Jump to content

T5 - Probleme intalnite la R5 TDI 2500cmc AXD si AXE


soila
 Share

Postare recomandată

vreau sa expun aici problemele care le-am intalnit la al meu T5, probleme care nu sunt de gasit nicaieri pe net (raspunsul la ele) fiind motoare destul de rare.

ma refer la motorizarea de 2500cmc R5 TDI, 5 pistoane, pompe-duse, motor AXD 131CP si motor AXE 174CP

tineti minte ca aceste motoare au distributie pe pinioane, si nu exista nicio curea in intreg motorul...

- cel mai des se vor uza cuplajele de cauciuc care fac legatura cu alternatorul, cu, compresorul AC si cu pompa de directie, sunt 3 la numar, cate una pentru fiecare, acestea se schimba cu totul, de obicei dupa 150.000km, daca nu le schimbati la timp, ori nu va merge AC-ul, ori nu mai incarca alternatorul, ori se blocheaza cel de la pompa de directie, si rupe axul pompei.. (cum am patit eu) e posibil ca sa aveti probleme cu una sau mai multe din cele descrise... dar cel mai des va fi cuplajul pentru AC, acela e primul semn... un cuplaj a fost 80 lei, adus pe comanda, nu mai stiu codul, dar promit sa fac rost si sa-l postez aici.

- o alta problema enervanta este uzura oringurilor (garniturilor) de la pompa duse, defectul se manifesta prin pornire foarte grea dupa ce masina sta mai mult nepornita, se pierde presiunea la motorina si se dezamorseaza... trebuie sa dati mult la cheie pentru a porni, iar dupa ce ati oprit-o, porneste perfect la sfert de cheie... numai daca trec 10-15 ore va porni greu. Rezolvarea e schimbarea acelor oringuri, eu am dat 30 euro pe ele la un magazin din germania.. partea cea mai nasoala este ca trebuie sa desfaceti jumate de motor ca sa ajungeti la pompa duse... eu am patit-o pe la 180.000km

- pompa de apa trebuie schimbata cam pe la 200.000km, fiind distributie pe pinioane, nu ne batem capul cu distributia.. dar uitam ca pompa de apa se gripeaza sau se uzeaza garniturile, aceasta fiind integrata in motor... daca nu o schimbati patiti ca mine, cam pe la 250.000km sa crape, si sa intre apa in baia de ulei...

- cutia de viteze, de obicei crapa la motoarele 1.9, dar si la 2.5 crapa cam pe la 300.000-400.000km, depinde cum a fost folosita masina... pentru ca are un rulment interior pe care se invarte un ax, nu mai retin acesta ce face, dar acel rulment se va duce, si din cauza asta trebuie schimbat deobicei toata carcasa cutiei de viteze...

- mai exista problema cu blocarea turbinei la temperaturi foarte mari si la mers in sarcina maxima... se intampla la toti, pentru ca turbina e cu geometrie variabila si daca nu primeste destul debit la un moment dat, ECU observa ca are probleme, si taie alimentarea cu motorina, masina merge ca si cum ar fi la relanti, calci degeaba pedala, ca nu se intampla nimic. La mine s-a rezolvat problema cand am schimbat turbina, aceasta este model KKKK, ci a costat 700 euro.

in rest, consumabile... pivoti, placute.. etc

motoarele sunt bune, dar daca nu o intretii, risti sa ai probleme, cum la noi in romania service-ul la astfel de masini e foarte scump, trebuie sa va documentati si sa cautati singuri informatie (ca mine) altfel stricati bunatate de motoare.

pe masura ce fac rost de coduri de la piesele schimbate de mine, le voi posta in acest forum.

daca aveti intrebari.. nu va sfiiti :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuplajele respective le-ai scimbat tu sau ai lasat masina unui mecanic?te intreb asta pt ca eu personal am schimbat cuplajele din cauciuc insa numai doua la numar pt ca atitea sunt pe motorul axd.(130 cp).pe linga cele doua cuplaje mai trebuie schimbate si cele doua fulii tip sistem roata libera pe care intra cele doua cuplaje din cauciuc pt ca in timp din cauza uzurii se blocheaza fapt care duce la stergerea dintilor cuplajului din cauciuc si bineinteles la nefunctionarea alternatorului respectiv pompei de aer conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- mai exista problema cu blocarea turbinei la temperaturi foarte mari si la mers in sarcina maxima... se intampla la toti, pentru ca turbina e cu geometrie variabila si daca nu primeste destul debit la un moment dat, ECU observa ca are probleme, si taie alimentarea cu motorina, masina merge ca si cum ar fi la relanti, calci degeaba pedala, ca nu se intampla nimic. La mine s-a rezolvat problema cand am schimbat turbina, aceasta este model KKKK, ci a costat 700 euro.

daca aveti intrebari.. nu va sfiiti :Driver:

Vrei sa zici ca iti intra in" LIPMP-mode"?

ai folosit masina la vreodata la tras platforma? Cunosc un tip care trage platforme cu un t5 174 cai ( nu peste limita maxima admisa a ansamblului de autovehicule) si se tot plange ca ii creste temperatura apei peste limita. Mi-a zis ca masina merge si trage precum o locomotiva la deal dar.. temperatura apei... E o problema frecventa?

@ soila Poti face te rog cu aproximatie o lista scurta a cheltuielilor incazul tau in intervalul de Km de cand ai dubitza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am auzit niciodata despre cresterea apei... poate ai termostat blocat...

eu am un vecin de bloc care are un AXD 131cp, si facem comparatie intre noi :icon_thumright: el are 200.000km eu am 280.000km, a lui e din 2006, a mea e prima serie din 2004.

pai lista e cam asa:

- acele cuplaje erau 80 lei bucata, le-am schimbat acum vreo 3 ani... pe la 180.000km s-au dus

- apoi pierderea presiunii la oringuri.. am dat 30 euro pe toate din germania (un mecanic de aici vroia 120 euro :D) manopera 300 lei + 600 lei 10 tacheti, le-am schimbat preventiv daca tot demontasem tot motorul.. asta era acum 2 ani pe la 210.000km

- pompa de apa a crapat pe la 260.000km, si a luat cu ea si turbina... m-a ajuns 3200 lei toata distractie.. turbina noua, pompa apa, uleiuri, manopera etc..

- am schimbat de 2 ori pivotii pe fatza.. de fapt e o tija care se prinde sus si jos... odata la 120.000km cand am adus-o din germania, si acum de curand la 270.000km, e cam 100 lei o tija

- placutele le-am schimbat oe la 180.000km, si apoi pe la 250.000km si m-am uitat de curand si mai au cam 30%... deci cam la 60.000km se schimba, un set pe fata costa 130 lei, iar pe spate 100 lei

- discurile nu le-am schimbat niciodata, dar cele de pe fata le-am polizat marginea, pentru ca uza placutele pe exterior.. dar discurile mai au mult...

de curand am observat ca se aude un zgomot de la rulmentul pe care se invarte amortizorul din stanga fata cand virez... il am in plan...

in rest, de cand am turbina noua, masina zici ca e la prima tinerete.. desi se indreapta spre 300.000km

accelereaza ca un touareg :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bun topicul.Dragi colegi ce ne puteti spune despre motorizarea de 1.9 ? pentru cineva care transporta doar ocazional marfa ...in general ambalata in cutii de carton si nu foarte grea.

Si Vito mai face cu ochiul dar totusi am mai mare incredere in T5 ....sa nu mai zic de garda la sol care este destul de mica la Vito iar pentru Romania este un dezavantaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cunosc cativa indivizi care au motoarele de 1.9 pe T5 si atata timp cat nu e forjat, merge foarte bine si rezista destul.

unul dintre amici are 160.000km, nu e mult dar nici putin, si nu a schimbat aproape nimic in afara de consumabile..

dar merge calm.... nu o incarca cu mult.

eu i-am zis ca o sa-l duca mult si bine, fata de mine si taicamiu, care o abuzam...

pune-i remorca, incarca pana sus, mergi pe drumuri lungi cu viteze mari.. cam asta a vazut a mea fata de a lui :(

in alta ordine de idei, tocmai am schimbat uleiul de la cutia de viteze.. se auzea ceva la sub 2000 rpm, a disparut in mare parte, si nu stiu daca e psihic sau e turbina cea noua, dar are un demaraj de invidiat :D

nu m-a lamurit mecanicul daca cutia de la t5 are acelasi rulment cu probleme ca la touareg.... daca il are, e cam nasol ca daca crapa, trebuie schimbata carcasa cutiei cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bun topicul.Dragi colegi ce ne puteti spune despre motorizarea de 1.9 ? pentru cineva care transporta doar ocazional marfa ...in general ambalata in cutii de carton si nu foarte grea.

Si Vito mai face cu ochiul dar totusi am mai mare incredere in T5 ....sa nu mai zic de garda la sol care este destul de mica la Vito iar pentru Romania este un dezavantaj.

daca vrei vito modelu dupa 2003 eo zic ca emai bene decat cu t5 motorul de 2,2 merge garantat 500 000 km dupa care crapa !transmisia nu faca mari probleme ceva cruci cardanice (ieftine) consuma mai mult ca t5 da la ora actuala mi se pare o optiune mai viabila decat t5

exista o campoaratie cu minusuri vi plusuri mercedes vs volkswagen sintetizat intre t4 si vito pana in 2003 net superio t4 intre t5 si vito dupa 2003 superio vito !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

cuplajele de la AC, servo si alternator vad ca incep sa dea semne de uzura, desi in germania mi-au zis ca la 150.000km se schimba.. si are abea 90.000km de cand le-am schimbat ultima oara...

de asemenea in cutie la a 2-a si a 3-a se aude un zgomot, am fost la mecanic si mi-a zis ca sunt niste rulmenti care trebuie schimbati acolo, ca na dupa 300.000km cam incep sa faca figuri.

are niste probleme specifice, dar ce pot sa zic, este si trasa de ea... pai merge cu 160km/h fara sa fie turata cine stie ce... ce T4 ar putea asa ceva?? nu multivan.

greutate la fel, trage mult mai mult decat T4...

asta e, probleme peste probleme, dar nu as da T5 pe fiabilitatea T4-ului nici mort... T5-ul sta altfel pe sosea, are un demaraj de audi A4, trage remorca de 1 tona fara sa simta mare branza.. si tot asa mai departe :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 160 km/h irelevant daca ma duc eu cu t4 meu la 3400 rpm sau mergi tu cu t5 la 2900 rpm scoti un consum de te sperii.. peste 14l/100km. Asta daca e sa comparam modelele de top.. nu facem comparatie t4 150cai versus t5 de 1.9 si 86 de cai care nici nu ajunge la 160 km/h.

La fel cred ca trebuie mentionat si legat de suspensie... majoritatea t5 vin cu anvelope 215/65r16" .. majoritatea t4 vin cu 195/70 r15". T4 e stabil.. eu personal cu rotile de fabrica 225/60r16 iau niste curbe stranse incat se panicheaza prietenii mei fara sa fie vreun pericol desigur.

Mai degraba as prefera un t5 pentrul designul interior mai frumos si mai comod decat un t4. Performantele ma intereseaza prea putin.. cel putin la noi in Tara orice masina ai avea nu se poate obtine o medie buna la km/h.

soila .. se adevereste ca nu e tocmai o masina ultrafiabila T5. Spun asta deoarece ma gandesc la faptul ca ai ajuns la 300 000km si ai motorul desfacut, turbo schimbat si urmeaza cutia. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbo am schimbat pentru ca s-a dus pompa de apa... fiindca are distributie pe pinioane si schimbi pompa de apa cand iti aduci aminte nu odata cu, curele sau role...

la 160km/h consumul e cam de 11l, cu AC pornit si cu remorca dupa tine :rolleyes:

cu T4, taicamiu a derapat pe niste namol si a ajuns in santz, si avea 80km/h... iar t5-ul cu rotile sale late nici iarna pe gheata nu fuge.

dezamagit sunt numai de cutie... ca deja stau cu frica la rulmentii aia...

dar e un lucru omniprezent la touareg si transporter...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de ar fi doar atat !! da incetu cu incetu o sa incepa sa iti para rau de t5 dupa cum prevesteam pe aici pu undeva urmeaza injectoarele si axul cu came rulmenti ( cu tot cu butuc ) amortizoarele cu flanse planetare intermediare !!

cat de ce zici tu faza cu derapatu eu o consider o simpla eroare de condus ,,neadaptare vitezei la conditiile de trafic ,,( cum zic politisti ) cat despre stabilitate pune amortizore noi tari ( heavi duti) bara stabilizatoare noua roti mai late si la fel sta si t4 pe drum

la t4 dam desfacut cutia la 850 000 km si am schinbat un singur rulmet cel de la priza si ala din cauza mersului cu volantul descentrat la fel si cu suruburile de arbore tot de asta de duc in rest trecut de 1 000 000 km inca are rulmenti din fabrica pe spate turbo neumblat injectie din fabrica nam ramas nici o data in drum cu el ! t5 lam adus de vreo 3 ori acasa pe platforma !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu ajung cu ea la 400.000km, o marit pana atunci, nu de alta dar imi face cu ochiul un multivan :Driver:

la injectie nu are nici cea mai mica buba, am si un amic care face italia cu un t5 2.5 134cp, si are jumate de milion, a schimbat suspensia spate (deh de la atata carat) arcuri, un amortizor a inceput sa curga etc.. a mai schimbat turbo, si in rest numai pivoti si placute.. nu e asa de pacatos cum crezi, depinde si cum este exploatat, cand se fac reviziile... etc

iar faza cu derapatul, nu am fost in masina, dar am incredere in taicamiu, sofer profesionist de 25 ani cu peste 2 milioane de km la bord prin toata europa si jumate din america :)

si niciodata in viata lui nu a derapat cum a patit-o cu T4 pe niste mazga, un namol foarte fin intr-o curba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ soila. Grija mare sa nu patesti cum a patit individul care i-a vandut tatalui meu LT'u. A dat o masina in stare ff buna tehnic ca sa isi cumpere un t4 multivan. Nu mai are rost sa iti spun ca multivanu avea pe bord 250 000 km si interiorul desii era de piele ca si al meu( identic) arata de parca a trecut prin razboi. Chiar ieri a trecut omul pe la tata sa ii ceara numarul de telefon al mecanicului meu ca nu mai stie ce sa faca... a bagat peste 3 mii de euro sa o aduca intr-o stare tehnica ok.

Nu poti acuza o masina ca a derapat si iti spun si de ce. La bunicamea langa sat este o zona unde bivolii trec strada si las ain urma lor noroi pe sosea. In zona aceea am vazut cel putin 4-5 masini care au iesit de pe sosea .

Ce am observat la dubitele astea e faptul ca stau mai bine pe sosea daca ai la bord pasageri si ai putina greutate pe spate.

PS: Sincer nu o sa cred niciodata ca poti rula cu 11L/100km consum la 160km/h + remorca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merg cu 11 la suta ca au transmisila lunga la 150 te duci in 2900- 3000 rpm !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 3200 ture deja am 160km/h in a 6-a, motorul merge si mai mult, dar n-ar avea rost, fiind mare devine instabila :icon_cool:

apropo.. masina de 300.000km, si nu-si arata din exterior varsta, adica 2004, si kilometrajul...

vechiul T4 era din 1997, si noi am cumparat-o in 2003, chipurile avea 220.000km la achizitie, dar dupa 2-3 ani a inceput rugina la calote exterioare, la praguri... pe dedesubt, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viteza de 160 km/h o am la 3000 de ture fix.motor axd ,131 cp.Probabil este diferenta de cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai pune AC on si remorca dupa tine si ai nevoie de 3200 ture pentru 160km/h :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astai ceai mai tare !! ce traba are acul si remorca cu viteza raportata la turatie?? numai daca iti patineaza ambreiajul in rest pinioanele in cutie tot atat de repede se invar ! e clar diferenta de cutie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate. nu merge motorul mai turat in aceeasi treapta de viteza daca ai questii suplimentare pornite sau tractezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Nu inteleg la voi batalia asta intre T4 si T5 care e mai tare etc. pt ca nu are relevanta, normal cine are T4 zice ca e mai bun T4 iar cine are T5 clar ca-si va lauda masina lui. Dar raspunzand la tema topicului, as vrea sa aportez si eu ceva date. Am un Transporter 2,5 174cv pe care il folosesc zilnic la munca, incarcat cu vreo 400 kg de scule si alte alea. In momentul de fata are 414 000 km si probleme cam urmatoarele: la 280 de mii am rupt cutia de viteze, a ramas blocata intra 5-a si nu a mai vrut sa iasa, mi au zis la atelier ca e varza cutia si mi-au inlocuit-o, iar de curand pe la 400 de mii mia ramas accelerata la 2500 de ture si nu raspundea la pedala de acceleratie ..cauza un senzor defect pe la pedala. in rest toate reviziile facute in atelierul oficial VW cu ulei Long Life schimbat la 30 de mii CastrolEdge 5w30 si piesele de rigoare cum ar fi cuplaje de cauciuc la 120 de mii, placute de frana, discuri pe la 350 de mii, iar pompa de apa de fiecare data la 100 de mii. Eu unul sunt super multumit de fiabilitatea masinii si ca drept dovada acum 2 ani mi am mai luat una de 130 de cai pe care o folosesc doar pt excursii ,familie.Pe amandoua le am de noi ;) .Sanatate la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curand am un suierat in a 2-a la 2000 ture... mecanicul mi-a zis ca e un rulment care va urma sa crape :rolleyes:

aceiasi problema e des intalnita la touareg.

am depasit 300.000km... cuplajele acelea schimbate acum 130.000km da semne ca se duc... neamtul zice ca la 150.000km se schimba.. altfel se blocheaza si rupe pompa de directie.

cezar tu schimbi pompa de apa la 100.000km ? eu am asteptat pana a crapat si a intrat apa in baia de ulei care apoi a dus si turbina :D a crapat pompa pe la 250.000km, era cea originala

revizia o fac numai cu, castrol edge 5w-30 la 20.000km, nu ma tine inima sa fac ca neamtul la 30.000km... la noi e exploatata altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o plimbi mult prin oras cu opriri si porniri multe atunci uleiul longlife este degeaba... in schimb daca am multe drumuri pe autostrada si extraurban cred ca e o investitie buna.

@ soila. NU lasa rulmentul precum ai lasat pompa de apa. E bine ca o piesa te avertizeqaza ca e pe duca tocmai ca sa nu ramai in drum. Nu stiu ce rulment poate fii in schimb oricine iti poate spune ca un rulment spart si imprastiat prin cutie nu e sanatos... nu ajunge sa folosesti cutia ca sa macini bile si rulmentzi cu pinioanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie demontat tot motorul sa se ajunga la cutie... care oricum nu se poate schimba decat impreuna cu toata carcasa :blah: adica 600 euroi

deocamdata nu am ce sa-i fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Da soila eu schimb pompa de apa la fiecare aproximativ 100 de mii, din cauza ca la primele serii pompa de apa era cu elicea din aluminiu si se descentrau repede si riscam ceea ce ai patit tu, de aceea o schimb la 100 de mii si am scapat de grija ei. Iar cuplajele de cauciuc de la AC servo si alternator la fel le schimb pe la 120 de mii aprox, asta vine stipulat in cartea tehnica a masinii si eu fac intocmai. Singura problema majora pe care am avuto a fost ca mi-a crapat cutia, dar asta e, multa vina am si eu ca la cata talpa ii dau ma mir ca mai tine inca si a doua cutie :)

apropo ca uitasem.. soila nu trebuie sa desfaci tot motorul pt a demonta cutia de viteze, eu am stat langa ei cand am schimbat la mine si a dat jos doar planetarele si suportul de pe cutie, de motor nici nu s au atins, in jumatate de zii am avut cutie noua pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ultima revizie am facut-o cu ulei Rheinol 5w40 longlife,

si nu papa nimic.. 7000km facuti de la revizie si uleiul e la nivel!

am schimbat si uleiul din cutie... sa-i mai prelungesc viata nitel :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!