Jump to content

Ulei in antigel


maryx14

Recommended Posts

Am o prb de citeva zile ,am deschis capota pt o verificare mica si am observat k lichidul din vasul de expansiune este mai inchis la culoare nu mai este roz cum il stiam iar pe peretii vasului deasupra nivelului de lichid este un fel de depunere ca un gel:) este unsuros asa.....are cineva idee i sa mai intimplat se poate sa intre ulei in lichidul de recire ....???????

Link to post
Share on other sites

Da, cel mai probabil este uleiul din motor... cauza posibila: motor incins peste limitele normale, efect: garnitura de chiulasa arsa, rezolvare: inlocuire garnitura de chiulasa si refacut planeitate chiulasa.

sa ma corectati daca gresesc...

Stima

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Sau termoflot (racitor de ulei) fisurat/spart.

Link to post
Share on other sites
Sau termoflot (racitor de ulei) fisurat/spart.

+1

Link to post
Share on other sites

In 2 ani de cind am masina nici o data nu a trecut temperatura de 90 de grade......unde se afla termoflot-ul asta...???

Link to post
Share on other sites

Este sub filtrul de ulei. NU prea ai ce sa verifici la el.

Din pacate si eu am avut aceeasi problema. M-am trezit cu ulei in vasul de expansiune. Am schimbat termoflotul, am curatat instalatia si este ok acum.

Link to post
Share on other sites
cornel4575

Se poate verifica: Se demonteaza termoflotorul de pe motor (un singur surub in partea de jos), dar conductele de antigel sa ramana cuplate. Se baga presiune de la un compresor in vasul de expansiune (pe la furtunasul pe care vine returul in vas). Daca picura antigel prin zona din termoflotor pe unde circula uleiul, e termoflotorul, daca nu, garnitura de chiulasa sau mai rau,chiulasa fisurata. Incepe cu termoflotorul, e usor de verificat.

Link to post
Share on other sites

ok ms cornel miine cred k ma apuc de treaba...

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Salutare,

Am avut surpriza sa gasesc ulei in vasul de expansiune, cand am verificat nivelul inainte de venirea iernii. Am dus masina in service, s-a spalat traseul, inlocuit borcanul, etc. Dupa inspectie se pare ca racitorul de ulei este ok. Mecanicii suspecteaza eroare umana la completarea uleiului si se feresc sa desfaca motorul pentru inspectia garniturii de chiualasa deocamdata.

Recomandarea lor este sa merg asa sa vada daca mai intra ulei; avand in vedere costul repetat al operatiunii de spalare si inlocuire a antigelului, as inclina sa inspectez motorul; mai ales cu cat am probleme cu el ( dezvolta putere scazuta).

Poate ajunge uleiul in apa si din alte cauze?

Mersi!

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Am patit-o si eu cu uleiul in antigel , vasul era negru si o gramada de ulei in el .Existau 2 posibilitati , racitorul de ulei sau garnitura de chiulasa .

Am scos furtunele de la racitor si le-am scurcircuitat cu o teava de 18 de cupru si am mers asa vreo doua zile pana ce la un moment dat , a inceput sa curga ulei pe stuturile de apa , in acel moment a fost clar ....racitorul e de vina . L-am schimbat si totul e ok acum , bineinteles dupa o lupta titanica cu uleiul din instalatia de racire , care nu se lasa usor scos de acolo .

Edited by passat19tdi
Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Salut,

Am fost astazi pentru a face un log in mers, iar cand am ajuns aproape de 4000 rpm in treapta a 3-a cu acceleratia la podea, s-a auzit o trosnitura si a inceput sa tremure urat de tot toata masina. 

Am tras pe dreapta si am observat ca miroase a incins, scoate mult fum albastru si am ulei in vasul de expansiune . Am trebuit s-o aduc pe platforma acasa si am lasat-o la un mecanic ce o va verifica luni .

Masina e un Golf IV 1.9 TDI ALH.

A mai patit cineva ceva asemanator? Sa ma astept la garnitura de chiulasa arsa sau la ceva mult mai grav, pana luni?

Multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites

Vezi si turbina. Sa nu o fi luat-o pe ulei. Posibil garnitura dusa.

Link to post
Share on other sites

Rezultat dupa ce a fost desfacut motorul : toate cele 4 biele indoite si 2 pistoane sparte . Costurile pana in momentul de fata se ridica la ~2500 lei, fara reconditionarea turbinei . Am cautat toata ziua pistoane/biele la dezmembrari, fara rezultat, deoarece majoritatea vand motoarele cu totul . Intr-un final am gasit la un baiat din alt oras 4 bucati, care si el a patit acelasi lucru cu un ALH si nu le-a mai montat deoarece a schimbat motorul . Maine ajung cele 4 "raritati" si se continua lucrarea . Nu stiu ce sa zic despre motoarele acestea...efectiv nu cred ca au rezistenta PD-urilor . Probabil turbina a facut supra-presiune si motorul a cedat...mare atentie cu log-urile in mers (kick-down in 4k rpm), daca motorul e obosit sau credeti ca ceva nu e in regula, sa nu ajungeti pagubiti ca mine :( Va tin la curent cu minunata aventura!

Ah, o intrebare - sub fiecare biela se afla o conducta mica indoita, o duza de ungere...aveti idee cum se numeste mai exact sau ce cod are? Trebuie sa schimb 2 dintre ele si nu stiu de unde sa le iau.

Multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites

Nu de la presiunea din turbo a crapat motorul ci de la ulaiul din tubulatua care a ajuns in capul istonului.

Link to post
Share on other sites

Și mai vrei sa îl faci?mai bine cumperi alt motor.și vinzi piesele.

Link to post
Share on other sites

Salut,

Are dreptate Al Bundy, uleiul din tubulatura, provocat de turbina probabil, a ajuns in capul pistoanelor si s-a autoaprins, provocand necazul .

S-au montat pistoanele/bielele gasite in stare buna sh, segmenti noi, chiulasa planata si rectificata+garnitura noua, turbina reconditionata, ulei+filtre, antigel, furtunele subtiri de vacuum schimbate si alte maruntisuri . Cost total ~ 3000 lei . Un alt motor m-ar fi costat 500 euro + manopera,omologare, transport, etc. si nu stiam ce e in el .

Motorul merge ok, parca putin mai zgomotos pana se aseaza probabil, dar cred ca am o pierdere de vacuum, deoarece se intareste pedala de frana in trafic cand o calc repetat fara sa accelerez si mi se pare ca urca ceva mai greu in ture, plus ca tremura motorul cand il opresc chiar si cu ambreiajul la podea si intrerupe in decelerare cand ajunge pe la 1400 rpm .

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Alea-s simptome de vacuum. Cel mai probabil au uitat vreun furtunel pe-afara ori e crapat.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
farasunet1

Am patit si eu chestia cu antigelul g12 inchis la culoare fata de cum e normal si pe capac o spuma alba spre galben. Dar vreau sa zic ca nu face mereu spuma aia. Sa fie de la radiatorul de ulei?

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Salut. Am observat astazi ca a scazut nivelulul uleiului din motor. Pe capacul de la ulei am mai observat si o depunere galbuie( destul de mica) si la fel si in capatul de jos la joja de ulei. Asta era dupa un drum de 40 km pe autostrada. 

Am zis sa verific si antigelul si atunci am vazut ca nivelul este mai ridicat in vas si are culoare neagra. Am bagat o surubelnita si intradevar este negru si foarte uleios. La masina chiar i-am facut ieri o testare si nu avea erori. A mers fara probleme si daca a fost o coincidenta ca m-am uitat. E posibil sa fie ceva foarte grav? Uleiul a fost schimbat acum 1000 km. Ultima data am verificat uleiul acum o saptamana si era ok.

Link to post
Share on other sites

 In caz ca este acel racitor/termoflot  trebuie sa schimb din nou si uleiul plus filtru Ma gandesc ca antigelul trebuie scos afara si inlocuit. Nu stiu sigur cum se curata de ulei instalatia...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut. Revin cu o intrebare legata de postarea mea de acum ceva timp. Dupa ce am gasit ulei in antigel si simptomele erau nivel crescut antigel si scazut ulei, am dus masina la service si mecanicul a zis ca de vina este acel termoflot si a fost schimbat . Mecanicul a spalat de 3 ori sistemul si mi-a zis ca este posibil sa mai apara ulei de pe sistem si in cazul acela o sa mai curete din nou.

 

Dupa cateva drumuri de 1800km in ultima saptamana am observat ca nivelul de antigel a scazut de la semnul de maxim pana aproape la cel  de minim. Asta inseamna cam 1cm in vas. Uleiul  a reaparut. Din cate imi dau seama nivelul de ulei din motor este cam la fel. Este normal sa scada nivelul de antigel?

Edited by robert1523
Link to post
Share on other sites

salut @robert1523

Am avut si eu problema cu termoflot-ul.

E normal sa scada un pic antigelul si sa mai apara un pic de ulei in vasul de expansiune. Inca mai ai ulei prin circuitul de racire (calorifer cabina, radiator, egr- daca e racit cu antigel).

Singura solutie e sa mergi cu masina la 90 grade temp lichidului de racire la o turatie constanta (nu subturat si nici supraturat, gen 2000 ture) sa se inmoaie uleiul si pompa de apa sa il plimbe pana iese in vasul de expansiune.

Nu cauta alte solutii gen radiator flush ca ai sa ajungi sa ai alte prostii in circuitul de racire.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
Mathias

Salut am un vw crafter 2.5 TDI am o problema baga ulei în apa si nu îi dau de cap ce are am anult termlflotul chiulasa planeitate garnitura de chiulasa schimbata daca aveti vreo idee

 

Link to post
Share on other sites
kosmyn_aurel89

Manual sau automat ?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri