Jump to content

DPF emulator


ovidiubi
 Share

Postare recomandată

Buna!

Am o mare dilema cu filtru de padrticole! Stim cu toti cei care avem filtru de particole ca dupa anumiti km de functionare (in tara in special) apar probleme cu infundarea sau colmatarea acestuia. De multe ori se ajunge pana la infundarea totala totala a acestuia si suntem nevoiti sa il gaurim sau sa il scoatem complet,dar de aici apar multe probleme, incepand cu simpla aprindere a martorului probleme motor pana la fum negru sau motorina in baia de ulei. Ce putem face sa pacalim senzorii care verifica presiune (implicit starea de colmatare) din filtru de particole ?

Ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand nu inteleg de ce ai vrea sa faci asta. in al doilea rand exista o procedura prin care acest filtru poate fi curatat,....stiu ca se face cu vag com in combinatie cu o tura cu masina condus ceva mai sportiv( sper sa nu gresesc)

In al 3-lea rand...se poate schimba acest filtru......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie de exemplu cand mi-se aprinde martorul de DPF merg cam 10-15 minute peste 2000 de turatii si se curata singur iar martorul dispare. Nu am avut nevoie de vag com pana acuma. Mentionez ca mi-se aprinde odata la 2-3 luni ? ceva de genul, poate gresesc si perioada intre ii mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna!

Am o mare dilema cu filtru de padrticole! Stim cu toti cei care avem filtru de particole ca dupa anumiti km de functionare (in tara in special) apar probleme cu infundarea sau colmatarea acestuia. De multe ori se ajunge pana la infundarea totala totala a acestuia si suntem nevoiti sa il gaurim sau sa il scoatem complet,dar de aici apar multe probleme, incepand cu simpla aprindere a martorului probleme motor pana la fum negru sau motorina in baia de ulei. Ce putem face sa pacalim senzorii care verifica presiune (implicit starea de colmatare) din filtru de particole ?

Ceva idei?

Ideea e urmatoarea: filtrul de particule are 2 senzori de presiune. Unul la intrare si unul la iesire. Din diferenta de presiune isi da seama cat e de infundat. De aici poti sa iti faci o idee cam ce ai putea face in purul stil romanesc pentru a rezolva problema "electronica" a filtrului gaurit. Nu recomand, insa traim in romania, si asta ne mananca toti banii...

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, mi-se pare si mie o prostie sa te pui sa-l gauresti dar cum a zis si colegul mai sus ... se practica in romania :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, cred ca scrierea corecta este "particule" nu "particole" si, intr-adevar acest filtru are o durata de viata limitata. Curatarea acestui filtru inseamna arderea funinginei de motorina care se acumuleaza acolo, asta se face prin cresterea temperatuii in evacuare cu ajutorul post-injectiei de motorina in motor. Inlocuirea acestui filtru pentru un passat b6 140 cp tdi costa la noi in tara cam 8.000 cu tot cu manopera la reprezentanta, in germania, cu piesa la schimb, pretul este de aproximativ 1300 euro dar trebuie desfacut cu atentie ca vine fara senzori, acestia trebuie pastrati.

Este interesanta o simulare a acestui filtru, nu cred ca este imposibil de realizat, pana la urma acei senzori transmit catre ECU valori electrice. Avand in vedere preturile mentionate este clar o optiune de luat in seama, insa in ceea ce priveste gaurirea lui... as sugera mai repede inlocuirea cu un tronson de teava pentru e evita eliminarea de gaze sub masina mai ales ca in locul unde este situat filtrul de particule, gazele de esapament au o temperatura de aproximativ 550 celsius si mai sunt si alte neplaceri de genul mirosuri si pericol de intoxicare daca se stationeaza cu motorul pornit...amanunte.

Personal ma consider un norocos citind posturile de pe forum legate de acest lucru si vazand ca la toti se aprinde cu regularitate becul DPF. Eu am masina de 1 an si 3 luni si am parcurs 40.000 km si nu s-a aprins niciodata... sper s-o tina tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DosarPenal: si eu am masina de aproape 2 ani si nu mi s-a aprins niciodata in mers indicatorul de la DPF, insa la ultima intrare in service mi-au facut si o actiune din fabrica in sensul ca au schimbat un senzor de la DPF. Exista deci cel putin in teorie posibilitatea ca filtrul sa fi fost la un moment dat infundat dar din cauza senzorului respectiv sa nu se fi declansat semnalul. Teoretic, repet! Cred ca totusi masina ta nu intra la actiunea asta fiind de fabricatie mai noua decat seria senzorului cu probleme ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu cred ca e o problema de senzori ci de stilul de condus si de motorina in sine.

Eu am masina de aproape 4 ani si am 70000 km cu ea si nu mi s-a aprins niciodata senzorul de DPF

Modificat de vwalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au aparut deja baieti care anuleaza Dpf din Ecu, cu sau fara demontarea lui de pe masina !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu toate ca nu recomand,se poate totusi anula astfel: se resofteaza calculatorul cu un soft de BKP care nu are filtru de particule si se scot prizele de la senzorii de temperatura si presiune diferentiala dar trebuie demontat de pe masina pentru ca cenusa se depune si il infunda de tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-ul se curata cam la fiecare 600 km nici nu-l simti..doar cand este aproape plin si se circula f mult in aglomeratie(oras) atunci se aprinde martorul in bord. lsimtome: nu mai trage(mai mult de 80-90 nu duce), motor zgomotos, consuma mai mult!!!a mine in 100 k km nu s.a aprins niciodata :D doar o data l-am simtit k se curata.. nu mai tragea deloc, parca aveam fiat uno :offtopic: mai mult de 80 nu mergea:) dupa mine nu are rost sa-l gauresti sau sa-l scoti.. faci o tura prin afara orasului si este mai bine:) pt curatat idem colegului blackbogdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie de exemplu cand mi-se aprinde martorul de DPF merg cam 10-15 minute peste 2000 de turatii si se curata singur iar martorul dispare. Nu am avut nevoie de vag com pana acuma. Mentionez ca mi-se aprinde odata la 2-3 luni ? ceva de genul, poate gresesc si perioada intre ii mai mare

Aceeasi problema o am si eu, odta la 2-3 luni se aprinde, si rezolv problema cum scrie in manual.. 10 - 15 km un viteaza 4, cu turatia intre 1800 - 2500.

Problema este ca acum mi s-au aprins mai multe indicatoare la bord... cel de gaze, si cel cu siguranta ( pt bujiile incandescente), care acum se aprinde intermitent tot timpul.

Stie cineva unde este situat TurboLoaderul? Daca exista vreo posibilitate sa ajunga ulei pe aripa interioara a rotii fatza stanga ? Este f mult ulei acolo, chiar unde este roata, pe aparatoarea acesteia. Mecanicul zice ca am trecut cu roata printr-o balta de ulei si de acolo s-a murdarit, dar eu nu-l cred.. Urmele de ulei coincid cu aprinderea indicatoarelor...

A mai avut cineva problema asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e ulei sau este posibil sa fie si vaselina provenita de la burduf de planetara fisurat, veridica totusi si burduful planetarei. Este doar o idee....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut. mie martorul dpf mi s-a aprins de 2 ori in aproximativ 10.000 km, de cand am masina (masina are 85000 km), de fiecare data dupa ce am condus mai mult timp in mega aglomeratie, dar dupa 10-15 min de condus in treapta 3/4 la 2000 de ture, s-a stins.

am fost de curand la un service pentru o revizie si constatare generala si mi-a spus din start ca ma costa 100 de euro sa imi faca regenerarea filtrului, chipurile obligatorie, pentru ca senzorii de pe masina se aprind cand filtrul se umple la 100% si se sting cand ajunge la 99%. stiti ceva despre asta? Daca mi-a bagat o abureala doar pentru a-mi lua banii, e o mare dezamagire, pentru ca este vorba despre un service cu foarte multe recomandari pe acest forum. in plus, pentru un schimb de volant si ambreiaj, piesa+manopera, mi-a facut un pret de 3500 ron, care mi s-a parut cam mare, dat fiind ca la volksman piesele costa aproximativ 1600 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrajeala.

Martorul se aprinde de la o valoare mica a incarcarii filtrului, un max 30%, si in functie de asta si de tipoul motorului se face regenerare pe loc sau in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci imi pare foarte rau ca raman cu o parere negativa despre serviceul <<la service>>. Am platit 100 ron pe constatare, bani promisi ca se vor scadea in momentul in care incep reparatiile, dar cum nota de plata a pieselor plus manopera se apropie de 7000 ron, cred ca voi renunta la serviciile lor.

am fost la ei tocmai pentru ca aveau foarte mult feedback pozitiv pe forum si chiar m-am bucurat ca o sa gasesc in sfarsit un service cinstit... mai am o incercare cu volksman, sper sa nu fiu tot dezamagit. singura problema e faptul ca e foarte foarte aglomerat si nu gaseste timp sa ma strecoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare, am si eu o nelamurire,Am un Passat b6 an fab 2006 cumotor 1.9 tdi BKC si nu stiu daca are sau nu filtru de particule. Nu stiu unde sa caut sa vad daca are asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa se aprinda vre-un bec in bord cand se pune contactul daca ar avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKC-ul nu are DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna Ziua la toata lumea, am un Passat motor 2.0, 140cp,seria BMP din 2006 si la 200.000 de km cat avea in momentul defectiunii mi s-a infundat definitiv filtrul de particule, dupa ce am avut alte probleme adiacente. Am fost la un service l-au desfacut si mi-au scos filtrul cu tot cu catalizatorul ca sunt impreuna, au sudat la loc toba si mi-au facut resoftare cu 400 de euro, pentru ca se modifica presiunea de iesire a gazelor arse.

Acuma mai trebuie sa imi pun un catalizator universal si gata. Senzorii au ramas acolo dar nemufate.

Si din ce am vorbit cu mecanicii de la service filtrul de particule e consumabil si tine pana in jur de 200.000 km. Avand in vedere ca eu am luat masina second, am mai invatat ceva. Unul nou e vreo 8000 de lei. Sunt 3 senzori acolo sifiecare

costa cam 500 ron cand se defecteaza. Cam astea mi-au spus baietii.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am scos filtrul si e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti!

Si eu am patit-o cu filtrul de particule la Passat-ul meu. Cand am cumparat masina din Olanda, cam acum 1an mi s-a aprins martorul. Imediat am fost cu masina la reprezentanta sa vad de ce s-a aprins. Mi-au explicat ei baietii ca ar fi de la motorina, ca in Olanda ar fi alta motorina...bla bla bla si am plecat cu un baiat de la service cu vag-com-ul pus pe masina. La vreo 10km de mers pe A1 s-a regenerat filtrul. Interventia asta m-a costat in jur de 200lei (bine ca am mai verificat si istoricul masinii).

La nici doua saptamani, s-a aprins iar. Am ajuns acasa, am luat manualul de utilizare de la masina lui taicamio (ca are masina de noua si manualul este in limba romana) si m-am pus sa citesc...

Dupa ce am citit am plecat cu masina pe A1 pana la prima pasarela ca sa-l regenerez singur. Trebuie mers constant cu treapta a IV-a la cel putin 2200rpm. Eu am lasat-o in treapta a IV-a cu pilotul automat setat la 90km si la nici 3-4km s-a stins martorul. De atunci nu mi s-a mai aprins martorul.

Cat despre scos filtrul, nici vorba nu-l scot. Masina nu imi scoate nici pic de fum, nici la turatii mari...

Acum fiecare face ce vrea. Il scoate, nu il scoate...

Modificat de STOE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

da ce o sa faci cand o sa ai 200 000 km si o sa trebuiasca sa-l schimbi. O sa dai pe DPF 8000 lei + manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ce o sa faci cand o sa ai 200 000 km si o sa trebuiasca sa-l schimbi. O sa dai pe DPF 8000 lei + manopera?

 am eu 270mii km si nu da nici un semn de oboseala. nu cred ca este o regula schimbarea flitrului.

sfatul meu: un condus mai sportiv din cand in cand si cred ca nu o sa fie probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu filtrul DPF este recomandat a fi schimbat pe la 200 mii Km. Acum poate sa te tina si mai mult nu zic nu, dar are durata de viata limitata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!