Jump to content

Pierde ulei foarte mult la turatii mari.


Gabitzu05
 Share

Postare recomandată

Sa vedeti la mine la motorul akl ce simplu este sa faci o compresie.Sa vezi cum trebuie sa dai jos admisia ca sa schimbi bujiile si cat iau de manopera pe la serviceuri.Apoi nu va doresc sa mergeti la service cu motorul cald si mecanicul sa iti buleasca un filet de la bujie pe care sa-l descoperi dupa cateva zile.E simplu de masurat compresia?Poate doar daca stai in scaun si tastezi in practica pot sa apara multe pb.Sper ca sunt eu cel mai ghinionist dar eu nu cred asta :Driver:.

Da e posibil sa fie si motorul uzat dar eu unul ma indoiesc sincer ca sa ai asa ceva la 60k de km.Sper din toata inima ptr ca altfel o sa imi iau dacie si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@divinewind - Gabitzu05 are motor 16V, la care nu trebuie sa demontezi nici o galerie de admisie pentru a umbla la bujii. Daca si demontarea bujiilor mai este operatiune delicata, inseamna ca demontarea motorului e deja curata inginerie... Ca sunt unii mecanici care lucreaza ca ciobanii este partea a doua. Trebuie sa casti bine ochii pe mainile cui dai masina la reparat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de X-tremist, bujiile sunt la vedere, dar banuiesc ca Divinewind ne povestea cat de greu este in situatia lui, pentru motorul lui. Sa stiti ca am mari emotii in alegerea mecanicului daca va fi cazul de umblat in motor :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti cei care au postat au DREPTATE.Eu doar sper sa fie altceva decat sa te apuci sa desfaci motorul.Este solutia ultima si cea mai scumpa dp meu de vedere.Eu am vb de motorul meu si am vrut doar sa dau un exemplu ca nimic nu este usor cand te apuci sa desfaci o masina cu o anumita vechime.Iar un motor desfacut e o aventura daca nu ai persoana potrivita in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am spus, daca este cazul, imi e teama de ce alegerea mecanicului pentru aceasta operatiune....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare baieti,

Nu cred ca n-are filtru epurator,eu sunt patit si la mine halea ulei, dupa cum ii dadeam in turatii.Bineinteles nu aveam nici "oil deflectoru"care influenta mult.Nu le am prea tare cu benzinarele,insa ma indoiesc ca Gabi,n-are filtru epurator.Simeringurile supape=aprox 60ron,segmenti 3,5mil,supape=40ron/buc,garnitura chiulasa 3,5mil.Astea au fost preturile pentru motoru meu,insa la benzina ar trebui sa fie mai ieftin.La mine la 140.000km,piesele(fantele pistoaneleor,segmentii,cilindrii,supapele) aveau o uzura de aprox 25%,uzura masurata dupa carte,cu lere si subler bineinteles.Mi-e tare greu sa cred,ca un motor de 63.000km,ar avea o uzura mare.Oricum pana nu desfaci un motor n-ai de unde sa stii,unde-i buba,bineinteles mai bine sa nu fie nevoie.Eu mizez tot pe niste scurgeri de ulei,sau pe filtru epurator,care are o importanta foarte mare,in opinia mea.Vorbeste un om patit care a bagat 40mil in motor,si a invatat toata cartea si pana la urma a facut motoru singur,din cauza asta.Asteptam vesti,numai bine!

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zic, jos palaria daca ai reusit sa inveti cartea si sa iti faci motorul. Sa inteleg ca daca ai bagat 40mil in motor e ca nou acuma:), sau ai rezolvat stric problema pe care o aveai? Inca nu am apucat sa fac testul propus de Divinewind, dar o sa il fac maine dimineata la prima ora (nu e tocmai ok sa il faci in fata blocului, vecini curios :P) si o sa ma bag si sub ea sa ma mai uit si eu odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Inclin sa cred si eu ca problema este de la filtru epurator(circuitul de recuperare a gazelor de carter).Eu am motorul de 1,4 pe benzina si am patit ca intr-o zi de toamna (deci nici prea frig nici prea cald) dupa ce am pornit motorul la cca. 30 de secunde am observat ca se aprinde in bord martorul de ulei.Am iesit si m-am uitat sub masina si am vazut o balta de ulei moment in care am inghetat fiindca am crezut ca am spart baia de ulei.Am oprit rapid motorul si n-am mai avut curajul sa-l pornesc.Am vorbit la un service sa duc masina sa vad ce are bineinteles ca pe trailer ca nici nu-mi imaginam ca o sa o mai pornesc.Seful de la service dupa ce-l sun sa-l intreb cand sa duc masina , imi spune ca a doua zi de dimineta.Ii spun ca trebuie sa fac rost de trailer la care el zice linistit ca sa pornesc numa masina si sa vin cu ea ca nu-i asa mare problema - aveam de mers vreo 4 km si mie imi curgea uleiul din motor (cand era pornit).In fine dupa ce ma lamureste cu greu a doua zi am dus masina pe roti la service - 20 km/h cu strigaturi si incurajari de la participanti in trafic ca sa iau autobuzul ca ajung mai repede - dar ei nu stiau de problema mea.La service problema a fost indentificata si rezolvata rapid si simplu.Un furtun care vine de la filtrul epurator intra in cutia filtrului de aer.La intrare este o sita foarte fina care cu timpul de la impuritatile pe care le filtreaza se infunda.Rolul filtrului epurator este de a colecta din zona baii de ulei gazele ramase in urma arderilor si care inca contin vapori de benzina si ulei care se reintroduc prin cutia filtrului de aer in alimentarea motorului.Daca circuitul acesta este obturat (infundarea sitei de care zic) presiunea creata in carter creste si la mine aceasta presiune facea ca uleiul sa fie impins afara pe conducta prin care se introduce joja de ulei.Cu cat accelerezi mai mult cu atat creste presiunea mai mult si pieerzi mai mult ulei.La mine s-a curatat la service sita respectiva si totul a revenit la normal.Acum o saptamana iar mi sa aprins becul , am verificat joja si imi scazuse nivelul de ulei sub minim.Am complectat cu ulei si sambata m-am apucat de am demontat toata cutia filtrului de aer sa o curat ca lumea si normal ca cea mai mare atentie am dat-o sitei de care zic.Aceasta era infundata pe jumatae iarasi insa am observat ca in cutia filtrului de aer intrarea pe la acea sita se continua cu un tub de plastic.Incercand sa curat acel tub am constatat ca acesta se poate desface in doua jumatati pe lungime.EI , sa vezi ce mizerie era in acel tub..... efectiv era captusit cu un fel de zgura imbibata de ulei ... m-am ingrozit.Am curatat bine, am asamblat tubul la loc (a fost putina chinuiala cu el) si acuma totul este brici.Deci chiar daca sunt scurgeri de ulei in exteriorul motorului pe la simeringuri , parerea mea este ca datorita presiunii mari create prin obturarea filtrului epurator, apar aceste scurgeri .... si primul lucru este verificarea si curatarea cicuitului.Daca scurgerile nu apar pe la imbinari si simeringuri uleiul iese pe la joja de ulei...... acest gen de pierderi de ulei nu se pot observa la relanti sau turatii joase ci doar la turatii ridicate cand se creaza presiune mare iar obturarea totala sau partiala a circuitului de recuperare a gazelor de carter isi face simtita efectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu rugamintea la voi sa puneti o poza cu un filtru epurator.Eu la masina mea nu am nici macar egr ce sa mai vb de filtru epurator.Am auzit despre el dar nu am vazut unul inca.Daca exista pe masina trebuie neaparat verificat cand sunt asemenea pb cu uleiul.

Este acest filtru sub capacul de la colbutori?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ce vrea sa spuna Marss42, o sa desfac si eu cutia de la filtru de aer sa caut acea sita, eu am mai desfacut acolo si am vazut niste ulei pe acolo, parca citisem ca este normal sa fie un pic insa nu am vazut acea sita. O sa desfac si eu tubul acel sa verific de mizerie.Toate astea o sa le fac maine dim la prima ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semeringurile de supapa cred ca sunt problema ta, dupa cum o prezinti. Trebuie verificate neaparat ! Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cam imposibil de verificat fara sa dai jos distributia si axele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu am nici 5000 km cu noua distributie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simeringuri supape .

Fa si testul de compresie .

Exact cum a specificat si colegul SWAT CAT

sal,

ce legatura are compresia cu pierderea de ulei?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca vizual nu prea ai cum sa verififci starea simeringurilor de supape. Pana nu le inlocuiesti nu o sa-ti dai seama daca ele erau vinovate sau nu. Din pacate in situatii de genul acesta trebuie sa le iei prin eliminare. Nu sunt simeringurile, ajungi la segmenti.

Insa inainte de toate verifica cu atentie eventualele pierderi de ulei, starea traseului de aspiratie al gazelor de carter.

@sayuri - compresia indica "starea de sanatate" a motorului. Daca este mica, rezulta uzura la segmenti, deci pierderi de ulei sau supape care nu etanseaza bine. Insa daca una sau mai multe supape nu mai inchid corespunzator, motorul va avea un mers neregulat, lipsa de putere.

In concluzie, nici testul de compresie nu este in totalitate convingator.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine dar cred ca si la motorul de 1,6 este cum stai cu fata la masina in partea dreapta este un furtun gros diametru de cca. 20 mm.Acesta intra pe un stut care se afla pe capacul cutiei filtrului de aer (nu trebuie demontata toata cutia pentru a curata sita respectiva , este suficient doar capacul cutiei filtrului de aer - eu am demontat toata cutia pentru ca am vrut sa fac o curatenie generala si completa a sistemului de admise a aerului la motor).Cand se curata acea sita sa nu este recomandabil sa nu folositi surubelnite sau alte unelte contondente fiindca exista pericolul sa gauriti sita.Sensul de circulatie a aerului (vaporilor ) pe la sita este dinspre exterior inspre interior iar dupa sita este (in acel tub de plastic) o garnitura elastica ceea ce face acest stut unde se afla sita sa fie de fapt o supapa de unic sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit si daca e plina de mizerie acea sita, ar fi foarte nostim daca ar fi de la aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar. La indicatile voastre am facut urmatoarele:

1)Am turat motorul undeva la 5000 de ture aproximativ un minut...Rezultatul.... nu am vazut nici o pata de ulei pe sub masina si nici pe la motor sau pe sub el. :(

2) Am desfacut cutia de la filtrul de aer. Si am observat urmatoarele lucruri.(atasez si poze cu explicatii)

Primul lucrul am desfacut capacul pe care, dupa cum se observa, era ceva ulei pe el , la fel si sub filtrul de aer(nu stiu daca este normal sau nu)

post-30366-1281179071_thumb.jpg

samsung0058.jpg

samsung0059.jpg

samsung0061.jpg

Al doilea lucru pe care l-am observat este ca filtrul avea pete de ulei pe el:

image0042nq.jpg

image0043y.jpg

image0044c.jpg

AL treilea lucru e ca am desfacut tubulatura din stanga motorului cum te uiti din fata masinii si am observat ca in interior e ca o "supapa", este o clapeta care inchide circuitul de aer sau il deschide. Acea clapeta are pe margine o garnitura care e... a se vedea in poze..mancata, si se sfarama in mana la atingere, si practic nu mai etanseaza acolo.

samsung0066.jpg

samsung0067.jpg

samsung0068.jpg

Al patrulea lucru este ca pe sub masina, chiar pe cutia de viteze, in partea din dreapta cum te uiti din fata, cutia era uleioasa. Aici tind sa cred ca ca este ulei din cutie, deoarece stiu ca am luat un pietroi odata, insa atunci cand m-am uitat nu am vazut ca ar curge pe undeva(am urmarit cateva zile ). Dupa mirosul uleiului gasit pe cutie nu cred ca este ulei de motor(parerea mea) si daca nu e asa asta e alta problema cu care ma confrunt :( :

samsung0074.jpg

samsung0076.jpg

samsung0077.jpg

samsung0078.jpg

Asa arata filtrul de ulei:

samsung0073.jpg

Si asa arata primul injector, care parca avea o mazga uleioasa pe langa el :

samsung0069.jpg

Si daca aveti idee, aveti puse pe forum pozele de la capetele de la amortizoare. Asa trebuie sa stea ele, sa nu fie lipite de caroserie?

image0028n.jpg

image0029l.jpg

image0030q.jpg

Si asa arata inculpata :) :

image0031ptforum.jpg

Ca o concluzie...nu stiu ce sa cred.

P.S. Scuze daca am deranjat pe cineva cu postul meu lung si cu multe poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In conditiile astea eu nu mai am ce sa spun.Ai facut treaba temeinic si uite ca nu am avut dreptate.Ramane ca uleiul sa iasa prin esapament deci trebuie desfacut motorul.Trebuie masurat de asemenea si nivelul uleiului din cutie pe care sa-l completezi daca este cazul pana desfaci cutia sa rezolvi cu scurgerile.Amortizoarele sunt in regula.Mufa de la injector trebuie curatata.

Cam atat de la mine.Doar ca pozele sunt cam mari si e vb de spatiu ocupat pe server poate le mai poti micsora ca se vad destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa eu nu am gasit acea sita de care vorbea Marrs42, poate ma ajuta sa o gasesc pe baza pozelor puse. Mai mult nu am ce spune..ca pare a fi problema foarte serioasa :)

Pozele nu sunt pe serverul vw forum (decat prima, care o fost o incercare :( ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data : vezi simeringuri supape !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a vede stare semeringurilor de la supape trebuie desfacut tot motorul Turbocip?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit ca sunt cazuri in care motorul papa ulei, chiar daca nu apar simptome gen fum negru, albastru. O sa trebuiasca sa ma bag si eu odata sub ia. Dar cat timp a fost ridicata pe elevator, nu am vazut ulei pe acolo. Recunosc, o singura data am vazut un pic de ulei undeva pe baie, dar l-am sters si nu a mai aparut dupa (chiar daca nu prea are sens)

Salut,

Am trecut prin chestia asta cand mi-am adus masina din Germania... dupa vreo 4000 de km facuti prin tara a inceput sa mi se aprinda becul galben de ulei insuficient. Daca faceam un drum pana la Craiova la dus completam cam 250 de g de ulei...

In final am schimbat simeriguri supape si segmenti si de atunci am facut vreo 10000 de km si nu mai consuma gram de ulei chiar daca merg mai sportiv (atat cat se poate cu acest motor).

Mentionez la la mine avea atunci 109.000 km la bord.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles de la un mecanic ca pentru a schimba segmentii la mine nu ar trebuii desfacut tot motorul, dar nu stiu la semeringuri. Ca deja ma gandesc la lucruri serioase, si anume sa il desfac.

Ms Goby pentru informatii, dupa ce ai povestit tu, cam asa patesc si eu, numai ca pierd mai mult ulei eu

Modificat de Gabitzu05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pierzi foarte mult ulei e posibil sa aiba din cine stie ce motive o uzura exagerata. Parerea mea este ca cel mai bine duci masina la un mecanic bun ca sa desfaca motorul sa vezi despre ce e vorba...

Daca mai ai intrebari si pot sa-ti raspund te rog sa le formulezi :)

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!