Jump to content

presiunea in roti...


Vizitator
 Share

Postare recomandată

Am intrebat pentru ca un taximetrist mi-a povestit ca e foarte periculos sa faci explozie cind ai camera ... (Eu gindeam ca dimpotriva, la fel ca @RaduI dar el nu si nu...) Cit despre avantajul de a avea tubeless, se pare ca poti sa mergi inca kilometrii buni cu citeva cuie in anvelopa ceea ce atunci cind ai camera nu mai e posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    11

  • bubu

    4

  • 13 Todesengel

    4

  • mihai15mai

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am pe fatza cauciucuri Victoria tubeless, dimensiuni standard. Pe spate, Dunlop 165 cu camera (de la arab).

Am ales combinatzia asta pentru ca, in caz de pana pe fatza, guma tubeless se dezumfla pur si simplu, dar, daca e pe puntea fata, nu te duci in pom sau in stilp. Cica explozia la o guma cu camera e literalmente dezagreabila, dar, daca se intimpla la puntea spate, mai ai oarece sanse de surviving. :confused:

Oricum, am fost criminal ca am umblat cu anvelopa aia taiata atita vreme si la viteze considerabil.

De ce credeti ca toata lumea foloseste azi, la masinile moderne, cauciucuri tubeless? Fiindca sint mai sigure si mai usor de montat si depanat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce credeti ca toata lumea foloseste azi, la masinile moderne, cauciucuri tubeless? Fiindca sint mai sigure si mai usor de montat si depanat...

<{POST_SNAPBACK}>

...mmmmnu... tubeless-ul, mai zise cineva pe aici, merge si cu cuiul in el, fara sa se desumfle, asta e marele avantaj. Si alt avantaj e montajul usor. Odata gaurit, se vulcanizeaza cu un dop (impropriu spus vulcanizat). De multe ori dopul ala iese (am vazut asa ceva) - se largeste gaura si se pune altul. A, si la primul dop, ca sa-l bage trebuie sa largeasca gaura. Ei, dupa 2-3 doape de-astea, daca ai gninion, guma noua, chiar daca n-a apucat sa se toceasca. La cele cu camera, se peticeste camera si gata. Sigur, peticele alea se pot dezlipi si ele, dar nu se dezlipesc exploziv. Teoretic nu prea e ok cu petice, practic se poate petici o camera de o gramada de ori. In situatia asta, rar schimbi anvelopa inainte de a se "sterge". A, alt avantaj la astea e ca nu se dezlipeste anvelopa astfel incat sa se descalte roata la un viraj violent sau la o groapa mai teapana. Marele dezavantaj e ca nu prea se mai gasesc camere ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar in Ro, ce sanse ai sa bulesti o anvelopa de trei ori la rind?

In orice caz, si daca faci pana la un tube type, ai sanse mari sa faci muci si janta...

Solutia: anvelopele nepneumatice de la Michelin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar in Ro, ce sanse ai sa bulesti o anvelopa de trei ori la rind?

In orice caz, si daca faci pana la un tube type, ai sanse mari sa faci muci si janta...

Solutia: anvelopele nepneumatice de la Michelin!

<{POST_SNAPBACK}>

:) pai ce, disparura cuiele de pe drumuri ?

Apropo, am fost odata la peste cu dacia, broscoiu nu mai stiu ce avea, dupa ce m-am intors, la vreo 3 zile, am gasit masina cu pana. La vulcanizare au gasit un cui de-ala de potcoava in roata :):P:P (era cu camera)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Hai ca reiinvii topicul asta...

In talonul meu scrie ca broasca ar trebui sa aiba pneuri 155 R15. Eu pe broscuta am 185/60 R15.

Deci ce presiune trebuie sa am? 1,3 pe fata si 1,9 pe spate, asa cum zice abtibildul de pe usa torpedoului sau mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui putin mai mare... dar sa pastrezi proportia ... de exemplu 1,6 fata + 2,2 spate... mai important este sa nu depasesti presiunea inscrisa pe cauciuc... daca cauciucul este vizibil imbatranit ... nu stiu ... la bunul simt asa :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ce presiune trebuie sa am? 1,3 pe fata ...

doar 1,3 bari scrie? e cea mai mica presiune de care am auzit.

fiecare masina are nevoie de o anumita presiune, diferita de la masina la masina , chiar daca diferite masini folosesc aceeasi marime a anvelopelor. daca o (aceeasi) masina poate folosi mai multe dimensiuni ale rotilor , presinea este egala.(ex. vw golf IV 1.9TDI , 10/00 - > , poate avea dimensiunileanvelopelor: 195/65 R 15 ;205/55 R 16: 1225/45 R 17 , avand ca presiune, in bari, , pentru UTILIZARE CURENTA 2.0 FATA si 1.9 SPATE, iar pentru ALTA UTILIZARE 2.2 FATA si 2.6 SPATE )( sursa este GHIDUL DE PRESIUNI publicat de Michelin)

in general, presiunea medie este 2,2 ca sa nu mai fie nevoie sa refaci presiunea de fiecare data cand urca mai multe persoane in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, in orice carte de torpedo este data presiunea aia mica-mica :vaidecapulmeu:

In lipsa altor informatii, vulcanizatorul mi-a recomandat ptr. dimensiunea asta de anvelopa (185/65 ) 2 pe fata, 2,2 pe spate. Si, sincer, daca e presiunea mai mica imi fac "burta"

uite, citez din cartea mea, presiuni mai mici !

"Luftdruck:

Besetzung 1 bis 2 Personen: 1,1 atu; hinten 1,4 atu

Besetzung 3 bis 5 Personen: 1,2 atu; hinten 1,6 atu"

Presiunile sunt pentru anvelopa cu dimensiunea 5,60-15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar 1,3 bari scrie? e cea mai mica presiune de care am auzit.

fiecare masina are nevoie de o anumita presiune, diferita de la masina la masina , chiar daca diferite masini folosesc aceeasi marime a anvelopelor. daca o (aceeasi) masina poate folosi mai multe dimensiuni ale rotilor , presinea este egala.(ex. vw golf IV 1.9TDI , 10/00 - > , poate avea dimensiunileanvelopelor: 195/65 R 15 ;205/55 R 16: 1225/45 R 17 , avand ca presiune, in bari, , pentru UTILIZARE CURENTA 2.0 FATA si 1.9 SPATE, iar pentru ALTA UTILIZARE 2.2 FATA si 2.6 SPATE )( sursa este GHIDUL DE PRESIUNI publicat de Michelin)

in general, presiunea medie este 2,2 ca sa nu mai fie nevoie sa refaci presiunea de fiecare data cand urca mai multe persoane in masina.

La FIAT 850 era dat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o presiune mai mare decat cea prescrisa s-ar putea sa rigidizeze in asa masura pneurile incat sa atraga uzuri asupra articulatiilor suspensiei si directiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

si pe mine ma pasioneaza subiectul, intradevar un cauciuc cu presiune mai mica protejaza articulatiile, dar in acelasi timp se uzeaza aiurea numai pe marginile benzii de rulare si de asemenea poate fi periculos la viteze mari ;) (nu cred ca este cazul)datorita incalzirii excesive... la drumurile noastre cu gropi prefer sa fie usor desumflat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea se face functie de:

- masa maxima repartizata pe axa

- profilul cauciucului

- tipul constructiv al cauciucului

la factorii astia se adauga un coeficient de aer cald dat de tipul constructiv al cauciucului. inca n-am gasit o formula de calcul sau tabel care sa includa toti factorii enuntati. asta probabil se calculeaza in fabrica la realizarea unui model nou de masina.

totusi, regula general valabila ramane regula petei/amprentei. profilul trebuie sa aiba contact cat mai bun cu suprafata de rulare. supra sau sub presiunea duc amandoua la micsorarea suprafetei de contact.

post-784-1284445826_thumb.jpg

suprapresiunea duce la uzura prematura a articulatiior/suspensiei (in timp) iar subpresiunea la uzura prematura a cauciucului (in timp mai scurt)

nimic din ce am zis mai sus nu se aplica pentru cauciucurile uzate/vechi/coapte/nos. intr-o oarecare masura nici pentru cele resapate.

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu dintotdeauna am mers asa:

vara 2 pe fata 2,2 pe spate (suficient de tari sa nu faca "balon")

iarna 1,8 pe fata 2 pe spate (mai moi pentru o aderenta mai buna)

cauciucuri de 195.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers si cu o roata dezumflata :))

Modificat de seby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am 2 pe fata si 2.2 pe spate, si n-am avut probleme pana acum. Cauciucurile sint 195/55/15.

Modificat de Alex_Bancos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 pe fata e putin cam mult, mai ales pentru astea cu bare de torsiune pe fata, pentru ca scutura destul de tare si pe umed sau zapada cam ramai fara directie. Pe de alta parte 1,2-1,3 e ok doar daca mergi cu masina goala si nu in Romania, altfel risti sa indoi jantele si cam ai de muncit cu volanul, mai ales la parcari. Eu am ajuns la un compromis, pe fata am 155/70R15 si le umflat la 1,6 iar pe spate am 185/65R15 si le umflu la 2. In felul acesta am si tractiune si masina e destul de agila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu acum 2 ani am fost la vulcanizare cu un fiat 850 si ala de acolo mia bagat 2.0 in toate rotile si aveam cauciucuri victoria crapacite :( si am mers pana la bucuresti si nam avut probleme :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Busulica,

fata: 2,00 atm.

spate: 2,2 atm.

pentru anvelope normale (radial)

pentru anvelope C presiunea este mai mare.

Drumuri bune, va urez. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu la golf-ul meu am bagat 2.3 pe fata si 2.2 pe spate, pana acum am mers cu 2.1 si 1.9 erau cam moi iar daca mai luam pe careva in masina se simtea. De cand am marit presiunea parca e mai sprintena, pleaca mai repede dar si simt gropile mai bine. Acum sper ca nu am bagat prea mult, din ce am vazut pe sticker era trecut 2.1 cu 1.9 goala si 2.4 cu 2.6 plina cu bagaje cu tot. Si din ce am inteles influenteaza si consumul :)

Voi ce parere aveti? E mult 2.3 cu 2.2?

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine e sa respecti ce scrie neamtu pe sticker, ca ala a gandit treaba, nu si-a dat doar cu parerea.

Presiune prea multa = suprasolicitare suspensii + uzura anvelopelor doar pe mijlocul benzii de rulare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia ciudata e ca daca merg cu 2.1/1.9 mi se rod cauciucurile pe laterala si se vede ca sunt putin cam moi :blink: chiar daca merg eu si inca un om in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici intervine si alta problema...depinde si cu ce stift de manometru faci masuratoarea, daca e unul de la un compresor din ala de 2 bani, atunci nu iti fa prea mari sperante cu privire la precizia lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!