Jump to content

Tempomat (Cruise Control) pe Lupo


morphx

Recommended Posts

Dupa multe analizari daca se poate sau nu ... si bineinteles inspirandu-ma de la colegii nostri cu volan pe dreapta din Marea Britanie ... am reusit sa montez Tempomat sau Cruise Control sau Pilot Automat mai pe romaneste pe bolidul meu.

Am pregatit ceva poze pentru DIY ... am modificat maneta originala a masinii. Am vrut sa fiu mai exclusivist un pic pana cand voi avea bani sa cumpar o maneta OEM.

Pana una alta ... am vazut ceva colegi care ne mai ajuta din cand in cand cu ceva scheme electrice.

Gasim si noi niste scheme ale ECU-ului sau asa zis calculator de motor?

As vrea sa stiu daca se mai poate monta si pe alte motorizari.

Voi posta DIY zilele ce vin!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    11

  • morphx

    11

  • dany19940

    9

  • Al Bundy

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Foarte interesant a durat mult operatia? costurile care au fost? se pot monta si pe alte motorizari?

Edited by Aditu
Nu mai da Quote
Link to post
Share on other sites
Gasim si noi niste scheme ale ECU-ului sau asa zis calculator de motor?

Te referi la schema interna sau la destinatia pinilor?

Asteptam cu nerabdare DIY :icon_thumright:

Link to post
Share on other sites
Pana una alta ... am vazut ceva colegi care ne mai ajuta din cand in cand cu ceva scheme electrice.

Gasim si noi niste scheme ale ECU-ului sau asa zis calculator de motor?

As vrea sa stiu daca se mai poate monta si pe alte motorizari.

LA ce motorizare ai facut si la care te mai intereseaza?

Link to post
Share on other sites

Am facut la 1.4 TDI si as vrea sa vad daca se poate si la celelalte.

Mi-ar trebui schemele electrice pentru ECU. As vrea sa vad daca exista pini in ECU ce corespund Tempomatului.

La mine au fost... insa nu a existat cablaj pentru ei.

Tempomatul a fost optional pe A2. La 1.4 TDI au fost aceleasi ECU si pentru lupo si pentru A2.

Edited by morphx
Link to post
Share on other sites

OK ... cum am promis o sa postez acel DIY.

Hai sa incepem. Cum am scris si mai sus, motorizari 1.4 TDI de pe Lupo si A2 au acelasi Calculator de motor. La A2 exista aceasta optiune de Cruise control si exista si pregatirea instalatiei electrice pentru ea. La noi nu. Asa ca a trebuit sa trag fire pana la ECU si sa le conectez in cei 4 pini dedicati Tempomat-ului.
Maneta folosita pentru Tempomat este cea de la T4 sau Golf3(la aceasta trebuie scos butonul de avarii situat deasupra) iata 2 poze :

Tempomat T4 : http://a.imageshack.us/img708/1033/15490.jpg

Tempomat G3 : http://a.imageshack.us/img708/2048/tempomatgolfiii.jpg

Manetele sunt identice numai ca difera butonul de avarii de G3. Acela se poate demonta si folosi maneta.
Eu am improvizat maneta. Am folosit 2 butoane SMD si inca un Switch cu retinere pentru ON/OFF. Capatul manetei se desparte in 2 bucati si se poate folosi.
Iata cateva poze :
Butoanele folosite : http://a.imageshack.us/img210/2540/04082010176.jpg

post-40889-0-58175900-1421320384_thumb.j
Capatul manetei : http://a.imageshack.us/img815/47/04082010175.jpg
Am gaurit capatul maneta pentru a pune switch-urile respective : http://a.imageshack.us/img39/4827/06082010183.jpg , http://a.imageshack.us/img338/1404/06082010182.jpg .

post-40889-0-36584800-1421320390_thumb.jpost-40889-0-17638900-1421320396_thumb.j
Au mai fost ceva mici adaptari in sensul ca striatiile de pe interor au trebuit sa dispara pentru ca butoanele sa poata sta cum trebui.

Cele 2 butoane smd folosite pentru set si resume le-am lipit pe interior (poxipol grabit la cuptor:D) : http://a.imageshack.us/img29/1406/06082010191.jpg , http://a.imageshack.us/img835/8062/06082010189.jpg .
post-40889-0-19294600-1421320401_thumb.jpost-40889-0-67612200-1421320406_thumb.j
Si iata cum o poza cu capatul manetei finalizat : http://a.imageshack.us/img195/4127/06082010193.jpg
post-40889-0-86581100-1421320411_thumb.j

 

INAINTE SA DESFACETI MUFA ECU-ULUI DECONECATI BORNA "-" A BATERIEI.

Sa trecem la ECU. Sunt 4 pini cum am spus si mai sus. Vi-i descriu : 44 - SET, 45 - RESUME, 46 - ON, 14 - 12V(pentru a activa Tempomat in ECU).
Toti pini sunt situati in mufa mare a ECU-ului. Dupa scoaterea celor 2 piedici aceasta se desparte in doua bucati - una alba si una neagra.
In cea negra in pinul 14 gasiti acea alimentare cu 12v - pe contact : http://a.imageshack.us/img525/1028/06082010195.jpg .

post-40889-0-33379400-1421320416_thumb.j
Acest fir aduce 12V in ECU trebuie sa ajunga si in maneta pentru a alimenta si cele 3 switch-uri.
In partea alba sunt situati cei 3 pini ramasi. Pozitiile sunt numerotate in capat. Pinul 44 in gasiti intr-unul din capete. Culoarea alb il identifica in poza asta : http://a.imageshack.us/img30/5121/06082010196.jpg
post-40889-0-36578600-1421320421_thumb.j
Au urmat lipiturile necesare pentru a conecta firele la switch-uri. Nu am produsul final al lipiturilor fotografiat dar va prezit unul intermediar : http://a.imageshack.us/img59/8805/06082010198.jpg
post-40889-0-58160000-1421320429_thumb.j
Maneta a trebuit sa sufere niste modificari, atat in capatul dinspre switch - uri pentru ca acestea sa intre bine cat si in capatul dinspre volan pentru a putea trece firele.

Iata produsul final : http://a.imageshack.us/img37/6906/06082010201.jpg .
post-40889-0-96107700-1421320434_thumb.j
Dupa toate acestea, am facut rost de un VAGCOM pentru a putea activa Tempomatul in soft-ul ECU-ului.

Conectati VAG Com la masina > 01 Engine>11 Login>tastati 11463 si apoi OK.

Operatia a durat 5 ore cu totul - gauri, lipit de butoane, tras fire, facut lipituri la switch-uri. Activarea lui nu se pune ca a durat 30 secunde.
Costurile ... infime - 7,5 lei switch-ul ON/OFF , 2 lei butoanele SMD.
O maneta originala e cam 70E. O sa o montez pe aceea numai k acum ce am facut eu e asa ... de criza :)).

Asta este tot ... sper sa aveti rabdare sa cititi si scuze de atatea link-uri cu poze. Erau prea multe pentru a le pune aici.

In cazul in care aveti intrebari ... le astept!

Edited by lupo_bv
Link to post
Share on other sites

Foarte inventiva solutia, acum mai ramane de vazut daca permite ECU, si ceva timp.

vezi ca se pot insera pozele de pe Imageshack sa se vada in cadrul textului folosind butonul Insert image (al patrulea din dreapta, sus in bara, sub fonts). In felul asta apar inserate in text cu toate ca sunt incarcate pe alt site.

Link to post
Share on other sites

De asta am cerut ajutorul vostru ... sa vedem daca ne putem ajuta si fratii cu alte motorizari.

Nu am stiut de treaba asta cu inseratul pozelor.

Link to post
Share on other sites

Pun aici destinatia pinilor pt. diferite motorizari, pe care am reusit sa le gasesc.

Dupa cum se vede unele au pini pt. cruise control, altele nu.

Edited by lupo_bv
Link to post
Share on other sites

morphx, foarte tare tempomatul tau. Singura obiectie e legata de butonul cu retine. se putea folosii unul mai micut. Si eu mi-am facut mai demult asa ceva, dupa o idee a lui Al Bundy (merci). se poate si fara buton On/off. Eu am pus cu buton, deoarece nu am vrut sa am tempomatul cuplat permanent.....conduce si sotia mea, din cand in cand, Passat-ul, si nu am vrut sa apese set din greseala si cine stie...sa se sperie......

Uite o poza cu tempomatul facut de mine http://s1033.photobucket.com/albums/a419/w...nt=SANY0063.jpg. Ce m-am bucurat ca am reusit, cu 20 de lei, sa imi dotez masina cu tempomat.

Oricum, e foarte bun, la drum lung.

Link to post
Share on other sites

Directore multumesc pentru pdf. astea. Sunt aur.

Din ce am citit aici am tras urmatoarele concluzii : 1.0 benzina - AUC , ANV ; 1.4 8v benzina - AUD.

Acestea sunt motorizarile pe benzina pe care poate fi montat.

Nu stiu sigur daca astea sunt toate codurile de motor - benzina - puse pe Lupo. Lipsesti 101 CP si GTI.

Pentru Diesel ai gasit ceva?

Daca gasesti si pentru 1.4 TDI AMF ai cumva ceva detalii. Vreau sa fac o analogie sa vedem cum stau treburile cu pini. Unde si cum vine fiecare fir.

Oricum andreea22 e cel mai fericit ... are AUC!

Edited by morphx
Link to post
Share on other sites

Nu sunt astea toate motorizarile, mai sunt o gramada, dar numai pentru ele am gasit destinatia pinilor (dupa cum vezi nici pt. a mea nu am gasit).

Mai sap si cum gasesc postez aici.

Link to post
Share on other sites

se poate ca dupa " sapaturi " sa apara si ceva pentru 3 L ?

Eu n-am gasit inca!

Link to post
Share on other sites

La 3L daca am gasi ceva ... ar fi vis ... anyway ... o sa incerc si eu sa gasesc cate ceva!

Poate rezolvam enigma asta!

Link to post
Share on other sites

O observatie interesanta :) masinile care au switch la ambreiaj (clutch pedal position switch) au si conexiuni pentru cruise control la ECU.

Deci cei care aveti asa ceva la pedala (eu la AKU am) nu disperati, mai ramane sa descoperim pinii de la ECU :D .

Link to post
Share on other sites

Daca va pot ajuta cu ceva scheme electrice , astept PM de la voi.

Link to post
Share on other sites

Multumim frumos de suport Florin!

Poate gresesc ... din cate stiu eu cam toti avem switch la ambreiaj! Corecteaza-ma daca gresesc directore!

Link to post
Share on other sites

Pai daca au toate unde este legat acest switch daca la ecu nu sunt pini pt. asa ceva (la cele care nu au pinii si pt. cruise control)?

Poate ne spune cineva daca are acest switch la o motorizare care nu are posibilitate certa de tempomat (AER, AHT, ALD, ALL, AHV, AKQ, APE, AQQ, AUA, AUB, BBY).

Link to post
Share on other sites

Hai k o sa ma uit eu la un AUA!

Nu am citit postul asta mai devreme ca am fost la intalnire ... puteam sa vad acolo mai bine!

Oricum ... revin cu un post dupa ce mai fac ceva sapaturi!

Link to post
Share on other sites

HAi ca le iau pe rand si ma uit in ELSA: le scriu , pe masura ce ma uit , pe cele care NU suporta:

AUA, AUB, AER, ALL, AFK, AHW,

Edited by Al Bundy
Link to post
Share on other sites

Excelent acest topic. A Bundy, eu am AUB care nu are switch la ambreiaj, deci nu pot pune CC. Intrebarea este daca ECU de AUB se poate inlocui cu un ECU de AUS, care are posibilitate de CC sigur. Arhitectura motoarelor este aceeasi, de asemeni si calculatoarele arata identic desfacute, doar ca cel de AUS are si legaturi pentru pedala de ambreiaj. Conexiunile sunt compatibile pin cu pin din ce am vazut. Doar ar trebui rescris programul din AUB in AUS, desi banuiesc ca ar merge si asa, doar invatat ECU cu IMMO. Ce parere ai, sa incerc oare? Ar fi pacat ca la un motor de 101CP original(acum are vreo 107 sau 108) sa nu ai CC. oti posta aici pdf-ul cu legaturile pentru AUS, in acelasi format ca pentru celelalte motoare? Mi-ai trimis schema legaturilor la motor pentru AUS , dar as vrea ca in AUTODATA 2010, cu lista a pinilor. Ar fi mai usor de urmarit corespondenta. Mersi anticipat.

Edited by dany19940
Link to post
Share on other sites

O lista cu pinii la care se conecteaza switch-ul de tempomat la motoarele diesel de 1,4 TDI am gasit azi. O postez in limba engleza:

1. (white) ECU 46 cruise on/off

2. (Blue) ECU 45 Resume

3. (red) ECU 44 Set

4. (Black) ECU 14 Enable cruise (& connect to ignition 12V for stalk)

Intrucat nu se vorbea de um tip de motor anume, banuiesc ca merge la toate TDI de 1,4L. Daca gasesc ceva suplimentar, postez aici.

Link to post
Share on other sites

Merci frumos ... ideea e ca pe langa pini din ECU trebuie sa identificam pentru activarea cu vag-com-ul cum se face.

La modul ca eu a trebuit sa ma duc in 01 Engine > 11 Login si acolo sa tastez 11463 pentru activarea cruise-ului.

Dany ai dreptate ... aia sunt pini pentru 1.4 TDI. Intrucat s-a pus numai AMF pe Lupo nu exista dubiu la acest cod de motor.

Din cate stiu am scris si eu pini astia in primul post din topicul asta.

Oricum sunt bucuros ca prezinta interes Tempomatul pentru lupi!

Edited by morphx
Link to post
Share on other sites

Pentru morphx: e vre-un loc unde sa interceptezi cablajul ECU sub bord pentru operatiune sau trebuie sa lucrezi chiar pe el? ECU e pus sub plasticul dintre capota si parbriz sau in alta parte?

Link to post
Share on other sites

Morphx, stiu acel DIY de pe site-ul englez de ceva vreme, deoarece problema tempomatelor m-a preocupat intro perioada. Apoi am luat si o Arosa, dar din pacate nu pot pune la ea. De aceea as vrea sa vad daca pot inlocui ECU cu un altul. La Toledo am AUS si am tempomat. Daca te uiti la amandoua motoarele si nu au capacele pe care scrie capacitatea, zici ca sunt identice. Inclusiv toti senzorii sunt in aceleasi pozitii. Asa ca voi mai studia si vad eu ce fac. Am sa postez aici daca am facut ceva sau nu.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...