Jump to content

presiunea in roti...


Vizitator
 Share

Postare recomandată

13 Todesengel

Scuze,poate o sa par idiot cu topicul asta,problema e ca niciodata nu am mai condus broasca cu cauciucuri dimensiunea originala si pe deasupra cu camera.Imi p;ate spune si mie cineva care este presiunea la care se umfla acest tip de cauciucuri? Nu sint acasa si ma asteapta un drum relativ lung, nu ma pot uita in vreo carte de <broasca>ca sa ma orientez....multumesc anticipat....sint sigur ca s-a mai scris despre treaba asta dar nefiind acasa nu am timp sa rasfoiesc prin forum....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    11

  • bubu

    4

  • 13 Todesengel

    4

  • mihai15mai

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu mi le-am umflat in urma cu vreo doua luni, ca mi se parea ca erau cam moi (asa dupa aspect). Am bagat in ele 2 atm in fatza si 2,2 in spate. Cind am spus asta altor broscari, mi-au zis ca nu e bine, ca trebuie 1,5 pe fatza si 1,9 pe spate. (si am impresia ca mergea mai bine inainte sa mai umflu rotile). Cam asta-i tot ce stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carticica mea de torpedo scrie 1,2 / 1,6 parca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde este stickerul din stilpul usi? Uite aici unul(sorry for the quality)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo (placutza lui Tibi) zice 1.3 si 1.9 pt RADIALE (atentzie!)

Eu bag 1,6 si 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Multam fratilor,repet nu am mai mers niciodata cu roti originale si am un cui ca trebuie sa fac un drum lung cu cauciucuri cu camera,sint aproape noi,e adevarat,dar nu agreez o explozie.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam fratilor,repet nu am mai mers niciodata cu roti originale si am un cui ca trebuie sa fac un drum lung cu cauciucuri cu camera,sint aproape noi,e adevarat,dar nu agreez o explozie.....

<{POST_SNAPBACK}>

Presiunea corecta e scrisa pe stickerul din torpedou! :offtopic: 1,3 fatza, 1,9 spate. Nu te lasa in baza boilor de la vulcanizare, care baga aer ca la dacea, imaginindu-si ca broasca are motorul in fatza. Stai linga ei si spune-le de 100 de ori presiunea corecta.

Io am mers 5000 de kile cu un gauroi in anvelopa, prin care iesea camera si n-am facut poc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lasa in baza boilor de la vulcanizare, care baga aer ca la dacea, imaginindu-si ca broasca are motorul in fatza.

<{POST_SNAPBACK}>

Bubule, si la dacea se baga tot asa, mai mare presiunea pe spate :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel
Prostii :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

...cum adica :blink: ? Pe bune,eu am prieten care a avut explozie in Bucuresti pe Calea Plevnei cu un 1302(unul kaki,poate si-l aminteste cineva,era de neconfundat,inainte de accident tocmai ii facuse tinichigeria si-l vopsise ou de rata,dar a fost kaki multa vreme si era parcat la primaria mare prin 96-97)sa revin....de la explozia asta in oras a nimerit un stilp,a strimbat rau fata la masina si a stat UN AN ! cu o tija metalica in picior!!!!Si vreo 4 operatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cum adica :banghead: ? Pe bune,eu am prieten care a avut explozie in Bucuresti pe Calea Plevnei cu un 1302(unul kaki,poate si-l aminteste cineva,era de neconfundat,inainte de accident tocmai ii facuse tinichigeria si-l vopsise ou de rata,dar a fost kaki multa vreme si era parcat la primaria mare prin 96-97)sa revin....de la explozia asta in oras a nimerit un stilp,a strimbat rau fata la masina si a stat UN AN ! cu o tija metalica in picior!!!!Si vreo 4 operatii!

<{POST_SNAPBACK}>

acu iti inteleg frica.

dar sa stii ca si eu am mers aproape 1000 Km cu un cauciuc pe spate care avea o taietura zdravana iar pe dinauntru avea un manson de cauciuc ca sa nu iasa camera si sa faca boalfa. Si nu s-a intamplat nimic. Cred ca e vorba de noroc totusi. Se poate sa explodezi si cu cauciucuri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recapitulind, ce putem invata de aici ?

Citi oameni atitea pareri. Pe fata: intre 1,2 si 1,6. Pe spate intre 1,6 si 2.

Rezulta in medie 1,4 pe fata si 1,8 pe spate. Eu asa am sa bag + roata de rezerva 1,6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe broasca n-am avut tubuletz in viatza mea, iar pe Trabi folosesc des cu camera.... Mi s-a intamplat sa-mi faca explozie si in mers dar nu a aruncat deloc, s-a auzit doar bbbaaaaaauuuuuuu si am gasit roata inflorita. Iar acest fenomen s-a petrecut NUMAI cu cauciucuri super-imbatranite si tocite si camere pline de petice....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cum adica :lol: ? Pe bune,eu am prieten care a avut explozie in Bucuresti pe Calea Plevnei cu un 1302(unul kaki,poate si-l aminteste cineva,era de neconfundat,inainte de accident tocmai ii facuse tinichigeria si-l vopsise ou de rata,dar a fost kaki multa vreme si era parcat la primaria mare prin 96-97)sa revin....de la explozia asta in oras a nimerit un stilp,a strimbat rau fata la masina si a stat UN AN ! cu o tija metalica in picior!!!!Si vreo 4 operatii!

<{POST_SNAPBACK}>

Lucian ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in cazu in care cauciucurile nu mai sunt de dimensiunea originala ... difera presiunea in roti sau nu ? ca io de exemplu am niste cauciucuri mai late decat e normal si auzisem ca e bine pentru ce am sa bag presiune 2 pe fata si 2.2 pe spate :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cre'ca presiunea optima in rotzi e atuncea cind calea de rulare e complet asezata pe carosabil. Adica anvelopa nu-i nici ca balonul, dar nu face nici cute. Aveam io intr-o carte o poza cu anvelope montate si bine, si aiurea.

O anvelopa mai mare inseamna un volum mai mare de aer. Ar trebui facut o regula de trei simpla, sa vedem daca presiunea ramine aceeasi, in timp ce volumul creste... :(

Astia care au fizica la baza sa raspunda! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in cazu in care cauciucurile nu mai sunt de dimensiunea originala ... difera presiunea in roti sau nu ? ca io de exemplu am niste cauciucuri mai late decat e normal si auzisem ca e bine pentru ce am sa bag presiune 2 pe fata si 2.2 pe spate  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Cica asa. Asa le tin si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiune mai mare inseamna si tinuta de drum mai rigida, adica uzura prematura a suspensiei, a articulatiilor etc.

eu am bagat 1.3 pe fata (tubless/camera) si 1.9 pe spate (idem), la ambele masini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiune mai mare inseamna si tinuta de drum mai rigida, adica uzura prematura a suspensiei, a articulatiilor etc.

dar si consum de benzina mai mica si masina merge mai iute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar si consum de benzina mai mica si masina merge mai iute

<{POST_SNAPBACK}>

da ... si as mai adauga ca la cauciucuri mai late se intoarce si mai usor de volan la manevre & stuff ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Da Radu,de Lucian e vorba in povestea cu accidentul .... si pina la urma am plecat de la CT cu 1.3 fata si 2 spate...am mers cu 80km/h, a consumat putin,a fost OK...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Radu,de Lucian e vorba in povestea cu accidentul  .... 

<{POST_SNAPBACK}>

:rolleyes: pai mie mi-a povestit ca i s-a rupt un capat de bara sau un pivot si de acolo accidentul :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anyway, eu am avut doua explozii - amindoua pe spate, pe drum drept, extraurban, cu cauciucuri fara camera - probabil de la imbatrinirea cauciucului. Intradevar ... a facut un BAuuuu !!! , roata a inflorit, si ... doar atit. E adevarat, odata am lasat la vreo 50 m in urma (mi-a trebuit ceva timp sa-mi dau sema ca era ceva in neregula) vreo jumatate de cauciuc :rolleyes: Cealalta jumatate - daca pot sa spun asa, ramasese decapata, pe janta. Aveam vreo 70 km /h si o presiune... dupa ureche in camera. (Eu umblu cu ele mai dezumfalate si din cauza ca folosesc frecvent niste cauciucuri oarecare sh, de 15x195. Pe fatza am cauciucuri bune, umflate tot dupa ureche. ... Masina s-a comportat excelent ... nu a luat-o pe aratura. Nu stiu insa cum e cu camera, nu stiu insa cum e sa fie pe fatza si in curba chestia asta ... dar as vrea sa stiu pentru viitor daca e mai periculos cu camera ... :D

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anyway, eu am avut doua explozii - amindoua pe spate, pe drum drept, extraurban, cu cauciucuri fara camera - probabil de la imbatrinirea cauciucului. Intradevar ... a facut un BAuuuu !!! , roata a inflorit, si ... doar atit. E adevarat, odata am lasat la vreo 50 m in urma (mi-a trebuit ceva timp sa-mi dau sema ca era ceva in neregula)  vreo jumatate de cauciuc :D Cealalta jumatate - daca pot sa spun asa, ramasese decapata, pe janta.  Aveam vreo 70 km /h si o presiune... dupa ureche in camera. (Eu umblu cu ele mai dezumfalate si din cauza ca folosesc frecvent niste cauciucuri oarecare sh, de 15x195.  Pe fatza am cauciucuri bune, umflate tot dupa ureche. ... Masina s-a comportat excelent ... nu a luat-o pe aratura. Nu stiu insa cum e cu camera, nu stiu insa cum e sa fie pe fatza si in curba chestia asta ... dar as vrea sa stiu pentru viitor daca e mai periculos cu camera ... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Pai am inteles ca montajul tubeless e predispus la "bauuuu", ala pe camera la "fassssssssss" - adica frecventa exploziilor e mai mare la tubeless. Personal nu stiu, n-am avut niciodata la broscoi macar vreo pana amarata ... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!