Jump to content

Pompa ulei passat B6


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

Pompa de ulei in sine nu are nici o problema saraca, doar ca e actionata prin intermediul axului ala de... "vis"... ca sa zic asa! Din cauza asta problema exista la ambele sisteme fie ca e vorba de cel cu lant sau de cel cu pinioane pentru ca diferenta apare numai la modul de antrenare al acelui ansamblu de arbori de echilibrare care ar avea rolul de a elimina anumite armonice, care la randul lor pot intra in rezonanta cu restul masinii la anumite regimuri de turatii. Din cate spuneti voi cei care l-ati eliminat si din ce am vazut si pe net in filmulet nu pare sa faca prea mare lucru pana la urma, deci se poate renunta la el fara nici o emotie.

In alta ordine de idei nu are nici o treaba numarul de supape cu caracteristica pompei si capacitatea sa de a asigura presiunea. Diferenta intre motoarele cu 8 sau cu 16 V nu e decat la sistemul de distributie si la faptul ca au o axa cu came in plus, deci aproape nimic. Pe langa asta mai mult ca sigur ca vorbim de o pompa volumica deci nu aceasta realizeaza efectiv presiunea ci restrictia debitului din sistemul hidraulic sau rezistenta hidraulica de la iesirea pompei- adica motorul in acest caz. In concluzie cu cat e restrictia mai mare cu atat e si presiunea mai mare in sistem.

Ca sa ies din offtopic sistemul de antrenare al pompei de 1.9 este intr-adevar simplu si fara greseala:lant, patina-intinzator si pompa. Mai simplu de atat nu se poate si nici nu are ce sa se strice.

Felicitari celor care au adus solutia pe forum si personal abia astept sa o pun in aplicare. Un numar de telefon mai aproape de Cernavoda stie cineva?

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SK zici mai sus ca in aceea gaura ce trebuie astupata se pune un surub, aceea gaura are filet? sau trebuie facut un filet?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine mecanicul a facut filet, si a pus un surub, la colegul sk presupun ca la fel s-a intamplat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A scris ca se face filet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumim Ovtudor

Nu știu exact dacă avea filet. Cert e ca nu e foarte greu de înfundat. S-a montat un șurub pe care cred ca l-a tăiat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, datele concludente si reactia colegilor m-au convins ca schimbarea cu o pompa clasica 1.9 ar fi solutia si multumesc celor care au venit cu propunerea in special colegului SK, sunt destul de scarbit de aceasta problema fiind patit de doua ori si am fost destul de reticient, Am sunat sa aflu pretul pentru pompa noua  de 1.9 cu tot ansamblul, ar fi cam 980 lei cu tot, acum mai trebuie doar un mecanic care cunoaste aceasta operatiune si am rezolvat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dublu fata de second-hand. Nu știu dacă merita, dar nah. Cunoscătorii spun ca aceste pompe clasice nu se strica. Foarte rar. Deci dacă vrei economii, încearcă second-hand. Și manopera te va costa în jur de 150eur cel puțin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, merge si second hand, am vrut doar sa anunt pretul pentru cei care vor opta ptr ceva nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 zile imi apare mesajul:"low oil pressure, stop the engine".Ma poate ajuta cineva cu un mecanic in bucuresti sa descoper exact ce are si cat m-ar costa?Multumesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegul, citeste topicurile anterioare, e dezbatuta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionutm81.

Multumim frumos GABIVVX. Stii cumva si codul de la celelalte repere- adica roata de lant care trebuie montata pe arbore in locul pinioanelor si spargatorul de valuri din baia de ulei?

Si inca o intrebare pentru cei care au facut modificarea: intinzatorul de lant se monteaza asa singur pe blocul motor sau mai trebuie vreo alta piesa cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi aduc bine aminte s-a montat singur pe blocul motor fara nici o alta piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal all, pompa de ulei de 1,9 nu conteaza de pe ce tip de motor provine corect ?? Este acelasi cod si pe AVB si pe BLS  si pe AWX...nu conteaza ...trebuie sa fie doar de 1,9 ?

 

Multumesc anticipat 

 

VA pupa tata si :Driver: Safe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza tipul motorului, numai sa fie de 1.9.

Modificat de bibi1411
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ati facut operatia cu schimbatul pompei de 1.9 si cam cat v-a costat toata treaba?Multumesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut cateva cercetari prin ETKA si pe alte forum-uri din afara si concluziile sunt dupa cum urmeaza:

  • Inlocuirea pompei de ulei si a intregului ansamblu este cea mai buna solutie si singura care garanteaza in proportie de 95% ca nu vor mai fi probleme in aceasta zona. Spun 95% pentru ca au existat si in cazul acestui sistem unele cazuri in care au aparut probleme la lantul de actionare, s-au ras dintii rotilor de lant, s-a rupt intinzatorul- dar toate au fost cazuri izolate;
  • Indepartarea ansamblului de arbori de echilibrare nu are nici un impact asupra functionarii masinii
  • Lista de piese de schimb necesare pentru modificarea sistemului de ungere este urmatoarea:
  • Pompa de ulei de 1.9 (ALH, BMN, BMM, AZV, BSY) sau 2.0 (BKD) cu pinion cod 03G115105/ 038115105B/ 06A115105B/ 038115105D;
  • Lant de actionare cod 038115230A
  • Intinzator lant cod 038115130
  • Tabla antival pentru baia de ulei cod 037115220B
  • Pinion pentru arborele cotit cod 06A105209B sau alt arbore de 1.9/2.0 cu pinionul montat din fabrica.
  • Tub cu etansant pentru baia de ulei (form-gasket)

     4. Pentru ca sistemul sa functioneze corect trebuie obturata gaura prin care se asigura la momentul actual ungerea ansamblului de arbori de echilibrare. O sa revin si cu o poza pentru edificare.

 

 








 



 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tub cu etanșare? Bănuiesc ca ar trebui sa fie un silicon ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar silicon dar seamana. Este de fapt un compus special care rezista la ulei si la temperaturi ridicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar se gaseste acest tub de silicon?? si e special facut(sta acolo ma gandesc ca acolo este si presiune si de la trepidatii sa nu cada in baie in mers)?? intreb doar ca eu nu am gasit nimic de genul asta si nici mecanicul nu stia de ceva de genu(el mi-a zis ca a mai astupat la o masina anterioara tot cu un tub/dop si cu silicon si a cazut si a trebuit sa puna surub) 



si tin sa mentionez dupa 10 -12 ziel de cand am facut schimbarea, masina merge bine, parca si mersul motorului s-a schimbat(sar putea sa ma insel dar mie asa mi se pare), raspunde un pic mai bine la acceleratii(probabil si de la turbina ca am schimbat-o) asa ca recomand celor care au probleme sa nu mai stea pe ganduri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, cred ca nu am fost prea explicit.

Etansantul nu este pentru obturarea gaurii ci pentru etansarea imbinarii dintre baia de ulei si blocul motor la montarea acesteia. Obturarea gaurii respective se face cu un surub dupa ce in prealabil se fileteaza sau se mai poate face cu o bucata de alama sau bronz (parca de 1/4"  e indicata pe unul din site-urile pe care m-am uitat) care se introduce fortat si se nituieste cu ciocanul. Totusi cea mai buna solutie mi se pare cea cu surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de exemplu pentru etansarea baii de motor am folosit victor reintz care se gaseste in orice magazin auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îmi cer scuze pentru calitatea post-ului în care am descris ce și cum trebuie făcut dar era dimineață și ma grăbeam sa plec la servici. Iata și poza cu gaura care trebuie obturata:

delete-1.jpg
 

Pentru a ușura identificarea respectivului orificiu, ganditi-va ca rolul sau este de a alimenta cu ulei ansamblul de arbori de echilibrare care urmeaza a fi inlaturat, adica in dreptul sagetii din imaginea de mai jos:

63e7776f87f71b9c.jpg

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact astea sunt piesele necesare. sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!