Jump to content
Sign in to follow this  
precis

Probleme la cutia de viteze manuala a Sharanului

Recommended Posts

razvi_gyl

Cota cuzinetilor este ST,pt ca nu ai dus arborele la rectificat sa puna R1.In fine,cuzinetii nu fac ce descrii tu dar vb in alta parte daca vrei.

Edited by razvi_gyl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

Astazi vor demonta cutia de pe masina... sper de bine, tata a spus ca se pune pe treaba.


Off-Topic: Virbrochenul era uzat uniform si fara defecte deci nu era nevoie de-o rectificare iar cuzinetii pusi sunt R1. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

ST (standard sau cota normala) R1 (reparatia 1) R2 (reparatia 2)Daca sa pus cuzineti R1 inseamana ca arborele a fost rectificat o data,deci cutia avea ceva motiv sa cada,km sant multi sau sa umblat foarte prost cu masina

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Astazi am schimbat semeringurile planetare de pe cutie,am zis daca tot umblu sa schimb si uleiul.Am cumparat titan fuchs sintofluid FE 75w aprobat de vw.Am facut cam 50 km sa se incalzeasca si am fost foarte dezamagit cum intra in viteza si cum se aude cutia.Am cumparat 75w90 GL 4 de la valvoline a fost singurul care l-am gasit azi duminica,si l-am schimbat imediat.Acum totul este in ordine,si cel schimbat era tot 75w90 dar am zis sa incerc cu 75w si nu e ce trebuie

Share this post


Link to post
Share on other sites
luks21

din 31.12.2013. ora 21 am probleme si eu cu un sharan 2001 tdi,mai exact ma lasat masina in fata resturantului unde trebuia sa patrecem revelionul efectiv mi-a coborit pedala de la ambreiaj, nu mai puteam schimba vitezele asa ca am lasat msina acolo,va dati seama ce distractie a fost.in data de 01.01.2014 am tractat-o la un service, mi-a schimbat pompa ambreiaj,am adus-o acasa pe drum totul afost ok ,a doua zi dimineata am avut din nou probleme nu revine pedala ambreiaj pina sus ramine la jumatatea cursei.am schimbat rulmentul de presiune si cilindru receptor din cutie .in ziua urmatoare face la fel o duc in service iesim in proba o ridica pe elevator iar la ora 3 ma duc dupa ea.in drum spre casa mai face figuri de 2 ori cu pedala dar ce e mai grav a aparut un tacanit din cind in cind (mai rar) in momentul  cind schimb din a doua in a treia, dar in marsarier de fiecare data. va rog cu ceva sugestii ca deja am cheltuit 1300 lei,va multumesc!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

Masina mea a primit pompa hidraulica noua pt rulmentul de presiune cuzineti noi, nu stiu daca R1 sau R2 dar stiu sa va spun ca a depistat mecanicul un joc axial al arborelui cotit de 2mm unde toleranta era de 0,5mm deci era nevoie de cuzineti.

Speram ca acel joc sa fie cauza fiindca din cauza acelui joc mi s-a spus ca nu putea sa debreieze complet dar... n-a fost asa.

In cutia mea de viteze un anumit rulment s-a invatit "prin cutie"... zic a functionat defectuos... si mi-a spus tata ca a facut stricaciuni prin cutie iar a spus ca trebuie demontata cutia si menajata... cand are el timp de lucrat cu strungul. Defectiunea pare sa fie veche.

Merge si asa rau :(... ca de obicei.

Stau si ma gandesc legat la sunetul acela ne-la-locul lui ce-l tot auzeam eu uneori cand acceleram. Probabil ca era rulmentul din cutie (suna ca si cum ai invarti un cerc de metal pe o teava, o piulita destransa ce oscileaza pe un ax).

Care este pretul corect pentru o cutie de viteze la mana a doua? Pareri pro si contra? (uzura, sanse, noroc, bla bla bla)

 

 

Astazi vor demonta cutia de pe masina... sper de bine, tata a spus ca se pune pe treaba.

Off-Topic: Virbrochenul era uzat uniform si fara defecte deci nu era nevoie de-o rectificare iar cuzinetii pusi sunt R1. Multumesc.

Un Feedback legat de problema asta a mea... este faptul ca s-a demontat complet cutia de viteze de pe masina, s-a pus pe strung si s-a eliminat jocul acelui rulment.

Tin minte ca am scris treaba asta dar nu gasesc mesajul iar nu vroiam sa las problema fara raspuns.

Pana acum e bine, probabil ca mai trebuiau facute si alte reparatii in cutie fiindca acum are moment cand e violenta iar cred ca trebuie sa-i dau mai mult timp de reactie dar ...reparatia e la fel de buna precum e cel ce-o realizeaza.

Altceva ce nu puteam sa stiu decat din Noiembrie 2013 este faptul ca pierderea de putere ce-o simteam nu era din cauza ambreiaj/cutie sau ca doar mi se parea mie ci era din cauza unui injector ce s-a stricat prin Noiembrie 2013... pe diagnoza nu aparea nici o eroare care sa-mi spuna de problema asta ce astepta sa se manifeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

As dori sa ma ajute cineva cu informatii despre o curiozitate de-a mea. Sunt interesat daca, avand in vedere o posibila diferenta a rapoartelor, pot monta o cutie de viteze de pe un motor 1.9TDI-pd de-o putere superioara motorului meu? Fara nici o modificare sau cu modificari minore. Care ar fi consecintele?
Masina mea: Sharan 7M, cod motor diesel actual: ANU, cod cutie de viteze manuala 6 trepte actuala: FPH.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Abandoneaza,rapoartele sunt aceleasi,iar de pe alt model decat sharan,galaxi.alhambra nu se potrivesc cutiile.

Edited by razvi_gyl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

Eu am 1.9TDI-pd de 90cp (66kw) iar ma gandeam sa-mi caut o cutie de viteze de pe alt 1.9TDI-pd dar sa fie de pe configuratia de 116,131 sau 150cp fiindca astea s-au produs pana-n 2010 deci am sanse sa gasesc una cu uzura usoara (cu mai putini km) decat una tot de pe motorul de 90cp ANU, ce s-a scos din productie inainte de facelift 2 (adica-n 2004!).(doar productie Sharan<2010, Alhambra<2010, Galaxy<2006).
Zici ca rapoartele sunt aceleasi... e prinderea diferita? De ce sa abandonez? :(

Edited by Silvian91imAuto

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Prinderea este la fel,eu m-am referit doar la rapoartele cutiei cand am spus sa abandonezi deoarece daia ai spus ca vrei sa schimbi cutia.Doar motorul de 116 cp sa facut pana in 2010,restul bat si ele de 10 ani de cand nu se mai fabrica,deci km putini mai pai.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

Scuze pentru exprimare. Am intrebat de rapoarte stiind ca alea sunt printre cele mai importante. Nu de valoarea acestora ci de o posibila diferenta ce nu mi-ar permite executarea modificarii.
Sunt interesat si sper ca in cel mai bun caz, pur si simplu pot monta o cutie de viteze de pe alt motor (evident 1.9tdi-pd) ce s-a montat pe Sharan 7M si masina va functiona corect :). Vreau sa mearga.
Poate pot lua in calcul si motorul 2.0i (benzina) fiindca din cate am citit chiulasa se aseamana sau e chiar aceeasi cu 1.9TDI. Corectati-ma daca gresesc.
Intreb lumea. Scuzati-ma daca abordarea mea e prea simpla pentru problema asta, stiu ca eu ma mai enervez uneori cand lumea pune intrebari prea simple pt o problema prea complexa.
Din cate am inteles de la tine rapoartele sunt aceleasi pentru toate configuratiile de putere pt 1.9 si prinderea este si ea identica, da?
Sunt curios despre posibile probleme ce pot aparea la aceasta modificare, informatii ce pot colegii sa imparta scris aici.

Edited by Silvian91imAuto

Share this post


Link to post
Share on other sites
BloodyRoots

Salut,

 

Am un Sharan 1.9 TDI din 1998 si de azi nu mai pot pleca de pe loc cu ea decat din treapta a 3-a. Marsarier si treptele 1, 2, 4, 5 nu mai functioneaza. Totusi da impresia ca intra in treptele care nu functioneaza, dar de plecat pleaca tot cu a 3-a. Va rog daca puteti sa ma ajutati cu un troubleshooting de prim ajutor, care ar putea fi cauza, ce as putea verifica mai intai? Masina se afla in curte, bagata cu fata, deci este imposibil de scos fara marsarier ca sa o duc la mecanic. (decat impinsa afara, dar vreau sa verific ce se poate inainte sa o duc la mecanic)

 

Multumesc anticipat!

Edited by BloodyRoots

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mmarius

Am si eu o problema cu timoneria la o cutie cu 6 trepte, masina este din 2002. Maneta schimbator nu mai revine la punctul 0. Se pare ca unul din cele 2 cabluri nu functioneaza corect, revine greu. 

 

As dorii sa le curat sau daca nu rezolv asa, sa le schimb. Am inteles ca le gasesc la o firma, ceva mai ieftin, wolksman, insa  nu am gasit-o pe internet.

 

Le-a curatat cineva sau le-a schimbat. Ma poate ajuta cineva cu ceva comentarii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mmarius

Chiar nu este nimeni care sa fi avut o situatie similara?

Sau poate o imagine detaliata a componentelor timoneriei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rayn

Am si eu o problema cu timoneria la o cutie cu 6 trepte, masina este din 2002. Maneta schimbator nu mai revine la punctul 0. Se pare ca unul din cele 2 cabluri nu functioneaza corect, revine greu. 

 

As dorii sa le curat sau daca nu rezolv asa, sa le schimb. Am inteles ca le gasesc la o firma, ceva mai ieftin, wolksman, insa  nu am gasit-o pe internet.

 

Le-a curatat cineva sau le-a schimbat. Ma poate ajuta cineva cu ceva comentarii?

Daca cautai...http://vwforum.ro/topic/9910-volksparts-magazin-piese-auto/page-902  ai ridicat imbracamintea timoneriei?! ar trebui sa ai un arc acolo care aduce schimbatorul in pozitia neutru,ori e slabit ori este rupt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mmarius

Asta am facut prima data, insa arcul este ok, nuca de asemeni. Problema e mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonytony

Schimba-le si nu te complica cu ,,lucrul romanesc,, , toate piesele unu vehicol au o durata de viata mai lunga sau mai scurta. Curatarea tine pina la o noua blocare, daca nu ai si alte probleme la cutia de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_cza

Salut Razvan, ma confrunt si eu cu acel clancanit in momentul in care stau cu ambreiajul apasat si vreau sa cuplez treapta intaia. Am verificat si are joc in planetara intermediara, partea dinspre cutie si un scartait in rulmentul de pe ea. Ma poti ajuta in vreun fel sa repar planetara, sau sa cumpar una noua ? Am vazut una cu tot cu rulment pe la 570 lei. Multumesc anticipat.

Edited by bogdan_cza

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Daca constati(dar nu cred)ca pinionul planetar nu este afectat poti cumpara un intermediar nou,spun asta numai prin prisma faptului sa ai rulmentul intermediar nou.Chiar nu mai stiu daca se schimba si daca eu l-am schimbat sau a fost bun al meu.Vezi in ce stadiu se afla pinionul si vorbim dupa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Salutare,de trei zile la Sharanel AUY a inceput sa intre f greu in treapta 1.Deci numai in trepata 1,trebuie sa bag in 2(pe loc) ca sa intre in 1. Normal daca e chitul de ambreiaj trebuie sa aiba si alte simptome,adica patineaza ambreajul,nu intra si in alte viteze,sau cand apas ambreajul s-ar auzi zgomote.E posibil sa fie din cablurile,sau nucile de plastic uzate? Sa lovit cineva de chestia asta?Sant constient ca urmeaza chitul de ambreiaj,dar numai dupa simptomul asta cu viteza 1 ca intra f greu ,nu ma convins.Multumesc ptr eventuale opinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

In marsarier cum intra? La rece tot greu, daca este numai la cald , placa de presiune este obosita asa ca te pregatesti de un kit nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Si la rece si la cald,la fel,Intra in toate vitezele,si marsarier perfect.Si cu motorul oprit intra f greu numai in viteza 1.Asta imi produce nelamuriri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Dacă intră greu şi cu motorul oprit, atunci nu are treabă ambreiajul. Verifică timoneria în primul rând.

Share this post


Link to post
Share on other sites
R0C0

Salut. Si la masina mea am avut aceeasi problema. Nu am dat importanta si a inceput sa intre greu si in viteza a 3-a si in marsarier si in final si in 5. La mine a fost datorita uleiului care era insuficient si despre care nu stiam cand a fost schimbat sau daca a fost. S-a rezolvat dupa ce l-am schimbat.

Bafta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Uleiul e verificat,mai repede la timonerie trebuie sa umblu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri