Jump to content

Pompa ulei passat B6


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

domnul sorin la mine axul nu avea nici cea mai mica uzura, la mine era problema in gaura de la balansier in care avea joc foarte mare axul hexagonal.

Aici pe site s-au discutat toate solutiile posibile si s-a ajuns la concluzia ca cea mai buna solutie este cea cu schimbarea cu una de 1.9. Eu nu am inteles ce faceti dumneavoastra exact, schimbati axul si largiti gaura sau o si adanciti?? Nu stiu cum sunt pompele de pe cr dar daca sunt pe acelasi principiu in timp si km mai multi tot o sa se uzeze, axul acela impreuna cu gaura se uzeaza foarte mult la accelerari si decelerari.

Si domnul ovtudor este mecanic si el a venit cu explicatii logice de ce este mai bun sistemul de 1.9 si nu cu reclama ca el face aceasta schimbare.

Si domnul sorin aceasta schimbare pe care am facut-o noi se practica si in germania si olanda si probabil si alte tari printe care cred ca este si anglia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completez pe colegul bibi, cea mai buna solutie este schimbarea cu o pompa de 1.9 . ce oferiti dumnevoastra acolo( si este reclama pe fata) ...garantii cu cel putin 400.000 km am mai auzit..., dar nu voi mai intra in detalii. Cea mai buna solutie ramane schimbarea pompei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema transmiterii de moment pe o priza hexagonala este o mare prostie, motivele nu le voi relua pentru ca le-am explicat foarte clar- zic eu -intr-un post anterior. Deci atata timp cat exista un imbus ca mijloc de transmitere a miscarii, fenomenul de uzura se va amorsa si va continua sa se degradeze in timp pana la distrugere. In al doilea rand intervalul de timp in care se distruge definitiv imbus-ul sau priza acestuia este proportional cu dezalinierea dintre axele celor doua componente.

Pe de alta parte eu am comparat sistemul de actionare directa al pompei cu sistemul folosit la motoarele de tanc, luate ca referinta doar pentru ca vehiculele militare sunt proiectate intotdeauna pentru fiabilitate maxima. Nu conteaza ce fel de tanc e: sovietic sau german dar chiar si asa va pot spune ca nici motoarele de pe T34 sau IS-2 sovietice si nici cele de pe Tiger-urile germane nu aveau arbori de echilibrare si nici pompa de ulei nu era actionata cu vreun imbus. Toate foloseau sistemul de transmisie directa fie prin lant sau prin roti dintate chiar daca sistemul de ungere era cu carter uscat (dry sump- asa aveau PzKw VI sau Tiger I) si nu cu carter umed (cum sunt acum la VW).

Asadar IMBUS= Bad solution!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completez pe colegul bibi, cea mai buna solutie este schimbarea cu o pompa de 1.9 . ce oferiti dumnevoastra acolo( si este reclama pe fata) ...garantii cu cel putin 400.000 km am mai auzit..., dar nu voi mai intra in detalii. Cea mai buna solutie ramane schimbarea pompei

Daca schimbi pompa si treci la varianta veche cu lant de ce nu schimbi masina si treci la B5 ???

La Audi ,Passat...etc 2013 trasmisia e pe lant sau pe imbus ??? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca pompa de 1.9 nu dauneaza deloc perfomantei masinii !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegul excalade citeste cu atentie topicul, noi nu trecem la o varianta veche si trecem la varianta care este pe motoarele de 1.9 care s-au fabricat pana acum.

noi am incercat sa gasim o solutie buna si colegul ovtudor tot explica dar se pare ca unii dintre noi ori nu citesc ori doresc sa se contrazica.

toate pompele sunt antrenate ori pe lant ori pe pinioane imbusul acesta antreneaza contragreutatile acelea.

 

si crede-ma nu este deloc placut sa te trezesti ca iti apare o eroare sa nu stii de unde poate proveni, sa opresti masina unde esti sa te chinui sa o aduci in orasul tau(mie mi s-a stricat la sibiu) sa o desfaci sa descoperi ca o pompa noua este peste 6000 ron, sa aflii de asemenea ca trebuie sa schimbi si turbina care una noua este undeva la 3000 poate si mai mult plus manopera si stresul si sa ajungi la un sfert din cat valoreaza masina poate si mai mult de un sfert.

si te rog frumos sa ne dai argumente de ce crezi ca ar fi mai bine sa pui aceeasi pompa cu care ai avut probleme?? cum si colegul cu reclama nu a mai venit cu informatii cu ce face el de fapt adica ce modifica si cum modifica. 

 

noi nu obligam pe nimeni sa schimbe ci dam sfaturi pentru cei care au probleme, ei pot sa faca ce vor la masina sa sudeze imbusul, sa largeasca gaura si sa puna un imbus mai gros, sa cumpere pompa noua. 

 

pana acum cei care am patit sau am schimbat am venit cu argumente si in continuare eu unul imi sustin ideea ca este cea mai buna solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca topicul are f multe informatii utile si nu as vrea sa se piarda subiectul in msg offtopic sau care sunt partial pe langa subiect.

Au fost expuse atat date tehnice destul de explicite cat si pareri ale persoanelor care au facut aceasta modificare, mai departe fiecare decide cu capul lui care este cea mai buna varianta.

Multumesc pe aceata cale colegilor care si-au alocat timp si au postat la subiect informatii f detaliate si concrete.

Doresc sa inchidem aici orice alta polemica (de ce, dar de ce, dar nu sunt convins ... etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect!
 
    Inainte de a inchide topicul si ca o concluzie cumva la toata discutia de pana acum iata rezultatele unei cercetari pe care am efectuat-o in ETKA si pe cateva forum-uri VAG internationale:
    In timp ce ma straduiam sa gasesc o solutie la problema pompei de ulei de pe masina mea, cautand in ETKA am tot incercat sa aflu de ce unele pompe cedeaza si unele nu. In felul asta am observat ca la motoarele de 2.0 cu codul BKD, AZV si BMN (care au echipat o serie de Octavia, A3, Seat si Golf) sistemul de ungere este foarte similar (dar nu identic) cu cele de la motoarele de 130CP, 1.9 PD iar acestea se pare ca nu au avut niciodata vreo problema cu pompa de ulei. Tot din ETKA reiese in mod cert ca aceste motoare nu au acel ansamblu de arbori de echilibrare- care pare sa fie calcaiul lui Ahile in tot sistemul asta. In incercarea lor de a face motoarele astea mai silentioase si mai rafinate pentru modelele din ce in ce mai scumpe, VAG a pierdut din vedere aspectul fiabilitatii.
Foarte pe scurt motoarele de 2.0 difera constructiv fata de motoarele de 1.9 prin faptul ca au un ansamblu de arbori de echilibrare (echilibrator Lanchester) cu doua axe excentrice care se rotesc in sensuri opuse la 2x viteza arborelui cotit si care sunt astfel aliniate incat sa contrabalanseze anumite armonici rezultate in urma miscarii rectilinii alternative a pistoanelor. Nu o sa insist mai mult asupra acestui aspect si nici asupra modului de functionare, cine e interesat poate sa gaseasca explicatii ample si exacte aici: http://www.irccyn.ec-nantes.fr/~arakelya/files/journal/JMR_2010_647-649.pdf.
   Primele motoare au avut sistemul de antrenare cu lant care a fost un dezastru total (si primul meu motor a "decedat" tot din cauza asta) dupa care s-a trecut la sistemul cu roti dintate. Acesta prelungea viata pompei din cauza ca se eliminau socurile din antrenarea cu lant dar imbus-ul e tot acolo si va ceda pana la urma pentru ca socurile sunt destul de importante. Ca dovada pinionul pe care l-am demontat de pe arborele meu cotit avea un dinte fisurat pe care l-am vazut abia cand mi l-a cerut un coleg de pe forum.
   Problema de fapt este la modul de antrenare al pompei de ulei care este pusa in miscare de arborele condus al echilibratorului printr-o priza hexagonala si un imbus, si care pe langa problemele de forma pe care le-am mai explicat intr-un post anterior, nici nu angajeaza suficient in interiorul prizei din arborele de antrenare. Din cauza regimului variabil al motorului sarcina pompei de ulei este si ea variabila si in combinatie cu ansamblul de echilibrare sunt induse oscilatii torsionale care distrug imbus-ul de cuplare si rotile de lant la sistemele care nu au transmisie pe pinioane. Chiar si asa la sistemul nou inca ramane problema imbus-ului. Ganditi-va la asta ca la masina de spalat de acasa: sarcina debalansata=> vibratii + continuarea functionarii = masina de spalat noua!
   Ca o paranteza trebuie spus ca BMW utilizeaza acelasi sistem de echilibrare dar acolo arborii sunt dispusi in stanga si in dreapta arborelui cotit fiind antrenati separat de pompa de ulei. La fel Peugeot are un sistem similar cu cel de la VAG pe motoarele HDi dar priza este profilata cu arbore canelat si deci nu are nici o problema- in final se vede ca e o problema de proasta proiectare a inginerilor de la VAG, din pacate nu e singura dar sa revin on-topic.
   Dupa cum am spus si mai devreme problema este data de abaterea dintre axele celor doua piese, si exista colegi pe forum-urile internationale care au masurat abateri de la concentricitate de cel putin 0.1mm, ceea ce in termeni ingineresti reprezinta un mare defect pentru acest tip de cuplaj. Obtinerea unei atat de bune alinieri este insa dificila pentru ca ansamblul este o constructie turnata care este prelucrata in productie de masa cu masini unelte avand abateri diferite, deci cu un potential de producere a unui numar destul de mare de defecte. Compensarea acestor probleme se poate face prin alegerea unei alte forme sau reproiectarea ansamblului astfel incat sa se asigure o angajare eficienta intre cele doua piese. Aceasta din urma este se pare si solutia pe care au gasit-o inginerii VAG la pompele de pe motoarele CR, la care priza este mai adanca iar imbus-ul este de 10 mm. si mai mult ca sigur ca in asta constau si toate ofertele de modificare aftermarket in urma carora vi se garanteaza 400.000km.
 
   Deci pentru a concluziona:

  • Daca ai un motor 2.0 TDI cu arbori de echilibrare si imbus vei avea probleme mai devreme sau mai tarziu.
  • Daca nu ai ansamblul de echilibrare si ai sistemul cu lant si pompa similare cu cel de 1.9 totul e in regula, sansa de a avea probleme e aproape inexistenta. Fiindca practica a demonstrat ca este cel mai sigur dintre sisteme sustin in continuare ca este cea mai buna dintre solutiile problemei.
  • Daca ai montat ultimul tip de ansamblu de echilibrare de la VAG probabil ca nu vei avea probleme pentru ca se pare ca au facut acel imbus mai mare si probabil ca este si mai bine centrat- cam asta se pare ca este ideea si in cazul celor care se ofera sa prelucreze ansamblul si garanteaza in felul asta cam 400.000 km. Faptul ca imbus-ul exista in continuare nu reprezinta totusi o rezolvare definitiva a problemei existand in continuare riscul sa cada peste un anumit numar de km.- asadar atentie la masinile Second Hand cu km. putini.
  • Daca aveti aceasta problema vreodata OPRITI MOTORUL IMEDIAT. Daca mai mergeti chiar si 100 m e posibil sa fie foarte costisitor. Am scris ce si cum intr-un alt post.

Scuze pentru postul foarte lung dar sper ca am clarificat majoritatea aspectelor pentru oricine.

Spor la SUCCES!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost astazi "fericitul" beneficiar al mesajului "Low pressure oil". Eram in Oradea si porneam spre Cluj cand a aparut mesajul, am oprit si am verificat nivelul uleiului care era la minim, am pus 500 ml ulei si am pornit sa vad daca s-a remediat problema, din pacate dupa 50m a reaparut mesajul si nu am mai pornit masina. Am chemat o platforma si am adus-o la mecanic care urmeaza sa schimbe tija. Din spusele lui a mai intalnit aceasta problema si la unele motoare de audi. Sper sa nu fie si alte probleme, cu toate ca am mers maxim 100m. Exista posibilitatea sa fie problema de la senzorul de presiune? Cum se poate verifica senzorul? pentru ca la scanare nu-mi arata nici-o problema. Costurile: 500 ron platforma iar manopera de inlocuire este estimata la 200 ron. Maine merg sa vad daca au pe stoc, la reprezentanta, tija care am inteles ca e intre 20-40 ron. Se pare ca incepe sa fie o problema asemanatoare cu cea a injectoarelor si sper sa vad cat mai curand un topic cu titlul "Inlocuire gratuita a pompei de ulei" :)

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihaitza_mondeo

va salut.imi poate spune si mie cineva ce tip de pompa de ulei am?

asta e vin ul:WVWZZZ3CZ6E027820

multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Di Livio, cand am avut eu prima data problema mecanicul la fel, a verificat senzorul de presiune (trebuie data baia de ulei jos ca senzorul se afla chiar pe baie). Daca ai noroc, este doar de la el :) dar in nefericitul caz in care problema este pompa, ai rezolvarile discutate intre colegi...Scanarea nu iti arata nimic , la fel am patit si eu, la scanare era totul bine si frumos! Este bine ca ai mers doar 50 m ! altfel se ducea naibi si turbina daca problema este chiar de la pompa de ulei. Practic, daca nu este de la senzor, 100% este de la pompa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din pacate este de la pompa. Am cumparat acel ax,  dar se pare ca priza balansorului s-a rotunjit. Pentru moment solutia gasita de mecanic este aceea de a monta o bucsa facuta la strung. Metoda, care spune el, a dat rezultate bune pana acum. Totusi voi cauta o pompa de 1.9 pentru a sta linistit.

 

L.E.:  Am gasit o pompa de ulei de la un bkc. Sper ca mecanicul sa stie cum se face modificarea, daca nu, sper ca voi obtine indrumari de la vre-un coleg binevoitor :).

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DiLivio , pompa de 1.9, nu mai sta pe ganduri! bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axul prezenta uzura sau doar priza se uzase?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua prezinta uzura. Problema e ca mecanicul nu a mai facut conversia de la pompa de 1.9 si acum ma documentez asupra operatiunii :). Sper sa-i dau de capat cat mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu o pompa de 1.9 dar nu are pinionul de 23 de dinti.

Nu e chiar asa de dificil de facut conversia dar necesita multa atentie si un pic de cunostinte de mecanica.

Cauta post-urile mele si o sa gasesti indicatii cu ce trebuie facut, codurile de la piese si cateva poze ca sa te edifici.

Spor la SUCCES!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa imi spuna cineva de ce la primele modele de bkp care sunt cu lant si intinzator se duce la un anumit nr de km(100.000-150.000) pinionul de pe vilbrochen? Ma gandesc si eu sa trec la pompa de 1.9 dar si aceea e cam la fel pinionul de pe vilbrochen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca ai citit toate cele 22 de pagini si nu ai gasit raspunsul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea problemei la mine: am renuntat la inlocuirea pompei actuale cu una de bkd, deoarece mecanicul nu s-a bagat sa inlocuiasca pinionul de pe vilbrochen. Pana la urma am acceptat varianta lui: a marit gaura din balansier si a introdus, prin filetare, o bucsa (dintr-un material mai rezistent) cu interior hexagonal. Noul ax l-am cumparat de la reprezentanta si am inteles ca ar fi de calitate mai buna decat cel vechi. Sper ca am scapat definitiv de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihaitza_mondeo

ne bucuram  ca ai scapat de problema,

costuri aproximative?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PENTRU CEI CARE SUSTIN REVENIREA LA POMPA DE ULEI ANGRENATA DE LANT:

1.motoarele 2.0 sunt prevazute cu orificii de ungere pentru lant  ??? 

2.in timp spanul de la patina unde se duce???

3.nu din cauza spanului de la patina ,lant si roti dintate (care blocheaza pompa de ulei) s-a renuntat la lant odata cu noile motoare 2.0 TDI ?

4.transmisiile pe lant nu sunt galagioase???

5.debitul de ulei de la 1.9 e acelasi cu cel de la 2.0 ???

6.cat costa toata modificarea? 

 

Succes tuturor! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costuri: 400 bucsa, 24 noul ax si 250 manopera cu tot cu schimb filtre si ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costuri: 400 bucsa, 24 noul ax si 250 manopera cu tot cu schimb filtre si ulei.

Cost rezonabil in comparatie cu trecerea la transmisie pe lant.

Intrebare: cati mm adancime are bucsa cu hexaon??? ; unde ai gasit bucsa cu hexaon interior de 6mm ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsa a fost confectionata de un strungar cu care a mai lucrat mecanicul. Adancimea nu a fost marita deoarece am cumparat axul de 77 mm. Probabil era o idee mai buna sa iau axul de 100 mm si sa adanceasca gaura. Dar sper ca cei de la vw sa faca o actiune de inlocuire a sistemului actual, si nu vreau sa fac modificari evidente. 

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!