Jump to content

Probleme la cutia de viteze manuala a Sharanului


precis
 Share

Postare recomandată

XMihai...

Salut

In urma cu 2 luni mi-am cumparat din Germania un VW Sharan, 1.9 TDI 116 CP, fabr 2002, cutie manuala 6+1 trepte, 220.000km in prezent, (reali) dupa ce am pus-o pe un tester si a fost verificata.

Mentionez, ca am un stil de condus mai sportiv(schimb treptele undeva intre 3000 si 4000rpm), cu toate ca sharan-ul nu e o masina pt acest gen de condus.

Am sesizat ca de vreo 2-3 saptamani, cand fac schimbul de treapta de la a 2-a la a 3-a si am mai mult de 3000rpm, imi agata si se aude un crait, ca si cand nu as calca bine ambreiajul.

Mentionez ca acest lucru se intampla doar la treapta a 3-a si doar cand masina are peste 2500-3000rpm, in rest se comporta bine.

Ce buba ar putea fi?

Multumesc anticipatSent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut am si eu aceeasi problema in treapta a3a cu a4a si un prieten (il gasesti pe forum dudu1307are si service si piese cu preturi destul de bune ptr cei de pe forum ) mi-a spus ca este din cauza ca soarele de la placa este foarte elastic (probabil ca si uzura isi spune cuvantul), iar ptr a nu o carai la schimbarea treptelor trebuie sa o lasi sa se detureze inainte de a schimba treapta.

La mine functioneaza si este ok avand in vedere ca nu trebuie sa umblu la ambreiaj.

Ptr. problema colegului caruia nu ii intra bine in viteze trebuie sa verifice prinderea cablurilor de la timonerie, care se afla sub vasul de expansiune (se vad mai bine de sub masina), cablurile au un tampon care intra intr-un suport tip "u" se intampla ca acest tampon sa iasa din suport astfel modificand pozitia cablurilor .

Eu l-am reintrodus in suport si l-am asigurat cu un colier din plastic astfel am rezolvat problema.

Modificat de popic32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Popic32 daca tot ai postat AICI puteai expune problema cu clapeta aici nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am scapat de caraieli dupa ce am schimbat uleiul la cutie nu stiu daca are legatura,inclusiv mecanicul mi-a zis ca ala nu se schimba doar se completeaza dar eu abia acum imi dau seama ca nu mai am zgomotul ala la schimbarea 2-3.(mai ales iarna se auzea)

Uleiul pe care l-am dat jos arata parca era nou dupa 200.000 km la mine si cine stie cati inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RO%20flag.gif buna am nevoie de un ajutor am un saharn din 1999 motor 1.9 tdi motor afn cutie manuala 5 trepte caut senzoru de mers inapoi si nu syiu unde ii.uni zic ca ii sub burdufu de la schimbator dar eu nu am vazut nimica si acuma am desfacut filtru de motorina sa vad daca ii pe acolo Ma poate ajuta cineva
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu stiu ce ati reusit sa rezolvati cu cutiile dar, daca e vorba de reglajul timoneriei, acesta se face usor si pentru cutiile in 5 si pentru cele in 6 trepte. Mie imi intra greu in 1-a si s-a rezolvat prin reglajul respectiv. Un tutorial bun pentru aceasta operatie (l-am mai postat si in alta parte dar consider ca e util si nu deranjeaza sa il pun si aici) il gasiti mai jos. Cutia in 6 e la urma.

http://www.youtube.com/watch?v=tp9ggefOjAE

Modificat de transilvanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La Multi Ani tuturor forumistilor vw: stimati colegi va cer parerea in problema cutiei mele care imi face probleme si nu dau de capat acestei probleme desi am incercat multe variante; am dus masina la un mecanic a dat cutia jos dar nu a desfacuto a ferificat volant,ambreiaj si aschimbat rulment de presiune spunind ca se vedea ceva uzura pe el. am schimbat uleiul de 3 ori primul a fost febi bilstein 75 w norma vw g052171A2,al 2 lea ulei a fost de la reprezentanta,al 3 ilea care este acum in cutie este motul Gear 300 75w-90 GL4/5[am optat pt. acest ulei deoarece se fabrica pe o tehnologie diferita]+ aditiv de cutie Metabond GT,am uns si reglat timoneria,am schimbat patina ,am eliminat toate jocurile si nici o nbunatatire.....problema este urmatoarea de cand a venit frigul intra foarte greu in viteza a 2-a cind masina ruleaza pe sosea, pe loc cu motorul pornit si oprit intra foarte usor,problema se manifesta doar in mers si fenomenul este urmatorul scot din treapta 1-ia si incerc sa o bag in a 2-a dar opune o rezistenta mare pur si simplu nu pot sa trag pirghia in pozitia treptei a 2-ua decat foarte incet si greu,am incercat diferite metode ca: dublu ambreiaj s-au trecerea prin pozitia liber............problema persista.........aveti vreo ideie care ar fi cauza.......va multumesc..

Modificat de luktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o tragi cu japca ar trebuii sa caraie de este sincronul dus,daca nu tot pe la timonerie este ceva,verifica sufele poate sant desirate pe varnesul ce se plimba si agata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si tata o problema cu cutia ( crede el ) de la Sharan. Masina are un joc urat pe undeva, iar schimbatorul pare ca agata in orice treapta. Astazi s-a schimbat kitul de ambreiaj cu tot cu volant, DEGEABA. Jocul e tot acolo, doar ca din buget au disparut 2500 lei. Jocul se simte in mers cand iau piciorul de pe acceleratie mai brusc sau apas acceleratia spontan din frana de motor. Un alt simptom este la relanti, se aude o zdranganeala de undeva care se opreste cand imping schimbatorul spre una din treptele de viteza ( nu schimb viteza, doar duc maneta cat de mult pot, fara ambreiaj ), insotit de o lovitura puternica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca lovitura de care vorbeam mai sus se aude mereu cand bag duc maneta din 1 in R si din R in 1 ( fara ambreiaj! ). Mecanicul a zis ca ar fi un joc normal in grup, dar mie mi se pare mult prea suparator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a spus cineva ca foarte sigur e semi-planetara din dreptul planetarei mari, portiunea care intra in cutie. Am sunat pe la dezmembrari si pretul se invarte la 1000 lei.. Toti spun ca e boala lor, multa lume cauta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vino la mine si ti-o fac eu pe viata si nu iesi niciodata la banii aia si plimbat si cu maisna facuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Mda... o fi ea "boala" dar la 2000 de lei schimbi tot ansamblul planetarei mari cu piese noi + manopera (eu am schimbat-o in septembrie 2010, m-a lasat masina in drum). Tot atunci puteam sa o fac cu piese second, mi-au spus ca m-ar costa intre 500 si 700 de ron tot, deci nu stiu de unde ti-a scos ala 1000RON :).

Astea sunt cele stricate: https://fbcdn-sphoto...5_8069424_n.jpg https://fbcdn-sphoto...9_2940552_n.jpg

Sper ca vara viitoare sa completez/schimb uleiul din cutia mea de viteze si sa verific timoneria ca e deranjant (m-am obisnuit)...

Auzi reactii, cand plec de pe loc.

Daca (la rece) eu cuplez ambreajul inainte de a accelera patesc sa cupleze violent si sa ramana masina in viteza desi eu debreez! Alaltaieri am stat 2 minute dupa ea, in care era tot debreiata, sa iasa din viteza (am mai ridicat putin de tot piciorul de pe ambreiaj ca ii trecea asa dar fara succes) ...dupa care am tras :tuktuk: maneta la punctu mort.

Daca (la rece) prima oara o accelerez si abia dupa cuplez ambreajul nu prea ramane cuplata treapta (1 sau R).

Din obisnuinta fac asta (ambreiaj+acceleratie) concomitent si se intampla si-atunci.

Uneori cand plec cu ea mai ramane cutia blocata in treapta a doua dar nu mai mult de cateva secunde... debreiaza intarziat.

Toate astea se intampla toamna-iarna deci la rece... vara nu am deloc probleme de genul cu ea. Tata vara o foloseste mult, iarna mai mult sta... dar nu si in ultimii doi ani ca-s eu pe ea.

Banii ce i-as fi bagat in personalizari i-am redirectionat in problemele astea esentiale.

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu ce bani produc masinile voastre de va permiteti sa bagati banii astia in 2 fiare.Eu am rezolvat problema cu 50 de roni plus rulmentul de la intermediara nou(preventiv).Poate doar sa platesca altcineva pentru mine sa dau banii astia dar cred ca nici atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Multi Ani tuturor forumistilor vw: stimati colegi va cer parerea in problema cutiei mele care imi face probleme si nu dau de capat acestei probleme desi am incercat multe variante; am dus masina la un mecanic a dat cutia jos dar nu a desfacuto a ferificat volant,ambreiaj si aschimbat rulment de presiune spunind ca se vedea ceva uzura pe el. am schimbat uleiul de 3 ori primul a fost febi bilstein 75 w norma vw g052171A2,al 2 lea ulei a fost de la reprezentanta,al 3 ilea care este acum in cutie este motul Gear 300 75w-90 GL4/5[am optat pt. acest ulei deoarece se fabrica pe o tehnologie diferita]+ aditiv de cutie Metabond GT,am uns si reglat timoneria,am schimbat patina ,am eliminat toate jocurile si nici o nbunatatire.....problema este urmatoarea de cand a venit frigul intra foarte greu in viteza a 2-a cind masina ruleaza pe sosea, pe loc cu motorul pornit si oprit intra foarte usor,problema se manifesta doar in mers si fenomenul este urmatorul scot din treapta 1-ia si incerc sa o bag in a 2-a dar opune o rezistenta mare pur si simplu nu pot sa trag pirghia in pozitia treptei a 2-ua decat foarte incet si greu,am incercat diferite metode ca: dublu ambreiaj s-au trecerea prin pozitia liber............problema persista.........aveti vreo ideie care ar fi cauza.......va multumesc..

revin cu update; am schimbat din nou uleiul de date aceasta am pus titan fuchs sintofluid FE 75w si problema sa ameliorat in proportie de 90%...............
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Silvian91imAuto

Masina mea a primit kit ambreiaj, volant bimasica si rulment de presiune nou dar tot mi-a blocat cutia in treptele 1 si R la cateva parcari si manevre.
Cand aleg treptele 2 sau 3 imi mai joaca (fata-spate) schimbatorul in mana ca si cum nu ar calca corect dintii pinioanelor :(... (sincroanele) dupa imaginatia mea.
Tin sa spun ca schimb repede (ambreiaj-schimbator-ambreiaj) dar nu smulg schimbatorul din viteza...
Stau pe loc cu masina si nu ma lasa sa aleg treapta 1... deci stau pe loc si simt ceea ce-ar parea sa fie o piedica, piedica aia ce nu te lasa sa cuplezi treapta 1 sau R cand mergi prea repede. Cum functioneaza? Ce e defapt? sau si aici sa-mi faca figuri sincroanele?

P.S. Asta primesti daca tragi de-un ansamblu ambreiaj uzat ce cupleaza prost si crezi ca faci economie... iara ajunge taicamiu la vorbele mele... "las-o ba ca merge asa" nu mai tine de la un moment dat si 3 ierni s-au simtit... indiferent de modul de exploatare.
Boala se raspandeste in zonele invecinate.

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un sharan2003 si cind debraez face un clanc ce poate sa fie?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Am mers cu masina vreo 200km eu si 400km tata iar problema nu a disparut in totalitate... de fapt s-a remediat in ceea ce priveste cuplarea ambreajului (dupa cum simt eu) dar cand imi ramane intepenita in viteza ramane de tot, doar daca opresc motorul o pot scoate din viteza (se intampla la treptele 1 si R).

Aseara a ramas blocata in R si-am probat sa vad, daca merg cu ea in marsarier, cat de usor iese (am vazut ca daca folosesc treapta in care ramane blocata se va debloca). Dupa trei plecari de pe loc s-a deblocat (a debreiat/iesit normal) dar mirosea a ambreiaj ars in masina :(. N-am bruscat nimic, doar joc de pedale. Dupa acest episod s-a comportat aproape pefect dupa care a revenit la aceeasi stare deplorabila.
Piedica pentru treapta 1 si R intra in functiune cand masina sta pe loc si vreau sa aleg una dintre cele doua trepte. Cred ca e piedica fiindca in alte trepte pot sa duc tija schimbatorului.
In mers cand schimb trepte la 2500rpm (pe plaja de cuplu maxim) la ambreiere nu cupleaza lin ci clupleaza impiedicat... parca oscileaza ceva sau parca scapa. Simptomul este ca prinde, o scapa (pierd putere) sau patineaza si dupa aceea prinde si gata... iar tot in mers, daca las acceleratia, parca si debreiaza singura. Nu intra frumos in frana de motor cand las acceleratia normal. Ceva se misca in plus.

La schimbarile in 3000rpm cupleaza cel mai bine, iar la schimbarile in 4000rpm se manifesta aceeasi problema ca la schimbarile pe plaja de cuplu doar putin mai diferit.
Luni masina merge la aerisit de ambreiaj.
Am facut o lista pt dl. mecanic cu niste posibilitati ce-as vrea sa le verifice. Dintii planetarei lungi, intermediarul planetarei (lungi?) si suportul rulmentului de presiune (rulmentul de presiune este nou). Ce altceva as mai putea adauga?

P.S. Am deviat de la topic, pardon, ma gandeam ca s-ar fi uzat sincroanele din cutie fiindca vechiul ambreiaj cupla de multe ori brusc/violent. Dupa cum am spus in mesajul anterior, se misca tija schimbatorului in mana mea cand o duc in treapta a doua si/sau a treia ca si cum nu s-ar sincroniza dintii a doua pinioane. Nu caraie, nu scoate sunete.

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu Ciprian

Eu nu stiu ce bani produc masinile voastre de va permiteti sa bagati banii astia in 2 fiare.Eu am rezolvat problema cu 50 de roni plus rulmentul de la intermediara nou(preventiv).Poate doar sa platesca altcineva pentru mine sa dau banii astia dar cred ca nici atunci.

 

Sunt curios..vorbești de rulmentul planetarei? Dacă da, o întrebare... am observat că rulmentul de pe planetara intermediară e fisurat jur împrejur(cămașa din cauciuc). Am încercat să-l schimb dar nu găsesc nicaieri acel ax intermediar (nu pot să iau doar acel rulment pt. că mi s-a spus că face corp comun cu axul intermediar sau cel putin este f bine prins de ax, pt a fi dat jos) și unde am găsit la dezmembrări, avea aceiași boală, era crăpat cauciucul(fisurat) jur împrejur. Încă nu am probleme din cauza acelui rulment, dar chiar ași vrea să-l schimb până nu e prea târziu. Iar la magazin e 1000 lei doar acea bucată intermediară din planetară. Deci pt a descrie mai bine, este axul planetarei care iese din cutia de viteze. Pe acest ax, este poziționat acest rulment prevăzut cu suport care vine prins de cutia de viteze. Între rulment si suport este o camașa de cauciuc care la mine este fisurată. Sharanul meu e din 96. Zi-mi și mie unde ai găsit doar rulmentul la prețul ăsta, sau fie el cu tot cu ax?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul este separat,stiu exact ce descrii.Rulmentul l-am cumparat de la un magazin de piese si cred ca era pe mapco,nu mai stiu pretul oricum ieftin,Intermediarul nou vine cu rulment,asa este

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antonioantonio38

Salut, ma poti ajuta si pe mine sa scot jocul de la planera dreapta si intermediara, Antonio. 0743315879 mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Masina mea a primit pompa hidraulica noua pt rulmentul de presiune cuzineti noi, nu stiu daca R1 sau R2 dar stiu sa va spun ca a depistat mecanicul un joc axial al arborelui cotit de 2mm unde toleranta era de 0,5mm deci era nevoie de cuzineti.

Speram ca acel joc sa fie cauza fiindca din cauza acelui joc mi s-a spus ca nu putea sa debreieze complet dar... n-a fost asa.
In cutia mea de viteze un anumit rulment s-a invatit "prin cutie"... zic a functionat defectuos... si mi-a spus tata ca a facut stricaciuni prin cutie iar a spus ca trebuie demontata cutia si menajata... cand are el timp de lucrat cu strungul. Defectiunea pare sa fie veche.
Merge si asa rau :(... ca de obicei.
Stau si ma gandesc legat la sunetul acela ne-la-locul lui ce-l tot auzeam eu uneori cand acceleram. Probabil ca era rulmentul din cutie (suna ca si cum ai invarti un cerc de metal pe o teava, o piulita destransa ce oscileaza pe un ax).

Care este pretul corect pentru o cutie de viteze la mana a doua? Pareri pro si contra? (uzura, sanse, noroc, bla bla bla)

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici un noroc cand cumperi o cutie SH,daca-ti place cum merge dupa ce o pui pe masina o pastrezi,daca nu o returnezi,pierzi doar manopera.Si am o nelamurire,ce treaba are cuzinetii cu jocul axial?Dupa ce dai cutia jos sa o repari verifica iar acel joc de 2 sau 0,5mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Eu stiu ca intre arborele cotit (vilbrochen) si blocul motor sunt cuzinetii, cuzineti care ii permit arborelui doar o anumita libertate de miscare necesara cu eroarea aia de 0,5mm... asa am inteles din explicatile primite. Din cauza acelui joc de 2mm mi s-a explicat ca atingea arborele in ambreiaj si nu permitea o debreiere completa si ca ar fi fost sursa necazurilor mele impreuna cu vechea pompa hidraulica (acum masina are una noua). Cuzinetii sunt schimbati dar nu a stiut tata sa-mi spuna ce cota a intrat, mecanicul a facut toata treaba.
Ei bine, dupa schimbarile astea a gasit buba mare la cutia de viteze ce nu stiu sa o explic fiindca as fi avut nevoie de ceva desene ca sa retin explicatia elaborata ce-am primit-o... dar stiu ca totul a pornit de la un rulment important ce a facut "un joc" (o libertate de miscare peste normal). Dupa gradul de afectare a cutiei problema este de mult (mai sunt si alte stricaciuni) si se simtea ca masina merge "nesanatos" dar am mers cu ea asa.
Tata a spus ca vrea sa se asigure ca se face treaba buna la cutie deci ii vine randul cand are timp... si mai precis cand vrea fiindca sunt probleme mai mari la momentul de fata, iar eu oricum n-am cunostinte asa de avansate. Partea nasoala este ca el nici nu se gandeste la piese second hand cand vine vorba de partea motrica a masinii :( dar voi cauta eu una doar sa obtin codul cutiei.

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!