesele pe un motor de 1.9 care zacea abandonat intr-un service din apropiere, le-am luat la pret bun si le-am montat dar cand credeam ca s-au terminat necazurile am constatat ca baia atinge de pinion! :banghead: :banghead: :banghead:

Maine plec la un parc de dezmembrari mai mare sa caut un pinion mai mic sau o baie cu o constructie diferita... sper sa gasesc si sa termin modificarea in timp util ca maine dupa amiaza imi cam trebuie masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand mananc c....t. Fratilor. piesele originale sunt perfecte. Mie toate mi s.au potrivit fara nicio problema, si au fost s.h.imi pare rau.ca dovada ca tot la vb mea ajungeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi cum zici SK si tot respectul pentru idee si toata contributia de pana acum! Nici mie nu-mi place sa arunc cu banii si tocmai de aia nu le-am luat la preturile pe care mi le cereau la SH: 300 euro si respectiv 570 euro numai piesele, fara transport. Nu le luam nici mort! Si totusi chiar cu piesele astea originale cum zici tu si tot atinge baia de ulei, deci daca nu s-a mai facut lucrarea inainte, nu e chiar usor... si nici pinionul acela nu e foarte usor de scos daca nu ai extractorul potrivit, posibilitatea sa incalzesti si asa mai departe. Noua ne-a luat cateva ore bune numai asta si ne cam pricepem la mecanica...

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel si la mine toate piesele s-au potrivit nu am avut nici o problema, au fost luate sh de pe o masina lovita si nu am avut nici o problema nu atinge baia de ulei, si sa incalzim am folosit un arzator din acela micut(pe care il folosesc instalatorii cand imbina tevile de cupru) si eu am zis ca trebuie suruburi de 7 ca sa prinzi pompa. acum si la mine lucrarea cu tot cu demontatul celei vechi a durat cateva ore. nu s-a facut intr-o jumatate de ora. oricum iti doresc succes colegul ovtudor si sa termini lucrarea la timp, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos.

Si noi tot asa o lampa din aia am folosit, numai ca mai intai a trebuit sa adaptam un extractor ca sa putem scoate pinionul si asta a luat timp cu adevarat. Extragerea a durat 15 minute efectiv, da' pana ne-am dat seama ce si cum trebuie modificat a luat cel mai mult timp si aici e meritul mecanicului care este unul foarte priceput, ca altfel ai foarte multe sanse sa o dai in bara. Deci nu e o lucrare foarte simpla si cine nu are cunostinte bune de mecanica mai bine inchiriaza o platforma si merge la cine stie si a mai facut. Mecanicii la care ati facut voi lucrarea aveau experienta in spate, mai modificasera si stiau cum se face de asta a durat atat de putin. Tocmai asta am vrut si eu sa subliniez ca nu e chiar asa de simplu daca n-ai mai facut niciodata asta.

Si inca ceva pentru cei care se hotarasc sa ia piesele separat- nu conteaza de unde: se poate pune orice pompa de 1.9 dar antivalul trebuie sa fie din plastic, fara garnitura de prindere pe marginea baii. Exista doua tipuri de pinioane si doua tipuri de lanturi: pinionul de la pompa trebuie sa aiba musai 23 de dinti. Daca are 31 e prea mare si nu se potriveste- adica atinge de baie- verificat! Pinionul de 23 de dinti trebuie montat obligatoriu cu lantul cu 23 zale altfel lantul e prea lung si nu se va intinde corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am terminat in sfarsit!

Am gasit un pinion de 23 de dinti la unul din parcurile de dezmembrari de pe langa Constanta. De fapt n-am reusit sa iau doar pinionul ca n-au vrut sa-l vanda separat asa ca l-am luat cu tot cu pompa de care era atasat si am montat-o fara alte interventii.

In concluzie costurile au fost cam asa:

- pompa cu pinion de 23 de dinti (SH) - 350 RON;

- antival pentru baia de ulei (SH) - 30 RON;

- lant cu intinzator FEBI-BILSTEIN (nou) - 100 RON;

- semering pentru arbore - partea din fata (NOU)- aprox. 30 RON (optional)

- pinion pentru arbore - 75 RON

Total piese: 585 RON.

Manopera : 550 RON

 

Total: 1135 RON adica aproximativ 260 Euro (cu tot cu bere :beer: :beer: :beer: )

 

Impresiile dupa modificare:

  • (+) motorul pare sa traga mai bine si NU CRED ca e Placebo din doua motive: 1- motorul e mai usor, pentru ca nu mai are arborii de echilibrare si 2- presiunea uleiului cred ca e mai mare in anumite cazuri (in special la relanti si la regimurile joase de turatie) din cauza ca raportul de transmitere e aproape 1:1 iar camerele pompei sunt mult mai mari;
  • (+) consumul a scazut cu aprox. 0.2 l/100 km.
  • (-) e posibil sa fie PLACEBO dar nu cred. Din punctul meu de vedere e un pic mai zgomotos - trebuie sa fii foarte atent si mi se pare ca se simt unele vibratii atat pe volan cat si la schimbator, daca tii mana pe el, ca un fel de "zgomot de fond" continuu pe care nu l-am remarcat inainte- dar fara sa fie deranjant totusi...
  • (+) in mod sigur dorm mai linistit de acuma...

 

Succes celor care vor sa faca pasul dar vreau sa subliniez inca o data ca nu e o lucrare simpla care poate fi facuta in spatele blocului: trebuie scule, conditii, posibilitatea sa adaptezi anumite scule, SDV-uri potrivite si multa, multa ATENTIE! Daca nu vreti si alte costuri bineinteles...

 

Spor la...SUCCES!

 

 

P.S.: Daca se mai incumeta cineva sa faca modificarea si doreste o pompa de 1.9 pentru asta am eu una la un pret bun. La fel si pentru ansamblul cu pompa "veche" cu tot cu arborii de echilibrare si inbus-ul buclucas care la mine nu e aproape deloc uzat.

 

  :RO flag: Multumiri inca o data colegilor SK HIGHLINE si BIBI1411 care au promovat solutia pe forum.

 

 

 

O seara buna si sa auzim numai de bine!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, si eu am finalizat azi operatiunea cu schimbarea pompei. Sunt din Bucuresti si am gasit un mecanic in Targoviste multumita ajutorului dat de colegul bibi1411 (tin sa ii multumesc pe aceasta cale).

Toata operatiunea ma costat 250 euro (1100 lei) , a durat cam 4 ore.

 

Concluzii :

 

1) Analizand presiunea cu mecanicul de fata pot spune ca este foarte buna (mult mai buna decat ce ofera vechea pompa)

2) Masina TRAGE MAI BINE, nu imi dau seama de ce, dar asa am impresia si se simte pe sosea.

3) Am "alergat" practic cu masina Targoviste-Bucuresti si momentan a mers f bine. Sper sa fie totul in regula si pe viitor (va tin la curent)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari celor care au reparat masina, sa se bucure de ea fara probleme si cu multi km, si vreau sa confirm ce au zis colegii dupa cativa km si anume ca masina cel putin a mea merge mai bine, motorul are alt zgomot mai frumos mai strans si la mine au disparut niste trepidatii care apareau intre 2000-2500 de turatii, eu presupun nu era echilibrata cum trebuie pompa aceea cu contragreutati. 

inca o data felicitari si sa va bucurati de masini multi km si cu placere vic_myx si ma bucur ca am putut sa te ajut.

Modificat de bibi1411
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vic :pretul a fost cu tot cu piese nu ? Platforma pana acolo(targoviste) ?? Turbina era ok ?

 

 

MUltumesc anticipat 

 

Va pupa tata si :Driver: SAfe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa va vreau dragilor. Ma bucur pentru voi. Cunosc sentimentul de liniste sufleteasca. Eu nu mai am griji. Stiu ca pot pleca la orice ora in Spania, Germania sau pe luna... Ca din punctul asta de vedere nu ma mai tem ca-mi cade axul minunat pe autostrada si ma costa vreo 2000 eur sa o fac prin vreo reprezentanta. Doamne-ajuta! P. S: astept cu interes si din partea voastra orice alte solutii pentru rezolvari ieftine ale problemelor noastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu, pretul a inclus toate piesele necesare si mana de lucru. Eu m-am dus cu masina pana acolo (aveam axul sudat pe pompa veche, o solutie temporara..) deci mergea. Am facut aceasta operatiune ca masura preventiva, axul se putea oricand rupe.. Costul unei platforme pana acolo nu am idee .

 

PS : Mecanicul nu are service-ul chiar in Targoviste, eu m-am intalnit cu el acolo si am mai mers vreo 20-30 km pana intr-o comuna.  Cine are nevoie de datele acestuia poate contacta pe colegul bibi sau pe mine.

Modificat de vic_myx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am  inteles :D .Poate s-o inventa si in Bucuresti vreun mecanic care sa faca operatiunea :)

 

Va pupa tata si  :Driver: SAfe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei te pun in legatura cu un mecanic bun dar trebuie sa vii pana la Cernavoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, alta metoda in afara de schimbarea cu o pompa de clasica1.9 nu este viabila? de exemplu confectionarea acelui imbus dintr-un material rezistent?? Ce probleme ar mai putea sa apara daca as schimba acel ax  cu unul din titan de exemplu!? vw :emthdown:

Modificat de razvann87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste cu atentie tot topicul.Multi ,,prelucreaza axul'' din imbusuri de calitate mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineînțeles ca se poate face dintr-un material mai bun dar problema este de fapt una de proiectare si nu o sa dispara prin imbunatatirea materialului. E ca si cum ai crede ca poti sa transformi in capodopera orice prostie daca o pictezi cu praf de aur!

Din punctul asta de vedere sistemul clasic cu pompa actionata cu lant e aproape 100% garantat si verificat, fiind folosit de la inceputurile motoarelor cu ardere interna. Credeti ca a existat vreun motor de tanc cu pompa de ulei actionata printr-un imbus hexagonal? Eu n-am auzit de asa ceva dar stiu ca aveau sistemul de pompa de ulei actionata cu lant sau cu roti dintate - unele dintre ele... si ganditi-va ca motoarele alea erau facute sa functioneze in orice conditii.

Revenind la problema noastra care in cazul asta, este de fapt tocmai forma aceea de hexagon prin care au ales sa transfere momentul de antrenare pentru pompa de ungere si care, dupa parerea mea, este cea mai proasta alegere mai ales ca functionarea nu este deloc una lina si fara socuri. Din cauza ca cele doua piese (inbus si priza) sunt asamblate printr-un ajustaj cu joc, transferul de putere de la una la cealalta (sau transmiterea momentului intre cele doua piese) se face in cazul unei asemenea prize hexagonale doar prin muchii adica printr-o suprafata de contact foarte mica-  liniara mai precis, ceea ce determina presiuni superficiale extrem de mari si ca urmare deteriorarea relativ rapida a formei prin oboseala mecanica.

Solutia in cazul asta ar fi sa se inlocuiasca forma prizei cu una profilata cu caneluri (sau chiar una gen torx) care sa asigure transferul momentului prin intregul flanc nu numai prin muchia sau varful acestuia.

Tocmai din cauza asta nu am incredere in solutia imbunatatirii calitatii materialului sau a maririi suprafetei de contact - asta a fost rezolvarea la modelele mai noi unde s-a facut o gaura mai adanca si axul e din material mai bun- dar problema rămîne pentru ca forma e tot aia! Deci boala lunga... moarte sigura.

razvann87

Sa stii ca titanul nu e deloc cea mai buna alegere pentru ca nu are o duritate foarte mare (de fapt este la fel de dur ca si unele oteluri doar ca este mai usor cu aproape jumatate), ca sa nu mai vorbim ca nu e usor de gasit, e foarte greu de prelucrat si nu in ultimul rand foarte scump. Probabil mult mai bine in cazul asta ar fi un tratament superficial de durificare cum ar fi o nitrurare ionica sau o acoperire cu carbura de tungsten prin care sa se imbunatateasca rezistenta la uzura, numai ca pe urma pot sa apara alte probleme cum ar fi ciupituri, microfisuri - tocmai din cauza duritatii excesive.

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ideea(faptul ca e prost gandita acea angrenare), dar ma gandeam ca nu de idioti au schimbat mecanicii wv mecanismul cu lant, adica daca la 1.9 mergea asa de bine de ce nu l-au pus si pe 2.0? multumesc pentru raspuns m-am lamurit in mare parte cred ca o sa merg sa caut o pompa de 1.9, dupa ce am scapat(cred) de problema injectoarelor vreau sa scap si de pompa asta si dupa aceea de masina(glumesc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au pus-o și pe 2.0 dar numai pe unele motoare- codul e BKD: 140CP, 16V, injecție Bosch, pompa de ulei clasica.

Nu chiar de tîmpiți au schimbat sistemul: au încercat sa facă motoarele diesel mai rafinate din punct de vedere al zgomotului și trepidațiilor, prin eliminarea unor armonici- asta e rolul acelui ansamblu de arbori de echilibrare- dar la mecanismul de antrenare al pompei de ulei au dat chix.

... sau poate ca s-au gîndit ca generația de motoare de 1.9 a fost prea fiabila si nu ieșeau prea bine cu piesele de schimb?! :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar scrie in brosura de prezentare a masinii ca noile pompe de ulei si injectoarele piezo sunt facute special pentru a reduce zgomotul si trepidatiile.au cam facut-o lata cu ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele piezo sunt doar pe CR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!