Jump to content

T5 - Probleme intalnite la R5 TDI 2500cmc AXD si AXE


soila
 Share

Postare recomandată

T5 4 motion e Haldex .      4motion + DSG + 2.5tdi .. e o combinatzie faina pe foaie... daca e sa o iei noua .. daca o cumperi la 3-400 000km+ ..  nu e o combinatzie deloc OK si usor de intretinut!             Motorul asta de 2.5 pompe duze a fost scos dupa  cel vechi cu transmisie pe curea si injectie clasica care era renumit ca duce si duce.. si nu are probleme mai deloc.   Asta nou s-a laudat cu transmisia pe pinioane.. dar in realitate nu e mai ok decat cea pe curea... pentru ca ai Cuplaje si o pompa de apa care trebuie schimbate si tot acolo iesi.   Cutiile manuale  la 2.5 nu is nici pe aproape la fel de rezistente ca cele vechi.. la fel si planetarele.    Injectoarele Pompe duze  nu is la fel de fiabile precum cele clasice..    Daca mai pui ca vrei si  un DSG... la care trebuie sa schimbi Uleiul si e schump.. Trebuie sa schimbi Ambreaje care is scumpe, si mecatronicul din DSG care se duce inevitabil si e 1000 euro reparatzia...    

Masina e " Beton "  o potzi resofta la 200 Cai.. sta bine pe sosea.. Accelereaza foarte fain ,consumul e decent daca nu gonesti la viteza mare... cu 4Motion numai de joci iarna...   Dar... se poate dovedii a fii o gaura mare in Buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Stiu sigur ca sa discutat , dar mai intreb odata . Cand poate apare fenomenul de infiltratii de ulei in rezervorul de combustibil( mnotorina ) ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.10.2017 at 17:16, trust_24 a scris:

am desfacut cu unchiul meu un motor R5 TDI pe un T5

.....

daca aveti intrebari, bagati aici.. am devenit expert in motorul asta.. mai ceva ca la golful meu :))

 

 

Am schimbat uleiul de la servodirectie  VW T5 4motion 130 CP 2006  150 000 km (era negricios si era amplificat zgomotul la servo) si in timp ce mecanicul il tragea cu vacum -ul a inceput sa  picure ulei de motor (eram in afara Rom si nu vorbea engleza ptr a putea intreba ce si cum). Pe drum spre Romania a curs cam 1L de ulei de motor la 100 km (am completat constant la fiecare 100 km , sa mentin nivelul de mijloc).Nivelul uleiul de servo a ramas constant (nu curge ). Care este legatura intre servodirectie si ulei de motor, in ce consta reparatia , recomandari pentru un mecanic din Bucuresti ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw T5 4Motion 130 CP ,trebuie intretinut constant,inlocuit ulei motor,servodirectie, cutie de viteze, pompa apa, curele. Am avut probleme cu :  turbina LimpMode (reconditionata 1000 ron ), electromotor (reconditionat 100 + 30 euro manopera ), senzor ulei motor, garnitura chiulasa. La inlocuirea uleiului de servo s-a defectata ceva (probabil un oring ce are legatura cu uleiul de motor ) acum curge f mult ulei de motor pe partea dreapta fata (1L la 100 km ), sper sa se rezolve si aceasta problema si sa nu mai vina altele . (Daca ma poate ajuta cineva sa imi spune ce anume trebuie reparat si sa imi recomnande un mecanic specializat in motor pinione , m-ar ajuta mult ).

Trage bine masina, consum 8-9 L/100 Km , se comporta ok si la off-road usor (panta, zapada,noroi),  foarte stabila pe drum , consum ulei de motor 1-2L la 15000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat garnitura de la turbina, cea triunghiulara, care vine pe talpa, fusese schimbata  de 1 an si un pic si pur si simplu s-a macinat , crapat, tocit, nu era din metal, era dintr-un material albrastru , ceva ca un carton plasticat, a fost achizitionata de la avd turbo ( meseriasi la reconditionat turbine dar dezamagitor la capitolul controlul calitatii pieselor ). Aveti grija  ca garnitura sa fie metalica . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am un T5 din 2009 , 2.5 TDI, 130 CP. Nu porneste la prima cheie, doar dupa a doua sau a treia cheie. Invarte mult pana porneste. Ce sfaturi imi puteti da? Trebuie schimbata chiulasa, sau sa incerc prima oara cu oringurile? Masina are 230000 kilometri. Astept pareri. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

subiect rezolvat . cand masina dvs. consuma ulei in exces , controlati culoarea combustibilului din rezervor. la motorizarea de 2.5 . pompa de vacuum sau tandem face acest lucru . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Este cineva dintre voi care a shcimbat axa cu came la R5 si mi-ar putea recomanda un service/mecanic in Bucuresti sau relativ aproape?

Multumesc anticipat! Am nevoie pentru un tourareg dar am observat ca este mai documentata problema in aceasta sectiune.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Hodor  Cătălin
On ‎02‎.‎06‎.‎2010 at 16:30, soila a scris:

daca aveti intrebari.. nu va sfiiti :D

Eu am un t5  174cp are 325 mii  și de ceva vreme pornește greu după ce sta ne pornit vreo doua zile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 28.01.2019 at 11:20, iustinn a scris:

Salutare tuturor.

Este cineva dintre voi care a shcimbat axa cu came la R5 si mi-ar putea recomanda un service/mecanic in Bucuresti sau relativ aproape?

Multumesc anticipat! Am nevoie pentru un tourareg dar am observat ca este mai documentata problema in aceasta sectiune.

 

Te salut! Ai gasit mecanicul in aceste motoare R5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor! Am un T5 AXD 2004  cu aprox. 200k km, reali nu am prea umblat cu ea, de serviciu sa zic asa.

De ceva timp ma confrunt cu o situatie delicata : Limp mode  ,pe tester da eroare 16610 P0226  G79 senzor acceleratie semnal implauzibil , pedala sau cablajul .Am facut rost de diagrama mufei de la ecu si de la mufa pedalei de acceleratie si urmeaza sa le `sun` pe fiecare in parte sa vad daca este vreun scurt intre ele sau cu masa. Mentionez ca am schimbat cam tot ce se putea schimba si la timp chiar preventiv. Turbo reconditionat la 180k km , senzori(ulei , combustibil, aer, temperatura coolant, ax cu came, turatie motor, vacum) , consumabile nu mai vorbesc la 10-12k km, tacheti hidraulici, simeringuri supape,  planare chiulasa , garnitura chiulasa, termoflot+garnituri aferente, garnitura corp filtru ulei- bloc motor, termostat, pompa apa,pedala acceleratie, o ringuri injectoare, o ringuri rampa combustibil,

Acum schimband toate astea ceva imi da cu virgula si desfac cutia de sub baterie scot tot relee, ecu dau cu spray pt electronice pe mufe pun totul la loc si nu mai face, verific boost pressure , vacum, totul ok. dupa vreo 150km mergea in 3 pistoane cand bagam piciorul mai tare in ea, daca o luam incet toate bune, la o plecare de la semafor bag piciorul sa plec direct limp mode , iau contactul, pun contactul, da sa mearga ,moare iar, ies cu ea din intersectie in limp mode pun testerul pe ea 16610 P0226 G79 Value of resistance to great, Signal implausible , 01117  Generator Terminal DF Load signal, regulatorul de incarcare de la alternator. Sterg erorile cu greu , abea am reusit sa plec cu ea la a 5-a incercare pt ca tot intra in limp mode ajung acasa desfac cutia de sub baterie si scot ECU  dau cu spray iar pe mufa si bag la loc, dau cu spray pe mufe la relee si bag la loc tot pornesc nici o problema , acum am facut cu ea 300km si mai apare doar eroarea cu alternatorul ca fiind permanenta, cateodata cand pornesc motorul imi urca turometrul la 840rpm verific si aceeasi eroare cu alternatorul , o sterg dar turometrul nu scade la 800, am observat ca in momentul cand urca la 840rpm in bord sub volan se aude ca si cum un releu intra in actiune un `tac`scurt si gata a urcat, acum merge nu mai intra in limp mode iar dupa o perioada scurta de mers revine si turometrul la 800rpm la relantiu , am comandat releul 109 pt ecu si pompa combustibil si il schimb am o nelamurile acolo.

Voi ce parere aveti?

Modificat de Grymstal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal de curând mi-am cumpărat un t5 2.5 tdi 174 cp cod motor BPC ,dar cand il accelereze la relanti intre1300 si 1500 ture tremura masina iar cand plec de pe loc cu treapta 1 motorul se aude diferit si se simte mai putin tremuratul la fel si in retur ,ma puteti ajuta cu niște informații. Tin sa mai mentionez ca la 120000 km ia intrat turbina in motor sau ceva de genu si tot motorul a fost desfacut si montat inapoi la o firma specializata din germania ,reperatia a costat 5000de euro, iar in prezent masina are 185000.

Va mulțumesc. 

Modificat de Alex 2019
Am uita anumite informati
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calca ambreiajul la relanti si vezi daca se simte vreo diferenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna, am și eu o problema ciudata cu mașina și anume. Recent am schimbat turbina ca avea joc și scotea un sunet metalic și la turația de 2100 rpm mașina intra in Limp mod in timpul mersului și ii cădea forța după repornire in timpul mersului mașina trăgea din nou .... iar dacă o țin la 2100 rpm cade. Am zis sigur e turbina am schimbat-o cu una noua și degeaba tot cade la 2100rpm. Întrebarea mea pt voi ați mai întâlnit o problema de geun acesta ? Vreun sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica toate furtunele si fa-i o diagnoza,socrul meu a patit la fel,ii scadea puterea in mers si avea furtunele care faceau vacuum crapate pe la capete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare ! Nou pe forum ! Are cineva din Bucuresti sau apropiere  presa...sau o metoda destul de ok sa scot si eu pompa de apa ?VW T5  din 2005 euro3  2.5 AXD TDI 4MOTION 131 CP 

Multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare!  M-am pricopsit și eu cu un T5, 2.5, cumpărat cu motor cu probleme electrice (nu pornea). Și cu probleme mecanice, care nu mi-au fost spuse. 

OK, deci l-am pornit (sunt electrician auto), dar am găsit tot antigel ul în ulei. 

Am schimbat pompa de apa, am schimbat uleiul și filtrul de 2 ori, pornește sfert, merge frumos, dar umfla furtun ele. Cum scot capacul de la vasul de expansiune, nu mai am presiune în furtune, dar ies gaze. Antigelul e la nivel acum, dar mi-e ca dacă las busonul infiletat, iar găsesc baia plina, din cauza presiunii.

Cred ca nu scap de ce mi-e frica. Acum o sa comand setul de cale, pt demontarea chiuloasei (750 ron) ca parca nu as vrea surprize, nedesfacand un astfel de motor vreodată. 

Cum as putea verifica tipul asta de chiulasa, dacă planeitatea e buna și garnitura nu are semne de "ars"? 

Ati reușit sa demontati/montați chiulasa fără trusa speciala cu cale? 

Nu as vrea sa dau 700£ aiurea pe o chiulasa. Ms! 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Problema cu care te confrunți tu este una comuna pt acest tip de motor

pompa de apa trebuie oem sau in cel mai rău caz Hepu, trebuie montata cu grija iar drenajul trebuie curățat( primele modele au pana in 2006) și verificat in prima mie de km pt a fi sigur de etanșeitatea primului oring , Ma rog, și cel de-al doilea oring contează însă primul este cel mai ce. Lipsa etanșeității oringurilor va duce la apariția antigelului in ulei dar a nu se înțelege ca doar asta este cauza apariției antigelului in ulei, sunt multiple cauze

 Nu poți remonta chiulasa fără kitul de cale, nu poți remonta fără efectuarea planeitatii, verificarari pt etanșeitate sistem răcire , ungere și camera de ardere, asta pt eliminarea unor cauze in procesul de diagnosticare dacă problemele persista , schimba tot ce trebuie  cât timp este jos si verific-o atent ( canale de ungere , supape, scaunul supapelor, ghidaje supape etc

e complicat sa faci un motor sa meargă ca la carte când aceasta carte lipsește ; bine și mecanicul contează ( evita mecanicii multimarca de cartier) deci cartea de service a tipului de motor, in cazul asta motorul R5 este primordială pt verificare valori , uzura  limite maxime etc

In mod clar presiunea din instalația de răcire se poate datora  Si lipsei etanșeității garniturii de chiulasa dar nu numai poate fi chiulasa fisurata

e greu de “văzut” pe garnitura dacă este “arsa “ atâta timp cât ea este metalică , pur și simplu isi pierde etanșeitatea și gata , nu uita ca șuruburile chiulasei sunt TTY dar la fel, Ma repet, cauzele pot fi și altele

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de reply, voi lua setul de cale și manualul de reparații. Îmi fac temele și necesarul de scule, și va țin la curent cu evoluția reparației. Ma încăpățânez sa o fac cu mana mea.

La mulți ani, și un an nou fericit! 

Modificat de clau_lcf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari si Un An Nou 2020 fericit, drumuri bune si fara prea multe reparatii (daca se poate). ... la mine cred ca urmeaza o reparatie, astfel ca am hotarat sa impartasesc cu voi simptomele si sa gasim o rezolvare, un sfat, o parere ... Va multumesc !

De 3 ani am un VW Transporter T5 din 2005 - Motorizarea de 2.5 TDI, motor AXD, R5 (5 pistoane) de 96 kW, 131CP,  cu pompe-duse si distributie pe pinioane, Euro 3 (model fara DPF). Toate bune in primi doi ani, trage bine, nu scoate gaze, fum, scurgeri, pierderi sau consum de ulei, ... ACUM URMEAZA ... si incep de aici, ... anul trecut am hotarat sa fac schimbul cu ulei Longlife (ARAL SuperTronics Longlife III 5W 30 Engine Oil) ... pt. prima data a inceput consumul de ulei (la 5.000 km ... 500 ml ulei), a doua oara prin Germania in urcarea unui deal mi-a intrat in LIMP MODE (pt. prima data ca nici nu am stiut ce se intampla ... specific ca nu eram incarcat, doar 4 persoane deci max. 300 kg). Opresc ca oricum imi scadea turatia de am ajuns incet- usor la 5o km pe autostrada ... o pornesc dupa 5 minute si merge ca noua 2-3 luni, a doua oara tot pe autostrada pe la Sibiu cand imi era lumea mai draga in treapta 6-a intra iar in Limp Mode ... usor, incet, treptat ca nici nu-ti dai seama in prima faza (de data asta eram in vale tot asa cu 4 oameni in masina ... specific nu tractez remorci, platforme, nimic), opresc 5 minute (deja aveam experienta, eram la a doua intamplare) pornesc si merge ca noua, cu sprint cu putere maxima, 2-3 luni. Am intrebat un mecanic ... raspunsul lui a fost ca: ''ai fost la altitudine unde aerul era mai tare (mai curat) si asta ar fi problema'' ... am zis nu-i stres atunci. Treaba este ca acum (de o luna) s-a intamplat iar, nu eram nici pe autostrada, nici in deal, nici in vale, la drum drept, la campie (pe la mine in jud.Timis) ... de doua ori la depasire in treapta 4-a cand urca turometrul spre 3000 intra in LimpMode. Deci este clar urmeaza tot mai des sa se intample, acum am hotarat sa ii fac un diacnosti in mers, imediat ce gasesc service deschis in perioada asta. La ce sa ma astept ? Debitmetru, ceva senzori, EGR, Turbina, sa nu ii placa uleiul ARAL SuperTronics Longlife III 5W 30 ... motorul la relanti sta normal la 800 rpm fara oscilatii, fum scoate putin alb (normal) la acceleratii puternice. Schimb vitezele intre 2500 si 3200 de obicei ... Eu zic/banuiesc ca este turbina pe duca ! ... voi ce parere aveti ? ... pana reusesc sa-i fac un test ... revin cu detalii ... MULTUMESC ! Gabriel TM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza,e o problema acolo . ”Altitudine ,aer tare ...“astea sunt povesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza,e o problema acolo . ”Altitudine ,aer tare ...“astea sunt povesti

Nu glumesc ... legat de altitudine si aer tare ... mi-a spus-o un mecanic, eu m-am linistit deoarece prima si a doua oara eram prin munti ... treaba este ca urmatoarele doua intamplari s-au petrecut la drum drept, zona de campie ... deci e clar ca nu mai intra in discutie altitudine, aer tare, etc ... Acum ii fac sigur o diagnoza, m-am gandit sa o faca in mers poate o prind in momentul ala cand ''moare'' ... specific ca sunt zile, saptamani chiar si luni cand nu am probleme, merge sprintena doar ca o apuca uneori ... este a 4-a oara acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, CALACAN said:

ai fost la altitudine unde aerul era mai tare (mai curat) si asta ar fi problema

   Este adevarat, dar invers. La altitudine mare aerul este mai rarefiat si motorul pierde si 40% din putere. dar nu la altitudinile din Romania. Sa zicem Colorado unde autostrada este la 4200m altitudine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rând mare greșeală ca nu-ți cunosti mașina și voi începe prin a contesta uleiul folosit deci fiind E3 norma de ulei trebuie sa fie vw506.01 o găsești doar in varianta 0w30  deci este un LL . Motorul are sonda pt calitatea uleiului deci poți parcurge și 40k-50k km cu un schimb in regim special . Diagnosticul este simplu( pt mine)  turbina da semne de moarte , schimb-o , scurt! Papa uleiul iar geometria tinde sa fie blocată  funingine, vapori de ulei ars și chiar ulei duc la blocarea geometriei variabile. Pt Brăila te p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin ... datorita perioadei (sarbatori, Craciun, Revelion) nu am gasit service deschis pentru diagnoza, dar luni sunt primul la usa service. In acest timp am incercat sa verific eu ce se poate: EGR, clapeta shut-off, debitmetru, filtrul de aer, furtunele de admisie, pompa de vacuum si furtunasele acesteia, ... am avut intentia sa ajung pana la turbosuflanta sa verific paletele daca au joc sau sunt rupte (nu am reusit sa scot carcasa filtrului de aer) pentru a scoate clema de la ultimul furtun de pe turbina (si am renuntat).

OBSERVATIILE  mele:

- EGR avea depuneri ce e drept + ca era si cu ceva ulei pe acolo (

- Clapeta shut-off imi sta deschisa permanent (cu motorul pornit - la relantii - cu motorul oprit ... tot deschisa sta) .... + ca toata este uleioasa, nu-i uscata deloc.

- ulei pe furtunele de admisie, mai ales la imbinari/garnituri unde se aduna mai mult;

- un furtun de vacuum ce duce la valva EGR am observat ca este muscat/capsat cu coltii ... aici il banuiesc pe ''motanel'' chiar si in ziua cand lucram m-am trezit cu el ca imi iasa de dupa motor de se uita la mine cum lucrez ... ;)

Am curatat, am schimbat si am verificat cam toate garniturile, imbinaturile cu cleme, furtune, etc .... treaba este ca aceasta clapeta shut-off imi sta tot deschisa mereu, arcul este ok,  m-am jucat eu cu ea si o inchideam cu degetul ... pornita fiind, motorul mi-a murit cand am inchis eu cu degetul clapeta. Specific ca nu am nici un martor in bord aprins, nici o erroare, motorul porneste/se opreste OK ... dar problema inca este undeva, imi intra in LIMP MODE cand ajunge la turatii de 3000+ (imi cade la 2000 rpm, asa ramane pana o opresc si isi revine), incepe sa se intample tot mai des acest lucru.

INTREBARE: Cum este normal (in ce pozitie ?) sa fie clapeta shut-off de la EGR, atunci cand motorul este oprit ? ... Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!