Jump to content

Probleme la cutia de viteze manuala a Sharanului


precis
 Share

Postare recomandată

cornel1 :bun venit printre noi!Te astept la o intalnire sa-ti vad si eu sharanul ca-s curios cu niste chestii.

Am si eu un sharan din 1997, motor 1Z, 1,9 TDI cu probleme la cutia de viteze. MAi precis nu intra in vit. IV din a III, dar din V in IV, merge. ma poti ajuta cu vreun sfat?

Se poate regla ceva sau trebuie sa o schimb? de gasit cutie noua pentru modelul meu? nici nu poate fi vorba. Ce pot sa fac? multumesc daca raspunde cineva...

Modificat de Kostas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai un PM de la mine.

Cred ca tu ai o cutie manuala, dupa cum spui ca schimbi vitezele,

Modificat de Kostas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce probleme pot fi, ca la mine merge foarte bine. Cel putin nu am prea auzit pe nimeni sa se planga de cutia manuala de la sharan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi o dereglare a ansamblului maneta schimbator+pargii+articulatii pana in cutie...

Sau mai grav, poate fi o uzura a inelelor sincron, astfel ca pinioanele nu mai pot ajunge la rotatia necesara schimbarii line a vitezelor.

Ori ceva la indexarea furcilor care misca sincroanele.

Se repara oricum mult mai usor decat "tiptronicele"....efortul mare e la demontarea cutiei de pe masina, in rest operatie pe care o poate face orice mecanic.

Asa ca il asteptam pe noul forumist @precis, posesor de sharan sa se prezinte si el si masina lui la "Recensamant Sharan"

... si in profil daca se poate date mai multe despre el :D

Modificat de remier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...probleme la cutia de viteze. ....Se poate regla ceva sau trebuie sa o schimb? .........

Stai linistit ca se poate rezolva sigur dupa o vizita la un mecanic.

Ai verificat si schimbat vreodata uleiul la cutie ?

...de obicei acesta e uitata de majoritatea cand e vorba de consumabile si revizii periodice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce probleme pot fi, ca la mine merge foarte bine. Cel putin nu am prea auzit pe nimeni sa se planga de cutia manuala de la sharan...

stii vreun mecanic care sa se priceapa la asa ceva? multumesc

Stai linistit ca se poate rezolva sigur dupa o vizita la un mecanic.

Ai verificat si schimbat vreodata uleiul la cutie ?

...de obicei acesta e uitata de majoritatea cand e vorba de consumabile si revizii periodice.

am cam fost pe la mecanici, toti au sugerat schimbarea cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici sa nu te gandesti macar la schimbare, nu ai gasit mecanicul priceput inca !

La o cutie manuala e exclus sa spuna cineva ca nu se poate repara.

Poate fi un simplu reglaj la cursa ambreiajului, cablu, sau maneta + parghii, sau in cel mai rau caz schimbarea sincroanelor sau a furcilor.

Se repara ele cutiile care suiera sau au pinioanele facute varza, dar la tine nu e asa ceva grav.

Citeste AICI cele 4 pag cu service in Sibiu, si ia legatura si cu EmyD care e tot sibian si cu sharan.

Numai putin am cautat si uite ce am gasit in pag4,....la asta ai fost ?

"""Daca cauta-ti un meserias adevarat in tot ce tine de mecanica , contactati-l pe Sand Herciu. Omul lucreaza DOAR: VW, AUDI, SEAT si SKODA.

Eu tot la el imi fac revizile si pot sa zic ca sunt foarte multumit, atelierul lui zici ca-i farmacie.

Date de contact: adresa- Sibiu, str. Carpatilor nr.34 , tel 0722409896 sau 0751595219 """

Ti-am mai spus, cauta eticheta din portbagaj unde e cricul, fa o poza sa vedem codurile si VIN, si caut eu sau alt coleg pe ETKA sa vedem ce tip de cutie e si ce componente are.

Trebuie sa fie o eticheta care arata cam asa >>>

post-22578-1275042987_thumb.jpg

post-22578-1275043036_thumb.jpg

Modificat de remier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii vreun mecanic care sa se priceapa la asa ceva? multumesc

Stiu un mecanic in sibiu, care lucreaza in cutii de viteze si am auzit de el ca e foarte bun al cutii manuale. Chiar vroiam sa merg la el sa imi schimb pinionul de a 5-a la T4 , sa prind ceva viteza mai mare si sa fie motorul mai relaxat... :) Insa, acum nu imi aduc aminte strada unde e :) O sa imi aduc aminte si o sa te contactez.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Numai putin am cautat si uite ce am gasit in pag4,....la asta ai fost ?

"""Daca cauta-ti un meserias adevarat in tot ce tine de mecanica , contactati-l pe Sand Herciu. Omul lucreaza DOAR: VW, AUDI, SEAT si SKODA.

Eu tot la el imi fac revizile si pot sa zic ca sunt foarte multumit, atelierul lui zici ca-i farmacie.

Date de contact: adresa- Sibiu, str. Carpatilor nr.34 , tel 0722409896 sau 0751595219 """

Ti-am mai spus, cauta eticheta din portbagaj unde e cricul, fa o poza sa vedem codurile si VIN, si caut eu sau alt coleg pe ETKA sa vedem ce tip de cutie e si ce componente are.

Trebuie sa fie o eticheta care arata cam asa >>>

Am ceva la timonerie sau asa ceva, zice unul dintre amici cu galaxi, se paote schimba, unde si cum se gaseste asa ceva?

am incercat sa pun si poze, dar nu stiu de ce nu apar...

Modificat de precis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precis, tipul care repara cutii de viteze in sibiu sta pe strada Eschil . Asta e tot ce stiu deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......

Am ceva la timonerie sau asa ceva, zice unul dintre amici cu galaxi, se paote schimba, unde si cum se gaseste asa ceva?

am incercat sa pun si poze, dar nu stiu de ce nu apar...

Timonerie e exact ce ti-am spus eu prima oara: "Poate fi o dereglare a ansamblului maneta schimbator+pargii+articulatii pana in cutie..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cer scuze ca nu am mai zis nimic

mai doar cateva zile pentru terminarea dizertatiei la master din 28 iunie a.c... asa ca toate resursele le-am distribuit spre aceasta ctivitate

revin dupa 1 iulie...poate mai invat ceva despre postarea pozelor pana atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Poate fi o dereglare a ansamblului maneta schimbator+pargii+articulatii pana in cutie...

Sau mai grav, poate fi o uzura a inelelor sincron, astfel ca pinioanele nu mai pot ajunge la rotatia necesara schimbarii line a vitezelor.

Ori ceva la indexarea furcilor care misca sincroanele.

Se repara oricum mult mai usor decat "tiptronicele"....efortul mare e la demontarea cutiei de pe masina, in rest operatie pe care o poate face orice mecanic.

Asa ca il asteptam pe noul forumist @precis, posesor de sharan sa se prezinte si el si masina lui la "Recensamant Sharan"

... si in profil daca se poate date mai multe despre el :scratch:

Eu am un Sharan Oct 2002 (2003), cel din semnatura, a carei cutie de viteze manuala face figuri.

Urmatoarele trepte refuza uneori sa fie alese: marsarier, Treapta 1, Treapta 4, Treapta 5, Treapta 6. O sa merg saptamanile ce urmeaza la service cu ea sa vad care-i treaba. Problema asta o am de ceva vreme, inainte sa pun eu mana pe masina. Nu ar fi ceva dubios ca taicamiu doar merge cu ea, abia acuma cateva saptamani am schimbat o sigiranta puscata ca el mergea cu ea de vreun an asa si nu avea pozitii doar faze ... nici nu-l deranja.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un Sharan Oct 2002 (2003), cel din semnatura, a carei cutie de viteze manuala face figuri.

Am fost la Cluj Napoca cu cutia mea - Sharan 1Z, 1,9 TDI, 1997 si am inlociuit 4 sincroane . am cotizat inschimbul acestei operatiuni cu 1500 lei, toata afacerea desfasurandu se intre orele 9 - 16,30.

daca te ajuta cu ceva si nu ai rezolvat problema mai scrie mi si ... iti dau nr de tel de la cluj. succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare pentru tine precis spune-mi si mie de ce ai fost nevoit sa schimbi sincroanele,aveau uzura???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare pentru tine precis spune-mi si mie de ce ai fost nevoit sa schimbi sincroanele,aveau uzura???

nu intra in 3 decat cu `caraieli`, iar la desfacerea cutiei au descoperit sincronul pe 3 rupt si 2, 4 si marsarier fisuri si uzura.

mi le-au aratat pe toate si... asta e. Manopera undeva la 350, restul pana la 1500 piese, ulei samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat un huruit subtil cand e pe liber,dar dispare cand calc ambreiajul.E posibil sa fie rulmentul de presiune sau asa se aud cele 4x4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat un huruit subtil cand e pe liber,dar dispare cand calc ambreiajul.E posibil sa fie rulmentul de presiune sau asa se aud cele 4x4?

verifica uleiul din cutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi si asta o cauza,dimineata cand o pornesc am observat ca se aude mai pronuntat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

astazi am descoperit ca sharanul meu nu mai intra in marsarier decat intr-o anumita pozitie ,este posibil sa fie de la parghiile din timonerie?

daca da unde as putea sa le comand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Problema mea legata de cutia de viteze a Sharanului, cum ca nu intra in anumite trepte nu s-a mai manifestat dupa August (anul 2010), dar in 22 Decembrie cand reveneam de la TM a observat tatal meu ca refuza sa iasa din treapta 1 si treapta 2.

Tin sa zic, masina nu a trecut pe la service in ceea ce priveste inspectia cutiei de viteze, dar acum va trece cu siguranta.

@popic32 La mine se manifesta la fel. "Murea la intrare" as putea spune, adica in loc sa se duca toata cursa cutiei intra putin (de forma) si ramanea asa, parca o impiedica ceva.

:Driver:

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la multi ani !!!

am reusit sa ii dau de cap cutiei de viteze :icon_thumright:

i-am dat jos bateria, plasticele de la baterie si vasul de expansiune si ...... surpriza!

unul din cele 2 cabluri ptr. schimbat vitezele era iesit din suportul de ghidaj, l-am pus la loc si l-am asigurat cu o banda de plastic (arici) si totul a revenit la normal.

verificati prima data timoneria si dupa aceea umblati la cutie.

succes.

p.s. cablurile costa la wolksman 350 ron setul si vin numai set de 2 nu se pot lua pe rand. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

obisnuiti ca la revizii sa schimbati si uleiul din cutie? ...daca da de care recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daa..si antigelul,si freonul ,si lichidul servo... :lol: .Odata la 60 000 km e recomandat de a fi schimbat. :icon_thumright:

:offtopic: @teddyax vad ca problemele le relatezi in toate topic-urile dar pe la "Recensamant Sharan" cand dam o fuga ?Dar cu tot cu poze ... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa fac poze si am se le "urc"...pina una alta cine poate sa-mi spuna un buson pentru golire instalatia de racire - unde se afla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!