Jump to content

Schimbare suport/tampon cutie viteze Skoda O2


DanuAL
 Share

Postare recomandată

Stie cineva cum se demonteaza/monteaza suportul/tii- sunt 2! Am mai scris intr-un topic, poate n-am fost in cel bun. N-am nici o poza, nici un manual si nici o idee!!! Le-am dat jos, mai fortat, acum cand vreau sa le pun pe cele noi, nu intra!!! Stie cineva ceva?

post-50535-1273998287_thumb.jpg

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rayn

    16

  • Karikundji

    7

  • andrei_vd

    6

  • Lucian M

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu de alea e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum zice Al, nu despre bucsele alea este vb. Sa trebuiasca oare sa dau ''jugu'' jos? Sunt multe prinse de el (brate...etc) am desfacut bucsele de la bara stabilizatoare, m-am gandit ca poate am loc pe sus sa le bag, dar nu merge nici asa! M-am uitat atent la locas, sa nu fie concav, nimic! E un ''cilindru'' egal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am montat niciodata, dar cred ca e aceeasi problema ca la bucsele de bascula de O1, la care am avut probleme. Carcasa bucsii este ovala, tb presata intr-o gaura circulara.

Din pacate, daca e asa, ai cam pus-o. Recomand sa dai jugul jos (iese cu caseta cu tot cumva)? E vorba de forte mari si in mod normal folosesti presa hidraulica ca sa nu strici ceva.

Daca nu vrei sa dai jugul jos, iti trebuie o presa facuta special, recomand surub de forta Cr-Mo sau Cr-Ni si piulita lunga (cel putin 5fi) din acelasi material, sau otel de scule Cr-Va (rezistent la soc). O sa te ajute sa folosesti vaselina SPECIALA de montaj. Daca ai dat cu vaselina normala, arunca bucsele de acum, ca le-ai terminat... in cateva luni imbatranesc si tb s-o iei de la capat. E o vaselina siliconica (fara compusi din petrol) speciala pt montaj.

Vezi ca bucsele au pozitie desemnata fata de axa piesei, pe ambele directii. Daca nu le montezi in pozitia in care le-ai gasit, ai probleme. De ce le-ai dat jos? Sau - mai bine zis, de ce s-au stricat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci @Stefan_B de explicatii :tomato: !!! Problema era cam asa: cand plecam de pe loc, simteam cum tremura masina, indiferent daca lasam mai incet/slow ambreiajul sau mai rapid. Am mai avut un opel pe care l-am ''incins'' bine si care pana la urma, de la plecari cu scartaituri si alte cele, a fost diagnosticat ''ambreiajul dus''-''volant'' ...!!! Povesti! Prima data incepi cu tampoanele! Asta am facut! L-am schimbat prima data pe cel din partea stanga/sofer, cel de sub baterie(prindeam cu mana de busonul pe unde bagi ulei in motor, se misca motoru' ca dracu, plus ca la porniri aveam impresia ca vrea sa sara afara). N-am fost multumit de rezultat, si uite asa am ajuns la bucsele cu pricina. Vreau sa-ti spun ca si eu m-am gandit ca trebuie dat jugu jos dar mi-era groaza! Azi am aflat ca exista o presa speciala in reprezentanta! N-am stiut si nu mi-a trecut prin cap ca ar exista. De ce? Pt. ca ambele bucse sunt rotunde. Locasul in care intra bucsele e rotund! Deloc oval!

E necesar cheie de 13'' inelara sau mai buna, o tubulara+ 1 cheie inelara sau tubulara de 21'', la asta vreau sa va spun ca trebuie si multttaa forta! Am folosit ca prelungitor o teava in care am bagat cheia de 21''.

Se demonteaza, vb. acum de numerele/piesele din poza atasata de mine, surubul nr. 31(forta sporita) pe urma piesa cu nr. 27- 2 suruburi- nr.28 si 29. Udat din abundenta cu ceva spary pt. suruburi. Au pasta pe ele de blocare.

Codurile la piese: 1K0199867A (asta e piesa de jos, fara filet interior)- 1K0199868A(asta e piesa de deasupra, cu filet in interior).

@Stefan_B, n-ai cum sa gresesti, cea cu filet e deasupra, cea fara filet e de'desubt plus ca ambele au scobitura intr-o parte, spre ''limba'' care intra intre ele. Chiar nu poti sa gresesti! A fost mai greu cu introdusul :rolleyes: in rest, a fost placerea mea de a-mi lucra cum imi place mie, cu timp si rabdare!!! Chiar m-ar interesa si pe mine o presa de genu, poate ai vreo idee(?!) pe care s-o si aplic. La reprezentanta nu stiu cat as avea acces, macar o poza sa-i fac.

Am facut-o si pe asta, bafta tuturor care vor fi nevoiti, sau nu, sa le schimbe...singuri :icon_thumright: !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Never to late AL. !!! Din descriere, cred ca jugul n-are ce cauta pe masina! Trebuie demontat. Pentru mine a fost un chin cu masina suspendata, am desfacut suruburile bucsilor de la bara de torsiune...abia le-am bagat inapoi. E multa munca, dar va asigur ca merita, in caz ca e necesar schimbarea bucsilor! Acum problema tine, cred, si de km masinii. Masina mea are acum 199.500km - 5 ani. :Driver: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce-a atasat Al, rezulta ca bucsele sunt si ele putin ovale... asta e rolul tevii aceleia in care se face prima presare - sa aduca bucsa la forma rotunda...

Din descrierea ta, tot n-am inteles cum ai montat bucsele... ai scris ce-ai demontat, n-ai pomenit de montajul bucsilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Nici de cum ovale! Le-am bagat prin bataie! La ambele bucse le-am luat buza, partea cu care intra in locas, cu smirghel de 80 pe urma cu 120, ca sa stea putin pe gaura, o vaselina, nu stiu de care, culoare albastra-lipicioasa + WD40, o bucata de lemn moale, cat de cat la diametrul gaurii(confectionata dintr-o grinda de brad) si un ciocan de cauciuc! Asta a fost tot! Pardon, si multe lovituri de ciocan!!! Chiar daca ''fuge'' prima bucsa putin mai sus, cu a doua bucsa bagata, in acelasi fel, la bagarea surubului de aseaza, normal, cu putin ajutor! Spre bucuria mea, n-au fugit in stanga sau in dreapta, ma refer la tesiturile de pe bucse.

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut am si eu o problema la contrabalans sau suport motor central. Este crapat si tb inlocuit. Ideea este ca zilele astea vreau sa schimb kitul de ambreiaj cu volant, este indicat sa schimb acest suport odata cu kitul de ambreiaj? tinand cont ca se umbla la cutie? Principala problema este ca face motorul ca toti dracii cand pornesc sau o accelerez, zici ca vrea sa iasa de sub capota. :) cum pot sa verific si ceilalti suporti? unde sunt pozitionati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ar fi sa ne dai toate datele despre masina si motorizarea ei. 

De regula, ai un suport in dreapta masinii, care prinde motorul pe caroserie, ai unul in stinga masinii care prinde cutia pe caroserie si mai ai o legatura pe dedesubt, intre cutie si o caroserie ( longituinal) care impiedica ruliul longitudinal al motorului la pornire si oprire. Acum nu-mi dau seama despre ce suport/tampon vorbesti. Si daca e vre-unul din astea trei rupt (chiar partial dezlipit cauciucul de pe metal) inlocuieste-l fara sa mai astepti schimbarea ambreiajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKD, cutie manuala 6 trepte, 103 KW. Despre suportul asta vorbeam. Are joc la imbinari, unde sunt suruburile. Deja am comandat piesele, azi ma duc sa ridic comanda, maine le schimb impreuna cu volant si ambreiajul.post-119254-0-74717000-1371710948_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat suportul ala (anti-basculare sau contrabalans sau etc ca are 7 mii de denumiri populare) si volant si ambreiajul si tot la fel face. Cand o pornesc sau o accelerez zici ca pleaca motorul din caroserie. Mecanicul zice ca e ok si ca e normal sa faca asa. De curiozitate m-am uitat la un prieten la masina lui un bmw 320. Nici nu se clinteste. Imi iau inima in dinti si ma duc la skoda la reprezentanta pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu compara Bmw cu Vag-uri.La Bmw motorul si cutia vin prinse altfel ....in linie cu caroseria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de o parte ai dreptate, pe de alta parte nu cred k e normal sa faca asa. Am cautat si pe forum am intrebat si la service si toti zic acelasi lucru. Obisnuieste-te ca e normal sa faca asa. Daca motoarele diesel skoda se comporta ca motoarele de la  tractorul brasov, atunci duminica sunt la targ la autovit cu ea. O sa caut pe cineva cu motor asemanator sa vad cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca esti din Bucuresti - vino pe la intillniri si gasesti pina la urma un motor cu care sa te compari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As veni la intalniri cu cea mai mare placere, singura problema e ca intalnirile se fac duminica, iar eu aproape in fiecare weekend sunt plecat din localitate. Asta e , o sa vad ce fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De curiozitate ce marca de suport ai pus??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos unde ai schimbat tampoanele ca service-ul la care merg de obicei au zis ca nu se baga ca nu au presa respectiva (la anticuplu ma refer)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da man. Service ul cu pricina este undeva pe vacaresti colt cu abatorului si au acea presa metalica , chiar am vazut¡o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sal ,am cautat service-ul ala dar eu nu l-am gasit,"probabil o fi ascuns" dar eu mi-am cumparat piesele -suport cutie/suport anticuplu (bucse si bieleta)  Lemforder cu codul de original pe ele Made in Czech  + lichid frina OEM Sint curios cit o fi manopera pentru o astfel de operatiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi-am schimbat tamponul de cutie ,intra mult mai usor  in viteze nu mai agata  este ok bucsele anticuplu le-am umplut cu adeziv de parbriz MARE GRESEALA vibreaza ca naiba deci nu recomand Cele noi sint mai inalte cu 5 mm fata de cele vechi si parca au mai multa "carne" si nu este necesara umplerea lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rayn poti sa imi spui si mie mai exact adresa serice-ului unde ai schimbat tamponul si cat a costat manopera?

Si eu am schimbat acel tampon de fapt sunt doi si unul am reusit sa al sparg la montare,initial nestiind k este nevoie de o presa pt a intra acolo iar insistenta mea a dus la spargere tamponului cel cu filet.

Momentan nu pare o problema ca sa spart ,fata de inainte cand uruia si vibra motorul acum se comporta bine.

Dar in caz ca o sa apara probleme va trebui sa le schimb din nou,dar m-am lamurit ca se schimba doar la serivce care au ce trebuie.

 

Si un sfat pt cei care vor sa schimbe acel tampon daca nu au presa speciala ,la service, cu ciocanul nu intra am incercat eu:)

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!