Jump to content

Golf IV Variant TDI


Muale

Postare recomandată

cat a fost temp ok nu a dat semne de duca.

ce-i drept de 2 luni am mers f putin cu masina...

Gabi, ms apreciez! (ai bec ars sau aseara erai cu parking light pe Morarilor la paine?)

Link către comentariu

Am pornit mașina cu cabluri și ajutorul lui Laurențiu. Mulțumesc și aici!

Am lăsat la relanti vreo 30 min cred, cât am dezghețat și parbrizul.

La început avea 11.7v și nu pornea.

Azi a pornit ok (bine... E și mult mai cald) și are 12.4v.

O las la încărcat, poate mai pot sa o folosesc 1an.

post-66542-14209128550177_thumb.jpg

Link către comentariu

Pai crezi ca mai era nevoie sa o pui pe redresor sau ai pus-o asa sa fii sigur...:)

Link către comentariu

Pai nu știu dacă i-a fost suficienta pornirea aia pe cabluri. Am zis ca poate își revine și nu mai umblu la ea pana iarna viitoare. Ce e ciudat, "ochiul magic" nu e verde chiar dacă tensiunea este peste 12v.

Link către comentariu

Ala nu e un ,,punct'' de referinta.Sunt baterii cu ochiul negru sau alb...dar ele functioneaza la capacitate maxima.

Bateria un redresor ti-o revitalizeaza,alternatorul si incarcarea in mers doar ti-o mentin in forma.

Link către comentariu

Nu scapi Vali usor, acum la + merge daca circuli zilnic, dar cand vine gerul te lasa, asa ca orienteaza-te la una adevarata, Moll de 70 Ah ca e 349 ron cu garantie 30 de luni. 

Link către comentariu

Asta are un potențiometru min-max și vad ca da mai mult curent. Cum sa îl țin? Lângă este o scara de amperi pana la 6 dar oscilează 0-1 deși are aproape 24 ore de când e conectat.

Călin, sa iau de 70?asta are 75.

As lua în calcul și una noua dar parca as mai ține-o pe asta dacă își face treaba.

Posibil sa pot cumpăra cu reducere 50% orice acumulator.

Link către comentariu

Cea mai buna incarcare este pe curent mic, daca are 24h si a scazut la 1Ah este OK. Poti sa o scoti de pe redresor sa o lasi sa se raceasca si pe masina cu ea.De cand e bateria? Problema este sa vezi daca tine curentul in urmatoarele zile, daca da semne de oboseala nu mai ai ce sa-i faci.

Modificat de calin.g
Link către comentariu

Bateria se incarca cu curent (A), care nu e indicat sa se depaseasca, iar tensiunea (V) e putin mai toleranta. Nu e recomandat sa se depaseasca curentul , mai mult de 10% din capacitatea bateriei. Deci, la 66Ah, sa se incarce cu maxim 6A in timp de 10 ore, adica 11, ca sa iasa 66. Daca redresorul nu poate asigura 6-7A, ci doar 2A, atunci vor fi necesare 33 de ore. Cu 1A, 66 h. Tensiunea la bornele bateriei variaza in acest timp, in limite largi. La inceput poate fi chiar 12V, si curentul sa fie maxim cat poate asigura redresorul (in cazul aparatului de sudura, in functie si de tensiunea ce iese din punte, poate sa ajunga si la 50A, si atunci teoretic ar trebui doar un minut pana... ajungi la spital, ca bubuie, depasindu-se cu mult cei 10% A), ca pe masura ce bateria se incarca, scade curentul absorbit de baterie, crescand tensiunea, care ajunge si peste 16V (tensiunea redresorului inmultit cu 1,44). Deci, pe Romaneste, bateria descarcata, avand 10-11V, conectand-o la un redresor ce scoate 13,5V, se comporta ca un consumator mare asupra redresorului, deci "trage" din el un curent mare (in functie de ce poate redresorul, dictat de sectiunea miezului la transformator si sarma din cele doua bobine, primar si secundar), facand ca tensiunea sa fie sub cei 13,5V la borne. Pe masura ce tensiunea bateriei se apropie de cea a redresorului, scade curentul ce-l absoarbe bateria. Daca la aparatul de sudura ai o tensiune de 13V, iar bateria descarcata are 10V, curentul va fi mare la inceput, si daca bateria scapa in primele clipe, pentru ca ia curent foarte mare pe u timp scurt, se scutura placile, fierbe electrolitul, iar pe masura ce se incarca, ea se apropie de cei 13V, scazand curentul, aproape de limita normala. Daca in serie pui o rezistenta sau un bec mai puternic, se mareste timpul de incarcare, dar si cel de viata al bateriei. 
Am repetat, poate asa se va intelege. Mai simplu, sa puneti un ampermetru in serie pe unul din firele de la redresor, si sa faceti asa fel icat, sa nu se depaseasca cei 6-7A de incarcare.

 

Ai un acumulator de 75Ah. la un curent de incarcare de 7,5 Ah acumulatorul va sta la incarcat 10 ore(mie mi se pare ideal raportul acesta)

La o incarcare de 9Ah va trebuii sa stea 8H si 20 de minute iar la o incarcare de 6Ah va trebuii sa stea undeva la 11ore si jumatate.

 

Trebuia butonul ala de jos sa fie dat la 6-7 Ah pentru o incarcare de 10 ore.Nu vad prea bine gradatia lui.dar daca ai tinut-o 24h pe 1Ah vezi cu aparatul  de masura cat arata la borne , daca este peste 13v e incarcata.

Modificat de calin.g
Link către comentariu

De ieri sta pe asta, acul de A nu prea se mișcă indiferent de potențiometru.

Încerc sa iau alt redresor de la cineva sa vad cum sta treaba. Pe borne am 12.4 iar pe redresor urca și peste 20. Amperii nu i-am măsurat.

post-66542-14209910782136_thumb.jpg

Link către comentariu

Am luat altul, la fel de mic dar fără potențiometru. Specificațiile sunt cam șterse, înțeleg ca are 2.5a H și 12.5v. În 30 ore ar încarcă, nu?

Acum... Exista riscul de a supra-incarca, sau o pot scoate și mai târziu puțin?

post-66542-14209929920796_thumb.jpg

Link către comentariu

Mai las-o cateva ore ca este destul de incarcata, se mai incarca si pe masina, treaba este sa vezi in urmatoarele zile cum se manifesta, daca tine curentul la temperaturi negative, acum pe +5 o mai pacalesti.

Link către comentariu

Colegilor, problemele tehnice se discută pe ariile corespunzătoare, de exemplu aici pentru situaţia asta.

Link către comentariu

corect, Lupo. ne-a luat putin valul, revenim la masina.

Am pus bateria (13,5v pe borne) si a pornit ok. Am luat-o la munca azi sa fac vreo 30 km sa lucreze atat bateria cat si alternatorul. Sper sa nu mai fie temperaturi asa mici si nici probleme cu bateria.

Link către comentariu
  • 1 month later...

update:

-dupa incarcare bateria se tine bine,nu a dat semne de oboseala. masina a mers destul de putin, pornita mai mult in weekend. ma gandeam sa iau redresorul de la Lidl (la 70 lei).

-aseara am fost si am alimentat si s-a rupt snurul de plastic ce tine busonul. nu l-am fortat, s-a rupt de parca era imbatranit. din ce am vazut, se schimba cu totul. :(

Link către comentariu

si tu ?

se poate schimba doar snurul sau trebuie snur+dop ? s-a rupt aseara si nu am analizat atent dar parca inelul de pe dop e cumva turnat acolo.

Link către comentariu

da,l-am vazut.

o sa ma uit cum se scoate snurul de acolo, doar trag sau trebuie scoasa palnia de cauciuc?

vad ca nu scrie nimic pe ele, o sa fie urat acolo sub clapeta :)

Link către comentariu
  • 1 month later...

snurul se detaseaza de capac. exista cod de produs pe ambele, din pacate snur separat nu am vazut sa se comercializeze.

ieri mi s-a aprins Service in 3000. sa caut ultima revizie (km si data) si sa adun materiale

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

:))

zici ca ieri vorbeam de snuru ala...nu acu o luna:))

Link către comentariu
  • Marian changed the title to Golf IV Variant Thttp://vwforum.ro/topic/68676-golf-iv-variant-tdi/DI
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!