Jump to content

Climatizare Polo 6R


sorintulcea
 Share

Recommended Posts

Aerul conditionat Climatic, care este semi-automat, regleaza doar temperatura care vine prin gurile de ventilatie. Selectezi 20 de grade, atunci prin gurile de ventilatie intra aer de 20 de grade. Cand se incalzeste/raceste prea tare in masina trebuie sa ajustezi manual temperatura. Temperatura constanta in masina o tine doar Climatronic-ul, care este sistem de aer conditionat complet automat. Temperatura pe care o selectezi este cea din masina, iar sistemul ajusteaza in mod independent aerul rece&cald pentru a mentine acea temperatura.

Link to comment
Share on other sites

pt.STORMLORD, multumesc pt. imagini si pt.descriere,am reusit sa schimb filtru de polen exact cum ai zis,cu mana goala.Sa fi sanatos si inca o data mersi!

Link to comment
Share on other sites

@kriszteaurel: ma bucur ca informatiile postate ti-au fost de folos. Mai am si alte tutoriale, dar din pacate inca nu pot deschide un topic nou,in aria tehnica. In curand insa...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Iata, a venit vara si caldurile...pana acum pornea a/c-ul ori de cate ori orientezi jetul spre parbriz si chiar se simtea aerul rece, chiar si iarna. Multi altii au comentat acest lucru despre acest ciudat sistem "climatic".

Acuma insa, cand este relativ caldut afara (26-30 gr C) iar in interior sare binisor de 30 gr C cand bate soarele in conserva, pornesc a/c-ul si ba raceste, ba nu raceste. Dupa ce reguli, numai "climatic"-ul masii stie...

Fac aceeasi schema cu orientarea aerului inspre parbriz, porneste automat a/c-ul (se aprinde becul), dar aer rece ioc!

A mai patit careva asa ceva?

Butoanele sunt reglate astfel:

-reglaj temperatura: pe minim la bulina albastra (dar am incercat si pe pe mijloc, cum scrie in carte, si nimic)

-reglaj treapta: a 2-a de putere, de obicei, le-am incercat pe toate

-reglaj jet aer: de obicei spre mijloc, dar am incercat in toate pozitiile incusiv intermediare

Link to comment
Share on other sites

Vorbeste cu cineva care are vag com ca poate ai ceva erroare..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am si eu o intrebare. Sunteti multumiti de sistemul vostru climatic acum ca au venit si caldurile astea? Sincer al meu nu prea face fata si nu sunt multumit. Doar daca merg cu el dat la maxim, mai ales in oras, mai simt ceva racoare, dar tot prea putin.

Link to comment
Share on other sites

motanul lenes

Nu sunt eu mare amator de AC, nu ma prea impac cu el, dar face fata, in Craiova, unde astazi erau afisate la bord 38 de grade.E foarte important sa racesti pe cat posibil, masina inainte de a porni. Eu deschid toate geamurile din telecomanda, inainte de a ajunge la masina, mai stau 1-2 minute sa incalzesc motorul, si dupa ce am iesit in trafic si incep sa prind viteza, atunci inchid geamurile, si atmosfera devine placuta, suportabila, in conditiile in care-l tin undeva peste 20 de grade, iar aeratoarele laterale orientate spre geamurile de la portiere. Daca nu execut procedura de mai sus, masina nu reuseste sa se raceasca pana la job - 3km. Desi Polo este a cincea masina pe care o detin, este prima cu ac, de aceea nu sunt obisnuit cu modul lui de functionare. Mai exact, la accelerare si decelerare, se aude un sunet, gen cutie de viteze in pozitia R. Zgomotul nu se aude cu muzica pornita si nu-mi aduc aminte sa-l fi auzit vara trecuta( ori nu era, ori tot din cauza radioului). E normal acest sunet, sau trebuie sa fac o vizita la garantii?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Se pare ca exista o problema cu sistemele de climatizare pe care nici fabrica nu a identificat-o inca. La Polo-ul sotie am fost deja de doua ori cu masina in secvice din cauza climatizarii. De ambele dati numai mai era aproape deloc freon in instalatie dar nu au reusit sa gaseasca locul pe unde se pierde in compartimentul motor. La ultima vizita la service m-au reprogramat inca o data peste doua saptamani pentru a masura din nou cantitatea de freon din instalatie Daca scade ei cred ca se pierde pe la radiatorul de racire din bord daca nu apar alte urme pe la conductele din compartimentul motor.

Edited by andreit
Link to comment
Share on other sites

Mda.. deci "we have a new problem" :(

Pentru acelasi lucru am fost nevoit sa merg intr-un service VW din Italia, acum saptamana. Dintr-o data am observat ca desi climatronicul functiona, nu mai intra aer rece. In instalatie au gasit doar 5 grame de agent de racire (un fel de ulei, am inteles ca freonul nu se mai foloseste de cativa ani). Tot ce-au putut face a fost sa reumple instalatia (cost 40 euro, platiti de mine). Au bagat si o substanta fluorescenta pentru a identifica unde ar fi o eventuala scapare. De atunci am mai circulat cu masina aproximativ 800 km. Aerul conditionat a functionat din plin la o temperatura externa ce n-a prea scazut sub 35 grade ziua. Sistemul raceste bine, deocamdata.

@andreit, cand a fost fabricata masina ta si ce motor are? Este echipata cu sistem climatic (manual) sau climatronic (automat)?

Edited by Stef13
Link to comment
Share on other sites

Masina a fost fabricata in octombrie 2009 are climatic si motor 1.4.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am urmatoarea intrebare:

- masina este dotata cu climatronic;am observat ca atunci cand am climatronicul inchis partea de plastic a bordului din dreptul gurii de aeratie de sub parbriz se incalzeste.

Este normal?

Link to comment
Share on other sites

Si masina mea este dotata cu climatronic, afara erau 28 eu am reglat temperatura la 24 si am pornit doar ventilatorul nu si AC-ul, surpriza simteam la mana ca baga caldura si asta nu a fost doar cateva minute...doar dupa ce am oprit si repornit masina parca se schimbase situatia.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Acum vine iarna si am alt subiect.

Am impresia ca pe undeva pe la picioare, in partea din fata a masinii( a mea e cu doua usi) se infiltreaza aer rece. Asta am observat pe timp rece cand chiar conteaza. Am studiat cu atentie, usile se inchid bine nu sunt probleme cu chederele, nu e de la ventilatie... Singura varianta la care ma gandesc este urmatoarea: usa are tocmai jos una sau mai multe gaurele pe unde se scurge apa care se prelinge pe geam cand ploua. Ma intreb daca nu cumva acel spatiu pe unde se scurge apa comunica pe langa difuzor, prin masca lui de plastic perforat, cu habitaclul si aerul intra pe acolo?

Daca are cineva date in plus va rog sa le impartasiti, pentru ca iarna , pe ger, cam ramane inghetat geamul de la usa soferului mai ales.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu problemele legate de climatic. Deci, la inceputul verii m-a lasat brusc a/c-ul (am postat mai sus). Am fost in service PBV si nu i-au gasit nimic. Nici o eroare, nimic. Pentru buna regula, i-au refacut "plinul" cu freon si dupa aia am avut a/c functional.

Prin toamna insa a prins un zgomot ciudat, ca un ventilator care freaca de ceva, un zgomot variabil in functie de turatia motorului. Nu e deranjant, doar agasant. Si,

m-am gandit, poate inportant de diagnosticat pentru integritatea sistemului.

Azi am fost la revizie si cu aceasta ocazie le-am plasat si problema asta la rezolvat. Surpriza: cica nu au ce-i face, este "un zgomot normal functional conform informare producator, TPI 2024600/1". Va citez din raportul de service. Cu alte cuvinte, degeaba ar schimba ceva la a/c ca s-ar putea sa ma trezesc cu acelasi defect...A ramas sa-i mai sun si sa ma interesez pe aceasta tema, daca primesc vreun update de la "producator" o sa ma cheme pentru remediere.

A mai avut careva aceasta problema?

Link to comment
Share on other sites

motanul lenes

Da, am avut problema descrisa de tine, in vara asta, adica a doua vara de functionare. Zgomotul respectiv, ca de roti dintate, in functie de turatie, a aparut odata cu scaderea drastica a debitului de aer de la aeroterma. Am facut revizia de 30 000 km acum o luna, si zgomotul a disparut, odata cu schimbarea filtrului de habitaclu, care era plin de pamant, mai era putin si crestea iarba in el :lol: . De acum inainte, voi schimba filtrul asta la 15 000, in conditiile de la noi se pare ca nu rezista cum zice la carte.

Edited by AC DC
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un subiect: chiar nu are nimeni idee pe unde se infiltreaza aerul in zona usa-picioare? Pentru ca iarna, cand e sub minus afara conteaza mult.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat filtrul, asa cum m-ai sfatuit acdc.

Din pacate, in cazul meu nu a disparut zgomotul. Sau ca sa fiu complet onest, nu de tot. Ba se aude, ba dispare.

Foarte straniu...

Edited by baij
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La voi cam in cat timp se incalzeste in habitaclu, acum iarna?

La mine cam dupa 5-6 Km se simte ca baga caldura. Asta poate din cauza ca la 1.2TSI turatia e mai mica?

Link to comment
Share on other sites

Ca sa se incalzeasca mai repede dati si voi climatizarea pe prima treapta, cu temperatura nu mai mare de 22 si fara AC.

Se va incalzi si motorul mai repede si ulterior si habitaclul.

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

La voi cam in cat timp se incalzeste in habitaclu, acum iarna?

La mine cam dupa 5-6 Km se simte ca baga caldura. Asta poate din cauza ca la 1.2TSI turatia e mai mica?

Ca sa se incalzeasca mai repede, dai temperatura la maxim si ventilatia la maxim ! In 2-3 km incepe sa iasa aer usor caldut.

Trecerea pe recirculare ajuta la incalzirea mai rapida dar aduce aburirea geamurilor.

Link to comment
Share on other sites

O sa va zic si eu dupa ce schimb pompa de apa :P dar acuma cam dupa 10-15 minute de la plecare daca sunt + grade iar daca sunt minus..se incalzeste si dupa 30 min..

Link to comment
Share on other sites

La mine oricum sta tot timpul setat pe 20,5 grade, indiferent daca e vara sau iarna, si AC e ON. N-am bagat de seama daca se incalzeste repede sau nu, fiindca daca mi-i frig, dau drumu' la incalzirea din scaune :) Revenind: cred ca ii ia vreo 5 minute sa bage aer cald, da' n-as fi 100% sigur...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salut,am un prieten care are un polo an fabricatie 2011 (2012 in carte),motorizare 1.2 tdi 75 cp,care are o problema la climatronic.acesta functioneaza in regim normal dar in partea stanga langa grila de aerisire se aude un pacanit ca de releu, cand cupleaza cand nu.masina are 2500 km,a fost cu ea la reprezentanta porsche nord,a venit un asa zis electrician care a facut un asa zis test la rece in parcare spunand ca este un zgomot normal pentru o masina de generatie noua !!!(a mai avut inca 3 masini cumparate de noi cu ani de fabricatie 2001,2004,2007 toate cu climatronic si nici una nu facea acel zgomot,dar erau modele mai vechi - replica data de specialistii electricieni ai pbn !!!).a facut o diagnoza computerizata pe care a trebuit sa o plateasca (50 lei)intrucat a iesit functionare perfecta.ceea ce il intereseaza este daca s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema !o alta problema pe care a avut-o de noua (din prima zi in care a iesit cu masina pe poarta reprezentantei, a fost un circuit de cablaje care nu erau fixate si zdranganeau,masina a 2 a zi fiind dusa pentru remediere care a durat 2 zile !

Link to comment
Share on other sites

Si la mine se aude un pacanit de releu, cupleaza decupleaza, dar rar. Nu e nici o problema...stai linistit

Link to comment
Share on other sites

Si eu aud acest sunet de releu ( am aceeasi motorizare ca si a prietenului tau, 1.2 tdi) si cred că este normal, ceva mă face sa cred că acest releu are legatura cu frigul de afara, deoarece am inceput să il aud când s-a racit, in plus se pare ca porneste o sarcina dastul de mare deoarece se vede cum slabesc in intensitate luminile din bord. Sa fie releul care porneste incalzirea in oglinzi, deoarece se porneste daca butonul e in pozitia de incalzire și afara sunt mai putin de 7 grade. Poate stie cineva raspunsul.

Si eu am o problema cu zdranganitul, se aude de sub casetofon, insa nu este atat de deranjat incat sa o duc in service, o sa rezolv la prima revizie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept