Jump to content

Pompa ulei passat B6


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

Revin cu informatii, dupa demontarea baii de ulei, precizez inainte ca pompa este pe pinioane iar masina are 137.000 km reali (an 2006):

imbusul de 6 (lunigime 77) prezenta uzuri destul de semnificative motiv pentru care am ales sa cumpar un imbus nou, de 100mm lungime, de la reprezentanta vw, am adancit gaura din balansier cu +23 mm (diferenta intre inbusul nou si cel vechi) printr-un proces de electroeroziuni dupa care totul s-a remontat.

Mentionez ca balansierul prezenta urme minore de uzura! Imbusul original intra doar 15mm in balansier, acei 15 mm nu au fost refacuti, reincarcati ...etc. Pur si simplu s-a continuat cu gaura de la acea cota, pana cand s-a ajuns la un total de 46mm.

Costuri:

manopera mecanic (demontat - montat baie/pompa + schimb de ulei si filtru): 150 Ron

manopera atelier - electroeroziune: 150 Ron (sigur nu mai face procedura asta la acesta suma intrucat am inteles ca este destul de mult de munca (confectionat electrozi (2) de cupru ... etc. - vreo 4-5 ore de lucru

pret imbus reprezentanta + siguranta : 22 ron

5 litri de ulei si filtru: 235 ron

Total: schimb ulei + filtru + rectificat pompa + manopera = 560 Ron

Sa vedem cat o sa tina ... recomand tuturor sa verifice si eventual sa intervina, daca masina are peste 100.000km. Daca pica acel imbus sunt sanse mari sa pice si turbina (cost de reconditionare doar pentru turbina ~1300 ron).

post-6376-0-31553100-1375865534_thumb.jp

Imbusul nou are 6.8 mm pe "diagonala" - intre doua muchii iar zona uzata a ajuns la 6.4 mm. Daca mai punem uzura din balansier de aprox 0.2 rezulta o priza f mica! Teoretic, la o uzura insumata de 0.8 popma de ulei nu va mai fi antrenata.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai totusi sa incetam cu panica. Ar fi bine sa se verifice acel ax, dar sa nu exageram...

Din pacate, aproape toate CR-urile sufera de aceeasi boala. Se poate ca la cele din 2010, datorita axului mai lung sa nu se mai uzeze.

 

Singurele CR-uri sigure 100% sunt cele de110 CP si asta dintr-un motiv foarte simplu: nu au arbori de echilibrare. mai sunt vreo 2 coduri, dar sunt mai exotice...

 

Vali tu ai verificat starea axului la masina ta? Stiu ca ai spre 180 de mii km si sunt curios daca se comporta la fel axul in cazul motoarelor PD fata de CR?

 

E oficiala data de 4.11.2009 pentru introducerea axului de 100 mm? Sau a ramas tot cu titlu de informatie gasita pe un forum rusesc...?

 

Regards! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noul ax care este schimbat , la fel trebuie schimbat la randul lui peste 100.000 km? este o chestie generala asta cu 100.000 km? sau asta e media.. ? se comporta masina diferit cand se toceste axul? sau trebuie verificat doar vizual? intreb pentru ca am 104.000 km

 

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum s-a mai scris, nu exista semne, nu exista comportament diferit! Acel ax ori "prinde" pompa si o pune in actiune ori nu ... nu exista mai merge din cand in cand ...etc.

Valy - in locul tau as verifica axul la primul schimb de ulei, operatiunea este f simpla, doar se desface baia din 10-12 suruburi si se scoate axul. Mai departe ... iti dau seama in fc de uzura daca trebuie sa demontezi sa verifici si priza sau nu ...

 

Eu am vrut sa fiu linistit in urmatorii 100.000km, nu mai vreau sa repet experienta de a ramane cu masina blocata Grecia sau mai stiu eu prin ce colt izolat de civilizatie :)

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns, la urmatoarea revizie fac verificarea..

ps. axul acela se poate inlocuii cu cel nou si atat? sau trebuie facuta in general toata operatiunea (cum a fost facuta la masina ta)?

manopera atelier - electroeroziune: 150 Ron (sigur nu mai face procedura asta la acesta suma intrucat am inteles ca este destul de mult de munca (confectionat electrozi (2) de cupru ... etc. - vreo 4-5 ore de lucru

(la asta ma refer)

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ manopera atelier

Daca este uzat axul, este uzata si priza iar schimbarea doar a axului va accentua uzura din priza plus ca eu am trecut de la axul de 77 mm la cel de 100. Acesta din urma intra (dupa electrocoroziune) mai adanc in balansier facand o prindere pe o suprafata mult mai mare reducand astfel stresul pe muchiile imbusului.

 

Daca aveti posibilitatea si gasiti un atelier care sa va efectueze aceasta procedura (aduncirea gaurii prin electroeroziune) eu o recomand. Abia dupa ce ati epuizat aceasta varianta puteti lua in calcul trecerea la pompa de 1.9 sau alte inginerii :)

 

Dupa documentare si mai multe consilieri din partea celor din domeniul prelucrarii metalelor, aceasta metoda este cea mai apropiata de varianta originala pastrand in acelasi timp tehnologia gandita initial de catre inginerii vw.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti vorbi cu cel care a facut gaura si sa l intrebi daca nu cumva se razgandeste si continua operatiunea si pentru

altii ? Doritori or sa tot fie. Important e ca stie ce si cum se face si ar mai fi pretul. Tie ti a luat 150 ron, noua 200 (zic si eu )

Multumesc anticipat. Intreb asta ca si eu as vrea sa o fac dar am primit , aici pe forum, 200 euro pret pentru o gaura...wtf!!

Nu dau atatia bani nici daca I as avea. In fine vorbeste, te rog , cu omul si vezi ce spune. Cam 150 ron am primit si eu de la alt

meserias, dar as prefera pe cineva care a mai facut operatiunea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie, gaura se face doar prin electroeroziune. . Sunt 2-3 ateliere in tot Bucurestiul si sincer imi vine greu sa cred ca mai se "arde" cineva cu 150 ron.

Probabil nici pretul de 200 euro nu este mare DACA se ofera garantie, factura, se refac cei 15 mm deja uzati si se mai completeaza cu alti 23. La mine cei 15 mm nu prezentau uzura decat superficial. Sigur vorbeam de alte costuri daca trebuia sa incarce cei 15 mm si sa foreze alti 23.

Daca punem in balanta: refacere la 200 euro vs pompa de 1.9, la aceeasi bani, eu unul as alege prima varianta deoarece m-am documentat f serios asupra procedurii si este una recomandata de f multi specialisti in "fiare".

Singurul minus este numarul mic de ateliere care au o astfel de masinarie.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

   E distractiv cum fiecare-si da cate o parere ''avizata"referitor la acest subiect,dar din cand in cand ,chiar apare cineva avizat cu un adevar absolut

( vezi dl. D@ny)

   Este o vorba romaneasca ce spune: Sunt prea sarac sa-mi permit un lucru ieftin.Si aici vorbesc de o "simpla gaura...wtf".

   Vreti sa remediati romaneste cu 150 ron un defect la o piesa germana ce costa in jur de 1200 euro ? Electroeroziunea nu rezolva defectul initial din axul balansier.Si atunci ce e de facut,sa mergem toti la service sa facem modificarea cat nu s-a uzat prea tare gaura hexagonala din axul respectiv? E o solutie.

   Acum,vorbind despre pret ,200 euro,fiecare il percepe altfel.E un salariu minim sau e castigul pe o zi de munca,depinde de fiecare dar masina pe care o aveti nu a costat cat o dacie.Nu vreau sa-mi fac reclama,vreau sa ajut oamenii care se hotarasc sa recurga la aceasta solutie.Am avut foarte multe comenzi,una chiar din Austria,si nu avem reclamatii.

   Actualmente colaboram trei societati pentru aceasta realizare dar in viitorul apropiat,dupa cateva achizitii in utilaje, vom putea modifica 5-6 axe pe zi,vom scadea pretul la 150 euro iar lucrarea este (si acum,daca se doreste) insotita de factura si garantie.La sfarsit ,intre arborele modificat la noi si unul nou din fabrica nu este nici-o deosebire iar durata de viata este cat a unei masini noi. Cu stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Starnim polemica aiurea... E foarte bine ca ati venit cu aceasta solutie ( e un fortum tehnic) dar sa dai o gaura cu 200 de euro pentru mine a WTF!! Banii astia reprezinta o juma de luna de munca ( pentru mine si pentru altii, sunt sigur) Am mai spus si o spun : am gasit atelier care tot 150 ron a cerut . Ce doresc eu e sa o fac la cineva care a mai facut o. Nu va fac eu costurile operatiunii in sine . E strict problema fiecaruia cat cere si cat da. La 200 de euro pun sistemul de 1.9 in proportie de 80% nou si am aceeasi garantie ca va merge minim 200 k km. 

Nu doresc reply la acest raspuns .. REPET : fiecare da si cere cat vrea . EU NU !!!

 

 

VA pupa tata si :Driver: Safe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte mare adevar, normal ca cineva care se ocupa cu asa ceva o sa zica ca 200 de euro e un chilipir.. ca de.. dar cum a spus si colegu radu, nu cumpar o piesa originala , nu fac o operatiune in cadrul reprezentantei.. 200 euro chiar este mult , de la 150 ron sa sari la 200 euro.. stai asa ca vb de lei si euro..nu sare de la 150 de euro la 200 euro.. pana la urma oricum tot trebuie facuta reparatia si cu 150 ron si cu 200 euro... ca oricum jepcareala e si la reprezentanta pana la urma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin - daca ai informatii care sunt menite sa ajute userii (in afara de reclama mascata), le poti posta cu mare placere, dar fara sa jignesti colegii care ajuta aceasta comunitate. Ai doua posturi.... mai citeste, mai ajuta colegii - cu informatii - ce au de facut - si atunci o sa apreciem postarea ta.

 

altfel, stiu o gramada care si-au refacut pompele si merg fara probleme....

 

Dany - te rog, sa un pic de curatenie pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca deja au iesit niste discutii in acest topic care nu isi aveau rolu.

Si eu ma aflu in aceeasi situatie in care se afla majoritatea dintre voi.Cu ajutorul unora de pe acest forum, cu adunarea mai multor informatii de pe google am ajuns la concluzia ca trecerea la 1,9 este momentan cea mai benefica.

 

Pentru convingere va las sa va uitati: 

 

http://www.youtube.com/watch?v=jHELb6v3B3g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Data oficiala 77mm vs 100mm

post-74110-0-57799100-1376069025_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate Florin, e un forum tehnic dar din pacate si-a pierdut de mult destinatia: colegul Sorin vine cu reclama la prelucrarea prin electroeroziune, colegul Excalade are o afacere cu bucsa infiletata in balansier si ca sa ne convinga ca e cea mai buna solutie ne ameninta cu fel de fel de post-uri traduse cu Google din care nu se intelege nimic... sau se intelege tocmai pe dos! Totul ca sa pastreze minunatul inbus la locul lui: "Boala lunga, moarte sigura!". Parerea mi-am argumentat-o cu subiect si predicat, tehnic si bazandu-ma pe experienta de peste 15 ani in domeniul ingineriei mecanice de varf- cine vrea poate sa foloseasca functia "search".

Rezolvarea permanenta si definitiva este sistemul de 1.9 care si-a demonstrat fiabilitatea pe deplin.

radu sarbu - ai foarte mare dreptate: cu 250 euro pui sistemul de 1.9 si nu mai ai nici o grija din punctul asta de vedere.

Spor la SUCCES!

Salut! Tu stiii sa citesti romaneste???

De unde ti-a rezultat ca eu sustin varianta cu bucse filetate???

Eu nu sunt de acord cu carpeli moka pe care multi le cauta pe acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca esti de acord doar cu cele pe bani grei?!

Nu e nici o carpeala sa pui sistemul similar (nu identic) cu cel de pe motoarele de 1.9- e vorba doar de a monta sistemul de pe motoarele BKD (2.0) pe motoarele BMP, BKP si asa mai departe. Adica sa montezi un sistem proiectat de VW pentru motoarele astea: unde e carpeala?

Am explicat intr-un post anterior ce si cum e cu asta. Folositi functia "search" si spor la SUCCES!

Modificat de ovtudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde dai şi unde crapă ! Las-o asa ! E bine cum zici tu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cei cu 2.0 TDI transmisie vilbrochen/ansamblu echilibrare cu lant.

Nu se mai fabrica urmatoarele piese:

Lant:                03G115230  (scos din etka)

Intinzator lant : 03G115124D

Pinion:             03G103333E

Se mai gasesc pe la 1-2 depozite din tara,sau SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all, stie cineva ce lungime si latime  are un balansor de pompa de ulei ??

 

Multumesc anticipat

 

 

VA pupa tata si :Driver:  Safe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arbore balansare mic= lungime aprox 20 cm

Arbore balansare mare=lungime aprox 25cm

Latime arbori aprox 7cm

Ansamblu =Aprox 35cm/20cm. Aprox 15 kg.

Daca vrei dimensiunile exacte masor luni  si iti spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel cu imbusul fiind cel mare nu ?? Daca poti masura exact ti-as ramane dator.

 

 

Multumesc anticipat 

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel cu hexagonul interior(imbusul) e cel mic.


In prima  imagine e cel mic cu hexagon interior.Masor luni si iti dau dimensiuni exacte.


In a2a imagine  e cel mare, cel mic era pe birou !!!  :D

post-74110-0-59713700-1377880091_thumb.j

post-74110-0-26661200-1377880277_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul 2.0 cu un singur ax cu came ce pompa de ulei are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea cu probleme !Dar nu pompa e problema,ci ansamblu de arbori de echilibrare. :D Cel din imaginile de mai sus.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot sa mai gasesc piesele astea, daca nu se mai fabrica??? ma poti ajuta cu un nr, de telefon, o recomandare?

 

Posted 25.08.2013 @ 11:43

Pentru cei cu 2.0 TDI transmisie vilbrochen/ansamblu echilibrare cu lant.

Nu se mai fabrica urmatoarele piese:

Lant:                03G115230  (scos din etka)

Intinzator lant : 03G115124D

Pinion:             03G103333E

Se mai gasesc pe la 1-2 depozite din tara,sau SH

Modificat de DragosCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!