Jump to content

Polo 1.2 TSI


polotsi
 Share

Postare recomandată

TSI - Am comandat si eu un Polo pe data de 9 decembrie 2009, si mi-a fost livrat pe 19 februarie 2010. Motor 1.2 TSI - 105 cai, masina se misca extraordinar de bine, se simte ca e usoara, cutia de viteze e extrem de precisa si lejera (si lunga). Am deja 4000 de km, culoare Pepper Grey, Comfortline, a costat 12.880 Euro. Spre deosebire de 1.2 normal, are teava de esapament scoasa in spate sportiveste. Nu stiu cum e DSG, insa consider ca e mai recomandata una manuala, avand in vedere cum se duce masina, DSG'ul te poate fura la depasiri pe sosea cand ajungi lejer la 170 si passatu 2.0 TDI 140 din spate ramane ca bou' pe banda de depasire in ideea ca "ceh..polo e un rahat.." si apoi revine cu coada intre picioare in spatele meu. Nu zic ca nu e puternic passatu, insa acest Polo, strunit de un profesionist provoaca furie in randu masinilor mari si greoaie, care deseori fac manevre iresponsabile din pur teribilism cand se vad depasiti ca performante de un "paduche" pepper grey.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • polotsi

    30

  • Stef13

    26

  • Popicu

    11

  • lucian 1.2 TSI

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

polotsi, cand spui lunga te referi la demultiplicare? Apropos, ce turatie ai in treapta 6-a la 130km/h?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a 6a este foarte lunga, la 2000 de ture are 95 km la ora, deci undeva la 145 la ora are doar 3000, rezulta foarte economica si o viteza de croaziera mare ( vezi cuplul maxim 175 de nm se mentine de la 1400 pana la 3500) scrie in cartea tehnica. deci motorul merge eficient de la 70 pana la 170 intr'a 6a. appo, viteza maxima atinsa ar depasi fara probleme 195 de km la ora in treapta 5a, la turatia de aproape 5000. Intr-a 6-a ar cadea mai jos in ture si ar pierde putere. aa..uitasem :D fraierii mi-au livrat'o cu nuca de schimbator de 5 viteze :D le'am facut cerere si imi aduc alta de 6. cica de nou ce e modelu.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lume noua pe aici...TSI rupe frate...recunosc nu am apucat sa vin cu pozele(din cauza serviciului)...dar am reusit cat de cat sa vad un consum la el...5,4 in afara si 7 in oras...foarte multumit...cat depsre sprinturile pe care le are nu pot sa zic decat ca am lasat multa lume cu gura cascata...cat despre negru asta efect de perla ma omoara cu zile...orice zgarietura...pana si de la unghii( sotia le-a facut) se cunoaste...da nu-i problema ca o scot eu la capat :(.spor la condus!

farurile de ceata se pot activa doar cand esti pe pozitii sau faza scurta si tragi de buton...prima treapta pt faruri...a -2a pt cel din spate;)

Modificat de mon3y
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme la 5000 de km cu 1.2 TSI, ma intorceam de la un drum de vreo 100 de km, cand am inceput usor sa sesizez fasait in compartimentul motor. Fasaitul se declansa doar cand calcam acceleratia, si era sesizabil mai ales in zona 2000 de rpm, semn clar ca provine de la turbo. S-a tot amplificat, prietenii imi ziceau ca suna bine, ca "si-a dat drumu" turbina, dar am observat ca nici nu mai trage la turatii joase ca inainte. Daca o calc blana la 1400, e moarta, si ramane asa pana la aproape 2000. La service au constatat ca pierde presiune turbo si se prelinge ulei pe la imbinare. Nu ma pricep, dar trebuie service urgent. acum am vreo 5500 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 2000rpm incepea sa traga?Daca da mai degraba ar fi compresorul.Compresorul te ajuta pina pe la 3000rpm dupa care trage turbina.Ai lasat-o in service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, au niste piese de schimbat in garantie, nu stiu inca despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva pareri despre motorul asta 1.2 TSI de la posesori?

Cum este consumul prin aglomeratie?

Pt colegul mon3y, ai putea sa mai faci un consum urban si sa pui si viteza medie in cazul in care ai BC? Ca sa-mi dau seama un pic de conditiile de trafic de la tine.

Motorul de 1.4 TSI de le Golf 6 am inteles ca se incalzeste mai greu ca un motor pe benzina obisnuit, ceea ce presupun ca ar afecta consumul la drumuri scurte prin oras. La fel se comporta si 1.2 TSI de pe Polo?

Personal ma intereseaza aceasta motorizare (sau poate cea de 1.2 TSI 86 CP) pe o Fabia 2 Facelift, dar deocamdata nu sunt posesori de Fabia cu aceasta motorizare, asa ca am intrebat aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Precizare tehnica legata de aspect: Motorizarile 1.2 - 60CP/70CP, si diesel 1.2 TDI/1.6 TDI - 75CP au esapament ascuns sub bara de protectie, indreptat in jos. Motorizarile superioare, 1.4 - 85CP, 1.2 TSI - 105CP, 1.6 TDI - 90CP/105CP au esapament orizontal, vizibil, cu iesire spre spate.

Legat de ce scrie pe portbagaj in functie de motorizare. pentru motorizarile 1.2 60/70CP , nu scrie nimic pe hayon in afara de POLO. Idem si pentru motorul TDI de 75CP. Pentru cel de 1.4 - 85CP scrie 1.4, pentru cel TSI scrie TSI, pentru TDI de 90CP scrie TDI, iar pentru TDI de 105CP scrie TDI, avand I de culoare rosie.

Asta pentru a stii exact cand vede cineva un polo ce motorizare are. Evident, exista si optiunea de a nu fi specificata motorizarea pe portbagaj. In acest caz, esapamentul ar fi singura diferenta, insa si acesta este comun pentru o serie de motoare dupa cum am mentionat mai devreme.

O alta diferenta ar fi varianta de echipare, dupa cum stim, un Trendline nu poate fi TSI sau TDI de 105CP, iar Trendline se vede clar prin acele roti de 14'' inguste, care nu se preteaza bine la condus extra-urban agil.

Am ales motorizarea de 1.2 TSI strict din perspectiva demarajului 0-100 mai rapid (9.7) decat 1.6 TDI 105CP (10.4), insa adresez intrebarea celor mai experimentati poate, se simte la accelerare mai puternic dieselul? Ma refer in ciuda cifrelor inferioare si al cutiei in 5 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate pe majoritatea listelor cu date tehnice nu apar timpi ai reprizelor.

de aceea poti avea surpriza ca la un moment dat un diesel de 105cp cu 250NM aflat la 2000rot/min, sa mearga mai bine la o depasire de exemplu.

la timpii 0-100km/h, sunt masini care ajung la 100km/h in treapta a2-a, automat nu mai pierde acel timp de schimbare a treptei, fata de cele care cu a2-a ajung la 80km/h si apoi trebuie a3-a.

dar acea masina care merge cu a2-a 100km/h, daca e intr-a 2-a la 40km/h si accelerezi maximum, fiind la o turatie mica nu prea demareaza asa bine.

de aceea nu e tot timpul relevant acel timp 0-100km/h, dar de regula da.

toate cele scrise mai sus, se bazeaza pe experienta, pe fapte, nu pe calcule de rapoarte, demultiplicare, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Florin

Dupa cum mi-am dat seama, nu turbina, ci compresorul era responsabil de fasait. Fasaitul se auzea la ture mici cand lucreaza la maxim compresorul gen 1400 -2400, si calcam blana.

Pot sa spun ca problema ar putea fi cauzata si de stilul meu de a conduce ( multi spun ca imi bat joc de masina) , o tineam in blana la ture mici gen 1400, si pana la urma cred ca de aici a si cedat piesa aia de pe traseul compresorului.

Inca un amanunt legat de TSI, am teava de esapament neagra de funingine, de multa vreme. Acum am 10.100 de km, la aproape 3 luni si tot nu s-a curatit, desi conduc sportiv uneori.

Pentru cine este interesat de raportul cutiei de viteze, in fiecare treapta la 1000 RPM, de aici se deduce viteza in functie de turatie. 1 - 9km/h ; 2 - 16km/h ; 3 - 25km/h ; 4 - 34,5 km/h ; 5 - 42,5 km/h ; 6 - 49km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

polotsi scuze ca intervin si eu pe aici, dar explica-mi te rog mult unde ai tu compresor mecanic la motorasul 1.2 TSI de fapt TFSI, TSI e doar nume de marketing.

Atat motorul 1.4 TSI de 122 cp (125 la Skoda si Audi) cat si cel 1.2 TSI de 105 cp au doar turbina. In schimb 1.4 TSI de 140, 150, 160, 170 si 180 cp au si turbina si compresor mecanic.

Ca 1.2 TSi nu are compresor mecanic se poate vedea foarte clar din filmuletul de prezentare al acestui motor care poate fi gasit foarte usor pe youtube.

Este un motor cu 4 cilindri, 2 valve pe cilindru totalizand un numar de 8 valve, distributie pe lant, turbina si intercooler racit cu apa exact ca si la fratele mai mare 1.4 TSi de 122 cp.

Astept un feedback ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU inteleg cine a spus ca e compresorul de vina? Au spus cei din service sau e o banuiala?

Nu cumva e compresorul de la aer conditionat? :icon_thumright:

1.2 tsi stiam ca nu are compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citat niste explicatii tehnice mai jos

"The compressor is only required for generating the required boost pressure in the engine speed range up to 2,400 rpm. The exhaust turbocharger is designed for optimum efficiency in the upper power range and provides adequate boost pressure even in the medium speed range. The turbocharger alone delivers adequate boost pressure above 3,500 rpm.

For acceleration, an automatic boost pressure control decides if the compressor needs to be switched on to deliver the tractive power required, or if the turbocharger alone can handle the situation."

deci pe zona de turatii reduse 1500 - 2500, daca nu ar avea compresor, s-ar comporta lenes, nu ar avea acelasi cuplu.

Comparatie de cuplu intre noul motor TDI de 1.2 - 75 cai si 1.2 TSI - 105 cai . Dieselul, renumit pentru cuplu excelent, produce 180 de Nm, iar TSI-ul produce 175 de Nm din aceeasi cilindree. Din ce am inteles, modelul de functionare al TSI'ului este de Twin-charging, mai exact Compresor + Turbina. Compresorul este eficient la turatii reduse si asigura raspuns prompt, fiind actionat de catre motor, iar turbina intra in functiune la turatii mai mari, unde dispare celebrul lag si turbo devine eficient.

Altfel nu imi explic prea bine dc trage de la turatii asa mici. Calc maxim la 1500 si incepe sa traga, desi fortat putin. Nu garantez ca are compresor, era doar o presupunere, las pe oricine stie mai bine sa spuna adevarul despre motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

polotsi - Explicatiile tehnice din citatul dat de tine sunt de la motoarele pur TSI (Twinchargerd Stratified Injection - compresor + turbina). La ora actuala exista un singur motor produs de VW cu aceasta tehnologie si anume 1.4 TSI cu puteri cuprinse intre 140 si 180. Posibil ca pe viitor sa vedem si la alte motoare de alta cilindree aceasta abordare.

Restul de TSI de pe piata sunt fapt niste TFSI, unii chiar le-ar zice niste FSI-uri cu turbina desi in practica nu-i asa, adica Turbocharged Stratified Injection - doar turbina. Motoarele astea sunt, in ordinea cilindreei 1.2 TSI, 1.4 TSI de 122 csi 125 cp, 1.8 TSI de 160 si 200 (l-am intalnit la un model de Octavia de la greci) cp, 2.0 TSI de 200 si 210 cp si mai nou 3.0 TSI de 333 cp de pe noul Touareg Hybrid pe care de fapt nu prea il putem integra aici deoarece are doar compresor mecanic.

Atat motorul pe care il poseda masina din semnatura mea cat si al tau au cuplul disponibil de la turatii asa joase deoarece turbina are dimensiuni reduse si astfel are inertie mica si poate fi adusa la o anumita turatie foarte repede, atentie vorbesc de turatia turbinei nu a motorului.

Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

ma bucur sa aud asta, o bataie de cap in minus. si asa nu sunt convins de fiabilitatea excelenta a motorului (am si un Passat 1.6 FSI aspirat,care e un motor fiabil). Oricum Polo TSI e pentru distractie nu pentru 500.000 de km.

Am atasat aici un grafic la care m-am straduit sa iasa cat mai realist. prezinta Curba de putere a motorului TSI, atasat la cutia de viteze manuala in 6 trepte cod MQ200 - 6F.

Este calculata pentru treptele 2,3,4,5 si pe o plaja de viteza potentiala 50 - 190, prezinta timpul optim al motorului pentru a i se schimba urmatoarea treapta. Rapoartele cutiei sunt oficiale , luate de pe internet. viteza de deplasare in functie de treapta si turatie.

pareri/corectii

http://img33.imageshack.us/img33/1198/39449966.jpg pe verticala este reprezentata puterea, iar pe orizontala viteza rotilor.

post-64235-1274179014_thumb.jpg

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" ...As a result on the interval 95 - 143 km/h use 3rd gear ... on the interval 143 - 190 km/h use 4th gear... " :) :vaidecapulmeu:

Si apropo daca dupa 190km/h se recomanda treapta a 5 a, treapta a 6 pentru ce au mai pus-o in cutie ? pentru viteze de peste 250 km/h ?

Imi cer scuze dar tu ai citit graficul acesta si recomadarile lui ?

Banuiesc ca ar fi bine de specificat ca pentru cine vrea sa schimbe tot setul motor, turbina etc ... in maxim 10-20.000km, chiar le recomandam sa faca asa ceva.

Imi pare rau dar recomandarile sunt absurde ... sa folosesti treapta a 3 a de la 95 la ora pana la 143 ... :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Florin, cifrele astea nu sunt facute pentru un mers economic, ci pentru accelerare rapida, pentru ca sunt multi care sunt mereu in dilema "schimb prea devreme sau o plafonez prea mult". Pentru mers economic, urmaresti indicatorul de schimbare viteza, care are grija ca turatia sa oscileze undeva intre 1400 - 2000 rpm,pentru consum minim. Treapta a 6a este facuta pentru economie de combustibil la rularea pe autostrada.

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am si eu un 1.2 tsi de vre'o sapt... cu capota deschisa se aude un tacanit de la motor e normal? e k o masina de cusut si in primele 3-4 zile cand porneam motoru se simtea k si cum masina se tuta singura, fara k acu de la turatii sa se miste se simtea de parca parca vroia s'o ia din loc cu frana de mana trasa, daca o turam un pic porma nu mai facea asa.... acum vad k nu mai face deloc, cutia de viteze e manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte normal, si a mea tzacane tare, si are 12.000 si ceva, a iesit din rodaj. Vad ca tot apar TSI'uri, bravo :biggrin:, uite ca sunt si oameni care au rabdare sa astepte dupa comanda (pt ca merita). Sunt tare curios insa, daca este vreun exemplar TDI de 105 cai vandut in tara. Vad ca abia golf sunt cateva, Polo n-am vazut niciunul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se tureaza singur motorul la pornire, cam pe la 1200 rpm, insa nu intotdeauna si doar cand este rece. Revine la aprox. 600 rpm dupa doar cateva secunde (daca am rabdare sa stau pe loc atata timp). Cunosteam lucrul acesta de la 1,6 FSI, deci nu m-a ingrijorat absolut deloc. Scrie si in cartea masinii ca e ceva normal.

Tacanitul sesizabil la ralanti este un sunet specific tuturor motoarelor (T)FSI. Este total diferit de sunetul "curat" al motoarelor MPI.

Ce benzina folositi cei cu 1,2 tsi? Eu pana acum n-am pus decat Top 99 si Carrera 100. Sunt curios cum se simte diferenta (daca se simte) la benzina de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat la inceput de 99, insa dpa scurt timp am inceput sa bag doar de 95. rareori de 100. Ma seaca la buzunar la cat merg eu aproape 13.000 km in 4 luni. Si consuma ceva, mai ales daca te lasi la ea..ma bate deseori gandu daca mai bine luam diesel..dar ma consolez apoi cu faptu ca asta e mai silentioasa..are 6 trepte..si trage putin mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se tureaza singur motorul la pornire, cam pe la 1200 rpm, insa nu intotdeauna si doar cand este rece. Revine la aprox. 600 rpm dupa doar cateva secunde (daca am rabdare sa stau pe loc atata timp). Cunosteam lucrul acesta de la 1,6 FSI, deci nu m-a ingrijorat absolut deloc. Scrie si in cartea masinii ca e ceva normal.

Tacanitul sesizabil la ralanti este un sunet specific tuturor motoarelor (T)FSI. Este total diferit de sunetul "curat" al motoarelor MPI.

Ce benzina folositi cei cu 1,2 tsi? Eu pana acum n-am pus decat Top 99 si Carrera 100. Sunt curios cum se simte diferenta (daca se simte) la benzina de 95.

Se poate si cum zici tu, dar problema mea este k se tureaza cam mereu din cate observ, se simt ca niste vibratii in scaun in continu, iar afara sunt 35 de grade, cate au fost zilele astea, deci nu cred k e motorul rece. Azi am lasat'o vre'o 5 minute pornita si brusc odata s'a turat destul de mult fara k cineva sa o atinga (toti ne uitam pe la motor).

Si am mai observat k daca o accelerez brusc oricat de putin, vibreaza toata toba si se aude un zgomot k si cum s'ar sparge ceva pe ea, cel putin asa se aude, deci ceva clar nu e in regula.

Si inca o problema :salut: in ultimile 3 zile consumul mediu nu a scazut sub 18%, fata de 9 cat a luat de cand o am(1 sapt. jumate) fara sa'i dau mai tare sau ceva de genu... deci clar masina asta are o problema.

Maine ma duc la garantie sa vedem ce o iesii :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou, am fost la baieti si mi'au zis k totu e normal, partea cu toba cica asa face e k are articulatiimobile si k e normal sa vibreze, partea cu tremuratu la relant cica e tot normal k nushtu cum sonda lambda funcioneaza pe circuit inchis la relant... in fine si k se tureaza singura nu e normal dar mi'au zis sa o mai tin sub observatie vre'o 500 de km si mai vedem.

Ce pot sa zic, nu ma pricep la masini deci nu am cu ce sa'mi sustin afirmatiile in fata lor :))... macar 2 ani am garantie deci... mai vedem ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian 1.2 TSI

salut, an si eu un tsi de 2 saptamani si am facut 1500 km un consum destul de mare in oras cam 12 % cand am clima daca o scot am cam 9 %. Am fost la cei de la reprezentanta sa le aduc la cunostinta aceasta problema plus fara cu tremuratul masini din cauza variatiei turometrului si m-au programat la un test. Zis si facut rezultatul : toate bune nu exista nici problema si leam explicat ca turometrul variaza numai dimineata, asa ca a ramas sa le las masina intr-o seara sa se convinga ei dimineata... Problema consumului trebuie rezolvata in alta zi si se face un test in mers 30 km in fara localitati alti km in localitate se face plinul etc... asta dupa ce am stat pe capul lor sa-mi testeze masina in sarcina nu la relanti, ramane sa vad rezultatele. una peste alta sunt de doi lei cei de la reprezentanta galati ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!