Jump to content

sonda VDO presiune de ulei


Vizitator
 Share

Postare recomandată

13 Todesengel

Treaba e asa. Am o sonda la fel ca cea din acest topic. http://vwforum.ro/index.php?showto...p;#entry1321630 E imperecheata cu un ceas VDO ,cel clasic si etalonat pt.motorul Porsche 924. Sonda arata insa eronat,presiunea de ulei scade dramatic,uneori,pe masura ce se incalzeste motorul ajungind si la valori negative. Stie cineva,se poate intercala ceva pe firul de legatura dintre ele(ceva gen rezistenta variabila,..etc nu ma pricep deloc la electronica) in asa fel incit sa corectez indicatia ceasului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi in primul rand ca ceasul sa nu fie cumva pe 24V. Daca e pe 24 V (e stantzat pe el, se poate intercala un device mic si relativ ieftin care sa aduca tensiunea de la 12 la 24 pentru sonda asta). In al doilea rand, vezi ca si ceasu lsi indicatiile de pe sonda sa aiba 10bari cap de scala (daca e atit). Daca difera, nu se potrivesc, orice ai face. Masoara rezistenta sondei si apoi bagata sub o coloana de mercur, echivalentul a 10 bari :) ... daca e intre 0 si 120ohmi (parca asta e rezistenta uzuala la sondele VDO) e ok. Daca e mai mare, sonda e daramata. alimenteaza cu 12 v si apoi cu 12v+ R=120ohmi in serie, ceasul VDO. Daca indica capetele de scala e ok, daca nu, e decalibrat si e putin probabil sa mai poata fi reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

ceasul e de 12v,nu este stricat,celelalte explicatii ma depasesc . Multumesc Dorin,dar mai ca pentru p... incepatori vroiam sa zic. :D

Modificat de 13 Todesengel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e stricata sonda... sau ceasul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

aici sunt caracteristicele sondei: http://www.egauges.com/vdo_send.asp?Sender=150PSI_10Bar

poti proba ceasul inlocuind sonda cu un rezistor variabil intre limitele date ca si caracteristici(10-180ohm). mie imi suna a sonda defecta, ea fiind de fapt un rezistor variabil bobinat al carui cursor este actionat de o membrana (pe scurt, probabil ca exista si un mecanism de multiplicare a deplasarii). cred ca fiind uzata pe anumite portiuni cursorulnu mai face contact...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

dar nu se poate sa fie ambele OK ,dar sa nu fie etalonate una pt.cealalalt ? SA fiu mai explicit : la rece presiunea urca pina la 3,chiar 4 daca acccelerezi..pe masura cese incalzeste motorul,scade aproape de 0,daca este f.cald afara chiar la o valoare usor negativa.Pe tot acest rastimp,variatia descendenta a presiunii este constanta. Normal,cind ajunge negativa,daca accelereziurca ,ceva pina la 0.5 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba e asa. Am o sonda la fel ca cea din acest topic. http://vwforum.ro/index.php?showto...p;#entry1321630 E imperecheata cu un ceas VDO ,cel clasic si etalonat pt.motorul Porsche 924. Sonda arata insa eronat,presiunea de ulei scade dramatic,uneori,pe masura ce se incalzeste motorul ajungind si la valori negative. Stie cineva,se poate intercala ceva pe firul de legatura dintre ele(ceva gen rezistenta variabila,..etc nu ma pricep deloc la electronica) in asa fel incit sa corectez indicatia ceasului ?
dar nu se poate sa fie ambele OK ,dar sa nu fie etalonate una pt.cealalalt ? SA fiu mai explicit : la rece presiunea urca pina la 3,chiar 4 daca acccelerezi..pe masura cese incalzeste motorul,scade aproape de 0,daca este f.cald afara chiar la o valoare usor negativa.Pe tot acest rastimp,variatia descendenta a presiunii este constanta. Normal,cind ajunge negativa,daca accelereziurca ,ceva pina la 0.5 .

Eu sunt tare, tare, tare curios cum de poate o presiune de ulei să devină negativă şi, mai mult, sunt tare curios ce handicapat de inginer proiectant de la VDO ar fi putut proiecta un indicator de presiune de ulei cu valori negative pe cadran..

Nu

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt aproape sigur ca sonda este stricata. In principiu ar trebui sa creasca aproximativ cu 1bar per 1000turatii sau asa ceva. Iar la mine la relanti sta undeva pe la 0,5-1bar. Nu prea are treaba cu temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, are treaba cu temperatura, la cald o sa ai presiuni mai mici. De-aia pilpiie becul...

O fi sonda, dar cum sa arate presiune negativa, ceasul n-are un limitator la ac, sa-l tina cam in pozitia "0"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt da, asa e. Poate nici nu sunt alea stricate.. poate chiar nu are presiune destula la cald...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel
Eu sunt tare, tare, tare curios cum de poate o presiune de ulei să devină negativă şi, mai mult, sunt tare curios ce handicapat de inginer proiectant de la VDO ar fi putut proiecta un indicator de presiune de ulei cu valori negative pe cadran..

Nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca presiunea nu devine negativa ( :coffee_lol: ),asta e indicatia la relanti si in conditii de motor cald. E foarte simplu,in stare de "repaos" adica nealimentat,acul indicatorului este sub pozitia "0",asta e designul ceasului,ce-i atita poezie greu de inteles ?

Cu presiunea,motorul e OK,pe sonda lui originala nu aprinde becul. Am testat sonda imperecheata cu acelasi tip de ceas si la alt Golf,indicatia este foarte asemanatoare,si la ala aprinde becul la relanti si motor cald,de aici am dedus incompatibiliatea celor 2 unitati si am intrebat daca se poate intercala vreo piesa sau vreun montaj electronic care sa solutioneze problema.

" vacuum de ulei"....

E la mişto cu vacuumul de ulei,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

eu m-am prins,nu stiu cum ai facut tu supozitia presiunii negative de ulei. O s aincerc asa cum mi-ai spus,multumesc pt.sfat. Intre ce valori sa fie rezistenta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu m-am prins,nu stiu cum ai facut tu supozitia presiunii negative de ulei. O s aincerc asa cum mi-ai spus,multumesc pt.sfat. Intre ce valori sa fie rezistenta ?

Ţi-am recitit postările anterioare.. Nu prea cred că e chestia de neadaptare

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda aia de aprinde becul in bord se activeaza undeva pe la 0,4bar din cate tin eu minte.(vorbesc de cea originala de broasca. Cea dubla aprinde becul pe la 0,7bar). Acum, daca la tine acul sta undeva mai jos de pozitia 0, putem presupune ca tot ce arata este decalat cu un 0,5-1bar.Deci s-ar putea sa arate chiar ce trebuie, cu exceptia decalajului respectiv.

Zic asta, pentru ca am facut un drum mai lung zilele trecute, buc-bv-buc si la cald, cu motorul meu care nu stiu cat de bun o mai fi, am presiune maxim 2bar in turatie, si 0,5-1bar la relanti. Iar la rece am 1bar la relanti si creste pana pe la 3.5-4bar in turatie.

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mai conteaza si foarte mult ce fel de ulei ai in masina....

pe vremuri am avut o dacie nou noutza...i am pus ulei shell hellix....la rece era ok, cum se incalzea putin se aprindea becul la relanti...si de abia se stingea in acceleratie,

am crezut ca i motorul pa...uleiul avea doar 500 de km...noroc ca am mai intalnit pe cineva cu aceeasi problema, am sch uleiul si n am mai avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

am montaj cu care mi-am verificat ceasurile vdo (motometer)daca ajunge la mine iti pot spune ce si cum...

de asemenea daca faci o piesa de adaptare 1/2 G(o jumatate gazGAZ, cum au manometrele industriale) si M10x1NPT(parca), pot sa o pun pe o pompa de etalonat manometre la scirbici si sa ii ridic curba de etalonare bari/ohm si eventual si montate impreuna si verificate, metoda infailibila(teoretic si practic)

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Am 20W50 pt.motoare turbo insa cu diferite marci de ulei s-a manifestat la fel. Atentie:(repet) indicatiile pe ceasul de presiune de ulei au fost foarte asemanatoare in conditii similare de turatie & temperatura cu aceasta sonda montata pe alt motor de Golf. La nici una dintre masini,cu sonda de presiune originala nu aprinde becul de ulei .

Motoarele de la ambele masini par OK,nu scot fum ,chiar la relanti ai senzatia ca nu e nimic pe teava de esapament,nu bat,nu gem,nu se aud zgomote de lagare,de bolturi ,pistoane,etc.De altfel,de cind a fost montata sonda pe masina s-a mai mers vreo 10.000 km,indicatiile fiind aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 20W50 pt.motoare turbo insa cu diferite marci de ulei s-a manifestat la fel. Atentie:(repet) indicatiile pe ceasul de presiune de ulei au fost foarte asemanatoare in conditii similare de turatie & temperatura cu aceasta sonda montata pe alt motor de Golf. La nici una dintre masini,cu sonda de presiune originala nu aprinde becul de ulei .

Motoarele de la ambele masini par OK,nu scot fum ,chiar la relanti ai senzatia ca nu e nimic pe teava de esapament,nu bat,nu gem,nu se aud zgomote de lagare,de bolturi ,pistoane,etc.De altfel,de cind a fost montata sonda pe masina s-a mai mers vreo 10.000 km,indicatiile fiind aceleasi.

Dacă e aşa cum spui, cred că poţi arunca sonda, căci, altceva dec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!