Jump to content

intinzator curea alternator


covesanu
 Share

Postare recomandată

buna seara la toata lumea, incep cu descrierea masinii: vw polo din 2003 1,9 sdi. problema la aceasta masina este ca i s-a rupt intinzatorul de la cureaua de la alternator. intrebarea este daca a mai schimbat cineva intinzator si daca este complicata operatia. tin sa precizez ca ma pricep cat de cat si sunt dotat si cu scule, dar nu am mai facut operatia asta. daca ma poate ajuta cineva cu detalii sau poze, sa stiu la ce sa ma astept inainte de a ma apuca. va multumesc si astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Nu am mai facut operatiunea asta mai ales ca eu am 1,2 benzina dar din cate am observat nu e asa de complicat. Prima data dai jos cureaua de la alternator asa cum se vede in poze( daca o refolosesti sa marchezi directia de rotatie a motorului si sa o montezi in aceeasi directie)post-10189-1275165921_thumb.jpg ai post-10189-1275165937_thumb.jpg. Dupa ce ai dat jos cureaua desfaci cele trei suruburi de prindere a intinzatorului si il inlocuiesti cu altul nou original.Pui cureaua la loc si gata.post-10189-1275166137_thumb.jpg si post-10189-1275166151_thumb.jpg. :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

merci mult pentru raspuns, dar la mine nu este intinzatorul ala. e unul mai mic, cu un arc .

Modificat de covesanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Pentru: vw polo din 2003 1,9 sdi tip motor ASYpost-10189-1275227471_thumb.jpg, eu asta am gasit. Posibil sa nu fi avut date suficiente. Spune-mi ce tip de motor ai (eventual si cutia de viteze):)

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal, scuze dar masina este al unui prieten si daca ma gandesc bine parca e din 2002.poate de asta nu seamana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

am rezolvat problema cu intinzatorul. de la bun inceput va zis ca nu trebuie dat alternatorul jos . prin spatele alternatorului, mai jos se vede o gaura intr-un suport, pe acolo, intra cheia tubulara de 13, cu prelungitor, si se desface surubul de la intinzator,are doar un surub, si apoi se scoate afara intinzatorul. apoi , sa sa pun intinzatorul cel nou a trebuit sa dau jos rola de pe intinzator, si sa pun rola la loc abia dupa ce am pus intinzatorul sus, pe masina. dupa ce am pus rola si am strans tot, am pus cureaua, apoi cu o cheie de 16 si un patent , am tinut cu cheia de surubul de la rola, si cu patentul am tras siguranta, sa coboare intinzatorul pe curea.asta a fost tot. nu este complicat. incerc sa pun si ceva poze .

alte poze:

alte poze

poze

poze

post-48075-1275328186_thumb.jpg

post-48075-1275328196_thumb.jpg

post-48075-1275328384_thumb.jpg

post-48075-1275328394_thumb.jpg

post-48075-1275328566_thumb.jpg

post-48075-1275328575_thumb.jpg

post-48075-1275328606_thumb.jpg

post-48075-1275328615_thumb.jpg

post-48075-1275328648_thumb.jpg

post-48075-1275328657_thumb.jpg

Modificat de covesanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
Fekete Zoltan

Salutare,

Stiti cumva cum se instaleaza cureaua inapoi pe masina VW POLO 1.2 AZQ 2003 ca de dat jos am dat-o sa curat contactele de la alternator dar n-am facut nici o poza si nu mai stiu s-o pun inapoi.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Pentru: vw polo din 2003 1,9 ........., eu asta am gasit.

Ma puteti ajuta cu o schema pentru demontarea curelei si a alternatorului la masina din semnatura?Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 2 poze - sper sa-ti fie de ajutor. Daca nu schimbi cureaua, obligatoriu sa marchezi cu un marker sensul de rotatie si la montare sa tii cont de semn (sa o montezi in aceeasi pozitie). Dupa ce dai jos cureaua, scoti mufa, desfaci cablurile si desfaci cele doua suruburi de prindere ale alternatorului. Montarea se face in ordine inversa. Atentie cand prinzi cablul principal (B1+) trebuie sa-l strangi la cuplu (15 NM).

post-10189-0-95911000-1316966115_thumb.p si post-10189-0-42777600-1316966135_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, multumesc ! Ar trebui sa il dau jos sa vad ce pot face cu rulmentii ca a inceput sa se cam auda,masina are 146K km si cred ca nu sa umblat niciodata la ei, sa vad ori sa ii ung ori sa ii inlocuiesc si cu aceasta ocazie si periile la fel sa vad in ce stare sunt. Mai bine previi decat sa repari nu e asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a demonta fulia ai nevoie de o cheie speciala. Ti-am mai pus cateva poze cu limita de uzura a carbunilor, cheie speciala de la fulie si cum se demonteaza regulatorul de tensiune. Bafta!

post-10189-0-04895800-1317107743_thumb.p;post-10189-0-72832600-1317107764_thumb.p;post-10189-0-01120600-1317107801_thumb.p si post-10189-0-49246100-1317107820_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ,multumesc foarte mult,e un mare ajutor.O sa mai studiez putin problema cu cheia speciala care ar fi perfecta daca as aveao dar nu o am,poate reusesc cumva cu chei normale.Mie mi sa parut la prima vedere ca axul alternatorului are orificiu de inbus la interior sa il tii fix si sa bag pe inbus o inelara cu cot ca sa desfac piulita. O sa ma uit mai atent inainte sa ma apuc sa demontez ceva.Daca reusesc o sa pun si poze pentru cine e interesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

am si eu probleme cu intinzatorul.

primele simptome au aparut dupa ce s-a umblat la distributia masinii si anume se auzeau niste batai exact cand acceleram. Initial mecanicul a dat cu spray pe role si parca se atenuase zgomotul pe care il facea in momentul cand acceleram (nu se aude la relantiu si nici cand este turat motorul doar cand este subturat )

Acum am schimbat intinzatorul dar problema a ramas adica acele trepidatii care se aud ca niste batai sunt inca prezente.

Ce am observat la noul intinzator ca diametrul rolei este de 6.5 cm iar la cel vechi este de 7cm. Ar putea influenta aceasta diferenta de cativa mm acel intinzator sau problema o fi in alta parte,se poate rupe cureaua avand acele trepidatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare la toata lumea,

daca intinzatorul ''zornaie'' dar nu are joc,se poate unge pe undeva?ste cineva?

Ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si al meu zornaia.Am scos rola,am desfacut simeringul de la rulment,am indesat vaselina de planetara in el,montat inapoi si de cca. 3500 de km nu mai zice nimic.Surubul rolei de la intinzator e cu filet pe stinga.Cam asta e solutia pina la altul nou,bineinteles,nu merge intotdeauna ...

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Dan48.am sa-mi fac curaj sa-l desfac si eu,dar numai cand am banii de altul nou in caz de esec.:)

Seara faina la toti membrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Salut baieti. Am si eu un polo 9n2 1.2 benzina bmd. La un moment dat am vazut rola intinzatoare defazata. Ma gandeam ca s-a "dus" si sa o schimb dar surpriza a fost foarte mare si uratara ... proeminenta in care e infiletat surubul care tine rola era rupta. Oare se mai poate face ceva?

 

New Doc 2019-02-03 18.42.03.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!