Jump to content

T5 - Probleme intalnite la R5 TDI 2500cmc AXD si AXE


soila
 Share

Postare recomandată

pana la urma ai schimbat acel senzor si degeaba ? ca nu inteleg :)

eu am schimbat turbina nevoit.. ma rog am schimbat tot din ea in afara de carcasa, cu piese originale din germania

si la calduri foarte mari afara tot moare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

contribuabilul

am schimbat senzorul de presiune, la recomandarea unor mecanici si ingineri, pe motivul ca in timp se incarca cu ulei ars funinggine dela recircularea de la sistemul cu supapa AGR si poate da rapoarte gresite de presiune si astfel turbina sa functioneze gresit in raport cu volumul de aer necesar in momentul accelerari si de aici sa dea eroarea.

Dupa ce l-am schimbat pt o vreme am crezut ca asta a fost si s-a rezolvat, dar se pare ca doar am mers eumai linistit. Problema a reaparut.

A aparut o noua idee, ca senzorul schimbat trebuia cumva instalat in computer, am fost la tester si mi-a zis ca e neconcardanta intre valorile de presiune si volul si etc. Pe scurt, presiunea din turbina parea sa fie mai mare, decat cea necesara la o accelerare normala si cu toate acestea, la o accelerare brusca turbina pleca cu o secunda sau mai mult in intarziere. Am dat vina pe supapa Agr, am curatat supapa si tubulatura. Si am crezut ca totul e ok. Nu am mai intalnit problema. Probabil ca nu am exploatat-o la limita. Am zis ca e ok si pot sa o vand fara sa ma incarc de blesteme. Numai ca omul dupa ce l-am intalnit in trafic si l-am intrebat de sanatate mi-a spus ca a fost nevoie ca a aparut problema sa schimbe controlerul de la turbina. O sa ma interesez daca dv. considerati necesar ce anume piesa a fost necesar a fi inlocuita si codul acesteia. Acestea sunt problemele tehnologiei moderne, am avut un x5 inaite si de la un senzor , o pastila cu doua fire, nu mai pornea daca era motorul cald.

Mi-am luat Toyota LC 120 sa incerc altceva, cu acelas nr de locuri, sper mai rezistenta la orice si am ramas cu kitul de 4motion asa ca daca e cineva interesat este disponibil, mai ales ca iernile numai sunt ca altadata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut . ne spui si noua ce contine kitul 4 motion si un pret pt. el . mercic ;))

Modificat de athanasie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua

Cine ma poate ajuta cu un sfat. Am un T5 105 cp nu reusesc sa trec de 115 km/h, am schimbat debitmetru s-a curatat egr-ul galeria... verificat senzorii de presiune nu da nici un defect pe tester, am fost la mai multi mecanici, dar masina tot nu trage, practic nu se tureaza in treapta a 5 a nu trec de 2600rpm iar daca trag de treapta a 4 a pana la peste 4000 rpm ajung la 120 km/h.. si am sensazitia ca si in treptele 1, 2, 3 nu trage cum trebuie. Astept sfaturile voastre, va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o cauza poate fii-catalizator infundat partial; da jos catalizatorul si fa o tura fara esapament

alta cauza:-filtrul de aer

-filtrul de motorina

-calitatea motorinei

Modificat de Sebaca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
ionita bogdan

Va rog sa ma luminiati: Caravelul meu are 144.000km . Am schimbat filtre si uleiul la timp. Ce trebuie schimbat la AC. Despre ce cuplaje e vorba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

problema mea grava s a redus dar nu sa rezolvat. E vorba de VW T5 2.5 TDI 174 CP AXE Am reusit sa elimin fumul enorm si am eliminat si pornirea f greoaie a masinii. ... insa nu am terminat! sunt la faza de reglare a injectoarelor. reglarea cu 180 de grade e valabil si la injectoare second? care sunt valorile normale la care trebuie sa functioneze? eventual cum se regleaza pd ele?

Modificat de LuissMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

buna seara baieti.am si eu o intrebare.am un t5 si taicamiu i-a completat ulei in ultima perioada crezand ca mananca ulei.dar dupa ce o stat masina in parcare vreo 3 zile joja arata ca e mult peste uleiu..adica indicatoru ala gri(bulbu din capu jojei) e negru acuma de ulei tot .ar trebui sa-mi fac griji?trebuie sa mai scot din ulei sau merge si asa?..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negru e pentru ca e motor PD, si asa fac toate...

scoate uleiul, sa fie intotdeauna in zona hasurata, ulei prea mult uzeaza segmentii de la presiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Dragos Caraulan

vreau sa expun aici problemele care le-am intalnit la al meu T5, probleme care nu sunt de gasit nicaieri pe net (raspunsul la ele) fiind motoare destul de rare.

ma refer la motorizarea de 2500cmc R5 TDI, 5 pistoane, pompe-duse, motor AXD 131CP si motor AXE 174CP

tineti minte ca aceste motoare au distributie pe pinioane, si nu exista nicio curea in intreg motorul...

- cel mai des se vor uza cuplajele de cauciuc care fac legatura cu alternatorul, cu, compresorul AC si cu pompa de directie, sunt 3 la numar, cate una pentru fiecare, acestea se schimba cu totul, de obicei dupa 150.000km, daca nu le schimbati la timp, ori nu va merge AC-ul, ori nu mai incarca alternatorul, ori se blocheaza cel de la pompa de directie, si rupe axul pompei.. (cum am patit eu) e posibil ca sa aveti probleme cu una sau mai multe din cele descrise... dar cel mai des va fi cuplajul pentru AC, acela e primul semn... un cuplaj a fost 80 lei, adus pe comanda, nu mai stiu codul, dar promit sa fac rost si sa-l postez aici.

- o alta problema enervanta este uzura oringurilor (garniturilor) de la pompa duse, defectul se manifesta prin pornire foarte grea dupa ce masina sta mai mult nepornita, se pierde presiunea la motorina si se dezamorseaza... trebuie sa dati mult la cheie pentru a porni, iar dupa ce ati oprit-o, porneste perfect la sfert de cheie... numai daca trec 10-15 ore va porni greu. Rezolvarea e schimbarea acelor oringuri, eu am dat 30 euro pe ele la un magazin din germania.. partea cea mai nasoala este ca trebuie sa desfaceti jumate de motor ca sa ajungeti la pompa duse... eu am patit-o pe la 180.000km

- pompa de apa trebuie schimbata cam pe la 200.000km, fiind distributie pe pinioane, nu ne batem capul cu distributia.. dar uitam ca pompa de apa se gripeaza sau se uzeaza garniturile, aceasta fiind integrata in motor... daca nu o schimbati patiti ca mine, cam pe la 250.000km sa crape, si sa intre apa in baia de ulei...

- cutia de viteze, de obicei crapa la motoarele 1.9, dar si la 2.5 crapa cam pe la 300.000-400.000km, depinde cum a fost folosita masina... pentru ca are un rulment interior pe care se invarte un ax, nu mai retin acesta ce face, dar acel rulment se va duce, si din cauza asta trebuie schimbat deobicei toata carcasa cutiei de viteze...

- mai exista problema cu blocarea turbinei la temperaturi foarte mari si la mers in sarcina maxima... se intampla la toti, pentru ca turbina e cu geometrie variabila si daca nu primeste destul debit la un moment dat, ECU observa ca are probleme, si taie alimentarea cu motorina, masina merge ca si cum ar fi la relanti, calci degeaba pedala, ca nu se intampla nimic. La mine s-a rezolvat problema cand am schimbat turbina, aceasta este model KKKK, ci a costat 700 euro.

in rest, consumabile... pivoti, placute.. etc

motoarele sunt bune, dar daca nu o intretii, risti sa ai probleme, cum la noi in romania service-ul la astfel de masini e foarte scump, trebuie sa va documentati si sa cautati singuri informatie (ca mine) altfel stricati bunatate de motoare.

pe masura ce fac rost de coduri de la piesele schimbate de mine, le voi posta in acest forum.

daca aveti intrebari.. nu va sfiiti biggrin.gif

Buna ziua,

La invitatia dvs adresez o intrebare, dar sa incep cu o mica prezentare: am cumparat recent din Germania un VW T5 Multivan 2.5 TDI 174 CP din anul 2005 cu 215000 km. Singura problema vizibila si care persista si acum este ca am gasit in vasul de expansiune ulei. Intrebandu-l pe vanzator, nu a stiut ce sa-mi zica referitor la asta, doar ca el a rulat cu masina apox. 400 de km si nu a avut probleme. Pana in tara, la Tulcea, am oprit la fiecare 200-300 de km rulati si am adugat apa in vas ca sa scoata uleiul de acolo, racirea daca se face cu ulei poate strica mai multe pe acolo, si asa ca sa stricat termostatul. Odata ajuns in tara l-am si programat la service schimband toate toate filtrele, uleiul, antigelul, termostat si racitorul de ulei.

o saptamana am mers cu masina in oras urmarind la indicatiile mecanicului daca in vas mai apare ulei. Nu au mai parut urme de ulei, asa ca aveam de facut un drum de 2500 de km cu 6 persoane plus bagajele lor, cam aprox 1000 kg. Dupa 2000 de km rulati la o viteza de croaziera de 130-140 km/h am decis sa o accelerez pana la 180 de km/h, mergand asa cam 10 minute, moment in care in bord a aparut iconita de nivel ulei scazut. Am oprit pe in primul Shell si am verificat vasul de expansiune si nivelul de ulei. Joja era la la limita inferioara iar in vas se afla ulei. Am completat cu jumatate de litru de ulei si am plecat la drum. in pimul loc ferit de ochii autoritatilor am tras pe dreapta si am completat cu apa in vas pt eliminarea uleiului din vas - asa am procedat pana la intoarcerea acasa la Tulcea. La 100 de km de Tulcea am fost instiintat de semnalul acustic ca nivelul de ulei este scazut, am completat cu cealanta jumatate de ulei ramasa si am plecat catre casa. Dimineata am plecat direct la service vb cu mecanicul de cele relatate mai sus. Sfatul lui a fost sa ma consult cu cei care detin acest gen de autoturisme si asa am ajuns aici la voi cu rugamintea daca este vreun raspuns la problema mea.Intre timp, in aceiasi dimineata am mai adaugat un litru de ulei ca nivelul de la joja sa indice asa cum trebuie. Sunt genul de sofer care platesc tot ce este nevoie ca masina sa mearga f bine, de aceea nu caut variantele cele mai ieftine ci cele mai eficiente.

Astept sfaturile dvs referitoare la rezolvarea acestei probleme.

PS - unii mi-au indicat sa schimb garnitura de chiulasa, sa fac segmentarea, de schimbat pompa de apa,de schimbat garnituri, O-ringuri de prin interiorul motorului, etc, etc,

Cu respect, Dragos C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum zice si colegul vanfan, pompa de apa trebuie schimbata.. are o garnitura care dupa 200.000km cedeaza.. e in corpul motorului actionata de un pinion ca si restul componentelor

asta e problema distributiei pe pinioane.. nu trebuie sa schimbi nimic, dar se duce pompa si vascocuplajele de la AC si alternator de la uzura

eu strang banuti, la vara viitoare vreau sa schimb axul cu came, tachetii, si geometria de la turbina... de la uzura cred nu mai are 174cp, ci undeva la 120-130cp :D am 370k in bord

oricum motoarele astea au probleme la axul cu, came, eu n-am avut pana acum, dar simt la relanti o mica vibratie, deci o valva nu se mai inchide/deschide corect

au probleme la ax, pentru ca forta dezvoltata de motor si sarcina care o pui pe ele sunt prea mari pentru o bucata de fier, ar fi trebuit sa fie din titan

la fel si cutia de viteze... au facut-o prea fragila pentru un cuplu de 400Nm si 3500kg masa totala

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Caraulan

cum zice si colegul vanfan, pompa de apa trebuie schimbata.. are o garnitura care dupa 200.000km cedeaza.. e in corpul motorului actionata de un pinion ca si restul componentelor

asta e problema distributiei pe pinioane.. nu trebuie sa schimbi nimic, dar se duce pompa si vascocuplajele de la AC si alternator de la uzura

eu strang banuti, la vara viitoare vreau sa schimb axul cu came, tachetii, si geometria de la turbina... de la uzura cred nu mai are 174cp, ci undeva la 120-130cp :D am 370k in bord

oricum motoarele astea au probleme la axul cu, came, eu n-am avut pana acum, dar simt la relanti o mica vibratie, deci o valva nu se mai inchide/deschide corect

au probleme la ax, pentru ca forta dezvoltata de motor si sarcina care o pui pe ele sunt prea mari pentru o bucata de fier, ar fi trebuit sa fie din titan

la fel si cutia de viteze... au facut-o prea fragila pentru un cuplu de 400Nm si 3500kg masa totala

Salut tuturor,

Va multumesc pt sfaturi, asa voi proceda, si voi reveni cu informatii referitoare la comportament.

soila, si la mine se petrece la fel, la relanti se simte o mica vibratie.Mi-ar face placree sa facem impreuna schimbul de tacheti, etc. As dori daca se poate sa imi scrii nr tau de telefon pt o convorbire. Precizez ca m-am indragostit de Multivanu-ul meu si vreau sa-l fac sanatos din nou, merita tot ce este mai bun acest gen de masina. Precizez ca este aprox. full option, o sa postez poze in curand, interior-exterior.

De asemenea ma poti ajuta cu codurile pt piesele pe care urmez sa le schimb: pompa apa, garnitura, O-ring,vascocuplaje de la AC si alternator( al meu e dublu sau triplu climatronic.) etc.?

Multumesc anticipat.

Dragos C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da-i un PM lui gabi http://vwforum.ro/user/64586-gabivvx/ cu VIN-ul masinii si iti trimite exact ce coduri ai nevoie

nu iti recomand sa faci singur schimbari de tacheti etc.. trebuie sa stii sa desfaci totusi motorul, nu e atat de simplu precum un motor de golf :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Caraulan

Salut Alexandru,

Am gasit codul de pompa de apa, am si comandat. Referitor la tacheti , nu a fost intentia dea schimba noi doi, fizic vb, ci de faptul de a schimba in acelasi timp, aprox. Deci vibratia la relanti este de la tacheti?

Pe langa pompa de apa mai trebuie schimbat ceva? Multumesc anticipat!! Daca nu deranjez, te rog scrie-mi nr tau de tel , pe adresa de e-mail - office@eurojob.ro

Cu respect, Dragos C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua domnilor!

Recent (aprox.de 2 luni) sunt posesor unui T5 din 2004, motor 2.5, 130 cp. Tin sa mentionez ca masina a fost luata in schimb, deci nu cumparata de buna voie,dar fiind mare si comfortabil am decis s-o tin o vreme. Kilometri reali 330.000 , pe bord arata 252.000 km ( n-au putut sa-l faca ca lumea baietii :)) ).De cand l-am primit , viteza 1 si 2 plange iar marsalierul sare din viteza (trebuie tinut cu mana).

In urma cu o saptamana am inceput sa-l pregatesc de iarna ( am desfacut toata fata personal, sa vad ce-i pe acolo) schimb de ulei, filtre, verificat electromotor, bujii, antigel etc., iar dupa ce am ajuns in faza in care toata fata era data jos, am observat niste curgeri de ulei nestiute.

Am comandat toate garniturile posibile, inclusiv de la galeria de admisie,capacul la chiulasa si garnitura de la pompa tandem dar problema de scurgere s-a dovedit sa fie de la cuplajul rampei electrice de la pompe duze.

Dat fiind faptul ca aceea garnitura speciala nu se vinde separat am inlocuit si rampa electrica.

La control vizual, cuplajele de la alternator si compresor AC sunt noi, la fel si turbosuflanta.

Am uitat sa verific pompa de apa (nefiind probleme cu ea) dar citind parerile dvs, incep sa-mi fac griji ca nu stiu in ce stare este.

As avea mai multe intrebari, dar numai cele mai importante am sa le pun:

Schimbarea pompei de apa necesita iara desfacutul complet al ansamblului fata?

In legatura cu cutia de viteze, stiu ca este deja pe moarte , ce sfaturi aveti o cutie noua (la second ma refer) sau desfacut si

reparat? sau macar pareri astept ce poate fi? (plange viteza 1 si 2, marsalierul sare)

dsz

Caut ceasuri bord Highline cu bord computer, pentru VW T5, 2004 - 2005.

Modificat de DSZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate la acest gen de masina, aproape orice gen de munca la motor necesita desfacerea radiatoarelor din fata..

ca sa schimbi pompa de apa citeste aici: http://vwforum.ro/topic/67203-t5-probleme/page__st__120#entry1567857

eu as schimba pompa, mai ales daca are peste 300k

cutia de viteze... e posibil sa ai probleme la timonerie, trebuie desfacut si vazut daca ai vreo bucsa cu probleme, era un coleg pe aici care a facut asa ceva

la mine s-a blocat cutia si a rupt ambreiajul, am scris pe aici cat a costat repararea... o cutie noua nu stiu daca merita, decat daca spargi corpul cutiei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru raspunsul promt. Am mai sapat pe net pe diferite forumuri si tot la timonerie m-au indrumat.

Cred ca am sa dau jos cutia si sa vad ce se poate face cu ea, la reparatie capitala ma gandesc.

Edit:Te rog sa postezi in aria comerciala exista special sectiunea pentru cumparaturi.Multumesc

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Dragos Caraulan

Salut!!!

Acum 3 saptamani am schimbat pompa de apa, asa cum mi-ati indicat. Intr-adevar nu mai intra ulei in vasul de expansiune. Va multumesc pt indicatii.

Cu respect DRagos C.!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Dragos Caraulan

Salut tuturor!!!

Daca se gaseste vreun posesor de Vw T5 sa imi indice unde se afla magazia de CD-uri, ca o tot caut si nu dau de ea, specific ca pe display-ul de la navigatie imi indica ca nu am CD la pozitia 1,2,3,4,5 si 6, deci undeva ar trebui sa fie magazia de CD-uri.

Va multumesc anticipat!!

Dragos C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am si 3 -T4 si 3 -T5. Vreau sa va spun ca T4 este de 2 ori mai rezistent decat T5 . T4 cu motor de 2,5 102 cp 2002 are 900 000 km si abia acum am schimbat motorul, la T5 , la unul am schimbat motorul la 650 000 (asta din cauza uleiului ca am schimbat mecanicul) , dar la fiecare 350000 schimb axul cu came . Am probleme din cand in cand cu compresoarele la clima(la T5) . La mine merg cam 25000 pe luna si (transport de persoane ro-ita) dar ca si durata de viata la motoare T4 900000, la T5 700000, LT 28 1200000 km. Astea sunt constatate de mine in 8 ani de transport de persoane. La T5 am schimbat cutii de viteza la 400000 la T4 doar una odata ca a ramas fara ulei.

La un T4 am acum o problema , diagnoza nu imi da probleme, nu trage, abia ajung la 120 , am schimbat de pe cealalta , turbo, debitmetru, electrovalvele la turbo, si degeaba tot nu trage. Cealalta merge foarte bine dar asta nu vrea.

Am sa merg cu ea la VW sa vad ce imi zic si ei, nu-i dau de cap. Poate imi datimvre-o idee.

Multumes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T4-ul e mai solid pentru ca e si mai simplu... nu are atata electronica ca T5-ul, si nici nu are cuplul si forta T5-ului

2.5 de 174cp scoate 400Nm, nici nu simti masina la 170km/h, incarcata si cu AC-ul la maxim :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Caraulan

Salut,

Navigatia este originala a masinii, model 2005. Pe navigatie pot introduce doar un singur CD, dar pe display imi mai arata pe partea stanga si cea dreapta ca sunt lipsa CD-uri, sase la numar.

M-am tot uitat prin masina, dar nu am dat de magazie, se poate ca vanzatorul sa o fi scos inainte de vanzare? Care ar fi fost locul ei? Ca am sa cumpar una si o pun la loc.

Multumesc anticipat, Dragos C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu, daca ai cautat-o si nu o gasesti inseamna ca nu ai.Daca ai linie audio Blaupunkt [eu asa am] magazia de regula e montata intre scaunele fata linga frana de mana.Buzunarele pe spate sunt ocupate; stinga, cric,stingator s.a. ,dreapta clima spate asa ca in alta parte nu prea vad un sa ai magazia cd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!